Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 06-11-2017, 13:41   #21   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Al 2x naar Egypte geweest en dat lijkt me niet te doen. Hurgada - Cairo is wat, zo'n 4 ŕ 5 uur rijden énkel? Je bent geradbraakt zo'n dag denk ik.

Piramides zijn nochtans wel ongelofelijk. Zelfs de tweede keer zat ik nog altijd met mijn mond vol tanden te kijken. Eerste keer ook naar binnen geweest maar dat zou ik niet meer doen.

Luxor lijkt me meer te doen vanaf Hurgada ja, maar is nog altijd een deftige rit.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 06-11-2017, 13:45   #22   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
Mja geen idee Luxor hebben we vanuit Marsa Alam privé gedaan met een voor een dag gehuurde taxi (van een koptische Christen trouwens: vanvoor op de ruit 'JESUS' geverfd. All kinds of IS-doelwit.) Dat viel allemaal reuzegoed mee. 80 checkpoints passeren enzo. "Belgicki Belgicki".

Mijn wijf heeft Cairo al wel gedaan vanuit Hurghada. Idd, vreselijk geradbraakt. Dat was ook in betere en veiligere tijden.

Kvond het iig een fijn land eigenlijk. Gekke Arabieren.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 06-11-2017, 16:14   #23   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Quote:
Originally Posted by deev´ View Post
Mijn vriendin is kennelijk al eens gaan duiken in Hurghada, volgens haar wel de moeite. Wel al een +5 jaar geleden. Welke dive spots heb jij gedaan, ndPix?
Nog niet echt tijd gehad op om voldoende op te zoeken, maar deze site klinkt toch ook positief.

Dat het er niet zo mooi zal zijn als in Bali (Tulamben en vooral Mejangan) of Thailand (Koh Tao), logisch, daar gaan we vanuit. Maar hopelijk wel de moeite om gewoon ook eens te gaan duiken tijdens die anders 'saaie' all-in vakantie. Idem snorkelen. Iets wat we sowieso gaan doen lijkt me.

Andere uitstappen, nog geen idee. We gaan in april 2018, dus nog wel tijd genoeg om tegen dan uit te pluizen. Een piramide excursie is hopelijk mogelijk.
Kan al goed verandert zijn in 5 jaar inderdaad... Er zijn mooiere plekken in Egypte zoals iets hoger vermeld. Ik vond het niet super slecht, maar om speciaal naar daar te gaan zoals vroeger vele deden zou ik niet meer doen.

Ik heb al in Thailand, Maleisië en Indonesië gedoken.
ndPix is offline   Reply With Quote
Old 06-11-2017, 16:30   #24   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

Tis zeker niet speciaal naar daar daarvoor. Eerder, ik ga met de schoonfamilie op hun voorstel mee naar daar en hoera, we kunnen er ook duiken
deev´ is offline   Reply With Quote
Old 26-11-2017, 07:59   #25   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Kzou toch oppassen ze deevken
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 26-11-2017, 09:34   #26   link
blumcole
Chairman of the bored

toch stukske tussen.

Old 26-11-2017, 10:38   #27   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

Wie zich nu opblaast, kan zich dan al niet meer opblazen
Old 26-11-2017, 11:47   #28   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Stay strong
Old 26-11-2017, 19:42   #29   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Ik ga een keer of 4 per jaar naar Egypte om te duiken. En dat is het zowat.
De énige reden om daarnaartoe te gaan is duiken. Niet gaan met kinderen, vrouw & familie.

Tenzij je in je resort wil zitten met goed weer en een e reader en dat je enige eis is.
Eten is slecht, service is slecht, en voor alles proberen ze je af te zetten.

Ik loop rond met mijn paspoort in men zakken om zo men 40 visastempels te kunnen tonen als er weer ene 5x de normale prijs voor iets wilt aanrekenen.

Idem voor de echte 5 sterrenresorts, hun munt is gehalveerd, torenhoge inflatie, en deftig eten en drinken is daardoor onbetaalbaar geworden. Vroeger vond ik dat eten geweldig, nu is er gewoonweg niets meer deftig.
Het is elke keer slechter en slechter, maar ik heb de indruk dat het ergste nu hopelijk achter de rug is. Dankzij de arabische toeristen is er terug was omzet en terug wat 'turnover' qua eten.

Onveilig? We waren allemaal dichter bij Brussel dan dat de toeristenresorts in de buurt van die aanslagen liggen. Zelfs in de Sinai is dat 5-6 uur weg van Sharm.
Maar blijf in Hurghada / Marsa Alam of Sharm. Enkel de weg van en naar de luchthaven. Alles erbuiten is afgeraden. Cairo naar Sharm of Cairo naar Hurghada is niet meer veilig.

Sharm el Sheikh is nog lollig, maar loopt geen enkele Westerse toerist meer rond, veel Saudi's en Kuwaiti's (drank en vrouwen...)
Dahab is chill as usual
Taba is gewoon dicht
Marsa Alam is niets meer
Hurghada is vies en vuil maar heeft wel nog wat toeristen en all in resorts. Het deel rond de nieuwe haven is best ok, en er zijn nog nieuwe 5 sterrenresorts open.

Ik ben er nog geweest nu in Mei, Juni & Juli en ga volgende week terug naar Sharm.

MAAR

Je gaat blijkbaar ook om te duiken. En dan zijn de goeie sites in Hurghada beter dan alles in Bali & Thailand

https://www.emperordivers.com/el-gouna-divesites.php (let op, die zitten niet in Hurghada zelf)

Alles rondom Hurghada niet, dat is gewoon vernietigd door de Russen. Maar eens je 5-10km weg bent en op een goede day boat zit, valt dat reuze mee. Ik vind Sharm, Dahab & Marsa Alam mooier, maar Hurghada is weinig mis mee om te duiken.

1. Als je kunt, ga naar Thistlegorm, ook dat was 10j geleden beter, maar is nog steeds een van de beste wrakken om te doen.

2. Idem voor Abu Nuhas

3. Shaab El Erg, Abu Galawa, Carless & Siyul Kebira zijn ook beter dan alles wat op 1 dag bereikbaar is in Thailand.

Duiken met emperor of voodoo divers.

Last edited by Teki; 26-11-2017 at 19:47.
Teki is offline   Reply With Quote
Old 27-11-2017, 10:46   #30   link
blumcole
Chairman of the bored

Marsa Alam was precies iets recht uit Fallout: New Vegas. Een 5 sterrenresort te midden van een post-apocalyptische woestijn. Daar is idd geen reet te zien, maar wij gingen voor te chillen en te fretten. Over het eten mag ik eigenlijk niet klagen. Twas gewoon deftig. Goed hotel ook.

Old 27-11-2017, 12:02   #31   link
rooz
siii

rooz's Avatar

Klinkt als een toffe reis
Old 27-11-2017, 12:33   #32   link
blumcole
Chairman of the bored

Egypte is leutig voor all-in, fretten, zuipen, zonnen (en fitnessen) en zo het occasioneel tripje (en dan duiken). Voor de rest is daar geen kloten te doen. 1 week max.

Old 27-11-2017, 18:26   #33   link
BlackRabbit
Datanuke.be

BlackRabbit's Avatar

Inderdaad 0 geschiedenis enzo. Enkel zand. En zandnegers.
BlackRabbit is offline   Reply With Quote
Old 27-11-2017, 18:27   #34   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

fukken lol
Old 27-11-2017, 22:36   #35   link
blumcole
Chairman of the bored

Quote:
Originally Posted by BlackRabbit View Post
Inderdaad 0 geschiedenis enzo. Enkel zand. En zandnegers.
In Marsa Alam toch ja Tenzij de geschiedenis van het menu van den all-in van de afgelopen week u interesseert.

Old 27-11-2017, 22:41   #36   link
BlackRabbit
Datanuke.be

BlackRabbit's Avatar

Tiens, ik dacht dat daar ook busseb rijden.
BlackRabbit is offline   Reply With Quote
Old 28-11-2017, 00:23   #37   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

ik heb pre-IS mid 2000's nen cruise gedaan tot aan den aswan dam (met elke dag excursies) en dan die van paar jaar geleden in taba met meer duiken/quad rijden maar ook richting grens met israel getrokken en 'k peis nie da ik te weinig cultuur heb gehad

probleem is dat ge tegenwoordig in uw gebied moet blijven en niet ver meer kunt reizen of tkan goed zijn dat nen allahu met uw afgekapt wezen naar nen camera staat te roepen. anders zou ik in da land met gemak een maand kunnen rondtrekken maar ik ben voorlopig redelijk gesteld op het feit dat mijn hoofd nog op mijn romp vast staat
Old 28-11-2017, 00:27   #38   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

ma hetgeen bloemkool zegt is natuurlijk dikke zever
Old 28-11-2017, 10:44   #39   link
blumcole
Chairman of the bored

Ik heb het slecht verwoord. De regio zo rond Marsa Alam is puur toerisme. Dat is all-in paradijs en dat is de ideale lazyvakantie. Daar is praktisch niets cultureels te doen. Maar ge kunt altijd naar Cairo reizen of naar Luxor ofzo. Veel geschiedenis te bekijken aldaar. Tis alleen wat meer risky dan vroeger. En tis ook zot lang rijden.

Zo. Vergeeft ge het mij, Ferrex?

Old 28-11-2017, 13:09   #40   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

Uitstap naar Luxor vanuit Hurghada zou nog wel veilig zijn en best de moeite wat er daar te bekijken valt?
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules