![]() |
![]() |
#1 link |
!= Deffe
|
Familie-vriendelijke fietsvakantie
Ik zou deze zomer graag met de wagen op vakantie gaan en twee fietsen en een fietskar meenemen. In die fietskar een peuter en kleuter.
Plan zou zijn om ergens huis te huren in de buurt van een leuk traject zodanig dat we van daar kunnen vertrekken, maar indien nodig wil ik gerust aantal km rijden naar interessant vertrekpunt. Totale duur van de vakantie 5 a 10 dagen afhankelijk van de afstand van huis (meer als 450km per dag rijden is moeilijk met de kinderen) en bezienswaardigheden in de omgeving. Zijn hier mensen met tips voor interessante bestemmingen? Liefst fietsroutes die afgescheiden zijn van doorgaand verkeer, en liefst geen te stevige beklimmingen. Momenteel staat de Dolce Via route in het Noorden van de Ardeche regio hoog op het lijstje, heb ook huisje gevonden in de buurt, maar ik ben ook nog geïnteresseerd in alternatieven. Zijn er bv. in Oostenrijk/Tirol ook redelijk vlakke routes te doen doorheen de dalen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 link |
Alles is fixbaar
|
Er zijn massa's dalroutes in Oostenrijk. Vaak afgescheiden van het verkeer. Dus echt super om te fietsen, ook goede wegwijzers. Tirol kan een optie zijn, maar kijk zeker eens in Vorarlberg, dat is dichter en even mooi. Ik zat vorig jaar in het Bregenzerwald en het stikte er van vlakke fietsroutes.
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|