Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 23-11-2019, 23:20   #1   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Half Life : Alyx

Ondanks de VR+dom gaan we hier toch een aparte thread voor moeten hebben. Het feit dat het op VR is zou niet in de weg moeten staan dat het een game is in één van de meest iconische gamewerelden van onze generatie.

Ik heb VR geprobeerd, was verre van overtuigd en heb dan alles terug verkocht, maar dit zou me toch terug opnieuw laten proberen.

Trailer is epic :

Laatste zin van Episode 2 zit trouwens in de trailer. Misschien een link naar een officiële HL3 in VR??

De index is dan ook weer top of the line, alhoewel de prijs enorm is. Ik geef het er niet aan eerlijk gezegd. Meer dan 1000€, no way.

Half Life 2 Episode 2 is weliswaar 12 jaar geleden. Twaalf jaar. Mijn interesse in de serie is daardoor wel redelijk beginnen zakken, ik weet nog van de jaren erna te hopen op een vervolg dat er nooit kwam. Denk dat daardoor ook er teleurstelling was voor dit ipv een Ep 3 of HL3 én dat het enkel op VR is natuurlijk.

Ik hoop dat het een groot succes wordt en dat Valve terug eens elke 5 jaar een waanzinnige game op de markt zet. I'm in.

Prachtige website ook trouwens : https://www.half-life.com/en/alyx/

Last edited by Dodgy; 23-11-2019 at 23:28.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2019, 10:39   #2   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

we hebben ne half life 3 confirmed thread
Old 24-11-2019, 12:26   #3   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Ik heb ne Valve Index en nen 2080ti. Ik ben er klaar voor en hyped! Echt benieuwd naar de revolutionaire mechanics. Dat het VR only is maakt het alleen maar cooler imo.
Old 24-11-2019, 12:51   #4   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by ]as]e View Post
Dat het VR only is maakt het alleen maar cooler imo.
ni echt nee

y'all motherfuckers are crazy
Ferrex is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2019, 13:12   #5   link
rooz
Bange Blanke Man

rooz's Avatar

Ok maar wat met uw Apple Ecosystem
rooz is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2019, 13:23   #6   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post
ni echt nee
Waarom? VR wacht al lang op een triple A game. Moest het hybride zijn ze zouden teveel compromissen moeten maken naar controls en mechanics imo.

Quote:
Originally Posted by rooz View Post
Ok maar wat met uw Apple Ecosystem
Wat exact, trolleke?
Old 24-11-2019, 16:30   #7   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Ik heb ne Valve Index en nen 2080ti. Ik ben er klaar voor en hyped! Echt benieuwd naar de revolutionaire mechanics. Dat het VR only is maakt het alleen maar cooler imo.
Zou het met boneworks zijn?
Old 24-11-2019, 17:09   #8   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

denk het niet ('t staat wel al in mijn wishlist)

Old 24-11-2019, 20:51   #9   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Waarom? VR wacht al lang op een triple A game. Moest het hybride zijn ze zouden teveel compromissen moeten maken naar controls en mechanics imo.
tfeit dat nen mogelijke hl3 met de dollars, shekels en roebels van gaben nu gaan naar een fucking vr spelleke maakt het veel zaken maar cool? nah

't feit alleen al dat ge én nen super deftige pc moet hebben én dan ook nog eens een vr headset, die ook nie goedkoop zijn, da gaat mij wat te ver. kwil gerust nu het kan itt vroeger wa geld steken in een hobby maar kga ook nie overdrijven, ik maak/heb geen dodgy of teki bucks beetje met uw handen staan zwieren lijk nen onnozele is ff leuk voor zaken zoals beat saber, vr chat en hilarische zaken lijk mount & blade -en beat saber is écht plezant, onlangs keer kunnen testen- maar zijn zeker nie waardevol genoeg om daar nen aankoop voor te justificeren.

games zoals rdr2 tonen aan dat ge zonder vr nog altijd perfect 100% immersed in iets kunt zijn. ben zelf nen giga fan van heel het half life universum en ik vond zelfs sommige van de iets minder goed onthaalde expansions van hl1 én hl2 de max (en heb indertijd ook zowat elke mod gespeeld die er bestond, met voorsprong day of defeat en cs) maar dees is den allereerste keer ooit dat ik teleur ben gesteld door een product announcement van half life.

Old 24-11-2019, 22:00   #10   link
black
Senior Member

black's Avatar

Quote:
... beetje met uw handen staan zwieren lijk nen onnozele is ff leuk voor zaken zoals beat saber, vr chat en hilarische zaken lijk mount & blade -en beat saber is écht plezant, onlangs keer kunnen testen- maar zijn zeker nie waardevol genoeg om daar nen aankoop voor te justificeren.

Vandaar dat ik het zo immens cool vind dat games zoals boneworks, maar zeker ook halflife een statement durven maken en de neerbuigende visie tegenover VR gaming eindelijk met de grond gaan gelijk maken. Is een beetje zoals mijn mening vroeger tegenover indiegames, terwijl veel mensen daar wel de fun van inzagen (birth of Isaac was het toch ofzo?).
Ik heb al veel VR uren erop zitten, sinds launch vive makkelijk over de tweeduizend. En ik heb sinds het begin al veel tegenvallers gezien (borderlands), maar ook zoveel parels die nog veel dieper gaan dan de klassiekers zoals beatsaber of mount&blade, wat in principe zeer goede games zijn, maar basis instapgames voor iedereen die VR 'eens wil testen'. Dan heb ik het over Pavlov, to the top maar ook over perfecte conversies zoals fallout 4 (200+ uren in gestoken, nog altijd niet beu), Skyrim,... Die games zijn gewoon af.
Nu komen er 2 serieuze aa games uit, op zich niet zo immens vernieuwend ten opzichte van andere -goeie- VR shooters, games die meeste die-hard VR gamers eigenlijk voelden aankomen en al langer wisten dat zoiets perfect mogelijk is, en dit is een bevestiging voor al de VR gamers dat dit effectief de nieuwe revolutie is op gebied van gamen, en de privilege om dit mee te maken van op de eerste rij is gewoon kicken.
Kijk naar half-life toen het uitkwam, wie had een pc die dat perfect kon trekken? Kijk naar de sprong die half-life2 maakte? Valve is met halflife altijd een mover en shaker geweest op élk vlak, dat ze dit nu doen had ik enkel durven dromen.
Langs de andere kant begrijp ik wel dat het duur is, zeker als je de index ervaring wilt en valve gaat ongetwijfeld inzetten op de functionaliteiten van hun VR set, (bv.hard knijpen in de controller om iets kapot te knijpen), om toch die extra sales te halen op hun headset. Ik vermoed dat alyx ook de sales strategie van de index zal worden, "index + free copy olf-life: alyx". Langs de andere kant heb ik in het verleden al veel duurdere periodes meegemaakt rond pc gaming hoor. Neem de periode 2000-2005, als je daar niet om het jaar vernieuwde dan was je hopeloos achter en kon je letterlijk na een jaar de games nog amper op medium settings draaien met een topkaart van een jaar oud. Die kaarten waren destijds al geprijsd aan €700 voor een kaart. Zo herinner ik mij een GeForce 3 aan te kopen tegen €800 om ut99 in volle glorie te spelen, terwijl ut2k3 (voor het eerst gespeeld in 2002, de beta), draaide op medium-low. Daar had je dan ook een geforce4 voor nodig, en 2 jaar later minimum een x800xt wou je ten volle genieten van counterstrike source.
Wil maar zeggen, moesten we nu niet mee evolueren met de console generaties zoals we de dag van vandaag doen, dan zouden het nog veel duurdere tijden zijn zoals vroeger... Ik wil daar niet de extra €1000 mee goed praten, maar wel voor mijzelf in perspectief zetten, het valt eigenlijk best nog mee hoor, onze hobby.

Even terugkomen op je rdr2 opmerking. Zet het correct om naar een VR ervaring en je gaat nog wat anders voelen qua immersie hoor.

Soit, 10 december boneworks, in jaren niet zo gehyped gevoeld door een game. Hetzelfde is nu al enorm voor half-life alyx (ook al kijk ik nog steeds uit naar half-life2 VR).
black is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2019, 22:20   #11   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

euh ja 't spreekt voor zich dat voor vr zealots en early adopters dit klaarkomen in de broek is, zeker als ze zelf al heel hun leven bezig zijn met gaming.

ik hoor nu toch al wree lang dat games zoals pavlov voor de breakthrough gaan zorgen maar daar is voorlopig maar weinig van te merken. heb genoeg gehoord dat pavlov de fortnite van vr ging worden als't kwam op't vlak van het grote gaming publiek aanspreken maar euh ja, tis ondertussen nog altijd maar nen niche meme. (momenteel toch wel de volle 28 kijkers verspreid over 9 kanalen op twitch)

dien boneworks lijkt mij -niet volledig qua genre, maar qua product naar mainstream- nen pavlov 2.0 te worden maar ik kan natuurlijk fout zijn, wie weet loopt volgend jaar iedereen met zo nen bril op zijne kop

dat gezegd zijnde, ik zou zo een vr set niet aanraken behalve voor rhythm games en de vr chat memes dus 't feit dat hl3 verdwijnt voor.. dit? da vind ik verschrikkelijk jammer. gelukkig zijn er nog hopen kwaliteit ergens anders te vinden, 't doet gewoon pijn aan muh nostalgie bone.

Old 24-11-2019, 23:08   #12   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

vr is zo nen dikke meme bol het af vorte shills en kom binnen een decennium eens terug
Old 24-11-2019, 23:11   #13   link
black
Senior Member

black's Avatar

Pavlov is de counterstrike van VR geworden. Servers lijsten lang, allemaal vol met spelers. Heeft ook een esport community met actieve clanwars. Alle counterstrike maps en gamemodes waaraan ge kunt denken, zitten er ook reeds in. Het heeft binnen de niche dat VR is, echt een enorm statement kunnen maken. Ik durf meer zeggen, geef alle counterstrike spelers morgen een index en Pavlov, en driekwart keert niet meer terug en begint daar hun clan (indien fysiek het wat toelaat).
Maar het blijft inderdaad niche en vooral onbekend bij het grote publiek. Onbekend is altijd onbemind, en dan helpt de hoge instapprijs niet echt. Voor die mensen blijft VR dan maar beter "onnozel doen" en "staan zwieren" en zal het beperkt blijven tot eens beatsaber spelen bij vrienden omdat ze geen tijd hebben om te leren hoe een wapen te herladen, laat staan hun VR legs trainen en over de motion sickness te raken. Ik laat mensen hier ook beatsaber testen hé, voor de andere games is er gewoon teveel inlooptijd nodig. Maar beatsaber of mount&blade als Indie game mag je niet vergelijken met een diepgaande triple a game op VR, dan kan ik evengoed zeggen dat een Xbox stom is want ik heb daar ooit eens Minecraft op gespeeld. (Niets tegen Minecraft, maar ge begrijpt mijn vergelijk wel), het toestel is capabel voor meer dan dat, so is VR.

Stel nu dat ze volledig zot doen en de index is morgen gratis, wie zou er geen halflife op spelen? Want dan kunnen we de discussie herleiden tot 1 ding, en dat is kostprijs, en niet de aard van de games zoals je ze opsomt. En dan kan ik zeggen "er zijn mensen die Nintendo switchen kopen voor 1 spel", hell, al mijn consoles samen -ooit- heb ik minder gespeeld als m'n HTC vive alleen, als ik het zou beschouwen als console, tjah, dan heb ik er het meest bang for my buck ooit uit gehaald.
Old 24-11-2019, 23:36   #14   link
black
Senior Member

black's Avatar

Quote:
Originally Posted by Japisee View Post
vr is zo nen dikke meme bol het af vorte shills en kom binnen een decennium eens terug
Los van onze subjectieve meningen die duidelijk lijnrecht liggen tegenover elkaar, zou valve deze move niet doen als de technologie er niet klaar voor was. Ik twijfel er ook over om voor dit game een haptic feedback vest te bestellen, zodat ik de kogel impacten op m'n lijf voel . Nog meer immersie!
Old 24-11-2019, 23:55   #15   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Quote:
tfeit dat nen mogelijke hl3 met de dollars, shekels en roebels van gaben nu gaan naar een fucking vr spelleke maakt het veel zaken maar cool? nah

't feit alleen al dat ge én nen super deftige pc moet hebben én dan ook nog eens een vr headset, die ook nie goedkoop zijn, da gaat mij wat te ver. kwil gerust nu het kan itt vroeger wa geld steken in een hobby maar kga ook nie overdrijven, ik maak/heb geen dodgy of teki bucks beetje met uw handen staan zwieren lijk nen onnozele is ff leuk voor zaken zoals beat saber, vr chat en hilarische zaken lijk mount & blade -en beat saber is écht plezant, onlangs keer kunnen testen- maar zijn zeker nie waardevol genoeg om daar nen aankoop voor te justificeren.

games zoals rdr2 tonen aan dat ge zonder vr nog altijd perfect 100% immersed in iets kunt zijn. ben zelf nen giga fan van heel het half life universum en ik vond zelfs sommige van de iets minder goed onthaalde expansions van hl1 én hl2 de max (en heb indertijd ook zowat elke mod gespeeld die er bestond, met voorsprong day of defeat en cs) maar dees is den allereerste keer ooit dat ik teleur ben gesteld door een product announcement van half life.
Ik vind VR demax maar ik deel uw mening met gans die investering. Ik heb destijds 400 lappen naar een PSVR gesmeten en nog eens ne PS4 Pro. 'k heb het geld wel maar ik blijf niet investeren in duzend VR dingen. Ik hoop maar dat Sony met een nieuwe psvr komt met deftige tracking. De technologie is zot plezant maar duzend verschillende platformen met exclusives... Zo geraakt dat nooit verder dan niche.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 25-11-2019, 00:31   #16   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by blumcole View Post
Ik vind VR demax maar ik deel uw mening met gans die investering. Ik heb destijds 400 lappen naar een PSVR gesmeten en nog eens ne PS4 Pro. 'k heb het geld wel maar ik blijf niet investeren in duzend VR dingen. Ik hoop maar dat Sony met een nieuwe psvr komt met deftige tracking. De technologie is zot plezant maar duzend verschillende platformen met exclusives... Zo geraakt dat nooit verder dan niche.
Zou het bijzonder oncommercieel vinden om Alyw niet mettertijd naar PS VR te brengen. ik hoop toch dat ze dit breder zien dan enkel de PC versie.
Toen Steam uitkwam met HL2 moest PC gaming nog gered worden maar VR gaming kan alle platformen gebruiken die er zijn om de kost toch een beetje naar beneden te kunnen halen.

Men is voor HL2 nog speciale physics kaarten beginnen maken voor de integrated waren in GPU's. Gelukkig is die business snel weggeëbt.
Old 25-11-2019, 06:53   #17   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Probleem is dat de tracking technologie van PSVR nogal suckt ivm die pc dingen. Tis verdienstelijk maar niet echt vergelijkbaar. Een het ziet er uit als iets dat veel gestures gaat gebruiken. PSVR 2 hopelijk.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 26-11-2019, 05:31   #18   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Old 26-11-2019, 07:44   #19   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

KWIL ET NONDEDJU

“WE HATE SPORTING"

~ First it giveth - Then it taketh away ~
aksm is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2020, 15:34   #20   link
matias
Senior Member

matias's Avatar

Kzit volop in een verbouwing, dus tgeld kan wijzer gespendeerd worden, maar kwil keihard nen PC en zo'n VR set kopen om da spel te spelen.

Desnoods daarna alles met gematigde verlies verkopen.
matias is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules