Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 01-04-2018, 08:47   #5221   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

Het staat vermeld bij de info over de buurt, maar akkoord dat het mee in de intro mag
*updated*
frenzal is online now   Reply With Quote
Old 01-04-2018, 14:43   #5222   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Hoe wordt dat nu wettelijk bekeken? Want tweede eigendom waar je zelf niet woont en 100% probeert te verhuren is toch rechtuit een commerciele toeristische activiteit, niet?
Allez, je concurreert rechtstreeks tegen andere hotels/bnb's. Dus neem aan dat je dan ook evenveel belasting en bijdragen betaalt, of is dat in Belgie nog niet zo duidelijk?
Old 01-04-2018, 18:48   #5223   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

Er zijn vele die het niet doen, maar ik zoek het allemaal correct aan te pakken en is een activiteit van mijn zaak geworden.

Als particulier kun je onder de "deeleconomie" regeling wel tot 5000/jaar verdienen zonder extra belasting te moeten betalen.
Old 01-04-2018, 19:02   #5224   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Via uw zaak, lijkt me goeie inzet
Old 02-04-2018, 10:04   #5225   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Maar verdien je als webdev niet 3x meer dan hotelier-zonder-schaalvoordeel?

Mij lijkt het extreem ambetant om mensen hun lakens te gaan verversen om de 3 dagen voor een klein bedrag.
Old 02-04-2018, 10:10   #5226   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

ideale oplossing is dienstencheques -> kuisvrouw -> die persoon ook de sleutels te laten afgeven
Old 02-04-2018, 10:58   #5227   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

Sleuteloverdracht is niet nodig, ik heb een smartlock en kan desnoods remote de deur openen.

Maar de "turnovers" doen is zeker niet iets dat ik lang zelf wil doen. In het begin eventjes zelf om te weten hoeveel werk het is en om te leren wat er allemaal moet gebeuren.
Dan wil ik zo snel mogelijk de boel automatiseren.

Dienstencheques mag misschien niet maar er zijn ook diensten sites als listminut.be en Antwerpen heeft twee property management bedrijven.

De eerste boeking is alvast binnen, momenteel nog ver van een passief activiteit.
Old 02-04-2018, 14:00   #5228   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Moet zeggen dat ik niet helemaal meer mee ben wat dit met airBnB heeft te maken, maar dat is waarschijnlijk omdat ik nog denk dat het gaat om ruimte te verhuren die ge toevallig vrij hebt en waarbij ge wat mensen wilt leren kennen.
Airbnb lijkt hier meer op professioneel verhuren voor kleine beleggers. Ik vond het origineel concept erg mooi; het maakt onze maatschappij efficienter en socialer. Hoe het nu uitdraait dan weer niet, want je krijgt door de kleine schaal juist problemen met efficientie. Ruimtes staan leeg, diensten worden verspreid geleverd zonder optimalisatie, zaken waar hotels juist erg goed in zijn.

Maar ik versta dat je het doet als het rendabel kan zijn. Al versta ik hier ook dat de traditionele sector het niet zo aangenaam vindt, ze krijgen gewoon veel concurrenten bij die elkaar na een tijd kapot concurreren om nog iets uit hun investering te halen.

Ik zie het praktische nut in Uber en Deliveroo, niet in het fulltime aanbieden van kamers via airbnb.

Toch, veel succes, je hebt een goeie ondernemerszin
Old 02-04-2018, 19:01   #5229   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Als je een AirBnB boekt in verschillende steden o.a. Tokyo is de kans bijzonder groot dat er eigenlijk een professionele organisatie achter zit.
Old 03-04-2018, 08:18   #5230   link
Avalanche
Senior Member

Avalanche's Avatar

Ik ben overigens na enkele jaren verhuren van een vakantieappartement in Malta (4 slaapkamers, 10 gasten) er weer mee gestopt.

Kon te weinig vertrouwen op de property managers, er werd niet goed genoeg gepoetst, en de slijtage was enorm (nog erger dan verwacht).

Zetels verkleurd door de zonnecreme, teal pannen volgekrast, diepe groeven in het aanrecht omdat ze zonder plankje snijden, ingebroken in onze voorraadkast, etc. Lijst is eindeloos.

Het was het mij niet meer waard. We wonen er nu zelf. Om even een andere ervaring mee te geven
Avalanche is offline   Reply With Quote
Old 03-04-2018, 09:20   #5231   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

Dat zijn wel grote groepen natuurlijk. Als ik mij niet vergis was het grotendeels ook niet via airbnb? Ik hoop dat het review systeem mensen een beetje in check kan houden. Ik zal de verhalen over de vreselijke gasten zeker delen.
Old 03-04-2018, 09:32   #5232   link
Avalanche
Senior Member

Avalanche's Avatar

Ja, met grotere groepen is inderdaad het probleem dat niemand verantwoordelijkheid neemt, omdat ze niet elkaars rommel willen opkuisen
Old 03-04-2018, 13:29   #5233   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Heb een tijd een appartement aan de kust verhuurd via airbnb. Dat ging vlot - maar het persoonlijk contact met uw huurders is wel goud waard. Ook om uw eigen score te optimaliseren.

Als je alles begint uit te besteden weet ik niet als het nog winstgevend kan zijn op kleine schaal, want zoals Avalanche zegt, er komen veel extra verborgen kosten én zorgen bij.

Alleszins succes!
Old 03-04-2018, 13:45   #5234   link
Avalanche
Senior Member

Avalanche's Avatar

Quote:
Originally Posted by frenzal View Post
Dat zijn wel grote groepen natuurlijk. Als ik mij niet vergis was het grotendeels ook niet via airbnb? Ik hoop dat het review systeem mensen een beetje in check kan houden. Ik zal de verhalen over de vreselijke gasten zeker delen.
Ah, en ik verhuurde inderdaad voornamelijk via Holidaylettings, maar de 20% die via Airbnb kwamen waren wel de probleemgevallen
Old 06-04-2018, 00:26   #5235   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

De zaken die je vernoemt lijken mijn mij redelijk standaard rental miserie. Wat zijn zo je redelijk meest extreme situaties geweest?

Beschrijving for good old fun
Kostenraming for good old reference
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2018, 07:53   #5236   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Ik verhuur mijn huis in Mantova slechts sporadisch maar ik doe dat via een lokaal iemand. Een soort van syndicus. Nog geen problemen mee gehad eigenlijk.

De boot is wel niet toegankelijk, daar laat ik mijn huurders niet mee spelen.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2018, 18:23   #5237   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Quote:
Originally Posted by Nieker View Post
Beschrijving for good old fun
Kostenraming for good old reference
Ik moet echt van de drank blijven
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2018, 18:54   #5238   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by Nieker View Post
Ik moet echt van de drank blijven
nu nie overdrijven
Old 08-04-2018, 20:08   #5239   link
Prophex
Know your enemy ...

Prophex's Avatar

Send a message via MSN to Prophex
Ik zou willen een appartementje huren. Maar is er een manier om reeds op voorhand een concreet idee te krijgen van wat de kost voor verwarming/elektriciteit zal zijn aan de hand van bijvoorbeeld de EPC waarde? (Zonder dus de vorige huurders of verhuurder te spreken.)
Prophex is offline   Reply With Quote
Old 09-04-2018, 09:12   #5240   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

https://www.bouwinfo.be/forum/bouwen...energiefactuur

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is online now   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules