![]() |
![]() |
#1 link |
Ne coureur
|
Mobilhome en aanverwanten
Zoals sommigen hier op het forum wel weten, rijd ik nogal wat wielerwedstrijden. Ik rijd die overal ten lande maar het meeste nog in de Walen. Aangezien ik nabij Brugge woon, is het nogal vervelend om steeds de dag zelf lange tijd in de wagen te zitten.
Ik heb al geprobeerd om de dag ervoor in een hotel te slapen, maar daar weet je nooit welk bed je gaat krijgen en een goede nachtrust is heel belangrijk voor een wedstrijd. Vaak heb je er dan nog eens een duur ontbijt bij waar ik niet kan van eten en moet ik een manier vinden om mijn pasta te koken. Bon, veel vijven en zessen. Ik ben dus op zoek naar een mobilhome(achtig) iets. Zo'n grote gepensioneerdenbak zie ik echter niet zitten dus was mijn oog meer gevallen op een Volkswagen California of een Mercedes Marco Polo. Da's wel aan de behoorlijk prijzige kant. Hebben sommige van jullie hier zoiets of kennissen? Zijn er goede versies van enkele jaren geleden of net daar versies met mankementen? In Duitsland vind je er tussen de 20k en 30k met 100 ą 150000 km. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 link |
Senior Member
|
Beide de California en Marco Polo zijn top voertuigen, zowel qua onderbouw (Vito of Transporter) als inrichting, maar inderdad ook stevig van prijs.
Mijd de eerste Marco Polo's omdat die gekend staan om snelle roestvorming, maar de recentere modellen hebben daar geen last van. Ik heb zelf een transporter uit 2004, met 300k km op de teller, ding rijdt nog steeds prima. Deze winter de eerste grote stukken gehad door blokkering van de airco compressor, voor de rest prima voertuig en motor (2.5 TDI). Maar waarom kijk je naar een 'kleinere' mobilhome? Wil je hem ook gebruiken als daily? Want dat rijdt praktisch en fijn, maar heel veel ruimte heb je daar niet in, zeker als je met 2 bent. Ik zou je aanraden dat eerst eens te huren voor een weekend (Dicar ofzo verhuurt dat wel), zodat je weet of dat echt je ding is. Als je hem niet als dagelijks voertuig wilt gebruiken zou ik eerder naar een iets groter model kijken. Ik heb de indeling van een Transit Nugget altijd tof gevonden, maar er zijn nog alternatieven op basis van bvb een Ducato die een maatje groter zijn, en praktischer ingericht met meer comfort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 link | |
Ne coureur
|
Quote:
Mijn vriendin en ik hebben beide een bedrijfswagen dus het zou geen daily worden. Ik vind die California en Marco Polo vooral handig qua lengte. Die echte mobilhomes zien me er lomp uit om mee rond te rijden en onhandig om bijvoorbeeld in een stadscentrum parkeerplaats mee te vinden. Dat lijkt me meer om naar een camping te rijden en daar enkele dagen te verblijven terwijl je met zo'n kleinere versie wendbaarder bent. Mijn buurman heeft een dik uitgeruste Marco Polo. Het is geen probleem om die eens een weekendje van hem te huren. En ja, als je het puur financieel uitrekent, kan je voor 30k ongeveer 5 jaar lang elk weekend ergens in een hotel slapen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 link |
Integrated Amplifier
|
Een bevriend koppel van ons gaat altijd op vakantie met de California en die zijn daar wild van. Als je nog iets erover moet weten kan ik altijd eens vragen.
![]() |
#8 link |
Integrated Amplifier
|
't Zijn vegetariėrs, dus Moeder Natuur?
De oude was toch beter.
![]() |
#9 link | |
Senior Member
|
Quote:
Last edited by Erik701; 28-07-2017 at 18:28. |