![]() |
![]() |
#21 link |
ALPPALP
|
Dat heb je dan met vrouwen en hun lady shaves in huis te nemen
![]() Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik mij afvraag hoe het in godsnaam wettelijk kan zijn om zoveel geld op voorhand te vragen aan mensen zonder intresten. Dit terwijl de technologie al jaren ver genoeg staat om de meterstand maandelijks tot bij de leveranciers te krijgen. Als de leverancier te gierig is om een technische oplossing te zoeken of elke maand iemand langs te sturen om te controleren, dan krijgt hij toch geen recht om maar forfaits te gaan vragen ad random? |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 link | |
PimpMeister
|
Quote:
![]() |
![]() |
#23 link | |
Senior Member
|
Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 link | |
PimpMeister
|
Quote:
No offence maar huisbazin is een joodse en elke cent die ze moet uitgeven is teveel. Dus die ramen vervangen zit er zeker niet in. Job 1 als ik terug werk heb is iets anders zoeken en verhuizen.
![]() |
![]() |
#25 link |
Mega Shrimper
|
Is er trouwens ergens iets waar je op een serieuze manier energie leveranciers kan vergelijken met elkaar?
Heb al eens op site van vreg gekeken, maar om zo'n vergelijking te laten opmaken vraagt die meterstanden om ons gemiddeld verbruik te kunnen opmeten. Daar wij nu voor de eerste keer alleen gaan wonen hebben we dus nog geen meterstanden.
Most people don't even know what sysadmins do, but trust me, if they all took a lunch break at the same time they wouldn't make it to the deli before you ran out of bullets protecting your canned goods from roving bands of mutants. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 link | |
Senior Member
|
Quote:
![]() |
![]() |
#27 link |
Senior Member
|
Thread revival!
Mensen die op aardgas verwarmen: hoeveel verbruiken jullie ongeveer per dag in deze tijd van het jaar? Ben serieus aan het prutsen om mijn verwarming optimaal afgesteld te krijgen en ben nu vooral met mijn stooklijn aan het spelen, maar ik weet niet goed wat ik mag verwachten als normaal verbruik per dag. Ik zit met pakweg 90m² vloerverwarming, voor de rest radiatoren. Met enkel vloerverwarming heb ik met een bepaalde stooklijn (wel nog te hoog want te warm binnen) een verbruik gehaald van 10m³ op 1 dag. Lijkt mij enorm veel? Internet spreekt van gemiddeld 2000m³ gas per jaar voor een alleenstaande woning, zit nu al aan 600m³ sinds maart met de winter die nog moet komen. Niet helemaal representatief omdat ik ook redelijk wat heb moeten stoken om bouw te drogen en wat te lang met suboptimale parameters heb verwarmd, maar maak er mij toch wat zorgen over. Woning is heel goed geïsoleerd, dus verbruik zou eerder aan de lage kant moeten liggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 link |
Chav
|
Ik heb nu in een week een kleine 10 kubiek verbruikt. Living van 50 vierkante meter met 4 radiatoren, plus nog 2 in de gang en 1 in slaapkamer boven, die laatste 3 staan op 1,5 of zo. Al de rest ligt af. Rijwoning, ketel is wel al een jaar of 15 oud. Verwarming ligt enkel 's avonds aan, voor een uur of 3-4 op 18-19 graden. Ik woon hier alleen; wreed veel wordt hier niet gedouched of in bad gegaan dus.
Klein kot, zal ne keer of 5 in uwe mansion passen, maar goed, het geeft u een idee ![]() Last edited by Niels; 07-11-2011 at 18:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 link | ||
Senior Member
|
Quote:
![]() Nog een beetje aan het googlen geweest, en de verhouding van onze cijfers klopt wel ongeveer denk ik: http://www.vreg.be/info-over-het-gem...ardgasverbruik Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 link | |
Senior Member
|
Quote:
Hier beneden vloerverwarming en boven radiatoren. Gescheiden thermostaat. Werkt perfect. Combi-mix systeem mengt het retourwater radiatoren met instroomwater VV om die op 40°C te zetten atm. Met de verbouwing staat die temp. wat hoger dan normaal (30 à 35°C normaal).
![]() |
![]() |
#31 link |
Senior Member
|
Sloefke, let wel, wat je daar zien staan is in kwh en niet in m3....
11,5606 kWh/m3 dus uw 10m³ is zo'n 115 Kwh. Ons verbruik vorig jaar (van september 2010 tot november 2011). (3 geven, verwarming op aargas, enkele kleine constante verbruikers zoals vijver pompen die aanstaan) Electriciteit: +/- 2450 Kwh Gas: +/- 970 m³ Water: +/- 50 m³ je moet dus kijken bij verwarming en ander gebruik: Doorsnee gezin 23.260 = 2115 m³ Grote verbruiker 34.890 = 3170 m³ Als men rekend dat de verwarming gemiddeld genomen van mid october tot einde maart aan staat; zo'n 5.5 maand = zo'n 165 dagen. Een doorsnee gezin zou dan per dag zo'n 12.8 m3 verbruiken. (Daar zit dan nog wel koken en wassen enzo bij als je daar ook gas voor gebruikt, maar eigenlijk is die 10m³ niet zo onoverkomelijk blijkt dan). Last edited by piotke; 09-11-2011 at 11:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 link |
Senior Member
|
beide afrekeningen gekregen:
Nuon: Elek Dag: 1561 kwh Elek Nacht: 2343 kwh Totale prijs: 819,94 euro (voorschotten waren goed, ik kreeg 70 euro terug) Lampiris: Gas: 12740kwh Totale prijs: 669,93 euro (voorschotten waren net te laag, 70 euro moeten bijbetalen)
![]() |
#33 link |
Senior Member
|
815 euro op 3 maand aan electriciteit (±1500kwh per maand). Elektrische verwarming & vrouw en kind dat thuis zitten is niet zo economisch. En we stoken dan nog het grootste deel met een spekkachel, slechts 2 van de 7 electrische warmtecollectoren staan aan.
Centrale verwarming op gas komt hier wel asap te liggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 link |
Senior Member
|
Heb zelf ook eens mijn meterstanden bijgehouden de laatste maand, op 31dagen kom ik tot volgend verbruik:
water 4.3990m^3 elektriciteit 365.7 kWh gas 163.324 m^3 Valt wel nog mee gezien de situatie: 3 studenten(veel thuis dus overdag) in een halfopen bebouwing die niet zo super is geïsoleerd; of niet? Kan iemand mij vertellen wat dit ongeveer effectief kost zal kosten, en vooral of dit in lijn ligt met mijn voorschotfactuur? Een snelle berekening voor mijn situatie komt neer op €0,204/kWh voor elektriciteit en €0.498/m^3 of €0.043/kWh voor gas. Zijn dat realistische tarieven(leverancier is OCTA+)? Dit geeft dan €78,89 voor elektriciteit en €81,39 voor gas. Mijn voorschotfactuur vermeldt €83,43 voor elektriciteit en €111,2 voor aardgas(echter in de maand december). Wel schandalig dat er 21% BTW wordt verrekend op nutsvoorzieningen eigenlijk... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|