Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 13-06-2018, 23:50   #2721   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

CSM is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2018, 06:59   #2722   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

Short geliquideerd door plotse nieuws, beetje pijnlijk. Kunt niet altijd winnen zeker? 1.5k kwijt :-(

Quote:
PEEPHOLE druuuuuuuuuuugs toxic epo wtfBBQ kmoekakn editen lijpoog pur pijpegale
Vrieskou is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2018, 07:03   #2723   link
Moldonado
awesam

Moldonado's Avatar

Over welk nieuws heb je het?
Old 15-06-2018, 07:50   #2724   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

zijn de believers hier nu al short op cryptos?
Old 15-06-2018, 08:08   #2725   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

Ben een believer, maar neem posities met de markt mee gezien ik ook graag mijn geld niet zie verdampen.

En ja, ETH confirmed geen security gisteren

Quote:
Old 15-06-2018, 10:32   #2726   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

lol gast. Ge zijt een speculant. Kijk eens diep in uw hart zou ik zeggen

Ik zie ook wel opportunities. Maar heb liever gelijk over iets dat groeit, dan over iets dat kapotgaat. Het is correcter dat zo te ondersteunen. Als ge een golf ziet, verkoop en koop later in, als je echt bang bent of op korte termijn winst wil maken.
Maar zelfs dat doe ik liever niet omdat lange termijn een visie op zich is en korte termijn slechts voer voor speculanten en banken.
Old 16-06-2018, 00:00   #2727   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

Quote:
Originally Posted by acku View Post
lol gast. Ge zijt een speculant. Kijk eens diep in uw hart zou ik zeggen

Ik zie ook wel opportunities. Maar heb liever gelijk over iets dat groeit, dan over iets dat kapotgaat. Het is correcter dat zo te ondersteunen. Als ge een golf ziet, verkoop en koop later in, als je echt bang bent of op korte termijn winst wil maken.
Maar zelfs dat doe ik liever niet omdat lange termijn een visie op zich is en korte termijn slechts voer voor speculanten en banken.
Ik heb al elke dip met vrij veel (vers) kapitaal bijgekocht en mijn ETH/ERC20 stack vergroot. Omdat ik er gigantisch in geloof. En ik zal blijven bijkopen voor de voorzienbare toekomst.

Jij ook?

Quote:

Last edited by Vrieskou; 16-06-2018 at 00:05.
Old 16-06-2018, 13:31   #2728   link
eXeTeR
The Tuner

eXeTeR's Avatar

ik geloof er ook in maar steek er alleen in wat ik kan missen.
Na mijn initiële inleg er uit te halen en hiermee verder te doen, nu opnieuw 20k€ extra op coinbase gezet. Denk tegen eind deze maand nog iets zwaardere dip. Nog beetje bijkopen en dan 3 jaar afblijven.
Old 18-06-2018, 21:08   #2729   link
rooz
siii

rooz's Avatar

Het beste aan zo'n cryptocurrency is hoe kwaad het zelfverklaarde cryptokenners a la CSM maakt.
Old 18-06-2018, 21:18   #2730   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

wat
Old 18-06-2018, 22:23   #2731   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by ]as]e View Post
wat
Rooz is mij in elke thread aan het stalken, omdat ik met hem in een voetbal thread lachte.
Old 19-06-2018, 00:38   #2732   link
Freddie Wasbak
ministerial typist

Freddie Wasbak's Avatar

interessant:

Freddie Wasbak is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2018, 18:22   #2733   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

Tether blijkt, tenminste op dit ogenblik in de tijd (ik spreek me niet uit hoe compliant de manier waarop ze eventueel dit bewerkstelligd hebben), volledig backed te zijn (en meer) door USD.

Da's al 1 black swan potentieel minder

Quote:
Old 21-06-2018, 19:27   #2734   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Dear GDAX Customer:

On Friday June 29, we say goodbye to GDAX and hello to Coinbase Pro. To take full advantage of this upgrade, we recommend you start using pro.coinbase.com now.

Coinbase Pro is a new interface built on top of the existing GDAX trading engine. As a result, your entire account history and all balances will be shown on Pro. No action is necessary from you.

Any balances in your GDAX wallets will automatically be shown on Coinbase Pro
Any trading history on GDAX will automatically be shown on Coinbase Pro
Accessing GDAX.com after June 29 will result in being redirected to Coinbase Pro
Was GDAX net niet de Coinbase Cheap? Dit klinkt alsof het net een duurdere Coinbase wordt. En Coinbase is dal wel goed vanwege zijn simpelheid en betrouwbaarheid, het is _vreselijk_ duur.
Nuja, well played van CB om die goedkope klanten in hun web te lokken natuurlijk
Old 21-06-2018, 20:10   #2735   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Heb je dan redenen om te denken dat Coinbase Pro duurder gaat zijn dan GDAX?
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2018, 22:22   #2736   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Ik heb nog nooit iets met 'pro' geweten dat goedkoper was
Old 21-06-2018, 22:30   #2737   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

Euh acku, dit is gewoon de rebrand van GDAX hoor. Waar de gewone coinbase als een soort broker fungeert is GDAX de exchange. En GDAX heeft als enige grote exchange feeless limit orders.

Ze houden de DB, API & fees en reskinnen (geslaagd) de UI, om de coinbase brand uniform te maken en Paradex (ERC-20 token op coinbase, yay!) te integreren

Quote:
Old 22-06-2018, 12:36   #2738   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
In another blow to the crypto community, Bithumb, one of the largest virtual coin exchanges in Korea, confirmed on Wednesday hacking and theft of virtual assets worth 35 billion won ($31.5 million) following similar loss in another exchange earlier in the month.

Bithumb, the world’s seventh largest cryptocurrency exchange in terms of 24-hour trade volume, announced in a notice that its hot wallet was hacked between the night of June 19 and the morning hours of June 20.

Ripple and other currencies were stolen, the exchange said, advising customers to stop depositing funds for the time being. Deposits and withdrawal services will be halted until the system is fully secured, it said.

The announcement comes just nine days after a smaller South Korean exchange Coinrail said it was robbed of close to 40 billion won worth of digital assets.

Although the damage may not be severe for the size of Bithumb, the latest breach at the exchange vying with market champion Upbit for the top spot in Korea is a worrying incident as Bithumb had boasted of its security practices against cyber threats.

Over the past year, South Korea lost nearly 100 billion won to cyberthieves. In April of last year, Youbit, formerly called Yapizon, lost bitcoins worth 5.5 billion won and filed for bankruptcy after it was hacked for the second time in less than eight months.

http://m.pulsenews.co.kr/view.php?sc...2018&no=392080
Quote:
Monacoin, bitcoin gold, zencash, verge and now, litecoin cash.

At least five cryptocurrencies have recently been hit with an attack that used to be more theoretical than actual, all in the last month. In each case, attackers have been able to amass enough computing power to compromise these smaller networks, rearrange their transactions and abscond with millions of dollars in an effort that's perhaps the crypto equivalent of a bank heist.

More surprising, though, may be that so-called 51% attacks are a well-known and dangerous cryptocurrency attack vector.

While there have been some instances of such attacks working successfully in the past, they haven't exactly been all that common. They've been so rare, some technologists have gone as far as to argue miners on certain larger blockchains would never fall victim to one. The age-old (in crypto time) argument? It's too costly and they wouldn't get all that much money out of it.

But that doesn't seem to be the case anymore.

http://telegra.ph/Blockchains-Once-F...-Regular-06-08
Quote:
Blockchain technology as yet fails to meet the very high demands of a financial market infrastructure. The experiments we carried out with this technology led us to this conclusion. Among the principal limitations are capacity shortages, inefficiency caused by high energy consumption, and a lack of full certainty that a payment is completed. However, blockchain technology could improve a financial market infrastructure's resilience to external attacks, at the expense of its capacity and efficiency.

https://www.dnb.nl/en/news/news-and-...dnb376502.jsp#
Quote:
Long story short, I convinced them that I painted the Mona Lisa. An excellent situationalist prank. Much avant-garde, so postmodernism.

For this "proof" I provided Verisart with...

An email address
A photo of the Mona Lisa from Wikipedia

Er…
That's it!

That was all that was required. I didn't have to provide them with a public key, a certified copy of my passport, a high resolution copy of the artwork. Nothing.

Because the blockchain is immutable, that "proof" is there forever now. You mustn't make mistakes when irrevocably signing something.

https://shkspr.mobi/blog/2018/06/how...he-blockchain/
Quote:
The Chainalysis data quantifies this distinct shift in the make-up of bitcoin owners from longer-term investors — those who held the asset for more than a year — to short-term investors who have traded more recently, by analysing how regularly coins have changed hands.

Last November — before December’s pricing peak — the amount of bitcoin held for investment was roughly three times that held by traders.

However, by April 2018, the data show the amount held by investors — about 6m bitcoin — was much closer to the amount held by short-term speculators, with 5.1m bitcoin.

Indeed, Chainalysis estimates that longer-term holders sold at least $30bn worth of bitcoin to new speculators over the December to April period, with half of this movement taking place in December alone.

“This was an exceptional transfer of wealth,” says Philip Gradwell, Chainalysis’ chief economist, who dubs the past six months as bitcoin’s “liquidity event”.

Mr Gradwell argues that this sudden injection of liquidity — the amount of bitcoin available for trading rose by close to 60 per cent over that period — has been a “fundamental driver” behind the recent price decline. At the same time, bitcoin trading volumes have now fallen in tandem with the prices, from close to $4bn daily in December to $1bn today.

...

Chainalysis notes that the “vast majority” of transactions it analysed showed bitcoin being received from exchanges and rarely sent to merchant services to pay for goods or services.

“Speculation remains the primary use case for these digital assets; merchant or institutional adoption does not appear to be a primary driver of price,” says Preston Byrne, an English structured finance lawyer and cryptocurrency observer.

Given this breakdown in bitcoin owners, most market watchers do not rule out another rapid price run-up. However, they say this would likely be the random movement of pure speculation or market manipulation rather than anything else.

https://www.ft.com/content/29259448-...b-4acfcfb08c11
Proficiat aan iedereen die de laatste zes maand heeft ingekocht en de holders heeft rijkgemaakt.
Old 22-06-2018, 12:40   #2739   link
rooz
siii

rooz's Avatar

good bot
Old 22-06-2018, 13:03   #2740   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by Vrieskou View Post
Tether blijkt, tenminste op dit ogenblik in de tijd (ik spreek me niet uit hoe compliant de manier waarop ze eventueel dit bewerkstelligd hebben), volledig backed te zijn (en meer) door USD.

Da's al 1 black swan potentieel minder
Quote:
FSS is not an accounting firm and did not perform the above review and confirmations using Generally Accepted Accounting Principles [...] FSS has assumed, without further inquiry, that the bank personnel providing the confirmations were duly authorized to provide such confirmations, and that the confirmations were correct.”
Dus alweer geen normale audit maar hun advocaat die beweert dat ze geld op hun bankrekening hebben staan.

Ondertussen:
Quote:
Using algorithms to analyze the blockchain data, we find that purchases with Tether are timed following market downturns and result in sizable increases in Bitcoin prices. Less than 1 per cent of hours with such heavy Tether transactions are associated with 50 per cent of the meteoric rise in Bitcoin and 64 per cent of other top cryptocurrencies. The flow clusters below round prices, induces asymmetric autocorrelations in Bitcoin, and suggests incomplete Tether backing before month-ends. These patterns cannot be explained by investor demand proxies but are most consistent with the supply-based hypothesis where Tether is used to provide price support and manipulate cryptocurrency prices.

...we find that Tether has a significant impact on the cryptocurrency market.

https://ftalphaville.ft.com/2018/06/...5486:794850718
Quote:
Griffin’s paper describes several patterns uncovered in a yearlong period. First it found that flows weren’t symmetric. When Bitcoin’s price fell, purchases with Tether tended to increase, helping to reverse the decline. But during times when Bitcoin rose, Griffin said he didn’t see the reverse occur. That’s “suggestive of Tether being used to protect Bitcoin prices during downturns,” he wrote.

He zeroed in on 87 of the largest purchases of Bitcoin with Tether from March 2017 to March 2018. In the cases examined, new Tether had been issued within the prior three days, and Bitcoin’s price had fallen in the prior hour. What followed were increases in Bitcoin’s price -- and those gains added up.

Even though the 87 examples account for less than 1 percent of the time period examined, they amounted to about 50 percent of Bitcoin’s compounded return over that year. In comparison, 10,000 simulations Griffin and Shams ran demonstrated “that this behavior never occurs randomly,” they wrote.

https://www.bloomberg.com/news/artic...-boost-bitcoin
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules