Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

View Poll Results: Rate it!
4 sterren 0 0%
3.5 sterren 0 0%
3 sterren 0 0%
2.5 sterren 0 0%
2 sterren 1 100.00%
1.5 ster 0 0%
1 ster 0 0%
0.5 ster 0 0%
0 sterren 0 0%
Voters: 1. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools
Old 29-06-2018, 12:14   #1   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Post Cinema: 'Ocean's eight'

8 vrouwen beramen een gewaagde juwelenroof.

Als ik naar een film als 'Ocean's eight' kijken verwacht ik een belachelijk ingewikkeld plan om een onmogelijke kraak te plegen, dat alles gebracht met panache en een vleugje humor. 'Ocean's eight' heeft de meeste van die dingen in huis en toch liet de film me onbevredigd achter. Op zich bevat 'Ocean's eight' dezelfde elementen die van 'Ocean's eleven' en 'Ocean's thirteen' genietbare kijkstukken maakten (de eerste sequel laat ik voor het gemak even buiten beschouwing) maar ergens tijdens het draaien is Gary Ross vergeten schwung in zijn film te stoppen.

'Ocean's eight' is ook absoluut een product van het #metoo-tijdperk. Zowel plot als casting lijken een afrekening met het mannendom te zijn. Dat zorgt hier en daar voor leuke grapjes en enkele sympathieke actrices in de hoofdrollen, en het idee om een peperduur juweel tijdens het MET-gala te stelen is ook goed gevonden. Achteraf bleef echter het gevoel hangen dat sommige plotelementen er wel erg geforceerd in verweven werden. Gary Ross regisseert het nogal zoutloos waardoor de mindere zaken des te harder opvallen. Ik miste bovenal een dosis uitbundige leute. Van deze dames had ik verwacht dat ze met meer joie de vivre de bewakingsagenten en inspecteurs een hak zouden zetten.

Over de dames gesproken: Sandra Bullock, Helena Bonham Carter en Rihanna zijn fijne keuzes. Cate Blanchett van haar kant, een actrice waar ik geweldig veel bewondering voor heb, is hier fenomenaal miscast in een ondankbare rol. Haar personage komt nooit tot leven, het is zelfs nooit echt duidelijk wat haar rol binnen het team precies is. Zeer vreemd.

In plaats van een film te zijn waarin een schare vrouwelijke sterren centraal staan omdat zoiets de normaalste zaak van de wereld zou moeten zijn schreeuwt 'Ocean's eight' "Zie ons eens doen! Wij vrouwen kunnen het ook! Dit is onze film!". Een zwaktebod. Niet alleen is 'Ocean's eight' weinig meer dan een bij vlagen geestig niemendalletje, als Hollywood echt een punt wil maken in heel het #metoo verhaal doen ze het beter met een betere film die zijn punt minder schreeuwerig maakt.

2 sterren op 4

Maniac is offline   Reply With Quote
Old 30-06-2018, 19:39   #2   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Draait die film nu over seksuele aanranding of is Maniac vanalles door elkaar aan het slaan?
CSM is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2018, 16:34   #3   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Dus eigenlijk hetzelfde als de nieuwe ghostbusters? Maar dan misschien niet rotslecht, maar gewoon niet goed?
kar is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2018, 11:38   #4   link
rooz
siii

rooz's Avatar

Dus eigenlijk hetzelfde als Imke Courtois?
Old 02-07-2018, 14:29   #5   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Wie is Imke Courtois?

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2018, 16:06   #6   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

De zus van Thibault Courtois
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2018, 16:43   #7   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
Ik begrijp die film niet. Waarom niet gewoon een origineel concept met vrouwen in de hoofdrol ipv een afkooksel.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2018, 16:25   #8   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jack Carver View Post
De zus van Thibault Courtois
Not sure if serious, maar das alleszins geen familie.
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 09-07-2018, 12:03   #9   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by blumcole View Post
Ik begrijp die film niet. Waarom niet gewoon een origineel concept met vrouwen in de hoofdrol ipv een afkooksel.
Hollywood doet geen originele concepten.
CSM is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules