Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Reply

Thread Tools
Old 15-04-2018, 21:24   #201   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

En geen enkele kandidaat die zelfs maar voorstelt om de vrijstelling sowieso te laten liggen. Begin me af te vragen of je wel door de screening kan geraken met een ruggengraat.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2018, 07:42   #202   link
Horla
Senior Member

Of de mol is zeer goed en niemand is zeker van zijn keus?
Horla is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2018, 09:53   #203   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Wetende dat die vrijstelling sowieso naar iémand gaat, is het voor de tragere lopers toch gunstiger om die te verloten dan om ervoor te lopen?

Daar komt nog bij dat zo iedereen evenveel kans zou maken (wat ik eerlijker zou vinden, maar is voor discussie vatbaar) en dat ze dan de antwoorden kunnen indienen.

We kregen volgens mij niet eens iemand te zien die zelfs maar uit eigenbelang als trage loper die optie op tafel gooide.

Met voorkennis van de snelheid van trap vs. lift zou het gedrag van Pieter prima sabotage kunnen zijn; hij onderstreept direct hoe groot het voordeel van die vrijstelling is en plant zo het zaad om ervoor te lopen, stapt zelf als trage en niet in vrijstellingen geïnteresseerde mol beneden uit, en geeft dan een juist antwoord door wetende dat de snellere lopers het wel zullen halen.

Eén van de verdachtere figuren.
Old 16-04-2018, 10:43   #204   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

mja idd, ma uiteindelijk monteert de regie het altijd op zo'n manier dat er altijd wel iemand (anders) verdacht raakt

en opt eind zegt iedereen "ah ja tiens, twas den diene, ja kwistet want in aflevering 3 deed diene toch louche"
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 17-04-2018, 07:39   #205   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jaak View Post
mja idd, ma uiteindelijk monteert de regie het altijd op zo'n manier dat er altijd wel iemand (anders) verdacht raakt

en opt eind zegt iedereen "ah ja tiens, twas den diene, ja kwistet want in aflevering 3 deed diene toch louche"
Juist. Ben tussen de collega's een excel aan het bijhouden, en er zit niets van regelmaat in. Wel zo dat de meesten op hun keuze uit eerste aflevering blijven, tenzij die eruit geflikkerd wordt natuurlijk.
Dus er zal ene helemaal juist zijn, en 90% zal volledig mis zijn

De Mol is een typevoorbeeld van Game Theory in zijn basis, maar onvolledig informatie als kijker maakt dat je een ander spel speelt dan de eigenlijke spelers. Dat compenseert natuurlijk hun onvolledige informatie (zij zien slechts hun deel volledig, terwijl wij slechts delen zien van het geheel). De montage zorgt ervoor dat informatie erg selectief komt, en vaak zelfs desinformatie is.

Neem nu Jeffrey die die Pup Fiction tshirt draagt op het moment dat hij opdracht geeft te schieten op Joke en zo al het geld te verliezen. Dat heeft zoveel mogelijke lagen, maar uiteindelijk kiest de productie er blijkbaar voor om dat nooit meer ter sprake te brengen. Dat iemand van de kandidaten er iets over gezegd heeft is groot, maar het is niet uitgezonden. Game Theory, want je verwacht dat het een hint is en desinformatie want het was dat niet, maar het is ook nooit besproken hoe dat kwam. Mogelijk heeft de productie die tshirt gegeven, if was het toeval, je zal het als kijker niet weten.
Dat maakt heel het spel qiausi zinloos te spelen, er zijn te weinig feiten, en wat je ervaart als feiten, is vaak manipulatie van ofwel redactie, ofwel de spelers die zelfs in een meta-spel zitten waar ze ook niet te hard hun best willen doen.

Ik denk dat de bedragen te laag liggen om echt uw best te doen.

Last edited by acku; 17-04-2018 at 07:45.
acku is offline   Reply With Quote
Old 17-04-2018, 08:55   #206   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Yup.

Vorig seizoen wist blijkbaar op één kandidaat na al na drie dagen wie de mol was. Dan is het de taak vd regie om hun uitspraken toch iet of wat uit te kiezen om het voor de kijker toch spannend of interessant te houden.
Old 17-04-2018, 10:09   #207   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jaak View Post
Vorig seizoen wist blijkbaar op één kandidaat na al na drie dagen wie de mol was.
En uit wat blijkt dat precies?
Old 17-04-2018, 10:20   #208   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

kheb da gelezen
Old 17-04-2018, 14:19   #209   link
Kalutica
Fanboy

Kalutica's Avatar

Quote:
Originally Posted by Clipper View Post
En uit wat blijkt dat precies?

Hebben ze inderdaad gezegd, die Annelies en Davy wisten al redelijk snel dat Eline de mol was.
Old 17-04-2018, 14:32   #210   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Zegt nu zelf, op welke manier bevestigt dat wat Jaak schreef?
Old 17-04-2018, 14:36   #211   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Awelja als letterlijk iedereen voor de camera zegt "kben zeker dat X" is, dan steekt de regie dat uiteraard niet in de aflevering. Anders kijkt er gewoon niemand meer. En gezien het nu rond de commerce draait, zou dat een klein fiasco zijn (zie ook dat rotprogramma met dien Gilles).
Nu kunnen ze elke week handig iemand "framen" en dan leeft dat uiteraard bij de kijkers.
Old 17-04-2018, 14:43   #212   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Ja, je moet nogal simpel zijn om verder te gaan op de in de uitzending geciteerde verdenkingen van de kandidaten.

Maar jij bedoelde toch wel degelijk dat op één na alle kandidaten van 2017 na drie dagen zouden door hebben gehad dat het Eline was?
Old 17-04-2018, 15:00   #213   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Yup. Dat las ik toch, peis in HUMO. Moet ge de bron hebben, dan zoek ik eens
Old 17-04-2018, 15:24   #214   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Pakt er ineens een foto van, dan moet ik geen Humo kopen.
Old 23-04-2018, 09:51   #215   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

twee west-vlamingen McConaughey laten spellen

C-O-N-N-E-H-I-E?

mooie televisie
Old 23-04-2018, 09:54   #216   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

Het is Pieter mannen, boeken toe.
Cage is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2018, 11:11   #217   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

zijn die nie giftig
Old 25-04-2018, 07:51   #218   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cage View Post
Het is Pieter mannen, boeken toe.
Ja, de pedo-tunnel lonkt wel na deze aflevering. Samen met Bahador mijn hoofdverdachte nu. Lijken me de twee enigen die zich zowel bij de koffertjes in de luchthaven als nu met de winkelkarren ongeveer consequent als mol hebben gedragen, bij de anderen zou er al wat omgekeerde psychologie aan te pas komen om hun gedrag uit te leggen.

Joke en Lloyd zie ik nog altijd meer als fanatieke kandidaten die af en toe wat laag-bij-de grondse truken niet schuwen en vooral daarom een verdacht randje hebben.

Van Pascale als mol zou ik nog het meest opkijken, ze is niet feilloos maar doet meer goed dan de meesten en sinds Katrien er uit is lijkt zij de nuttigste overblijver. Ik zou er nog net mijn schoen niet voor opvreten, als ze de mol is gaat aflevering 9 in ieder geval saai worden.
Old 29-04-2018, 20:35   #219   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

altijd baha
Old 01-05-2018, 12:18   #220   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Heel geestige aflevering, maar verder vrij nietszeggend als ik zonder oogkleppen probeer te kijken. Vond in alle opdrachten de belangen van de mol en de kandidaten zo vaak gelijklopen dat er compleet onverdacht gemold kan worden.

De opdracht met de prikkels is wel een heel coole om te herbekijken en jezelf wijs te maken dat je er iets uit kan afleiden.

En Joke zei bij Frances "Gent dit, Gent dat, epic" Lefebure vlakaf dat ze nog niet op één mol zat, laten we dat alvast noteren in de annalen.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules