Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 19-03-2018, 19:10   #2521   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Uncharted: TLL

Weinig over te zeggen, tis gewoon Uncharted maar met 2 vrouwen. Mooie plaatjes en (soms te) vlotte gameplay, ideaal tussendoortje .
Old 19-03-2018, 22:24   #2522   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
Megaton Rainfall VR. Not bad maar eerder een prototype van wat een echte superhero game kan zijn. Beetje buggy en wat rare controls maar amusant. En kort.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 30-03-2018, 22:37   #2523   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Fallschirmjaeger's Avatar

Assassins Creed Rogue Remastered. Mix van Black Flag en AC 3. Beter dan AC 3, maar wel zwakker dan Black Flag.

Schip gedeelte is nog steeds goed uitgewerkt, maar helaas te weinig. Het land gedeelte daarentegen minder. Verhaal is goed en interessant om eens vanuit het andere standpunt te zien, maar wel redelijk kort.

Toch wel nog wat bugs en glitches tegengekomen en dat is onvergeeflijk voor een remastered versie. Al bij al een 7/10.
Old 07-04-2018, 18:07   #2524   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Ni No Kuni 2. Blijft een goede jrpg, verhaal is niet slecht maar het leeft vooral van de sidequests. Kingdom Building is een zeer toffe toevoeging en neem het meerendeel van de tijd in beslag.

4 minpunten voor mij.
Zoals reeds aangehaald is het lettertype belachelijk klein, meer als de helft van alle dialogen tijdens skirmishes of in gebieden heb ik gewoon gemist wegens onleesbaar.

Verder is de combat ook redelijk gemakkelijk, slechts 1x gestorven omdat ik helemaal in het begin een vijand tegenkwam op de wereld die veel te hoog in level was (wat ik natuurlijk niet kon lezen) en niet doorhad dat zijn kleur rood was. Veel strategie had ik ook niet nodig, het hele spel enkel met Roland kunnen spelen, het zwaarste wapen equippen en dan gewoon heavy attack in elk gevecht gebruikt, met af en toe een speciale skill. Van zodra het verschil in wapens te hoog werd, heb ik dan ook nog slechts 1 wapen gebruikt in de gevechten en zelfs niet meer geswitcht met die 100% wapens.
In de eerste had ik het toch wat moeilijker om te spelen.

De soundtrack was goed, maar bepaalde tracks begonnen naar het einde toe toch wel storend te werken omdat ze te repetitief en te vaak werden afgespeeld. Een uur of langer op 1 deuntje is toch wel te veel van het goede.

En ten laatste het gebrek aan voice acting. Kan mij hier totaal in missen, maar ik had toch het gevoel dat in de eerste Ni No Kuni veel meer voice acting zat, zeker tussen Oliver en Mr Drippy.

Los van dit is het toch wel een aanrader en momenteel speel ik nog verder om mijn kingdom op level 4 te krijgen.
Old 07-04-2018, 19:21   #2525   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fallschirmjaeger View Post
Ni No Kuni 2. Blijft een goede jrpg, verhaal is niet slecht maar het leeft vooral van de sidequests. Kingdom Building is een zeer toffe toevoeging en neem het meerendeel van de tijd in beslag.

4 minpunten voor mij.
Zoals reeds aangehaald is het lettertype belachelijk klein, meer als de helft van alle dialogen tijdens skirmishes of in gebieden heb ik gewoon gemist wegens onleesbaar.

Verder is de combat ook redelijk gemakkelijk, slechts 1x gestorven omdat ik helemaal in het begin een vijand tegenkwam op de wereld die veel te hoog in level was (wat ik natuurlijk niet kon lezen) en niet doorhad dat zijn kleur rood was. Veel strategie had ik ook niet nodig, het hele spel enkel met Roland kunnen spelen, het zwaarste wapen equippen en dan gewoon heavy attack in elk gevecht gebruikt, met af en toe een speciale skill. Van zodra het verschil in wapens te hoog werd, heb ik dan ook nog slechts 1 wapen gebruikt in de gevechten en zelfs niet meer geswitcht met die 100% wapens.
In de eerste had ik het toch wat moeilijker om te spelen.

De soundtrack was goed, maar bepaalde tracks begonnen naar het einde toe toch wel storend te werken omdat ze te repetitief en te vaak werden afgespeeld. Een uur of langer op 1 deuntje is toch wel te veel van het goede.

En ten laatste het gebrek aan voice acting. Kan mij hier totaal in missen, maar ik had toch het gevoel dat in de eerste Ni No Kuni veel meer voice acting zat, zeker tussen Oliver en Mr Drippy.

Los van dit is het toch wel een aanrader en momenteel speel ik nog verder om mijn kingdom op level 4 te krijgen.
Hoeveel uur heb je erover gedaan om het uit te spelen?
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2018, 19:40   #2526   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Ongeveer 60 uren.
Old 13-04-2018, 11:14   #2527   link
jack828
Senior Member

jack828's Avatar

Max payne... onlangs een gratis key gekregen en het was lang geleden dat ik het eens gespeeld had so why not?
jack828 is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2018, 02:15   #2528   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Dishonored 2 - clean hands shadow run
Ondanks wat performance issues zeker een waardige opvolger. Het is meer van hetzelfde (wat al zalig was) met fijne toevoegingen zoals Emily die andere krachten heeft dan Corvo en impressionante levels met speciale mechaniekskes.

Net zoals in de eerste heb je op een bepaald moment wel niets nuttig meer om uw runes aan te besteden. Eens uw Far Reach en Domino skills voldoende geupgrade zijn kan je eigenlijk het hele spel verder, waardoor andere skills in de tree eigenlijk nutteloos worden.
Old 15-04-2018, 12:04   #2529   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Quote:
Originally Posted by Archangelus View Post
Dishonored 2 - clean hands shadow run
Ondanks wat performance issues zeker een waardige opvolger. Het is meer van hetzelfde (wat al zalig was) met fijne toevoegingen zoals Emily die andere krachten heeft dan Corvo en impressionante levels met speciale mechaniekskes.

Net zoals in de eerste heb je op een bepaald moment wel niets nuttig meer om uw runes aan te besteden. Eens uw Far Reach en Domino skills voldoende geupgrade zijn kan je eigenlijk het hele spel verder, waardoor andere skills in de tree eigenlijk nutteloos worden.
Dat had ik in de eerste Dishonored ook al. Daarin is Prey echt geweldig: tot op het laatste moment zijn er abilities die je zou willen kopen.
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2018, 10:00   #2530   link
Jens
Member

AC Origins en The Hidden Ones DLC, nu enkel nog the Curse of the Pharaohs DLC.
Voor mij is het veruit de beste Assassin's Creed, kort gevolgd door Black Flag.

Na enkele weken Kingdom Come Deliverance was het ook zalig om te kunnen gamen zonder crashes, stutter en freezes.
Jens is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2018, 10:57   #2531   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

Ni No Kuni 2

Combat is veel te easy. Eens halverwege het spel kan je met gemak monsters die 10 of meer levels hoger zijn aan. Qua verhaal is het ook te overdreven happy, te rare kronkels. Het is duidelijk dat Ghibli er niks meer mee te maken had.

Een deel van de minpunten van Ni No Kuni 1 zijn aangepakt. De combat is leuker, maar wordt dan weer veel te makkelijk gemaakt. De menu's zijn beter. Kingdom building is fun. Side quests zijn best leuk.

Maar de story is zo waardeloos. Het is echt duidelijk dat Ghibli er niks mee te maken had. Nu ja laten we hopen dat deel 3 de pluspunten van beide games pakt, dan zijn ze er.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is online now   Reply With Quote
Old 16-04-2018, 15:11   #2532   link
blumcole
Chairman of the bored

Dat zou mij dus enorm storen: Een spel verder spelen dat veel te gemakkelijk is. Ik heb de difficulty van Rachet and Clank moeten verhogen omdat het gewoon supersaai werd. Ik kan mij niet voorstellen dat ik een RPG van +30 uur blijf spelen.

Dit gezegd zijnde, Marvel Ultimate Alliance is ook wel wat easy maar zo ventjes in elkaar mashen is wel aangenaam.

Old 17-04-2018, 12:45   #2533   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

Dat heb je natuurlijk wel in veel RPG's waar grinden/sidequests een optie zijn. In Skyrim moest ik uiteindelijk maar eens kwaad naar zo een draak kijken om hem te verslaan. Maar het duurde wel even eer ik aan dat punt zat.

De curve in NNK2 is gewoon verkeerd ingesteld. Als je ook maar iets meer dan de main story doet ben je overpowered. Nu de combat op zich was best wel leuk. Mobs in elkaar bashen zoals je zegt.

Het meest frustrerende zijn dan die start en end combat schermen (vgl de victory fanfare bij Final Fantasy). Op een bepaald moment ben je langer aan het wachten tijdens de overgang van en naar combat dan de combat zelf.

Het gebrek aan voice acting vond ik persoonlijk niet zo erg. Wat ik wel erg vond is dat ze je tekst laten lezen en dan de voice acting die er normaal bij zit, vervangen door 'Crikey!', 'Oh my!' ... en meer van die korte clips. Die je dan 100'en keren te horen krijgt.

De bedoeling was waarschijnlijk om door middel van die korte clip emotie over te brengen zoals spanning, woede, vreugde... terwijl de speler de tekst leest.
Het faalt echter grandioos en wordt serieus ergerlijk. Als ik nog 1 keer 'Crikey!' hoor wordt ik gek.

Quote:
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
Old 17-04-2018, 17:11   #2534   link
blumcole
Chairman of the bored

Skyrim heeft wel difficulty settings. En sommige "classes" spelen ook iets makkelijker dan andere imo.

Old 17-04-2018, 18:43   #2535   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

Yep het duurt wel even (instelbaar) eer je 'uberpowngod' bent.

Quote:
Old 23-04-2018, 16:05   #2536   link
jack828
Senior Member

jack828's Avatar

red alert 2... blijft een van mijn favoriete rts games!
jack828 is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2018, 21:03   #2537   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Na 90 uur eindelijk de credits van Yakuza 0 gezien. Prachtig spel, ga met heel veel plezier alles van de reeks dat beschikbaar is op PS4 spelen later.
Old 24-04-2018, 10:04   #2538   link
Ceeke
Jouw maandaggevoel

Ceeke's Avatar

Tombraider Anniversary; niet slecht. Op naar Underworld.
Ceeke is offline   Reply With Quote
Old 25-04-2018, 17:41   #2539   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Quote:
Originally Posted by wukedadde View Post
Na 90 uur eindelijk de credits van Yakuza 0 gezien. Prachtig spel, ga met heel veel plezier alles van de reeks dat beschikbaar is op PS4 spelen later.
Het is de moment om Kiwami te kopen. Staat nu €13 op psn.
Old 25-04-2018, 19:50   #2540   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fallschirmjaeger View Post
Het is de moment om Kiwami te kopen. Staat nu 13 op psn.

Noice, merci voor de tip

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules