Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Reply

Thread Tools
Old 21-11-2017, 10:09   #461   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

heb toch spijt dat ik die gecanceled heb

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 21-11-2017, 10:12   #462   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Quote:
Originally Posted by Irmo View Post
heb toch spijt dat ik die gecanceled heb
Ik heb er heel lang over getwijfeld, $1666 (Satan's Lantern) was alle rede voorbij. Ik heb me tevreden gesteld met de 1.5 Core Game, Gambler's Chest, Dragon King, Gorm, Flower Knight en Dung Beetle Knight. Als het mij echt bevalt en het komt genoeg op tafel, dan hoop ik nog wat extra 1.0 en 1.5 expansies op de kop te tikken. Liefst 1.5 expansies want die voegen veel aan het spel toe op vlak van verhalen en gameplay.

En je bent altijd welkom om te komen spelen, of we spreken eens af
Old 21-11-2017, 10:19   #463   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tyrael View Post
Ik heb er heel lang over getwijfeld, $1666 (Satan's Lantern) was alle rede voorbij. Ik heb me tevreden gesteld met de 1.5 Core Game, Gambler's Chest, Dragon King, Gorm, Flower Knight en Dung Beetle Knight. Als het mij echt bevalt en het komt genoeg op tafel, dan hoop ik nog wat extra 1.0 en 1.5 expansies op de kop te tikken. Liefst 1.5 expansies want die voegen veel aan het spel toe op vlak van verhalen en gameplay.

En je bent altijd welkom om te komen spelen, of we spreken eens af
deal =-)

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Old 21-11-2017, 12:58   #464   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Ik heb het spel wel kunnen playtesten (prologue en settlement) en ik was zowat direct verkocht. Is een heel grote allesbepalende factor geweest, en geen seconde spijt van.
Old 24-01-2018, 09:15   #465   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Er zijn weer enkele Kickstarters online:

- Uboot: realtime coöperatief spel rond een duikboot. Ziet er interessant uit, ik wil weten in hoeverre ik deze kan spelen. Rulebook opgevraagd
- Gentes: nieuwste titel van TMG in samenwerking met Game Brewer waardoor de shipping zeer laag ligt. Nog geen mening over de gameplay omdat ik de regels nog niet heb gelezen.
- The Scarlet Pimpernel: met artwork van Ian O'Toole. Aanvankelijk was ik enthousiast, dat is minder geworden toen ik de regels las. Het spel ziet er vrij droog uit, of ik mis iets.
- Tiny Epic Zombies: ik organiseer een groepsaankoop rond deze, momenteel in onderhandeling met Gamelyn Games rond verminderde shipping ($375 shipping voor een bestelling van $1000 wtf)
Old 24-01-2018, 09:18   #466   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

lol wat zoduur :-O

Fidoh vond het te lang

Old 04-02-2018, 08:24   #467   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Dinsdag komt Rising Sun toe! \o/ De playmat is hier deze week al gearriveerd en die ziet er heel goed uit.
Old 28-02-2018, 09:42   #468   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Batman ziet er za-lig uit.

https://www.kickstarter.com/projects...ct&term=batman
Old 28-02-2018, 11:24   #469   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Base: pledge 140$
Exclusive to Kickstarter!

Nvrmnd
Old 28-02-2018, 12:58   #470   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

all in

Fidoh vond het te lang

Old 17-03-2018, 22:25   #471   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Quote:
Kickstarter van KDM is afgelopen. Een ongelooflijke 12.4 miljoen dollar.

Zelf heb ik $535 gepledged voor de 1.5 core game, Gambler's Chest en de 4 beste 1.0 expansies: Dragon King, Gorm, Flower Knight en Dung Beetle Knight, alsook een extra rulebook, just in case. De 1.5 expansies heb ik laten liggen, zal die wel eens oppikken als er ooit een nieuw KS project komt.
Quote:
Zou mij niet echt rationeel lijken. Ik kan niet all-in gaan en ik heb het gevoel dat ik tevreden ben met mijn selectie. Volgens velen een erg goede selectie waaruit je veel variatie, plezier en play time kan halen.
Met de afgelopen Black Friday heb ik toch enkele expansies erbij genomen - ik ga dus alle 1.0 expansies hebben behalve Lonely Tree en Green Knight Armor. Alles wordt zeer binnenkort geleverd

Ik heb het spel al enkele maanden maar door tijdsgebrek en problemen met de MAGE sleeves heb ik nu pas kunnen beginnen aan de assembly van de Prologue mini's. Hiervoor heb ik al wat geoefend met Warhammer dus hier ging het vlot maar het is goed opletten

White Lion heeft hier en daar kleine gaps maar dat verhelp ik wel met Green Stuff of Liquid Green Stuff
Old 18-03-2018, 07:05   #472   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Quote:
Da's het probleem met al die kickstarters. 1000 figurines en leuke box art, want anders verkoopt het niet. Maar je ziet nooit een deftige uitleg hoe het speelt. Die playthrough van the dice tower van Batman was toch pokke saai? *rol* "Ah, drie keer mis. Volgende!" fok dat
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2018, 08:47   #473   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fieldy View Post
Da's het probleem met al die kickstarters. 1000 figurines en leuke box art, want anders verkoopt het niet. Maar je ziet nooit een deftige uitleg hoe het speelt. Die playthrough van the dice tower van Batman was toch pokke saai? *rol* "Ah, drie keer mis. Volgende!" fok dat
Is een Ameritrash hé, afhankelijk van dobbelstenen en tactiek maar er is niets strategisch aan .

Ik heb deze op Essen 2017 kunnen uitproberen en ik vond hem zeer leuk, in ieder geval is het beter dan Conan: de flow van het spel is beter en de soms onduidelijke Line of Sight is aangepast. Is niet voor niets Conan 2.0.
Old 19-03-2018, 10:31   #474   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

tis batman, alleen daarvoor ga ik al all in

Fidoh vond het te lang

Old 21-03-2018, 11:49   #475   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Ik ga m'n eerste kickstarter backen. Geheel toevallig dit tegen gekomen: https://www.kickstarter.com/projects...ames/songbirds

Charmant en eenvoudig, maar toch super strategisch, met een beetje bluf.
Old 21-03-2018, 12:34   #476   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fieldy View Post
Ik ga m'n eerste kickstarter backen. Geheel toevallig dit tegen gekomen: https://www.kickstarter.com/projects...ames/songbirds

Charmant en eenvoudig, maar toch super strategisch, met een beetje bluf.
Leuk! Die heb ik al zien passeren maar ik ga passen omdat ik thuis al genoeg "kleine" spelletjes heb.
Old 21-03-2018, 15:56   #477   link
Mr.E
Senior Member

Mr.E's Avatar

Heb dit gekocht op Essen - toch wel een aanrader.

+ superkort
+ simpel om uit te leggen
+ leuke mechanic die niet vaak gebruikt wordt (gebruik kaart ofwel om dat type te helpen ; of houd het bij om dat type te scoren), en dit spel is heel clean bijna alleen maar die mechanic
+ houdt de aandacht van de tafel erbij
- eerste spelletjes, en eerste beurten, is inschatten nogal moeilijk - wat bij sommige mensen AP opwekt
- initiele card hand kan occasioneel wel uitvallen met veel pech of geluk (iemand met allemaal kaarten van 4 en minder gaat het heel moeilijk hebben tegen zijn medespelers die allemaal met 3 kaarten van 5+ zitten)

We hebben al es een card draft gedaan met mensen die het al paar keer gespeeld hebben, en dat maakte het spel nog beter imo (je hebt meer controle over je kaarten en kan iets beter inschatten wat je tegenstanders hebben).
Old 26-03-2018, 06:13   #478   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Ik begin hier de verslaving aan KS te begrijpen. Dankzij die songbirds via het algoritme van KS een voorstel gekregen voor Dinosaur Island: back from extinction. Zeer zwaar aant neigen om all in te gaan.
Old 26-03-2018, 10:06   #479   link
Mr.E
Senior Member

Mr.E's Avatar

Mijn tips voor KS-beginners na zelf al een 3tal jaar op te volgen en een paar goeie/mindere projecten gebacked te hebben:

- er zijn uitstekende KS games, maar de meerderheid is niet zo geweldig; dat geldt dubbel voor kleine projecten met < 15K EUR funding goal - enige skepticisme is zeker op zijn plaats
- de meeste goede (en beter) games komen later in retail en kan je, vaak zelfs goedkoper, daar kopen - en dat geregeld zonder veel extra vertraging
- kijk uit naar group of gedeelde pledges (bijv. via boardgamebusters, maar er zijn ook FB groepen - hier bijv. zijn er mensen die gezamenlijk willen pledgen, als je niet al te ver uit de buurt woont), scheelt soms wel veel
- ik back nu zelf enkel projecten waar ik (na vergelijken met honderden KS games) echt enthousiast over ben en blijf gedurende de volledige campagne (early bird backen en later cancellen is geen probleem) en die ofwel een heel deftige prijs lijken, ofwel een hele hoop KS exclusives hebben om de meerprijs tov retail te rechtvaardigen (CMON games vallen geregeld onder die categorie, al ben ik meestal niet zo enthousiast over hun games), ofwel met grote waarschijnlijkheid niet in retail komen (7th continent bijv)

mbt Dinosaur Island:
- prijzig, maar mooie KS exclusives (de dino meeples)
- later zeker in retail (zonder de meeples)
- tweedehands zeker te vinden een half jaar na KS ontvangsten ; op basis van de reviews van de eerste KS wellicht niet aan duidelijk lagere prijs

Zou ik enkel doen als de reviews van de eerste KS jou aanspreken (mij niet, ook al zijn de meeste positief).
Old 26-03-2018, 10:45   #480   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

De 2 spelletjes die hier het vaakst op tafel komen zijn Stenen Tijdperk en 7 wonders duel. Dus ja, ik vind wel wat van beiden in zowel Duelosaurs als Dinosaur Island.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Thread Tools

Posting Rules