Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 27-05-2018, 21:42   #1   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Voedseldrogers

Heeft iemand hier ervaring met voedseldrogers? Ik overweeg om één te kopen om fruit en groenten te drogen. Maar omdat er zo een groot prijsverschil is twijfel ik welke te nemen.

Je hebt er van €50, maar ook van €120 tot 200+.

Er zal wel kwaliteitsverschil zijn van toestel, maar qua resultaat?
ndPix is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2018, 09:33   #2   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Ge verkrijgt uiteindelijk een vergelijkbaar resultaat in uw oven he. Zo een voedseldroger is natuurlijk handig want het duurt al snel 4-6u en uw oven gaat een pakje meer verbruiken én zijt ge voor een lange tijd kwijt.

Stockli zou prijs kwaliteit deftig zijn (120-180 euro) en dan heb je met sedona en Excalibur al direct semi/prof toestellen die 350+ kosten. Hangt er dus wat vanaf wat je effectief wil doen.

Als ge iets deftig zoekt dat betaalbaar is ga dan voor zo een stockli model. Scheur je uw broek niet aan en als je na X aantal jaar toch wil upgraden kan je top tier gaan.

“BUILD ‘EM UP, BREAK ‘EM DOWN.” Tornbjörn since 2016

~ First it giveth - Then it taketh away ~
aksm is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2018, 10:40   #3   link
Arne
Senior Member

Arne's Avatar

Als je fruit droogt, kan je dat dan gebruiken als een soort snack? Of hoe moet ik dat zien? Waarvoor gebruik je zo iets? Ik vermoed dat dit niet voor elk type voedsel is?
Arne is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2018, 17:44   #4   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Quote:
Originally Posted by aksm View Post
Ge verkrijgt uiteindelijk een vergelijkbaar resultaat in uw oven he. Zo een voedseldroger is natuurlijk handig want het duurt al snel 4-6u en uw oven gaat een pakje meer verbruiken én zijt ge voor een lange tijd kwijt.

Stockli zou prijs kwaliteit deftig zijn (120-180 euro) en dan heb je met sedona en Excalibur al direct semi/prof toestellen die 350+ kosten. Hangt er dus wat vanaf wat je effectief wil doen.

Als ge iets deftig zoekt dat betaalbaar is ga dan voor zo een stockli model. Scheur je uw broek niet aan en als je na X aantal jaar toch wil upgraden kan je top tier gaan.
Oven is geen optie vind ik. Verbruikt dubbel zo veel en ergens vertrouw ik het niet om die 6 a 12u te laten draaien. Ik vind €120 wel al duur probleem met die van 50 euro is dat de ventilator onderaan zit en dus niet gelijkmatig werkt. Je moet de platen versterken tussendoor
Quote:
Originally Posted by Arne View Post
Als je fruit droogt, kan je dat dan gebruiken als een soort snack? Of hoe moet ik dat zien? Waarvoor gebruik je zo iets? Ik vermoed dat dit niet voor elk type voedsel is?
Yep, makkelijke snack om mee te nemen. Pakt minder plaats in, zal niet zo snel plekken of putten krijgen en vooral lekker krokant. Je kan er veel mee doen, zelfs vlees en dan heb je beef jerky

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
ndPix is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules