Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 22-02-2012, 15:59   #41   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Ik probeer zoveel mogelijk van de breaks af te blijven op dit moment, de berlines zijn quasi altijd mooier & kofferruimte is groot genoeg om eens af een toe een fiets of wekelijks mijn duikgerief in kwijt te kunnen.

Het voordeel is dat die al te vinden zijn vanaf 10-15k EUR. Ik snap echt niet waarom niemand tevreden is over die Insignia? Ik heb er zelf nog niet mee gereden, maar wel al vaak als passagier.

Die deuren had ik ook al opgemerkt Maar dat zijn wel 163pk versies, tov 110-125pk bij de Mondeo's. Niet dat ik rij gelijk een zot, maar ik kom niet van het linkerbaanvak af normaal gezien. En dan is alles minder dan 120-130 PK maar nipt voor grote auto's. GPS neem ik nooit nog in de wagen zelf, degelijke stereo met sd/hdd is wel een plus. Anders komen er sowieso overal focal speakers in.

Men eigen voorkeur gaat nog altijd uit naar de 3/5 of a4/a6 serie. Maar als ik voor minder dan de helft van de prijs een vorige generatie Mondeo/Insignia/vergelijkbare grootte wagen kan nemen zie ik niet in waarom niet.

Ik zit in een branche waar ik altijd firmawagens ga hebben, maar dat gaan altijd saaie modellen zijn, hiervoor heb ik ook altijd firmawagens gehad, dus als ik eens een keertje zot kan doen... Dat is ook nog een van de mogelijkheden Maar met 20K EUR en de zotte BIV, wegentaks & verzekering in België zal ik dat maar zo laten.
Teki is offline   Reply With Quote
Old 22-02-2012, 18:19   #42   link
richba5tard
Senior Member

richba5tard's Avatar

Quote:
Originally Posted by frenzal View Post
http://exlease.arval.be/dut/car.php?...&automerk=alle
misschien interesant, wel distributieriem binnenkort dan
Distributieriem bij A4 is pas aan 160k afaik.
richba5tard is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2012, 19:34   #43   link
Freddie Wasbak
ministerial typist

Freddie Wasbak's Avatar

Om mijn deel van de thread af te ronden, het is een Volkswagen Passat Variant Bluemotion 1.9 (diesel) geworden. Gekocht bij KBC Remarketing, 90.000 km op de teller, uit 2008 en geen gebruikssporen.

Het kostte wel meer dan voorzien: €13.500 + preventief vervangen aandrijfriem (€500).

Maar in de plaats heb je wel een aardige break, die behoorlijk energiezuinig is (4L/100 @ 90 km/u en 5 L/100 km @ 120 km/u), heel comfortabel rijdt en voorzien van een mooi aantal opties.

Heel wat tweedehandswagens onder de €11.000 hadden vaak mankementen (kapot vliegwiel, ...) of geen opties.

Best wel fijn, een eigen wagen

Bedankt voor de tips, er zaten een aantal heel goede tussen.
Freddie Wasbak is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2012, 19:35   #44   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Ferme auto, en zeer gerieflijk.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2012, 19:39   #45   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

netjes, proficiat
frenzal is online now   Reply With Quote
Old 15-03-2012, 20:12   #46   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Wat oppassen met de koppeling. Die tweemassavliegwielen zijn de grootste vergissing ooit. (en helaas nog duur ook). Die 1.9TDI daarentegen is onverwoestbaar
Blade is online now   Reply With Quote
Old 15-03-2012, 21:59   #47   link
Niels
Chav

Niels's Avatar

Quote:
Originally Posted by Blade View Post
Wat oppassen met de koppeling. Die tweemassavliegwielen zijn de grootste vergissing ooit. (en helaas nog duur ook). Die 1.9TDI daarentegen is onverwoestbaar
Wat gaat er daar eigenlijk stuk aan? Is dat niet gewoon een grote homp metaal?
Niels is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2012, 22:05   #48   link
Jerre_31
Senior Member

Jerre_31's Avatar

Send a message via MSN to Jerre_31
proper!
Old 16-03-2012, 20:01   #49   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Quote:
Originally Posted by Niels View Post
Wat gaat er daar eigenlijk stuk aan? Is dat niet gewoon een grote homp metaal?
Een normaal vliegwiel kan je inderdaad samenvatten onder de noemer grote homp metaal.

Een twee massa vliegwiel bestaat eigenlijk uit twee vliegwielen (= 2 hompen metaal) met enkele veren tussen. Die hele constructie dient hoofdzakelijk om het trillen van de motor op te vangen (in het bijzonder bij diesels).

Helaas kan die hele constructie niet zoveel koppel aan als een normaal vliegwiel. Zker bij gechipte karretjes gaat het dan snel fout.

