Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Reply

Thread Tools
Old 24-07-2016, 10:52   #341   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Wow, even alles doorgelezen en ik ben 't eens met alles wat Turtle zegt. Stonemaier Games doet fantastische Kickstarters op het vlak van communicatie, support, problem solving... heel veel andere KS campaigns kunnen leren van Jamey - hij heeft er ook een boek rond geschreven en post daarover nog regelmatig. Ik heb eens een aantal mails gestuurd met vragen en die werden allemaal binnen een zeer korte tijd beantwoord. De replacement procedure vermeld in de updates vind ik zeer goed gedaan, beter op die manier dan achteraf alles raprap regelen. Het is ook totaal geen indicatie dat er problemen zijn, heb zelfs geen klachten over ontbrekende stukken etc zien passeren op de Facebook groep. Niet alleen doet hij heel goede KS, hij maakt ook goede spellen. Viticulture met de Tuscany expansie is een van mijn favorieten, Euphoria vond ik ietsje minder en Between Two Cities nog niet gespeeld.

In fact, van al mijn 212 base games, uitbreidingen en promo's waren er slechts 3 die een replacement nodig hadden. Een kapotte drone van Star Wars Imperial Assault, beschadigde kaarten van Exploding Kittens en een beschadigd bord van Super Motherload. Alle 3 werden snel en correct vervangen door FFG, The Oatmeal en Roxley Games

On a side note: Scythe gaat heel hard in de ranking van BGG, nu reeds op #74.
Tyrael is offline   Reply With Quote
Old 25-07-2016, 09:15   #342   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Heb gisterenmiddag mijn doos opengedaan en alles is perfect in orde. Ik moet alleen nog de kaarten uit hun verpakking halen en tellen, maar dat doe ik pas als ik de sleeves heb
Old 26-07-2016, 09:17   #343   link
ibaun
dr. Nuclear Scientist

ibaun's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tyrael View Post
van al mijn 212 base games, uitbreidingen en promo's
wat.
ibaun is offline   Reply With Quote
Old 26-07-2016, 12:03   #344   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

De collectie is sinds 2 jaar exponentieel gegroeid omdat mijn vaste groep ook Engelstalige spellen willen spelen. Vanaf nieuwjaar heb ik mijzelf de belofte gemaakt dat ik veel meer ga spelen dan ik koop. Tot nu toe lukt dat, zit al aan 80+ gespeelde spellen sinds Nieuwjaar
Old 26-07-2016, 15:38   #345   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

En daar zitten ook een hoop gesponserde spellen bij, right?
Old 26-07-2016, 21:11   #346   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Waar doel je op?
Old 24-08-2016, 16:55   #347   link
voetbalfan
Junior Member

voetbalfan's Avatar

Zelf ben ik erg onder de indruk van virtual reality kickstart projecten. Ben echt heel benieuwd of VR het nu wel of niet gaat worden. Het ziet er allemaal super veelbelovend uit in ieder geval.
voetbalfan is offline   Reply With Quote
Old 25-08-2016, 00:22   #348   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

VR bordspellen? please link ...
Old 26-08-2016, 13:47   #349   link
voetbalfan
Junior Member

voetbalfan's Avatar

Quote:
Originally Posted by OmegaII View Post
VR bordspellen? please link ...
http://arstechnica.com/gaming/2016/0...aming-sandbox/ (Vind ik zelf tot nu toe het meest veelbelovend)
http://metatronvr.com/gameroom De meest populaire bordspellen zullen zeker gaan volgen!

En er gaan nog veel meer bordspellen in virtual reality uitkomen daar ben ik 100% van overtuigd. Men is in ieder geval al met schaken bezig dus kan je straks in VR tegen tegenstanders over de hele wereld spelen

Zodra ik meer bordspellen voor VR tegenkom zal ik die zeker in dit topic gaan updaten in deze post.

Zojuist nog tegengekomen dit is het eerste VR bordspel : https://www.lostcitiesvr.com/blog

Mij lijkt het fantastisch dat je in de toekomst bordspellen tegen/met elkaar kunt spelen in virtual reality.

Last edited by voetbalfan; 26-08-2016 at 21:16. Reason: Aanvullende info
Old 29-08-2016, 10:48   #350   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Secret Hitler onderweg. Eindelijk
Old 29-08-2016, 12:37   #351   link
voetbalfan
Junior Member

voetbalfan's Avatar

Quote:
Secret Hitler onderweg. Eindelijk
Onbekend voor mij en daarom even op "secret hiter" in google gezocht. Secret Hitler krijgt zeer lovende woorden van zeer gerenommeerde bedrijven. Ik ga dit bordspel zeker proberen.
Old 29-08-2016, 13:50   #352   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Is eerder een party/card game dan een bordspel. Ik was direct verkocht toen ik het spelidee, de opzet en de regels heb doorgenomen. Normaal ging het al geleverd worden in april maar er waren problemen met de houten (KS exclusive) dozen en de Chancellor/President placards.
Old 31-08-2016, 23:32   #353   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Secret Hitler binnen. Wat een mooie grote houten doos, en het spel zelf ziet er heel leuk uit. Can't wait

Old 01-09-2016, 07:50   #354   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

lol NEIN (no) =)
[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier
onbewust is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2016, 11:24   #355   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Yeah, persoonlijker had ik het liever zonder die "yes" en "no" gezien.
Old 05-09-2016, 15:56   #356   link
voetbalfan
Junior Member

voetbalfan's Avatar

Ik had het online geprobeerd te spelen, echter ben je dan afhankelijk van andere spelers of ze het spel wel kennen en niet voortijdig er de brui aan geven. Wel kan je online het ook met vrienden/bekenden spelen zodat je wat minder snel te maken hebt met disconnecters. In ieder geval krijgt de spelopzet van mij een dikke 8+ en ik zal dit bordspel voor mijn verzameling ook zeker aanschaffen.
Old 14-09-2016, 09:17   #357   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Quote:
Secret Hitler binnen. Wat een mooie grote houten doos, en het spel zelf ziet er heel leuk uit. Can't wait

Superspel. Eergisteren een heel intense eerste ronde gespeeld waarin de fascisten heel nipt aan het langste eind trokken want de liberalen hadden nog 1 wet te gaan vooraleer ze wonnen. Ik was een fascist, heb de President plaque gekregen en de Chancellor plaque doorgeschoven naar de Secret Hitler (die de hele tijd deed alsof hij de perfecte liberaal was), en heb er iedereen van proberen te overtuigen dat we nu de 5e liberale wet moeten stemmen zodat het over is. 5 ja, 3 nee voor de nieuwe regering dus de Secret Hitler heeft gewonnen.

Zalig
Old 14-09-2016, 09:55   #358   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Want! Ik neem aan dat dit nog niet op Essen aanwezig zal zijn?
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2016, 20:54   #359   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Er is grote kans denk ik. Momenteel vind ik de lijst niet terug maar het lijkt mij logisch dat ze de retail copies van Secret Hitler shippen samen met de KS copies naar de UK. Ik verwacht dat ie in oktober-november in de winkel zal liggen.
Old 19-09-2016, 02:07   #360   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Hij staat alleszins (nog) niet op de preview list van Essen. https://boardgamegeek.com/geeklist/1...w?titlesonly=1
En als hij tegen dan retail te verkrijgen is, zeker niet op Essen kopen

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Thread Tools

Posting Rules