Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Reply

Thread Tools
Old 12-03-2018, 20:00   #5141   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Die nat lagen
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2018, 21:15   #5142   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Ik ben op zoek naar waterdichte overschoenen voor in de zomer. Iemand tips? Het moet over een mtb schoen passen. Als ik zelf een beetje zoek krijg ik enkel maar overschoenen voor in de winter. En velen verklaren mensen zot die dat kopen voor in de zomer, maar die fietsen dan geen kms door hoog nat gras ofzo.
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 14-03-2018, 07:17   #5143   link
tragezot
Senior Member

Ik heb net van de Velotoze dingen besteld op Wiggle omdat ik het beu ben om in koers natte en vuile schoenen te hebben. Die dingen zijn wel strak en zijn vooral aero.
tragezot is offline   Reply With Quote
Old 14-03-2018, 08:02   #5144   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Quote:
Originally Posted by tragezot View Post
Ik heb net van de Velotoze dingen besteld op Wiggle omdat ik het beu ben om in koers natte en vuile schoenen te hebben. Die dingen zijn wel strak en zijn vooral aero.
Daar dacht ik ook aan. Maar aangenaam gaat dat in de zomer ook niet zijn denk ik. Die ademen voor geen meter waarschijnlijk
Talos is offline   Reply With Quote
Old 16-03-2018, 07:56   #5145   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Ik ben aan het overwegen om naar Di2 te upgraden. Zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben?
Old 16-03-2018, 10:08   #5146   link
beki
Senior Member

Velotoze dingen zijn niet zo goed.
Zit strak rond de schoen, maar is te los boven de enkel, waardoor het water daar binnen komt.
Ofwel zijn mijn kuiten te dun...
1* gedragen, en nu liggen ze niets te doen in de kast....

Zwoep, al paar keer met maat zijn fiets met Di2 gereden, en is wel plezant (zeker het feit dat voorderailleur mee opschuift als je achteraan te ver kruist)
Enig nadeel dat ik al gehoord heb is dat als de batterij plat is je vast kan zitten op bepaalde versnelling. Dus op tijd opladen/andere baterij
beki is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2018, 08:07   #5147   link
moby1kenobi
Senior Member

moby1kenobi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Zwoep View Post
Ik ben aan het overwegen om naar Di2 te upgraden. Zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben?
Niet twijfelen- loopt altijd als een naaimachientje

Quote:
Originally Posted by beki View Post
Zwoep, al paar keer met maat zijn fiets met Di2 gereden, en is wel plezant (zeker het feit dat voorderailleur mee opschuift als je achteraan te ver kruist)
Enig nadeel dat ik al gehoord heb is dat als de batterij plat is je vast kan zitten op bepaalde versnelling. Dus op tijd opladen/andere baterij
Ik doe max 8000km per jaar, dus 3-4 keer opladen.

Voor de TCR zal je natuurlijk de oplader moeten meenemen.
Ik heb nog het 'oude' systeem met een externe batterij, daarvoor kan je wel een reserve batterij meenemen.
Old 18-03-2018, 10:03   #5148   link
gABBY
Senior Member

gABBY's Avatar

Quote:

Zit er zeker op bij de volgende aankoop.
Check dat systeem met die knoppen bovenaan de shifters. Vergooien van buitenblad naar binnenblad schakelt achteraan zwaarder om dezelfde stamp te houden. MO HOE COOL IS DAT NIET GVD!

Batterij zit ook proper weg in het stuur en iedereen die het heeft is daar ongeloooflijk tevreden over.

Zou je dat bijmonteren zwoep? Of van de eerste keer een hele nieuwe groep nemen?
gABBY is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2018, 11:47   #5149   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Volledige groep updaten. En nen 11/34 steken. Al mijn geld op!
Old 19-03-2018, 07:24   #5150   link
tragezot
Senior Member

Quote:
In koers al tweemaal een farce gehad dat ie niet wou schakelen ondanks het feit dat de batterij goed was opgeladen.

Er is naar het schijnt we een aanzienlijk verschil tussen Ultegra en Dura Ace Di2 qua betrouwbaarheid en functioneren.

Waar ik wel unaniem postieve reacties van hoor, is van Sram eTap.

Verder, hier weer ereplaatsen aan het verzamelen zoals vorige jaar: 4 koersen en 2e, 6e, 6e en 3e. Hopelijk winst een van de volgende weken.
Old 19-03-2018, 09:25   #5151   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Ik heb nochtans geen klachten gehoord over de ultegra en ook geen negatieve reviews. Kunt altijd wel iets tegenkomen zeker. En Sram eTap is buiten budget.
Old 19-03-2018, 23:46   #5152   link
gABBY
Senior Member

gABBY's Avatar

Quote:
Volledige groep updaten. En nen 11/34 steken. Al mijn geld op!
11/34? Schat, rijdt gij soms een muur op?
gABBY is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2018, 07:15   #5153   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Yup. Het heet den TCR.
Old 20-03-2018, 08:48   #5154   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

Quote:
Originally Posted by gABBY View Post
11/34? Schat, rijdt gij soms een muur op?
Bij al die mensen die met een gangbare cassette en standaard 52-39 rijden, vraag ik mij dan weer af of ze denken dat ze pro zijn, want slechts enkelen kunnen aan 80-100rpm op zware versnelling rijden.

http://www.bikecalc.com/speed_at_cadence

Hell, 52x18 90rpm is zelfs 32.75km/h en 52x12 90rpm 49km/h.
Met een compact 50x17 90rpm haal je 33.32km/h en 50x12 90rpm 47.26km/h.

Ik durf stellen dat de overgrote meerderheid van de fietsers vaker baat heeft bij een grote cassette en kleine crank dan omgekeerd. Zeker zodra je een heuveltje oprijdt.

Slaan, overslaan, doodslaan, afslaan, inslaan, beslaan, opslaan, uitslaan, toeslaan, tegenslaan, doorslaan, ontslaan, neerslaan, bananaphoneslaan: al de rest. ==> Voltooid deelwoord: -geslagen
Drennargh is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2018, 08:55   #5155   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Veel velos komen toch standaard met ne 50? I know mine did, en dan spreken we toch ook over een 2k+ machien indertijd.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2018, 10:28   #5156   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

Hm dan heb ik onterecht te veel nadruk gelegd op de voorste tandwielen, het gaat mij vooral om de cassette. Ik kan moeilijk inschatten hoe gangbaar compact is, maar dat is een kleiner verschil dan een grotere cassette.

Slaan, overslaan, doodslaan, afslaan, inslaan, beslaan, opslaan, uitslaan, toeslaan, tegenslaan, doorslaan, ontslaan, neerslaan, bananaphoneslaan: al de rest. ==> Voltooid deelwoord: -geslagen
Drennargh is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2018, 10:44   #5157   link
tragezot
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Drennargh View Post
Bij al die mensen die met een gangbare cassette en standaard 52-39 rijden, vraag ik mij dan weer af of ze denken dat ze pro zijn, want slechts enkelen kunnen aan 80-100rpm op zware versnelling rijden.

http://www.bikecalc.com/speed_at_cadence

Hell, 52x18 90rpm is zelfs 32.75km/h en 52x12 90rpm 49km/h.
Met een compact 50x17 90rpm haal je 33.32km/h en 50x12 90rpm 47.26km/h.

Ik durf stellen dat de overgrote meerderheid van de fietsers vaker baat heeft bij een grote cassette en kleine crank dan omgekeerd. Zeker zodra je een heuveltje oprijdt.
Klopt inderdaad. Ik kwam van een 53x39 en met mijn Canyon overgeschakeld naar 52x36. Ik koers dus met een 52x36 met achteraan 11-28 en ik draai rond aan 95-110 cadans. Topsnelheid ligt meestal rond de 60km/h dus dat is voldoende.

Op training vind ik dat zeker ideaal. Hoe kleiner en hoe meer je op souplesse kan draaien, hoe minder blessures. Vele wielertoeristen stampen gewoon zeer groot. Groter rijden is natuurlijk altijd makkelijker dan kleiner. 1 training op 100 en ik heb al moeite om de training erop dat weer op te trekken naar 110.
Old 22-03-2018, 21:24   #5158   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Dees zou wel nice zijn, beetje cols trainen in mijne living
https://zwiftinsider.com/alpe-du-zwift/
Old 22-03-2018, 22:45   #5159   link
-Tarantula-
Senior Member

Nice, momenteel geen zwift meer na proefperiode van 7 dagen..
Nu nog efkes sufferfest proefperiode en ondertussen ingeschreven voor de beta van virtugo en road grand tours

Op YouTube ook al meerdere filmpjes gezien om zelf een rocker platform te maken voor indoor trainers, misschien eens proberen voor later
-Tarantula- is offline   Reply With Quote
Old 23-03-2018, 08:25   #5160   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Ondertussen in Australiė: http://www.bicyclingaustralia.com.au...e-clare-valley
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Thread Tools

Posting Rules