Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Reply

Thread Tools
Old 21-07-2019, 15:50   #1601   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

puur genieten dit

y'all motherfuckers are crazy
Ferrex is offline   Reply With Quote
Old 21-07-2019, 17:30   #1602   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

dus, nog even samenvatten, flupke kan:

- de voorjaarsklassiekers, wint daar nen hoop
- sprinten (vlak én punch, heeft daar in't begin van't jaar gewoon rasechte sprinters te kijken gezet)
- heuveletappes in kleine/grote rondes dé wereldtop
- kan in een grote ronde na twee weken nog altijd mee met de absolute wereldtop in het hooggebergte
- tijdrijden
- staat nog altijd op de nummer 1 ranking van de uci

???

indrukwekkend. moest een type als froome dit gedaan hebben, we waren al elke dag over doping aan't praten. (enfin, toch den grote hoop)

Last edited by Ferrex; 21-07-2019 at 17:33.
Old 21-07-2019, 18:11   #1603   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Toont nu er echt aangevallen wordt toch tekenen van zwakte. Wat hem dus menselijk maakt.
Plus komt nu ook niet uit het niks he. Reed vorig jaar ook al sterk in de tour, en heeft nog al kleine rondes gewonnen.
Ook niet de eerste keer dat hij toont te kunnen tijdrijden.

Froome met zijn misterieus ziekte verhaal was toch een iets anders verhaal.
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 21-07-2019, 18:33   #1604   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

ge gaat mij nie zeggen dat als dit een renner van sky/ineos was dat ni minstens den helft van frankrijk en belgie elke dag stond te schuimen. die rijdt daar gewoon mee met gasten die heel hun jaar specifiek afstellen op deze ronde terwijl hij zelf eigenlijk al volle planche koerst sinds 't begin van't jaar

fuglsang is zowat dezelfde type rijder als alaphilippe maar ge ziet hier het niveau verschil serieus. dat zijn twee verschillende werelden en normaal ziet ge dat nooit tussen toppers van dezelfde "discipline". (en ja, fuglsang is in't begin gevallen maar ge gaat mij ni zeggen dat zonder val hij hetzelfde presteert als flupke)

dat hij bvb geel pakt na een heuveletappe, ok. en dat hij dat geel ff kan vasthouden, yup dat komt inderdaad "niet uit het niets". maar dat hij thomas 15 seconden aansmeert in een tijdrit van 29km en de rest op minuten zet én dat hij de dag daarna ook nog eens controleert op de tourmalet sorry maar da's waanzinnig en de mensen die zeggen dat ze dat hadden verwacht liegen vo dood

Old 21-07-2019, 18:42   #1605   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

buchmann blijft trouwens gewoon verder cruisen, zwaar onder den indruk wel

Old 21-07-2019, 21:01   #1606   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Nee ge hebt ergens gelijk, maar er zijn imo lichte verzachtende omstandigheden :

Hij heeft nogal bewezen te kunnen tijdrijden.

Het was een korte tijdrit met een ideaal parcours.

De gele trui met dat Franse publiek geeft hem een enorme mentale boost.

Thomas bewijst nu toch niet op zijn aller aller beste topniveau te zijn. Vandaag kon de 39 jarige valverde die nog volgen. Zegt ook iets mss.

Van zodra er grote namen echt aanvallen past hij zowel gisteren en vandaag. Koers verliep dankzij jumbo visma volledig in zijn voordeel.

Vorig jaar reed die ook sterk in de bergrit ten, zei het voor de finale op jacht naar bollen trui, beetje zoals Yates nu doet.

Nu goed ik verwacht dat hij donderdag nog veel harder gaat kraken dan vandaag. Als hij daar ook nog zo dominant is geloof ik het ook niet wees gerust.

Al leeft sport natuurlijk op verassingen die tegen alle logica ingaan.
Elk wk voetbal is er zo wel een stunt ploeg. Voeckler werd zo ook eens per ongeluk 4e in de tour.

Fuglsang trouwens dauphine gewonnen. Op sky na was hele tour daar ook en daar werden ook zware cols bedwongen.
Old 21-07-2019, 21:02   #1607   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Btw, mannen als Lefèvre geloven het zelf niet. Tis weer vooral de media die een sfeertje opklopt en de dingen niet kan kaderen.
Old 21-07-2019, 21:14   #1608   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

ik beschuldig hem trouwens nergens van, ik zie hem ook super graag rijden, 't toont gewoon de hypocrisie die er hangt in't wielrennen. nogmaals, maak van deze julien alaphilippe george philips en doe hem een ineos truike aan en we zouden niet genoeg posts kunnen zien van hoe die ploeg alles weer verkloot met "duidelijk schuldig volgens mijn buikgevoel" pundits. zelfs al kraakt hij de laatste week (en dat gaat ook gebeuren)

en ondertussen is quickstep (en in mindere mate astana) al jaar of twee de overwinningen aan't opstapelen gelijk 't niet normaal is en niemand stelt zich daar vragen bij. ik denk zelf niet dat ze doperen maar tis toch soms beetje schaamballig hoe 2 teams op volledig andere wijze bekeken worden, terwijl ze elk in hun eigen "deel" de records blijven verzamelen en superieur zijn.

Old 21-07-2019, 21:45   #1609   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Anderzijds draait Lefèvre ook al mee van in het mapei tijdperk. Was toen ook zeer succesvol en is ook meermaals beschuldigd.
Geloof niet echt dat die heiliger zou zijn dan Bruyneel, riis, saine, het rabobank en t-mobile management...

Ik kan zeker nog van koers en prestaties genieten zonder aan doping te denken, maar ik steek voor niemand mijn hand in het vuur.

Uiteindelijk is armstrong ook maar gestraft omdat hij te arrogant was Landis genoeg zwijg geld te geven. Wie weet hoeveel potjes zijn er zo wel toe gebleven.
Old 22-07-2019, 07:30   #1610   link
tragezot
Ne coureur

Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post
ge gaat mij nie zeggen dat als dit een renner van sky/ineos was dat ni minstens den helft van frankrijk en belgie elke dag stond te schuimen. die rijdt daar gewoon mee met gasten die heel hun jaar specifiek afstellen op deze ronde terwijl hij zelf eigenlijk al volle planche koerst sinds 't begin van't jaar

fuglsang is zowat dezelfde type rijder als alaphilippe maar ge ziet hier het niveau verschil serieus. dat zijn twee verschillende werelden en normaal ziet ge dat nooit tussen toppers van dezelfde "discipline". (en ja, fuglsang is in't begin gevallen maar ge gaat mij ni zeggen dat zonder val hij hetzelfde presteert als flupke)

dat hij bvb geel pakt na een heuveletappe, ok. en dat hij dat geel ff kan vasthouden, yup dat komt inderdaad "niet uit het niets". maar dat hij thomas 15 seconden aansmeert in een tijdrit van 29km en de rest op minuten zet én dat hij de dag daarna ook nog eens controleert op de tourmalet sorry maar da's waanzinnig en de mensen die zeggen dat ze dat hadden verwacht liegen vo dood
Ik geloof wel in Alaphilippe. 't Is en blijft qua tegenstanders een 'kleine' tour. Geen Froome die volgens mij dit veld aan flarden zou gereden hebben en geen Dumoulin die bergop een versmachtend tempo zou opgelegd hebben. Thomas, die toch al een heel jaar krampachtig rondrijdt, beperkt relatief eenvoudig de schade.

Pinot die als beste klimmer naar voren komt en voor de rest jongens die wel al in de andere rondes iets hebben opgezet maar die normaal gezien geen tourwinnaar kunnen worden.

Alaphilippe staat Froomiaans scherp en is qua lichaamsbouw volgens mij echt wel in staat om een Tour te winnen. Ik vind net omdat hij al een tijd (eigenlijk meer dan een jaar) regelmatig presteert dat dat een verklaring is waarom hij nu toch lang meegaat. Thomas won vorig jaar ook elke ronde waar hij in startte. Is dezelfde, zoniet lastigere, prestatie.

En ik vergeet ook niet dat Froome in 2016 in een etappe op pad ging met Sagan dus Alaphilippe debacle in de Champagnestreek is ook niet zo vreemd.

Waar ge wel gelijk in hebt, is dat er naar 't schijnt al twee jaar loeiend hard gereden wordt. Er zijn geen 'rustigere' etappes meer. Lees eens The Secret Pro. Daar leest ge dat er in het peloton toch ook vraagtekens daarbij zijn en dan vooral Astana omdat in tegenstelling tot Quik Step die het deels in de sprints en met dezelfde coureurs doet, Astana vaak win met grote voorsprong en met veel verschillende coureurs.

Last edited by tragezot; 22-07-2019 at 07:33.
tragezot is offline   Reply With Quote
Old 23-07-2019, 16:02   #1611   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

tv op en ik zie fuglsang opgeven

POR QUEEEE

Old 24-07-2019, 18:41   #1612   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

https://sporza.be/nl/2019/07/24/rowe...it-tour-gezet/

denken ze daar bij aso, we zullen twee van de rivalen voor alaphilippe en pinot keer zwakker maken door pions naar huis te sturen. voor niets en waar ze zelf aan de meet al over waren

sigh

Old 24-07-2019, 19:01   #1613   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Wtf. Wat is er gebeurd met tijdstraffen etc. Ook al zijn die vrij nutteloos.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 24-07-2019, 19:04   #1614   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

tijdstraffen zijn voor als bardet, pinot of alaphilippe geen kans meer zouden maken.

bardet is weg maar die twee zijn er nog. ergo, uitsluiting. tenzij het mannetjes waren van fdj of qst. dan ook tijdstraffen, waarschijnlijk. of een tik op de vingers, zoals naar lampaert meer in't begin.

Old 24-07-2019, 19:10   #1615   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

het was de uci met de beslissing. k dan.

nog meer onbegrijpbaar.

Old 24-07-2019, 20:50   #1616   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Lampaert heeft een boete gekregen. Maar ja, het was niet in beeld dus dan is het niet zo erg zeker...?

Denk dat we nog met een half peloton zouden zitten moesten ze die beslissing over de hele tour en alle ploegen doortrekken.
Old 24-07-2019, 21:06   #1617   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by wukedadde View Post
Lampaert heeft een boete gekregen. Maar ja, het was niet in beeld dus dan is het niet zo erg zeker...?
een boete van nog geen 500 euro, much wow, is voor die manne gewoon nen tik op de vinger

Old 25-07-2019, 15:50   #1618   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

The fuck Thomas. Moest ik Bernal zijn ik geef hem wat kletsen straks in het hotel.
Old 25-07-2019, 15:54   #1619   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Idd verpest het wel wat daar.

Weer moet flupke passen als ze beginnen demarreren. Waar wachten ze dan zo lang op.
Old 25-07-2019, 15:57   #1620   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Flupke rolt ze terug op. Noice.
Talos is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Thread Tools

Posting Rules