Vaak wordt er ter vervanging een gewoon (vast) vliegwiel gestoken. Veel minder miserie, trilt gewoon iets meer mee bij het optrekken.
Blade is online now   Reply With Quote
Old 22-03-2012, 20:29   #50   link
Ja-Rune
is mij er eentje

Ja-Rune's Avatar

In deze categorie:
na overleg met mijn vriendin in het kader van bouwplannen waarmee we binnen dit en drie jaar toch willen beginnen, heb ik dus de nood meer te beginnen sparen daar ik tot nu toe kan. Ja, er is dus weer sprake mijn MiTo te verkopen en gewoon een aantal jaar met een wat mindere wagen te gaan rijden. Prijsklasse hierin zou iets tot een 4000 euro zijn.
Voorlopig al heel wat Alfa's bekijken waarbij de 156 me het meest interesseert, maar dat vindt zij geen mooie auto en dan wil ik dat ook niet. 166 zou ook vet zijn want hoewel die gatlelijk is, is die toch uberzalig en qua interieur wil ik er zelfs in wonen. Nadeel daarbij is dat die qua BIV en wegentaks ook duur zijn = nogo. Iemand enige aanraders? Liefst iets met wat meer plaats dan mijn huidige auto (5deurs) en daar mogen wat kilometers opstaan. Zoals gezegd, het is maar voor een paar jaar met als enig doel: vollenbak opofferen aan wat mij heilig is en voor de goedkoop gaan. Maar u kent mij, het moet wel een graaf ding zijn. Ik kijk natuurlijk weer in de richting van Saab maar mijn ervaring leert me dat niet te doen.. Suggesties zijn dus welkom

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
Ja-Rune is offline   Reply With Quote
Old 24-03-2012, 10:48   #51   link
Niels
Chav

Niels's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ja-Rune View Post
166 zou ook vet zijn want hoewel die gatlelijk is
Dat gade moeten terug nemen jarune

Ik heb wel al begrepen dat gij te zalig zijt voor een A3 1.9 tdi. Ik zie dat gij nen Giulietta nodig hebt, maar dat zal niet lukken voor 4000 ballen. Een 147 wel, maar ik vrees dat die uw saab-trauma's terug gaat oprakelen (=brollerig)

Saab 9-5 misschien? Ook enkel grotere motors, wel. Volvo, is dat niets voor u?
Niels is offline   Reply With Quote
Old 24-03-2012, 10:57   #52   link
kleine klootzak
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

kleine klootzak's Avatar

Ja-rune zie ik nog cruisen in een c70.
kleine klootzak is offline   Reply With Quote
Old 24-03-2012, 11:00   #53   link
Intred
Senior Member

Intred's Avatar

Ga tegen de stroom in en koop u een full option rover of mg? Voor 4k is dat nog te doen.
Old 24-03-2012, 11:34   #54   link
Ja-Rune
is mij er eentje

Ja-Rune's Avatar

Rover is inderdaad nog een idee. MG ZT vind ik nog wel leutig maar die voelen mij niet kwalitatief aan..
9-5 is natuurlijk mijn eerste keuze, ik hou van de oude 9-5. But would I really na die miserie van vorige keer? Natuurlijk is Saab wel een kwaliteitsmerk en normaal gaan die auto's 5000 jaar mee. Ik had weer die ene uitzondering. Wie weet krijg ik die weer

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
Ja-Rune is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2018, 13:31   #55   link
Freddie Wasbak
ministerial typist

Freddie Wasbak's Avatar

hey, intussen staat voor deze passat al 260.000 km op de teller (gekocht aan 90.000 km in 2012).

nu sta ik wat voor de vraag: verkopen of oprijden. Wat zouden jullie doen? Advies zou welkom zijn

volgens deze info zou de passat best nog wel even mee moeten kunnen, en ik ben best wel tevreden van de wagen

https://www.cargurus.com/Cars/Discussion-t23810_ds38894

verkoopprijs zou 2500-3500 euro zijn, wat niet zoveel is als ik een nieuwe tweedehands zou willen kopen
niet verkopen kost 1300 euro (vervangen versnellingsbak en vliegwiel). de auto is altijd goed onderhouden bij een erkend VW garage

kan ik ergens de geschatte kosten kwantificeren indien ik deze houd. Ik dacht dat een tweedehands site of een andere site deze info aanbood, maar ik weet niet meer waar ik dit gezien heb

Last edited by Freddie Wasbak; 28-05-2018 at 13:35.
Freddie Wasbak is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2018, 18:14   #56   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

tweedehandsprijs is dan toch enkel als alles in orde is en niet wat je ervoor zou krijgen in huidige toestand?

financieel slimste keuze is waarschijnlijk laten maken en ermee blijven rondrijden, als alles voor de rest nog in orde is en je volgende week niet iets anders moet laten vervangen.
frenzal is online now   Reply With Quote
Old 30-05-2018, 03:24   #57   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

bwa, 260k is toch al schoon gereden vind ik. mag je toch wel al iets anders overwegen. hangt nu wat af hoeveel goesting je gewoon hebt in iets anders, en wat er financieel mogelijk is. vrij wiedes dat je waardeverlies hebt op 6 jaar en 170 000km, en je met de restwaarde niet zoveel kunt kopen.
vraag eens prijs bij een onafhankelijke VW expert voor de herstelling. merkgarages zijn erg duur.
Old 04-06-2018, 20:24   #58   link
Deff
!= Deffe

Afhankelijk van wat de plannen zijn is zo een wagen bijna interessanter voor inruilkorting bij aankoop van een nieuwe wagen als iets anders. Weet uiteraard niet wat je noden en budget zijn, maar als je deze nog een jaar of twee kan doortrekken en ga je er met wat geluk nog tot 3.000 euro inruilkorting voor krijgen.

Mijn vriendin heeft haar antieke C3 vorig jaar ingeruild voor 3.000 recyclagepremie, ze had die wagen 3-4 jaar eerder gekocht voor 3.500 euro. Maar dat trucje werkt dus maar 1 keer.
Deff is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules