![]() |
![]() |
#7723 link |
Senior Member
|
Voor mijn vrouw op zoek naar een GSM en ons oog is op de Samsung A5 gevallen. Qua schermgrootte is dat aanvaardbaar voor haar (meer dan 5" is te groot, deze was nog net te doen), maar ik maak mij meer zorgen om de Android versie. Volgens de website is dat nog 6, wat mij een beetje outdated lijkt. Klopt dat? Of customisen ze die zodanig hard, dat dat eigenlijk niet meer uitmaakt?
![]() |
#7725 link | |
Senior Member
|
Quote:
Qua customization... Ja, er zit redelijk wat van Samsung ingebakken. Zet daar Nova launcher oid op en de dagelijkse ervaring is vrij gelijkend aan een stock Android telefoon. De notification pane en settings blijven wel op z'n Samsungs, maar valt best mee te leven. Heb hem zelf voor €220 gekocht onlangs (promotie via Telenet), best tevreden over, zeker voor dat geld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7727 link |
Member
|
Ik heb nu 9 maand een A5 2017 en ben daar heel content van, draait nu op Android 7.0 en in Mei komt de upgrade naar Android 8 er aan.
Mijn enige opmerkingen zijn de krasgevoelige achterkant en dat ik problemen had met bluetooth streaming met Spotify. Dat laatste heb ik opgelost door Spotify niet te laten begrenzen door power management. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7728 link |
Reetman
|
Mijne smartphone laten vallen en dus op zoek naar nieuw model.
Budget rond de 100 euro en momenteel twijfel ik wat tussen Nokia 2 en Motorola Moto C plus. Wat zouden jullie aanraden? https://www.bol.com/nl/p/nokia-2-8-g...7.ProductTitle https://www.bol.com/nl/p/motorola-mo...#product_title |
![]() |
![]() |
![]() |
#7729 link | |
Senior Member
|
Quote:
Pro Nokia: + Qualcomm SoC, vaak beter ondersteund, maar dit is vooral van belang voor custom ROMs + betere front camera (voor selfies dus... meh ![]() Pro Moto: + Dubbel zoveel intern geheugen + Snellere SoC (Eerder op niveau van een Snapdragon 4xx) Toch liever de Moto dan, je gaat minder rap tegen de storage limiet aanlopen (8GB is echt weinig), en ik vrees voor de traagheid van die SD212 in de Nokia. Alsook, de Moto is al te krijgen voor €79: https://www.mediamarkt.be/nl/product...dard%20feed%7C |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7731 link |
Senior Member
|
Ik denk m'n Oneplus 3 te verkopen (ja I know #neversettle). Op zich ben ik zeer tevreden van het toestel maar de aanhoudende wifi en Bluetooth problemen beginnen toch zwaar te irriteren. En aangezien de laatste updates enkel voor launcher en filemanager zijn vrees ik voor beterschap binnenkort.
Eens kijken wat een goeie midrange vervanger zou zijn. Ik krijg het niet over m'n hart om 800 euro te geven aan een gsm. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7734 link |
Senior Member
|
Ik heb gisteren de hele avond zitten lezen en toch de Nokia 7 plus geworden (via bol dus kan altijd wisselen). Ooi design, grote batterij (overal lees je dat mensen makkelijk 2 dagen halen), groot scherm/toestel ratio en vooral Android One! Pure Android, 2 jaar systeemupdates en 3 jaar safety patches.
G5 heb ik bekeken maar vond ik niet mooi., Last edited by ndPix; Yesterday at 06:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7735 link |
Senior Member
|
Zonder twijfel één van de absolute mid-range toppers.
De SD660 is een zeer capabele en zuinige upper mid-range SoC, hij heeft een goed 18:9 scherm met vrij kleine bezels, grote batterij en goede bouw en afwerking. Heel belangrijk: de 7 plus is een Android One smartphone, wat betekent dat updates de komende jaren snel en rechtstreeks via Google verlopen en je niet afhankelijk bent van de goodwill van de fabrikant zelf. Heel dikke aanrader. Edit: lol traag geweest. Maar soit, je was al tot dezelfde conclusie gekomen ![]() Edit 2: geef gerust uw bevindingen... Ben erover aan het twijfelen om over te stappen naar deze. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|