Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Reply

Thread Tools
Old 21-03-2020, 14:57   #16741   link
ToVoT
...

The invisible man
Spanningsopbouw mochts ietsje langer. Voor de rest goeie film.
ToVoT is online now   Reply With Quote
Old 21-03-2020, 18:08   #16742   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

heb die niet gezien

acku is offline   Reply With Quote
Old 23-03-2020, 16:59   #16743   link
LukeSoloSalade
Zetelliberaal

LukeSoloSalade's Avatar

de nieuwe Cube.
Old 23-03-2020, 17:22   #16744   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

heftig filmke, nie gans slecht maar het einde liet geweldig te wensen over.
Old 23-03-2020, 23:54   #16745   link
ToVoT
...

Had wat The Incident vibes.
Einde mocht inderdaad iets meer hebben.
ToVoT is online now   Reply With Quote
Old 27-03-2020, 10:21   #16746   link
jakkerd
Dzzinggg!

jakkerd's Avatar

Gisteren 'the dead don't die'gezien. Kvond'm goed, ik versta wel dat het niet iedereen zijn meug is.
Also te hard gelachen met de RZA die bij WU-ps werkt.
Old 11-04-2020, 11:21   #16747   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Evan Almighty
Amusante familiefilm. Typisch amerikaans, steekt de draak met de oude bijbel en God maar probeert het ook zo te draaien dat alles nog steeds een bijbelse les blijft. Steve Carell is erg goed. Na zowat alles van Jim Carrey gezien te hebben vinden ze hem ook wel grappig. De eindscene is best stevig uitgewerkt voor een luchtige komedie. Bruce Almighty moeten we nog zien, die is niet gratis op Play/Netflix

Alice in Wonderland / Tim Burton
Was eens tijd voor een betere fantasiefilm in het gezin. Even goed als ik het me herinner. Erg knap visueel, komt nog beter tot zijn recht op een OLED 4K Wel wat donkerder dan het origineel. Alles is in detail uitgewerkt, het tempo is hoog. Aanrader.

The Purge
Zijn zo van die films die iedereen heeft gezien buiten ik, en die nochtans in mijn genre zitten. Sprak me niet aan omdat het horror-element het haalde van de scifi. Mensen focusen teveel op het wrede in deze film. Het scifi element is gewoon erg boeiend en verdient uitdieping, als ik zie welke hierna gemaakt zijn gebeurt dat mogelijk wel. Vond het allemaal erg interessant.
Het einde had donkerder gekund, dat snap ik niet zo goed in dit type film. Had ze gewoon allemaal laten sterven, als twist op twist ergens. Dat had je meer doen nadenken, en minder hoop gegeven. De film draait om ondergang, niet hoop.
Dezelfde setup had ook een thriller kunnen worden intern in het gezin en huis, en de ideale lockdown film zodoende. De zoon leek ernaar te neigen. Je kan niet alles.
Old 12-04-2020, 11:05   #16748   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Kickboxer
Zoon is geboeid door vechtfilms, dus kan ie ineens maar de klassiekers zien (Kill Bill hebben we al gezien, en veel van Bruce Lee op youtube). Film heeft een goed begin, een vreselijk saai middenstuk (is eigenlijk Karate Kid, maar slechter geacteerd en veel te lang) en een memorabel eind. Eind de jaren '80 geraakte je daar wel mee weg natuurlijk. The A-team, Airwolf, Magnum Pi, Kung Fu, Walker Texas Ranger... allemaal waren dat saaie goedkope opbouwstukken tot de actie losbrak. Je keek een uur om 10 minuten actie te zien.
Zo ook met deze. Films als Ong Bak doen hetzelfde 10 keer beter dus het veroudert slecht. In zijn tijd echter was ie trendsetter in het genre, en Jean-Claude is erg aandoenlijk charismatisch (dat hebben veel Oosterse vechthelden niet)

En ja, het gekke Jean-Claude dansje kwam uit deze.

Old 12-04-2020, 19:04   #16749   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

The Hunt:

A whole lot of fun. De laatste 15 minuten van de film bevat een van beste actie scenes die ik in tijden gezien heb. Op het niveau van sommige John Wick en MI:Fallout scenes.

Never, Rarely, Sometimes, Always :

Beste film die ik dit jaar gezien heb. Enorm sterk.
Cage is offline   Reply With Quote
Old 13-04-2020, 10:02   #16750   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Lucy (met Scarlett Johansson)
Fiolm van die van Leon dacht ik, met Scarlett Johansson. Perfect gecast natuurlijk, ze moet gewoon Black Widow spelen, of Ghost in the shell. Allez gewoon wat ze meestal doet. Groepen mensen uitmoorden op zo esthetische wijze mogelijk, met de helft van de camershots achteraan vanuit kikkerperspectief. Morgan Freeman zat er ook in, in een typsiche rolo voor hem, helaas was heel dat stuk beschamend slecht geschreven. Dat hij dat speelt maakt dat alleen erger, ergens verwacht je van hem enkel wijsheid. Geen pseudowetenschap over al lang achterhaalde mythes van amper gebruikte hersencapaciteiit.
Als je het verhaal neemt zoals het is is de film ondraaglijk als sci-f; het vertrekt van het Facebook-waardige dat we oinze capaciteit kunnen verhogen en als we dat maar een beetje doen, we ineens materie kunnen beheersen eerst in osn lchaam, dan in anderen het hunne en dan objecten. Ofzo. Er zit een volgorde in blijkbaar, direct gelieerd aan het percentage die je gebruikt. Er vloeien wel coole actiescenes uit voort, wat het ok maakt als premisse voor een typische actiefilm. Helaas komt het dan in competitie met de tig andere films over iemand die veel sterker is als de rest en dan stoer en koelbloedig alles uitschakelt. Niets nieuws, geen scifi, middelmatige voorspelbare actie. Misschien gecomepenseerd door wat typische geweld van Besson, die de scenes net iets moorddadiger maakt dan gewoonlijk. De gansgters nog net iets killer. Het hele verhaal doet toch pijn.

Scarlett Johanssen

Maar... eigenlijk is dit pure scifi, verkeerd ingekarderd. De vraag die het oplost is niet zozeer hoe hard kan eens mens evolueren en wat gaat ie dan doen (met heel wat filosofisch gewauwel die nergens toe leidde helaas. Denk Tree of Life bvb.), maar hoe zou een ASI de wereld ervaren en wat zou ie kunnen doen? ASI is een heet onderwerp, onder andere hier: https://waitbutwhy.com/2015/01/artif...olution-1.html

Dat is exact wat er hier gebeurt, een super-intelligentie die ineens vermogen krijgt die we niet kunnen vatten, en die zelf ook zin van die onzin moet gaan maken. De film had zodoende beter gewerkt met een cyborg dan met een mens, maar dan had je misschien iets teveel Ghost In the shell (met Scarlett Johansse!), of iets teveel scifi voor de gewone actiefilmfan.
Old 13-04-2020, 23:21   #16751   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

'Pretty in Pink'.

Eighties classic. Veel foute kapsels en kostuums uit de tijdcapsule, maar de uiteindelijke roze jurk valt wel spuuglelijk uit.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2020, 08:19   #16752   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Captain America
We hebben het plan opgevat de Marvel saga te bekijken (vanaf Iron Man 1 tot Endgame). Sommige uit de reeks zou ik liever vermijden, zoals deze. Misschien net iets minder erg dan ik dacht door de leuke plaatsing van het Captain America design, als PR stunt, en de stntelige jongen erachter (zag hem altijd als gladde posterboy). Voor de rest weinig boeiend, veel actie, een dramatisch geval en dan meer actie. Films duren te lang, kon net zo goed in t midden opgehouden hebben en je had hetzelfde mee.
Old 14-04-2020, 08:47   #16753   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

K wil u niet bangmaken, maar dit is dan nog een van de beteren. Ge gaat dus nog veel vloeken.

Alles wat u hier stoort komt zowat in elke film terug.

Enkel iron man 1, Thor ragnarok, guardians of the galaxy en docter strange overstijgen die middelmaat een beetje.
Met iron man 2, hulk, Thor dark world en age of ultron wordt het zelfs nog veel veel slechter.

Moest je er toch door raken is infinity war en end game wel de moeite en goed gedaan.

Maar ow boy ge hebt nog een weg te gaan.
Jack Carver is online now   Reply With Quote
Old 14-04-2020, 09:25   #16754   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Ik heb het ook ooit gedaan in aanloop naar Endgame, maar dan natuurlijk met alle series er tussen gestoken (agents of shield enz...).

Sterkte! Enfin, de films vielen nog goed mee vond ik. Al is mijn niveau van wat ik acceptabel vind in een film, wat lager dan de meesten hier.
kar is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2020, 10:59   #16755   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Zit Agents of Shield mee in die storyline? Heb daar eens een paar afleveringen van gezien maar dat leek me voor de films af te spelen.
Allez ja, op 2-3 afleveringen kan je dat niet weten natuurlijk.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2020, 12:14   #16756   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Ja hoor, alle afleveringen zitten tussen de films en geven ook redelijk goed de repercussies van de grote gebeurtenissen van de films weer. Toch in de afleveringen aan het begin en op het einde van het seizoen. Daartussen volgen ze volledig hun eigen weg.

Al werd het op het einde (seizoenen 5-6) te zot voor woorden, tijdsreizen, een verwoeste aarde, alternatieve realiteiten, mutanten, ....
kar is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2020, 13:32   #16757   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by kar View Post
Al werd het op het einde (seizoenen 5-6) te zot voor woorden, tijdsreizen, een verwoeste aarde, alternatieve realiteiten, mutanten, ....
Rick and Morty dus

Denk niet dat ik ze sequentieel ga kijken na het lezen van vele commentaren hier. Ga cherrypicken van de goede. Is zo al genoeg investering een film te zien, en er zijn nog zoveel goeie die we moeten zien. Geen tijd voor middelmaat.
Zal afgaan op de metacritic scores boven de 70%

Btw IMDB scores lezen valt wel wat tegen he? Is niet _elke_ film een 6 of 7? Hun algoritme mag precies wat meer spreiden
Old 14-04-2020, 13:58   #16758   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Zijn wel sites te vinden welke films invloed hebben op het verhaal en welke niet.
Old 14-04-2020, 15:34   #16759   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

Quote:
Originally Posted by acku View Post
Rick and Morty dus

Denk niet dat ik ze sequentieel ga kijken na het lezen van vele commentaren hier. Ga cherrypicken van de goede. Is zo al genoeg investering een film te zien, en er zijn nog zoveel goeie die we moeten zien. Geen tijd voor middelmaat.
Zal afgaan op de metacritic scores boven de 70%

Btw IMDB scores lezen valt wel wat tegen he? Is niet _elke_ film een 6 of 7? Hun algoritme mag precies wat meer spreiden
veel plezier, al die films krijgen zot hoge score want redenen
Old 19-04-2020, 00:07   #16760   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Mi 4 rogue nation

Enfin eigenlijk allemaal maar dit vond ik de eerste die iets wat op iets trok. Die andere waren precies een goedkope James bond rip off (Terwijl dat eig al lang rip offs van zichzelf zijn)

Nog altijd niet wauw maar best aangename No nonsense actiefilm met een goed ritme.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules