Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Reply

Thread Tools
Old 21-12-2017, 19:00   #4981   link
gABBY
Senior Member

gABBY's Avatar

Quote:
Originally Posted by -Tarantula- View Post
NP, staan mooi onder uw specialized, wel weer kuiswerk zo te zien

zijn dit ook de 25mm brede velgen?
Jazeker, 25 mm. En nieuw gp continental bandjes erop sie. Van de eerste keer ook m'n ketting en een nieuwe casette opgesmeten.

Ps: Vandaag gekuist sie, is terug proper
gABBY is offline   Reply With Quote
Old 22-12-2017, 08:38   #4982   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Net 2 bussen Squirt Lube besteld.

Mensen geloven niet dat dat voor een fietsketting is.
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 22-12-2017, 11:15   #4983   link
tragezot
Senior Member

Quote:
Originally Posted by gABBY View Post
Jazeker, 25 mm. En nieuw gp continental bandjes erop sie. Van de eerste keer ook m'n ketting en een nieuwe casette opgesmeten.

Ps: Vandaag gekuist sie, is terug proper
Ik vind dat die nog proper genoeg staat. Met dit weer is het veschrikkelijk. De banen drogen niet meer op en het is 1 slijkpiste. Ik heb liever droge vrieskou in de winter dan is het tenminste droog.

Hier serieuze trainingsweken aan het afwerken. Deze week zal ik waarschijnlijk afklokken op +20u met daarin 2 trainingen van 6u. Volgende week nog meer. Afgelopen woensdag 6u rond de Berendries en Valkenberg gedraaid. De uitdaging dezer dagen is niet boven intensieve duur (ruim onder overslag) gaan, maar aan 15% ga je dan niet al te snel vooruit met een 39x28 :D. Nu is dat vaak frustrerend, maar ik weet dat ik daardoor een heel een hele stevige basis zal krijgen.
tragezot is offline   Reply With Quote
Old 22-12-2017, 15:07   #4984   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Voorlopig boodschappenlijstje voor groot onderhoud vakantiefiets:Begint prijzig te worden als je alles optelt. Gelukkig heb ik nog ongebruikte Schwalbe Marathon Mondials liggen.
Na dit onderhoud zou ie op punt moeten staan voor m'n reis richting China
logion is offline   Reply With Quote
Old 22-12-2017, 16:01   #4985   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

kleine test naar Marokko, zotte logion
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 22-12-2017, 18:55   #4986   link
-Tarantula-
Senior Member

Quote:
Originally Posted by tragezot View Post
Hier serieuze trainingsweken aan het afwerken. Deze week zal ik waarschijnlijk afklokken op +20u met daarin 2 trainingen van 6u. Volgende week nog meer. Afgelopen woensdag 6u rond de Berendries en Valkenberg gedraaid. De uitdaging dezer dagen is niet boven intensieve duur (ruim onder overslag) gaan, maar aan 15% ga je dan niet al te snel vooruit met een 39x28 :D. Nu is dat vaak frustrerend, maar ik weet dat ik daardoor een heel een hele stevige basis zal krijgen.
Pfff dat kan ik niet he, op hartslag rijden (heb dan ook geen doel om wedstrijden te rijden atm) rij bijna altijd gemiddeld hs van +- 160, max ligt ergens rond 187 slagen... als ik dan eens probeer om bvb gemiddeld 149 te rijden zie ik er meer van af dan de hoge hs

Gewoon omdat ik er dus niet op getraind ben, weet dat het goed is maar kan het niet.. misschien een voornemen voor 2018

Ook gebrek aan tijd om zoveel uur op de fiets te zitten btw. Stop je dan om eten en drinken te kopen of heb je daar geen nood aan door het lagere tempo?
-Tarantula- is offline   Reply With Quote
Old 23-12-2017, 00:38   #4987   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Eten en drinken kopen op een rit van 6 uur? Dat heb je toch gewoon bij.
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 23-12-2017, 09:56   #4988   link
beki
Senior Member

Wat eten/drinken jullie na een rit?
Ik heb zo'n recovery drink, maar als je maar 45-60min na einde van (MTB)rit thuis komt is dat redelijk nutteloos.
beki is offline   Reply With Quote
Old 23-12-2017, 10:14   #4989   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Een pintje of nen chocomelk.
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 23-12-2017, 22:39   #4990   link
-Tarantula-
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Zwoep View Post
Eten en drinken kopen op een rit van 6 uur? Dat heb je toch gewoon bij.
Goh, op een rit van 3 uur30 zijn mijn twee bidons van 950ml zo goed als leeg. Natuurlijk is het dan wel beter weer dan nu... meestal stop ik enkele weken of maanden in de winter..
Old 24-12-2017, 06:44   #4991   link
tragezot
Senior Member

Quote:
Goh, op een rit van 3 uur30 zijn mijn twee bidons van 950ml zo goed als leeg. Natuurlijk is het dan wel beter weer dan nu... meestal stop ik enkele weken of maanden in de winter..
Met dit weer drink ik heel weinig. 6u en 1,5l is meer dan genoeg. Ik heb niet veel nodig qua vocht. Eten eigenlijk ook niet. 2 a 3 repen.

En erna: pillen en recupshake waar ik immense scheten van moet laten.
tragezot is offline   Reply With Quote
Old 26-12-2017, 10:15   #4992   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Welke verlichting hebben jullie? Ik zoek iets waarmee ik vooral gezien kan worden, ik rij zelden s'nachts. Maar wil wel dat autobestuurders mij zien vanop een degelijke afstand zodat ze niet tegen mij knallen.

Er zijn precies miljoenen modellen op de markt.

Het interessantste lijkt me See.Sense, die modellen op de markt hebben die "intelligent" zijn. Als ie ander verkeer ziet passeren gaat hij anders knipperen. Als je stopt, begint hij ook anders te flikkeren. Die intelligentie spreekt me wel aan en ik denk dat zoiets echt een meerwaarde is.

Iemand ervaring mee?
Old 26-12-2017, 11:36   #4993   link
beki
Senior Member

Ik ben als autobestuurder vooral content als fietser reflecterende schoenen hebben.
Uw voorlicht schijnt naar voor, en achterlicht naar achter.
Maar zijdelings is het handig dat mijn autolampen op uw schoen(covers) reflecteren.
beki is offline   Reply With Quote
Old 26-12-2017, 12:25   #4994   link
moby1kenobi
Senior Member

moby1kenobi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Kolb View Post
Welke verlichting hebben jullie?
Voor:Lezynne 1200XXL
Achter:Lezynne Laser Led Drive

Achterlicht is een aanrader - voorlicht is nogal groot/zwaar & waarschijnlijk overkill.

Quote:
Originally Posted by beki View Post
Ik ben als autobestuurder vooral content als fietser reflecterende schoenen hebben.
Ik draag ook altijd reflecterende bandjes rond armen & benen.
Old 26-12-2017, 15:39   #4995   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Sigma Powerled Evo Pro

Duur, maar wel enorm goed, ik heb het al gebruikt voor nightrides te doen met de mountainbike. Wel een blaft van een batterij. Overkill als het enkel dient om zichtbaar te zijn.
PS3, Wii U, Vita, 3DS XL
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 26-12-2017, 17:04   #4996   link
-Tarantula-
Senior Member

heb deze voor verlichting http://www.dx.com/p/t6-waterproof-xm...0#.WkKAId_iaUk

auto's faren eens naar mij als m'n lamp soms iets te ver staat , geeft een BOM licht voor weinig geld Heb hem al enkele jaren ondertussen, voordien een sigma maar die ging kapot door prutsverbinding tussen batterij en lamp en koste een veelvoud en gaf minder licht...
Old 27-12-2017, 11:07   #4997   link
WiM
Senior Member

WiM's Avatar

Quote:
Originally Posted by Kolb View Post
Welke verlichting hebben jullie? Ik zoek iets waarmee ik vooral gezien kan worden, ik rij zelden s'nachts. Maar wil wel dat autobestuurders mij zien vanop een degelijke afstand zodat ze niet tegen mij knallen.
Dan is reflecterende kledij belangrijk. Lichtjes geven aan dat er in die richting iets is - waarschijnlijk een fietser - maar je weet als autobestuurder vaak niet hoe ver die zich bevindt en met welke snelheid die rijdt. Reflecterende kledij geeft een veel beter beeld wat er zich precies op de weg bevindt zodat een autobestuurder er beter op kan reageren.

In het gamma kleine lichtjes om gezien te worden zonder toeters of bellen kan ik die van de decathlon wel aanraden.
WiM is offline   Reply With Quote
Old 27-12-2017, 16:26   #4998   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Heb hetzelfde licht als Tarantula en ben daar ook content van (het faren van de autos is mij ook gekend). Al gebruik ik het eerder om zelf te zien, dan om gezien te worden. Maar op de strobe mode zul je ongetwijfeld aandacht trekken.
logion is offline   Reply With Quote
Old 28-12-2017, 11:46   #4999   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Quote:
Originally Posted by logion View Post
Heb hetzelfde licht als Tarantula en ben daar ook content van (het faren van de autos is mij ook gekend). Al gebruik ik het eerder om zelf te zien, dan om gezien te worden. Maar op de strobe mode zul je ongetwijfeld aandacht trekken.
Tis vree paradoxaal zo'n spel. De plek waar je er het meest aan hebt, is uiteindelijk op kleine paadjes waar het levensgevaarlijk is als fietser in het donker. Als je dan met zo'n faar automobilisten verblindt (en verwart) die je richting uitkomen, creėer je echter opnieuw een behoorlijk gevaarlijke situatie.

Imo ben je veel veiliger af met een normale lamp. Er is een reden waarom je met je wagen niet constant met je faren aan rijdt...
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 28-12-2017, 13:32   #5000   link
gABBY
Senior Member

gABBY's Avatar

Quote:
Pfff dat kan ik niet he, op hartslag rijden (heb dan ook geen doel om wedstrijden te rijden atm) rij bijna altijd gemiddeld hs van +- 160, max ligt ergens rond 187 slagen... als ik dan eens probeer om bvb gemiddeld 149 te rijden zie ik er meer van af dan de hoge hs

Gewoon omdat ik er dus niet op getraind ben, weet dat het goed is maar kan het niet.. misschien een voornemen voor 2018

Ook gebrek aan tijd om zoveel uur op de fiets te zitten btw. Stop je dan om eten en drinken te kopen of heb je daar geen nood aan door het lagere tempo?
O man, wat ben ik blij dat ik uwe post lees.

Ik zit vaak rond hetzelfde van hs als ik rij. Maak me dan nerveus dak op platte stukken op 160 ant klokken ben, denk dat direct dat mijn fysiek op de ballen trekt en dak elk moment kan doodvallen (met als gevolg dak dan nog meer int rood ga)

Meestal zakt mijn hs wel na een goed uurtje rijden naar een comfy 135 - 140. Maar ik hoe vaak ik ook probeer als ik begin rijden dan is dat precies een koers voor mij. Ik krijg die zever maar niet afgeleerd. Grmbl
gABBY is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Thread Tools

Posting Rules