![]() |
![]() |
#5222 link |
Unbanned
|
Hoe wordt dat nu wettelijk bekeken? Want tweede eigendom waar je zelf niet woont en 100% probeert te verhuren is toch rechtuit een commerciele toeristische activiteit, niet?
Allez, je concurreert rechtstreeks tegen andere hotels/bnb's. Dus neem aan dat je dan ook evenveel belasting en bijdragen betaalt, of is dat in Belgie nog niet zo duidelijk?
![]() |
#5223 link |
awesome
|
Er zijn vele die het niet doen, maar ik zoek het allemaal correct aan te pakken en is een activiteit van mijn zaak geworden.
Als particulier kun je onder de "deeleconomie" regeling wel tot 5000/jaar verdienen zonder extra belasting te moeten betalen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5224 link |
Unbanned
|
Via uw zaak, lijkt me goeie inzet
![]() |
#5225 link |
Oh no
|
Maar verdien je als webdev niet 3x meer dan hotelier-zonder-schaalvoordeel?
Mij lijkt het extreem ambetant om mensen hun lakens te gaan verversen om de 3 dagen voor een klein bedrag.
![]() |
#5227 link |
awesome
|
Sleuteloverdracht is niet nodig, ik heb een smartlock en kan desnoods remote de deur openen.
Maar de "turnovers" doen is zeker niet iets dat ik lang zelf wil doen. In het begin eventjes zelf om te weten hoeveel werk het is en om te leren wat er allemaal moet gebeuren. Dan wil ik zo snel mogelijk de boel automatiseren. Dienstencheques mag misschien niet maar er zijn ook diensten sites als listminut.be en Antwerpen heeft twee property management bedrijven. De eerste boeking is alvast binnen, momenteel nog ver van een passief activiteit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5228 link |
Unbanned
|
Moet zeggen dat ik niet helemaal meer mee ben wat dit met airBnB heeft te maken, maar dat is waarschijnlijk omdat ik nog denk dat het gaat om ruimte te verhuren die ge toevallig vrij hebt en waarbij ge wat mensen wilt leren kennen.
Airbnb lijkt hier meer op professioneel verhuren voor kleine beleggers. Ik vond het origineel concept erg mooi; het maakt onze maatschappij efficienter en socialer. Hoe het nu uitdraait dan weer niet, want je krijgt door de kleine schaal juist problemen met efficientie. Ruimtes staan leeg, diensten worden verspreid geleverd zonder optimalisatie, zaken waar hotels juist erg goed in zijn. Maar ik versta dat je het doet als het rendabel kan zijn. Al versta ik hier ook dat de traditionele sector het niet zo aangenaam vindt, ze krijgen gewoon veel concurrenten bij die elkaar na een tijd kapot concurreren om nog iets uit hun investering te halen. Ik zie het praktische nut in Uber en Deliveroo, niet in het fulltime aanbieden van kamers via airbnb. Toch, veel succes, je hebt een goeie ondernemerszin ![]()
![]() |
#5229 link |
Oh no
|
Als je een AirBnB boekt in verschillende steden o.a. Tokyo is de kans bijzonder groot dat er eigenlijk een professionele organisatie achter zit.
![]() |
#5230 link |
Senior Member
|
Ik ben overigens na enkele jaren verhuren van een vakantieappartement in Malta (4 slaapkamers, 10 gasten) er weer mee gestopt.
Kon te weinig vertrouwen op de property managers, er werd niet goed genoeg gepoetst, en de slijtage was enorm (nog erger dan verwacht). Zetels verkleurd door de zonnecreme, teal pannen volgekrast, diepe groeven in het aanrecht omdat ze zonder plankje snijden, ingebroken in onze voorraadkast, etc. Lijst is eindeloos. Het was het mij niet meer waard. We wonen er nu zelf. Om even een andere ervaring mee te geven ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5233 link |
Alles is fixbaar
|
Heb een tijd een appartement aan de kust verhuurd via airbnb. Dat ging vlot - maar het persoonlijk contact met uw huurders is wel goud waard. Ook om uw eigen score te optimaliseren.
Als je alles begint uit te besteden weet ik niet als het nog winstgevend kan zijn op kleine schaal, want zoals Avalanche zegt, er komen veel extra verborgen kosten én zorgen bij. Alleszins succes!
![]() |
#5234 link | |
Senior Member
|
Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5239 link |
Know your enemy ...
|
Ik zou willen een appartementje huren. Maar is er een manier om reeds op voorhand een concreet idee te krijgen van wat de kost voor verwarming/elektriciteit zal zijn aan de hand van bijvoorbeeld de EPC waarde? (Zonder dus de vorige huurders of verhuurder te spreken.)
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|