Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 30-07-2015, 10:14   #1   link
Bibastar
soy ninja

Bibastar's Avatar

Citytrip Dublin (November)

In november ga ik met een bende maten voor 4 dagen naar Dublin (op guys-only-weekend ).

Normaal kijken we in de lonely planet om te weten wat we gaan bezoeken etc., maar extra info van mensen die er al geweest zijn kan nooit geen kwaad. Sommige zaken uit die toeristische gidsen zijn vaak de moeite niet en er zijn veel leuke dingen die je gewoon moet ontdekken of moet weten zijn..

Alle info is welkom! (zeker info over lekker eten en drinken (whiskey bars etc.)).
Old 30-07-2015, 10:50   #2   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

- Dublin Zoo
- Guinness brouwerij
- Jameson whiskystokerij
- Wij zijn zelf met de trein en dubbeldekbus naar Powersourt Gardens geweest. Is een heel mooi park, geen idee of dat iets voor jullie is maar we hebben genoten van onze trip: met de trein rijd je langs de zee
- Wandelen (Dublin is de moeite nogal)
- Temple Bar is de uitgaansbuurt bij uitstek waar ze heel veel restaurants hebben, de prijzen zijn jammer genoeg erg duur. We zijn enkele keren gaan eten bij Clarendon Bar, juist even buiten Temple Bar. Niet erg duur en goed eten: http://www.tripadvisor.com/Restauran...in.html#photos
Tyrael is offline   Reply With Quote
Old 30-07-2015, 14:12   #3   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Bestond hier al geen thread over?

Dikke aanraders:
- Gypsy rose bar langs de river: achterin is een trap naar de kelder waar je naar een rock/metalfuif kan gaan in het weekend, veel drinken en meezingen maakte het enkel nog plezanter los van alle scheve dingen die je daar ziet
- Temple bar moet je gewoon zijn door geweest
- Voor eten moet je gewoon langs gaan bij Pitt Bros, grote schotel slow cooking BBQ vlees met saus

Dublin is veruit de plezantste citytrip die ik ooit heb gedaan. Overdag met bevriend koppel de stad verkennen en 's avonds op stap, de vrouwen tegen een uur of 23h in bed en wij verder op stap tot 4h 's morgens.
We waren er het weekend dat de Ieren de kerstvakantie inzetten, ook een aanrader.
begets Destruction as Destruction begets...
Prumpy is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2015, 10:27   #4   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Ergens is er inderdaad een thread over Dublin en Ierland. Enfin, in Dublin kan je weinig verkeerd doen, het is een plezante stad met heel verschillende gezichten. Het klassieke toeristische gedeelte is wat kitchy en overbeladen. Guinness Brewery vind ik bijvoorbeeld niet echt de moeite, behoorlijk duur, vaak druk en niet echt interessant gelegen. Idem voor Jameson. In vergelijking met andere brouwerijen en stokerijen zijn dat twee klassieke en behoorlijke maar weinig opzienbarende toeristische attracties. Idem voor Temple Bar. Toffe sfeer, echter net zo goed wat opgeklopt en overdreven toeristisch. De drukste pubs zijn niet altijd de beste, integendeel. Porterhouse is mijn favoriet: goede muziek, tof gebouw, veel en eigen gebrouwen bier.

Het zijn vooral de minder bekende, en dus iets minder opgefokte dingen (speciaal voor de Amerikaanders) die ik de moeite vind in Dublin. Maar als je gewoon met maten wil gaan zuipen is Temple Bar prima, enkel duur. Anderzijds kan je in weinig pubs slecht vallen, ook buiten Temple Bar.
Old 11-11-2015, 08:27   #5   link
Bibastar
soy ninja

Bibastar's Avatar

Na 5 dagen zou ik deze stad het best kunnen omschrijven als "bruisend". Er zijn hier zoveel verschillende zaken door elkaar die allemaal een eigen karakter hebben.. Een echte aanrader! Dank voor de tips trouwens
Old 11-11-2015, 09:32   #6   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Geen scheve dingen meegemaakt van de locals?
Old 11-11-2015, 09:48   #7   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
Het is Dublin, het zou me verbazen van niet
DM is offline   Reply With Quote
Old 11-11-2015, 10:17   #8   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Inderdaad, juist daarom.
Old 11-11-2015, 19:23   #9   link
Bibastar
soy ninja

Bibastar's Avatar

Niet echt.. Wel heel gezellig dat er zoveel live optredens waren in de bars!
Old 21-04-2018, 10:42   #10   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

Iemand hier ervaring met leven in Dublin? Voordelen, nadelen,...
Cage is offline   Reply With Quote
Old 22-04-2018, 09:12   #11   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Een toffe en veelzijdige stad. Ik kom er regelmatig en verbaas me telkens over de scherpe contrasten. Van heel modern en zelfs een beetje mondain (langs de Liffey), tot heel toeristisch (Temple Bar, ugh) en zelfs gevaarlijk marginaal (enkele suburbs zijn behoorlijk no-go). Een beetje voorbereiding kan geen kwaad. Ook even buiten de stad gaan loont de moeite (Wicklow Mountains!). Van alle plekjes in Ierland - we reizen er regelmatig rond - is Dublin eigenlijk het minste.
Old 22-04-2018, 10:27   #12   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Paar weken geleden city trip Dublin gedaan en ik vond dat eerlijk gezegd vrij teleurstellend. Heel bizarre stad, als je dat vergelijkt met andere grootsteden in Groot-Brittannie. Qua bezienswaardigheden is er weinig aan en qua architectuur staan er ook niet bijster veel gebouwen die de moeite zijn om van buitenaf te bezichtigen.

We hebben ook een dagtrip richting Giants Causeway gedaan, wat ik zeker kan aanraden. Je bent wel een dag kwijt, maar het is zeker de moeite om eens te zien.

@Cage: Een ex-klasgenoot van mij heeft er lang gewoond en als ik zijn FB posts zie, is hij terug verhuisd. Als je wil, kan ik zijn email adres eens vragen zodat je gerichte vragen kan stellen.
Old 23-04-2018, 09:43   #13   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Van Dublin naar Giant's Causeway is meteen een ferme trip, hť. Dan valt er nog heel wat meer te overwegen, wat het geen uitstap naar Dublin meer zou maken maar Ierland tout court. Wat, nogmaals, zeker niet verkeerd zou zijn. Dublin is inderdaad op geen enkel vlak een must-see.
Old 23-04-2018, 10:48   #14   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
Ik heb er 3 jaar geleefd Cage.
Ondertussen is de huur belachelijk hoog geworden om iets degelijk te vinden. Voor de rest wel een leuke stad, maar niks wereldschokkend.
DM is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2018, 10:49   #15   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Een vriendin van mij heeft er ook lang gewoond, dus kan ook wel wat antwoorden geven.
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2018, 14:01   #16   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
Van Dublin naar Giant's Causeway is meteen een ferme trip, hť. Dan valt er nog heel wat meer te overwegen, wat het geen uitstap naar Dublin meer zou maken maar Ierland tout court. Wat, nogmaals, zeker niet verkeerd zou zijn. Dublin is inderdaad op geen enkel vlak een must-see.
Daarom dat er bij staat dat het een daguitstap is? .
Old 23-04-2018, 15:53   #17   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Awel ja, als een daguitstap tot de opties behoort zijn er nog heel wat meer/betere aanraders. Giant's Causeway is uiterst knap maar evengoed vreselijk toeristisch. Enfin, niet dat het erg belangrijk is aangezien het om permanent verblijf in Dublin gaat.

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules