Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Reply

Thread Tools
Old 25-06-2018, 23:02   #101   link
Snuff
Verlicht Despoot

Snuff's Avatar

Echt? 'k Vond het absoluut niet meer de moeite. Denk niet dat ik nog ga volgen als er nog een seizoen komt.
Cave Johnson: Alright, let's get started! First test involves something the lab boys call "Repulsion Gel". You're not part of the control group, by the way. You get the gel. Last poor son of a gun got blue paint! Ha ha ha! ...all joking aside, that did happen. Broke every bone in his legs. Tragic, but informative! Or so I'm told.
Snuff is offline   Reply With Quote
Old 27-06-2018, 13:16   #102   link
Mr.E
Senior Member

Mr.E's Avatar

Seizoen 2 komt enorm traag op gang - eerste 5-6 afleveringen zijn heel veel slow build-up. Daarenboven is de combinatie van flash-backs en -forwards, en flash-backs/forwards binnen flash-backs/forwards bij momenten echt (te) chaotisch. Helaas is er ook wel wat Hollywood gedoe in (bijv hoe sommige characters & hosts doodgaan bij 1 schot in de buik, en andere maar blijven gaan). Maar vanaf aflevering 7 komt er terug een lijn en snelheid in. Laatste episode maakt veel goed voor de story, en ik kijk zeker verder bij een derde seizoen.
Er zijn series die aangenamer zijn om naar te kijken en/of meer "clever" zijn, maar de combinatie van interessante en minder gebruikelijke concepten in deze serie, het acteerwerk (van de meesten) + production values weegt voor mij voldoende op.
Old 27-06-2018, 22:09   #103   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Ik had al een vermoeden over het stuk dat na de aftiteling van aflevering 10 komt, maar het wordt nu wel heel Lostiaans. Zoals Mr.E zegt, het gedoe met tijdslijnen is ietske te ver aan het doorslaan. In seizoen had je 2 of 3 tijdslijnen die pas op het einde samenkomen, maar dit is elke aflevering een flashforward in een flashback in een herinnering van iemand die al dan niet al dood is, ofzo.

Ik blijf het wel een interessante serie vinden qua thema's, personages, acteerwerk enzo, maar ze moeten oppassen dat hun fragmentarische vertelstijl geen gimmick wordt die het verhaal in de weg staat.

Jammer dat Dolores dan net degene is die toch door gaat. Enfin, vooral jammer dat zij na seizoen 1 en alles wat er in seizoen 2 gebeurd is zo'n 1-dimensioneel karakter geworden en gebleven is.
Old 28-06-2018, 11:47   #104   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Ik vond het degelijk, maar miste de focus die het had in het eerste seizoen. Hier en daar ook (misschien) wat inconsequenties over wanneer een host nu wel of niet kan sterven.

Het enige dat me echt tegen stak is dat William gewoon geen einde heeft gekregen. Hij begint zijn queeste maar beŽindigt ze niet.

Quote:
Originally Posted by Archangelus View Post
Ik had al een vermoeden over het stuk dat na de aftiteling van aflevering 10 komt
Als je bedoelt dat je vermoedde dat William een host is. Dat is het niet per sť. Wat je na de aftiteling ziet speelt zich gewoon heel ver in de toekomst af.
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2018, 22:46   #105   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Ja, vooral omdat hij constant aan zijn arm aan het voelen was, waar de "USB poort" van de hosts zit. Ik vermoed dat William gestorven is tijdens de robot uprising (zie een van de laatste scenes op het strand) en ze hem daarna teruggebracht hebben zoals hij met Delos geprobeerd heeft. Maar door het hele gedoe met flashbacks/forwards etc. kan het dus best zijn dat alles van s01e01 tot nu een "herinnering" of zoveelste testrun is van host William.

Daarom ook mijn commentaar over het gimmick-gehalte: je krijgt als kijker op den duur je tijdslijnen niet meer uit elkaar en mogelijk verlies je de draad van het verhaal.
Old 29-06-2018, 06:46   #106   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Het verhaal zoals dat wij het gezien hebben is van de echte william. Op het strand zat hij in zijn plunje als Mib. Als dat zijn lijk had geweest na de robot uprising, dan had hij daar moeten liggen in zijn kostuum en zou zijn lijk al half verrot moeten zijn zoals dat van Ford. (Dat stuk speelt zich ongeveer 2 weken na de dood van Ford af.)

De reden waarom hij aan zijn arm voelt is omdat hij compleet paranoia is. Dat staat ook op zijn profiel dat zijn vrouw over hem had gevonden. Plus hij hoopt gewoon dat hij een robot is, om een reden te kunnen hebben waarom hij zijn dochter heeft doodgeschoten. Hij vind ook geen usb-poort he.

Wat we op't einde hebben gezien is de cornerstone van William-host in de hele verre toekomst (tenzij het in simulatie is in de forge). Het stuk waar hij altijd naar toe komt. (Zoals papa Delos altijd naar het gesprek met zijn zoon komt aan het zwembad). Dus wat we gezien hebben van de William verhaallijn zal uiteindelijk ook wel een deel van het geheugen zijn van die William-host. Dus ze kunnen er volgend seizoen ook wel mee spelen, en dan hebt ge toch gelijk .

Voorlopig is de enige tijdslijn waarmee gespeeld wordt de gescrambelde herinneringen van Bernard.

Last edited by Fieldy; 29-06-2018 at 08:06.
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 29-06-2018, 08:06   #107   link
Mr.E
Senior Member

Mr.E's Avatar

Quote:
Originally Posted by Archangelus View Post
Jammer dat Dolores dan net degene is die toch door gaat. Enfin, vooral jammer dat zij na seizoen 1 en alles wat er in seizoen 2 gebeurd is zo'n 1-dimensioneel karakter geworden en gebleven is.
Ik snap die kritiek zeker - vond dat gedurende het hele seizoen ook wat jammer. Maar door de laatste keuzes van Bernard en Dolores (om elkaar terug te brengen) vond ik het uiteindelijk best passend. Ford zegt in een van zijn laatste lijnen dat als we echte keuzes kunnen maken in het leven, we ook onze primary drive moeten kunnen aanpassen. Bernard past zich aan; maar ook Dolores. En doordat deze wijziging het voorop plaatsen is van hun eigen species, tonen ze zich uiteindelijk heel gelijkend aan andere life forms. Het neemt het tandengeknars gedurende het seizoen niet weg, maar het is wel weer een leuk idee/concept waar ze de kijker over doen nadenken (zijn mensen effectief slechts een biologisch algoritme van 10K lijnen code? en is een programma met evenveel en meer lijnen code dan ook een echte levensvorm?), en dat is voor mij net de sterkte van deze serie.
Old 01-07-2018, 10:16   #108   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Laatste episode gezien, ik blijf het een minder seizoen vinden en zit nog met wat vragen na dit eind.
Guru is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules