Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 31-05-2016, 19:10   #1021   link
operator
Senior Member

operator's Avatar

Voor lange periode nodig? Anders mag je gerust het mijne gebruiken.
operator is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2016, 19:20   #1022   link
Jay-Jay
Senior Member

Jay-Jay's Avatar

Erik zijn buurvrouw heeft er ook nog 3 liggen
Jay-Jay is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2016, 20:48   #1023   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Ma lol. Mijn buurvrouw heeft er idd nog liggen.

Koop niet de goedkoopste prul, maar geef enkele euro's (zoiets kost 10 eur ofzo) meer uit aan een iets degelijker model. Iets fatsoenlijk blijft geen druk zetten op de kit als je zelf niet drukt op het handvat, dus je hebt minder last van 'uitlopers' als je gedaan hebt met lijmen / siliconiseren / ...

Ik heb ooit het 'genoegen' gehad om enkele honderden meters glas te moeten afwerken met silicone. Een manuele spuit ging me beter af dan de varianten op accu, eigenlijk.

Last edited by Erik701; 31-05-2016 at 20:53.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2016, 21:41   #1024   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

20 euro voor een tube 0_o
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2016, 22:57   #1025   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Quote:
Originally Posted by operator View Post
Voor lange periode nodig? Anders mag je gerust het mijne gebruiken.
kzal er wel eentje kopen komt nog wel van pas
10-20 euro gaat het nu ook niet maken
Old 01-06-2016, 11:20   #1026   link
Rufus
PimpMeister

Quote:
Originally Posted by Erik701 View Post
Ma lol. Mijn buurvrouw heeft er idd nog liggen.

Koop niet de goedkoopste prul, maar geef enkele euro's (zoiets kost 10 eur ofzo) meer uit aan een iets degelijker model. Iets fatsoenlijk blijft geen druk zetten op de kit als je zelf niet drukt op het handvat, dus je hebt minder last van 'uitlopers' als je gedaan hebt met lijmen / siliconiseren / ...

Ik heb ooit het 'genoegen' gehad om enkele honderden meters glas te moeten afwerken met silicone. Een manuele spuit ging me beter af dan de varianten op accu, eigenlijk.
Erik die goedkope zetten ook geen druk als je stopt. Je moet dan wel op de metalen hendel achteraan even drukken. Alleeja t'is maar dat je het weet.
Old 01-06-2016, 11:30   #1027   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Natuurlijk weet ik dat. Maar als je meters moet kitten en het moet proper zijn (bvb randen keukentablet, bad, ...), moet je snel kunnen werken. En dan heb je vaak niet de tijd om op dat plaatje te duwen, of je hebt al uitlopers. Om wat Tec7 ergens op te proppen is dat uiteraard niet belangrijk.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 01-06-2016, 11:38   #1028   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

boorden aftapen, dan kun je bijna niet missen. Wel meer werk natuurlijk en als je het rommelig doet kun je veel kit verspillen.
CyberMonkey is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2016, 20:23   #1029   link
black
Senior Member

black's Avatar

Quote:
Originally Posted by black View Post
Huis gekocht 1/04/'13.

Work in progress

- nieuwe badkamer +- feb 2017
Op zoek aan het gaan naar totaalproject aannemers voor badkamers. Werken zou ik volgend jaar willen uitvoeren en we gaan de bestaande badkamer ook vergroten.

Todo:

- Uitbreiding van ons huis om ons meer zicht te geven naar de tuin toe. Zou gaan om het weghalen van de veranda, de huidige veranda te vervangen door een volwaardige muur met grote glazen schuifdeuren die aansluiten op een nieuwe veranda van +- 35m² dat rechtstreeks naar de tuin gaat. +-februari 2018.

afgewerkt:

- Nieuwe keuken april2013 (€17000)
- Alle behang in het huis afdoen en plaastervlies/schilderen april'2013 (€2000)
- Tuin heraanleggen april'2013 (?)
- Omheining rondom de tuin (goed genoeg om husky's niet te laten ontsnappen) april '2013 (€2000)
- Gesloten hekken vooraan de oprit jun'2013 (€2000)
- Garages strippen en schilderen oktober '2013 (<€200)
- Elektriciteit in het huis vernieuwen en laten keuren mei'2014 (+-€500, veel zelf gedaan)
- Veranda renoveren juni'2014 (>€500, zelf gedaan)
- Nieuwe vloer 2e verdiep, tegels. juli'2014 (€1700)
- Renoveren gevels, schilderwerken met Pegatex (€2000, laten doen door schilder (stellingen).
- asfaltvernieuwing oprit (45m lang, 4m breed). sept'2014 (€600, zelf gedaan)
- Nieuw dak, nieuwe goten, nieuwe oversteken, isoleren dak. Feb'2016 (€22000, dakwerken Naessens Zulte, zeer proper werk, afgewerkt met beste materialen, wel de duurste aannemer gekozen).

Voor shrimpers die afvroegen hoeveel ik betaald heb voor bovenstaande werken, heb ik benaderingen opgeschreven... Ook updates van datums over de volgende geplande werken.

Nog eens een update:

Project badkamer! Feb2017 wordt, als de offertes binnen zijn en er ééntje goedgekeurd is, zo vlug mogelijk gedaan. Hopelijk nog deze zomer!
Zalig om voor te zijn op de planning .
Old 02-06-2016, 23:53   #1030   link
murda
كنت جوجل ترجمته

murda's Avatar

Gisteren het smeedwerk/balustrades geplaatst. Direct een ander uitzicht van het huis maar wel een gedoe geweest om alles vanachter op het plat dak te krijgen.
Wel weer een dakpan gesneuveld en enkele euro's lichter

Last edited by murda; 03-06-2016 at 00:02.
murda is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2016, 08:41   #1031   link
murda
كنت جوجل ترجمته

murda's Avatar

Een foto van het geheel.
https://drive.google.com/open?id=0B1...XRRQ2Z1dDcwRkk
Old 05-06-2016, 18:48   #1032   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Wat een kot. Zot. Wel nice.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 06-06-2016, 11:43   #1033   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Maar zo klassiek jong. Kleine raampjes, dat hekwerk...
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 06-06-2016, 21:41   #1034   link
murda
كنت جوجل ترجمته

murda's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Maar zo klassiek jong. Kleine raampjes, dat hekwerk...
Tja ik weet niet welke raampartijen jij hebt voor de wc maar ik heb liever dat ze me niet van't straat zien zitten...

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Old 06-06-2016, 22:14   #1035   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Ah dus je hebt 8 wc's in je huis.

Heb je dat huis gekocht of laten bouwen? Als het gekocht is begrijp ik het wel natuurlijk.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2016, 12:19   #1036   link
black
Senior Member

black's Avatar

Ik vind het een zalig huis, maar persoonlijk voor mij (/ons) te groot. Kzou het onderhoud gewoon niet zien zitten.

Alébon, eerste offerte is aan het gemaakt worden. De totaal renovator schat de totale kostprijs op het eerste zicht onder de €10k, dus absoluut veel goedkoper als we hadden verwacht.

We gaan van een roos/bruine badkamer van de jaren 70 naar zoiets gaan:

Wel natuurlijk iets anders qua schikking maar met zo een eindresultaat (de vloeren die op de foto in het hout zijn, worden bij ons tegels), kleur ongeveer hetzelfde. Indirecte verlichting zou ik ongeveer net hetzelfde doen. Die ledstrip zou alle RGB kleuren kunnen hebben maar ook wit voor extra verlichting. Ah, en we hebben geen vierkante ondiepe pompbakken gevraagd maar normale. We zijn er allebei niet aan.

Als we overeenkomen over de offerte zouden de werken binnen anderhalve maand kunnen beginnen. Ideaal zomercadautje.

Last edited by black; 07-06-2016 at 12:22.
black is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2016, 13:43   #1037   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Ik haat led strips in kleurtjes, dat is iets voor foorkramers.
jelliuz is online now   Reply With Quote
Old 07-06-2016, 13:58   #1038   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

vind ik ook nogal marginaal en modegevoelig. wam wit all the way. Kleuren bepaal je met je oppervlakten.
CyberMonkey is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2016, 15:23   #1039   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

En dat moet voor minder dan €10k lukken?
Nieuwe kasten, verlichting, vloertegels, wandtegels, sanitair, nog iets? Ziet maar dat ge reserve hebt.
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2016, 15:27   #1040   link
black
Senior Member

black's Avatar

Tgoh, modegevoelig is het wel. Marginaal daarintegen, als het op wit staat dan is het modern en strak en dan is er helemaal geen foorkramergevoel.
Ik moet sowieso iets doen met indirecte belichting, omdat ik geen rechtstreeks raam heb naar buiten toe. Ik zou graag alles qua niet-vloeren of badbekleding wit houden, daar de kamer niet enorm groot is.

Quote:
Originally Posted by Lacroix View Post
En dat moet voor minder dan €10k lukken?
Nieuwe kasten, verlichting, vloertegels, wandtegels, sanitair, nog iets? Ziet maar dat ge reserve hebt.
Wij hadden ook op meer gerekend (zelf richting de €20k), maar de aannemer was vrij zeker van zijn zaak. Ik heb ook gevraagd van eerder de kwalitatieve en duurzame toer op te gaan ipv de goedkopere.
Natuurlijk is het de offerte afwachten hé. Maar de exacte prijs zal ik in m'n lijstje toevoegen als het gedaan is.

Last edited by black; 07-06-2016 at 15:30.
black is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules