Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Reply

Thread Tools
Old 09-07-2018, 07:08   #15861   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Behalve dat deze 'Ready player one' heet.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 09-07-2018, 19:23   #15862   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

toen ik vorige nacht weer nie kon maffen op een deftig uur heb ik mezelf dan maar liggen entertainen door nen film van uwe boll te zien

alone in the dark specifiek

de man is een meester in het maken van slechte filmen en den deze is nie anders, fucking geweldige shit. behalve den deze is bloodrayne ook nen aanrader en is zelfs nog slechter/beter en hoort thuis op elke bad movie night
Old 15-07-2018, 01:14   #15863   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

trainwreck van judd apatapatopotipatoepatow

verschrikkelijk

maar amy schumer professioneel op haar muil zien gaan is altijd entertainend dus voor die factor toch nog een 4/10. kan dat wijf niet gewoon blijven bij haar standup? ok, ze steelt daar de moppen van andere stand up comics en ze is op geen enkel moment ook maar een milliseconde grappig maar 't is alvast minder pijnlijk om te zien dan deze film

dit was

euh, hoe zeggen ze dat tegenwoordig

soul crushing. ik wil terug een film van uwe boll

Last edited by Ferrex; 15-07-2018 at 01:17.
Ferrex is offline   Reply With Quote
Old 15-07-2018, 20:00   #15864   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Maandag gezien in de Palace, de nieuwste bioscoop in Brussel: 'Voyage of time: life's journey'

Terrence Malick maakt een documentaire, zweverige mijmerende bespiegelingen incluis. Geniale beelden, mooie muziek, iets te lang.
Old 16-07-2018, 12:41   #15865   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Quote:
Originally Posted by Maniac View Post
Maandag gezien in de Palace, de nieuwste bioscoop in Brussel: 'Voyage of time: life's journey'

Terrence Malick maakt een documentaire, zweverige mijmerende bespiegelingen incluis. Geniale beelden, mooie muziek, iets te lang.
Tree of Life is de enige film waar ik ooit van uit de bioscoop ben gewandeld en dit klinkt als een nog ergere versie van Tree of Life
Old 16-07-2018, 19:27   #15866   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

toen ik de post zag van maniac moest ik spontaan denken aan the thin red line en hoe hard ik wil dat malick terug gaat naar conventionele filmen in plaats van de ongelooflijke verschrikkelijke zever dat hij op't einde van zijn carrière blijft maken. dus, heb ik toen ik niet kon slapen dan maar the thin red line gekeken. er zitten genoeg typische malick conversaties en voice overs in maar er is een coherente verhaal lijn, zodat het geweldige verhaal verstaanbaar is voor het plebs. echt zot, hoe geweldig ik die film vind, hoe kwaad ik van zaken zoals tree of life kan worden.

ik volg wolf dan ook. tenzij hij terug goesting heeft (twijfel het op zijn 74ste) om normale filmen te maken blijf ik er ver van weg.
Old 16-07-2018, 19:32   #15867   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

rare is, ik gaf vroeger ook zot af op david lynch maar daar ben ik ondertussen van afgekomen: ook al zijn de films abstract zijn ze veel meer directer en mijmeren ze niet minuten en minuten door. zet mulholland drive tegenover tree of life, dat is toch geen competitie?

hell, ik zie liever nog lost highway 5x achter elkaar dan een malick presentatie (want dat zijn zijn laaste filmen voor mij: geen films maar eerder een hautaine powerpoint presentatie met schone visuals).

en ik haat lost highway nog altijd, de enigste film van lynch die ik nog altijd niet kan tolereren. verschrikkelijk.
Old 17-07-2018, 07:29   #15868   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Tja, ik vind 'The tree of life' meesterlijk. Maar ik versta dat zo'n persoonlijk werk het publiek verdeelt.

Idem voor de films van Lynch. Daar lijkt 'The straight story' mij zijn enige conventionele film (misschien buiten 'Dune') waar iedereen terecht van houdt.
Old 17-07-2018, 10:46   #15869   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
"Tree of Life" was voor mij ook echt heel wat bruggen te ver. En ik kan heus behoorlijk abstracte films verdragen, maar dit. Urgh.

On-topic:
Midnight Cowboy voor het eerst gezien dit weekend. Wat een acteerprestaties. En dat prachtige nummer doorheen heel die film. Everybody's taaaalking at meeee...
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 17-07-2018, 16:13   #15870   link
Mr.E
Senior Member

Mr.E's Avatar

Tegen Lost Highway is tegen mij! Nog steeds een van mijn toppers. Ik wil even verduidelijken dat die film (in tegenstelling tot bijvoorbeeld Mulholland Drive) wel een complete en sluitende verhaallijn heeft, waarbij je min of meer alles kan verklaren. Dat de film desalniettemin een mind-fuck blijft, is dan ook nog eens uitermate thematisch. Het hoofdpersonage wordt namelijk ook gek. Hij heeft zelf zijn vrouw vermoordt omdat ze vreemd gaat, in de gevangenis flipt hij helemaal en maakt hij zichzelf een andere realiteit wijs om de waarheid te ontlopen; in die waanbeelden krijg je in flarden enkele zaken te zien van wat hij vreest dat zijn vrouw gedaan heeft. Op het einde vliegt hij op de electriciteit chair en sterft. Voor mij de belichaming van hoe je visuele stijl, intrigerend plot en een kunstige insteek op een thematische manier aan elkaar rijgt. Plus een fantastische soundtrack. Meesterwerk met alle stoppen los. Lynch combineert plot, stijl, thema en kunst ook in the straight story, maar ontneemt daaar elke vorm van complexiteit en spanning - en dat blijft steengoed overeind staan. Nog steeds mijn favoriete regisseur (al is het makkelijk te argumenteren dat Kubrick hetzelfe niveau behaalt, behoudt en nog gevarieerder tentoon stelt).
Old 19-07-2018, 09:22   #15871   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
Rampage. Meh. Had meer B-goodness en onnozelheid verwacht maar ik vond hem wat saai.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2018, 09:54   #15872   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by blumcole View Post
Rampage. Meh. Had meer B-goodness en onnozelheid verwacht maar ik vond hem wat saai.
Volledig mee eens. Had wel meer potentieel dan watbze er van gemaakt hebben. De wolf was wel awesome.

En die cringy love interest...
Old 20-07-2018, 16:26   #15873   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Dinsdag gezien: 'Ant-Man and the Wasp'

Passabel maar toch beduidend minder dan het origineel. Je voelt dat de hand van Edgar Wright ontbreekt in het script.

Woensdag gezien: 'Sing street'. Na 'Begin again' alweer een winner van John Carney. Ik moet dringend eens 'Once' bekijken. Echt toffe films maakt die mens

Old 21-07-2018, 16:48   #15874   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

sicario 2

eerste was zo goed, deze zot matig
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 21-07-2018, 17:12   #15875   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

geen villeneuve en geen deakins

et voila, de reden
Old 21-07-2018, 23:07   #15876   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Thor Ragnarok. Snoozefest.
Old 23-07-2018, 23:56   #15877   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
The Man Who Killed Don Quixote

Eindelijk. Na al die jaren. Is het een film die het waard was om zoveel jaar op te wachten? Nee, natuurlijk niet. Geen enkel film kan aan dat soort verwachtingen voldoen.

Maar het is wel een mooie, emotionele, grappige 100% Gilliam film. En dat is voor mij al meer dan genoeg.
Deze quote zegt het voor mij:

Quote:
Quixote reminds us of the romantic ideal that the world needs dreamers who dare to defy convention.
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 24-07-2018, 12:41   #15878   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Superbad.

In zijn genre één van de betere.
Old 25-07-2018, 22:45   #15879   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

De Behandeling, is zelfs nu op TV.

Ik vind dat wel een beklijvende film, een van de betere Vlaamse films.
Guru is offline   Reply With Quote
Old 27-07-2018, 19:41   #15880   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Zodiac.

Blijft een topper.

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules