Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

View Poll Results: Rate it!
4 sterren 0 0%
3.5 sterren 0 0%
3 sterren 0 0%
2.5 sterren 2 66.67%
2 sterren 1 33.33%
1.5 ster 0 0%
1 ster 0 0%
0.5 ster 0 0%
0 sterren 0 0%
Voters: 3. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools
Old 12-06-2018, 20:07   #1   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Post Cinema: 'Deadpool 2'

Deadpool (Ryan Reynolds) verzamelt een team om een losgeslagen jonge mutant met gevaarlijke krachten te beschermen tegen Cable (Josh Brolin), een mutant uit de toekomst die naar het heden is gereisd om de jongen te doden.

'Deadpool 2' is meer van hetzelfde. Daar zal je, afhankelijk van of je het eerste deel leuk vond of niet, erg blij van worden of onverschillig te schouders bij ophalen. Aan de succesformule is niets veranderd. Ryan Reynolds speelt opnieuw de vuilgebekte mordenaar die niet kan sterven en een schare aan vreemde mutanten op zijn weg vindt. Nog steeds speelt de film gretig in op het doorbreken van de vierde muur, het vrolijk de draak steken met het superheldengenre en het verkopen van flauwe, grove humor.

Van de eerste 'Deadpool' herinner ik me weinig en eerlijk gezegd ben ik het meeste van deze sequel een week later ook alweer vergeten. 'Deadpool 2' is duidelijk niet gemaakt voor de eeuwigheid. De waarheid gebiedt me wel te zegen dat ik harder heb moeten lachen om deze sequel dan om het origineel. De film weet de essentie van het titelpersonage goed te vatten en heeft met Zazie Beetz als Domino een leuke nieuwe held in de aanbieding. Ryan Reynolds heeft het personage intussen goed onder de knie en kan zijn komisch talent kwijt in de van de pot gerukte one-liners en situaties waarin Deadpool belandt. De grappen en grollen zijn vaak aangebrand en erg puberaal, en de slapstick en fysieke humor richt zich meer op de onderbuik dan op het verstand. Hoogtepunt is het moment waarop Deadpool met zijn pas verzamelde X-Force in actie schiet en de lullige tegenslagen zich opstapelen. Lachen!

De regie van David Leitch is niets bijzonders en visueel ziet de prent er dertien in een dozijn uit. De momenten waarop 'Deadpool 2' emoties aan drama probeert te koppelen zijn ronduit potsierlijk maar de actie is tenminste onderhoudend. Uiteindelijk is het de geschifte toon die de film overeind houdt. 'Deadpool 2' heeft geen enkele andere ambitie dan de fans van het eerste deel meer te geven en slaagt daar behoorlijk in. Het is geen film waar we over een aantal jaar nog over zullen spreken maar als twee uur verstrooiing doet het zeker zijn ding.

2.5 sterren op 4

https://vignette.wikia.nocookie.net/...20180330142722
Maniac is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules