Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 16-03-2018, 05:07   #621   link
Theremin
cool happy genius hero

Theremin's Avatar

Quote:
Originally Posted by DeathKnight View Post
Ik denk dat er inderdaad vrij veel geplaatste items zijn, maar dat is eigenlijk gewoon meer werk dan dat ge denkt. Dat is typisch iets dat ge pas op 't einde kunt, als alles echt vast ligt. Maar we weten dat. En we gaan daar iets aan doen. Een paar grote stappen moeten gezet worden in proces, workflow en tools. Zodat dat niet alleen op het einde kan, en zodat het gemakkelijker kan aangemaakt worden, en zodat het traceerbaarder is voor iedereen en voor de balancering. EN AL.

En ja, er was wel unique loot maar dat was a. zeer beperkt en b. vaak werd uw uniek stuk dan snel overvleugeld door een random flavorless item als in de beste mmorpg traditie.
Ik kan me best wel voorstellen dat naar balancing toe dat allemaal wat extra werk in beslag neemt maar als de meeste van die klassieke rpgs dat konden bolwerken dan kunnen jullie dat met het beschikbare talent op Larian ook. Is inderdaad wel een designkeuze die dan van bij de creatie van een spel moet gemaakt worden lijkt me want eens de designkeuze van grotendeels randomly generated stuff gemaakt werd zit ge eraan vast voor de rest van uw game (en die paar unique items stellen dan weinig voor imo).

Trouwens vreemd dat hier zo weinig om te doen is op shrimp (toch zowat de meest gehoorde kritiek op Engelstalige fora). Duidelijk dat hier veel Diablo volk zit die kickt op items met random stats en zoals hier nochtans meermaals vastgesteld in het verleden is dat niet eens een echte rpg!

Last edited by Theremin; 16-03-2018 at 05:11.
Theremin is offline   Reply With Quote
Old 16-03-2018, 21:13   #622   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Quote:
Originally Posted by aksm View Post
ge kon het ook simpel doen en alle mirrors vernietigen behalve 1 voordat je de combat engaged. Die laatste laat je op 1 hit staan. Als je dan de combat triggered laat je een ranged de killing blow geven op die laatste mirror. et voila! C'est fini

Ge moet het niet moeilijk maken als het ook simpel kan
Hmm, hoe heb je dat geflikt?
Bij mij kwam ik door de portal en dan begint er een dialoog die automatisch leidt tot het gevecht.
Nu ja, uw manier gaat ook weer uit van voorkennis en herladen - wat imo geen elementen zijn die gameplay moeten redden bij een eerste playthrough.

@Theremin: voor mij is loot niet echt belangrijk. Ik speel games voor interessante verhalen en strategieŽn. Ik hecht dus weinig belang aan items of gear, tenzij ze op een of andere manier verweven zijn met die andere elementen.
Het gear systeem in DOS games werkt ook gewoon, ok er zitten weinig superunieke wapens enzo in, maar het werkt wel en het doet geen afbreuk aan de gameplay. Misschien dat er daarom niet echt over geneut wordt?
Old 16-03-2018, 22:41   #623   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Weinig unique loot kan mij ook niet veel schelen. Heb mij hard geamuseerd met spel, maar kan mij wel vinden in Arch zijn punten. Armor systeem van everything or nothing is niet ideaal, en nuance van de surfaces zijn weg. Companion discussies meer en cours de route zou ook tof zijn (ipv vooral na cutscenes / events waarbij iedereen een zinnetje afratelt tegelijk)

Crafting heb ik ook niet veel mee gedaan, nog minder in vorig spel. Jammer gezien de effort waarschijnlijk die daar in ging. Was net irritant om de juiste items te vinden voor quest crafting

Een aantal fights ook zeer moeilijk of onmogelijk zonder dat je elders gaat opzoeken voor de 'combat tricks' (volgorde van enemies in final battle etc. Andere fights ook hard moeten abusen zoals de abandoned arena mirrors (out of combat gegaan / range - en dan in stealth de mirrors kapot maken). Bij de encounters op blackpits ook vaak teleport out of range moeten abusen.)

Maar ik nam het er met plezier bij. Top spel. Met dat er zo veel is en we het lang spelen, is er veel dat we kunnen aangeven als room for improvement. Maar nog meer dat ik net geweldig vond.
Alex is offline   Reply With Quote
Old 17-03-2018, 09:36   #624   link
Theremin
cool happy genius hero

Theremin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Archangelus View Post
@Theremin: voor mij is loot niet echt belangrijk. Ik speel games voor interessante verhalen en strategieŽn. Ik hecht dus weinig belang aan items of gear, tenzij ze op een of andere manier verweven zijn met die andere elementen.
Het gear systeem in DOS games werkt ook gewoon, ok er zitten weinig superunieke wapens enzo in, maar het werkt wel en het doet geen afbreuk aan de gameplay. Misschien dat er daarom niet echt over geneut wordt?
Het punt is net dat deftige loot zowel qua gameplay (bepaalde items kunnen dan stats hebben die verbonden zijn aan de context waarin ze gevonden worden) als qua lore (items die een tie in hebben met de story of zelfs gewoon met de context waarin ze gevonden worden) een significante impact heeft. Op dit moment is dat op een paar items na compleet betekenisloos in D : OS en dat is een gemiste kans.

Was altijd ťťn van dť hoekstenen van het klassieke PnP fantasy RPGen, de beloning die ge krijgt na het clearen van een moeilijke missie of dungeon. Bijzonder jammer dat daar tegenwoordig zo weinig mee gedaan wordt (en ik lees wel degelijk veel geneut erover op andere plaatsen op het internet, vandaar mijn verwijzing naar de Diablo fans hier).
Old 17-03-2018, 11:13   #625   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Ik vind Diablo niet leuk maar het lootsysteem stoorde me totaal niet.
Old 17-03-2018, 11:50   #626   link
Theremin
cool happy genius hero

Theremin's Avatar

Onbegrijpelijk.
Zou feitelijk wel eens willen lezen waarom het complete devalueren van loot als zinvol gegeven van interessante, hand crafted items naar RNG stuff niet extreem problematisch zou zijn en een zwaar verlies voor het genre (en voor alle duidelijkheid, OS is helaas lang niet de enige recente rpg met dat probleem). Misschien moeten sommige mensen nog eens een aantal jaren 90 of zelfs early 2000 rpgs spelen om het verschil (dag en nacht) te merken.
Old 17-03-2018, 12:50   #627   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Quote:
Originally Posted by Theremin View Post
Onbegrijpelijk.
Zou feitelijk wel eens willen lezen waarom het complete devalueren van loot als zinvol gegeven van interessante, hand crafted items naar RNG stuff niet extreem problematisch zou zijn en een zwaar verlies voor het genre (en voor alle duidelijkheid, OS is helaas lang niet de enige recente rpg met dat probleem). Misschien moeten sommige mensen nog eens een aantal jaren 90 of zelfs early 2000 rpgs spelen om het verschil (dag en nacht) te merken.
Of niet iedereen is dezelfde persoon? Ik vind het strategisch gedeelte, de vrijheid en het verhaal van dit spel de grote aantrekkingspunten. Jij beziet het alsof het een trouwe replica moet zijn van jou favoriete soort rpgs dus het is logisch dat jij enkel op dat gedeelte van het spel focused en het dan gebrekkig vindt. Maar mensen kunnen echt fun hebben met iets anders dan dat specifiek soort genre ook hoor. Er is veel meer aan dit spel dan enkel trouw proberen blijven aan oldskool rpgs. Mensen die zich er niet aan storen als diablo fanboys afdoen is gewoon kortzichtig toch.

Last edited by Muis; 17-03-2018 at 12:54.
Muis is offline   Reply With Quote
Old 17-03-2018, 14:28   #628   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Maar allez Muis, vroeger was alles beter, dat weet je toch?
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 17-03-2018, 20:42   #629   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Quote:
Onbegrijpelijk.
Goh ja, toen ik antwoordde op uw eerdere post moest ik ff denken aan items zoals het pratende zwaard of The Equaliser uit Baldur's Gate (2?). Maar het feit dat dat de enige 2 items zijn uit +20 jaar gamerschap die ik zo voor de geest kon halen zegt veel over mijn interesse in items.

Ik denk dat het moeilijk is om echt goede memorabele items te maken, want globaal genomen is het in dit genre de bedoeling dat items doorheen het spel vervangen worden door andere, betere items. In vergelijking met een verhaal en personages die heel het spel meegaan hebben items dus een heel korte "levensspanne".

Daarnaast wordt loot ook niet compleet gedevalueerd door RNG: zolang item A beter is dan item B is item A een zinvolle upgrade en dus een zinvolle reward/loot. Of item A dan een onderdeel is van de lore van het spel maakt meestal weinig uit, want later in het spel kom je sowieso een item C tegen dat nog beter is. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, zoals bv. in Transistor waar een zwaard zowat de kern van het verhaal is en meelevelt met u, maar over het algemeen is die upgradecyclus wel de norm binnen het RPG genre sinds zover ik me kan herinneren (ca. eind jaren negentig met o.a. Fallout en Baldur's Gate).

Itemisation is voor mij alvast niet iets dat een spel maakt of kraakt, tenzij het echt abominabel slecht gedaan is.

Last edited by Archangelus; 17-03-2018 at 20:45.
Archangelus is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2018, 08:10   #630   link
Theremin
cool happy genius hero

Theremin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Maar allez Muis, vroeger was alles beter, dat weet je toch?
Ja, dat is natuurlijk wat ik gezegd heb.
Mensen die beargumenteren waarom iets vroeger beter gedaan wordt wegzetten als hopeloze nostalgici is toch wel een drogredenering van het meest dwaze soort.
Divinity : Orginal Sin (2) doet in het combat compartiment een aantal dingen wat mij betreft trouwens gerust beter dan ik in eender welke rpg gezien heb dus neen, vroeger was niet alles beter.

Quote:
Originally Posted by Archangelus View Post
Goh ja, toen ik antwoordde op uw eerdere post moest ik ff denken aan items zoals het pratende zwaard of The Equaliser uit Baldur's Gate (2?). Maar het feit dat dat de enige 2 items zijn uit +20 jaar gamerschap die ik zo voor de geest kon halen zegt veel over mijn interesse in items.

Ik denk dat het moeilijk is om echt goede memorabele items te maken, want globaal genomen is het in dit genre de bedoeling dat items doorheen het spel vervangen worden door andere, betere items. In vergelijking met een verhaal en personages die heel het spel meegaan hebben items dus een heel korte "levensspanne".

Daarnaast wordt loot ook niet compleet gedevalueerd door RNG: zolang item A beter is dan item B is item A een zinvolle upgrade en dus een zinvolle reward/loot. Of item A dan een onderdeel is van de lore van het spel maakt meestal weinig uit, want later in het spel kom je sowieso een item C tegen dat nog beter is. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, zoals bv. in Transistor waar een zwaard zowat de kern van het verhaal is en meelevelt met u, maar over het algemeen is die upgradecyclus wel de norm binnen het RPG genre sinds zover ik me kan herinneren (ca. eind jaren negentig met o.a. Fallout en Baldur's Gate).

Itemisation is voor mij alvast niet iets dat een spel maakt of kraakt, tenzij het echt abominabel slecht gedaan is.
In Divinity worden items inderdaad heel snel vervangen door anderen, tot op een punt dat ge MMORPG-gewijs dan vaak een vrij banaal item vindt dat een item uit een "hogere klasse" makkelijk vervangt en zo geraakt ge inderdaad nooit echt "gehecht" aan een item of apprecieert ge het niet direct wanneer ge iets opraapt. Dat maakt het toch allemaal vrij betekenisloos... in b.v. de d&d games van de tweede helft van de jaren 90 betekende het iets toen ge een bepaald item vond (en dat moest daarom geen pratend zwaard +5 ofzo zijn, gewoon uw eerste unique +1 zwaard bemachtigen werd op die manier al memorabel) na het neerhalen van een baas of clearen van een area net omdat zo een events schaarser plaatsvonden en ge dan ook zekere sense of achievement kreeg wanneer ge in het bezit kwam van een bepaald item. Het gevoel van beloning dmv een item na iets bereikt te hebben (en bonuspunten als het ergens een tie-in heeft met de lore) vindt ge helaas zelden meer terug in moderne rpgs en dat is zeer jammer. En volgens mij heeft dat trouwens eerder te maken met bepaalde designkeuzes (opteren voor een systeem dat draait rond RNG loot) die van in het begin gemaakt zijn dan dat dit nu het punt is waar echt niet meer middelen aan zouden kunen besteed zijn. Eenmaal je in die logica van random loot zit is het natuurlijk moeilijk om nog terug te keren. Dus als ik van DK lees dat ze hun tools aan het optimaliseren zijn om dat ik de toekomst van meet af aan beter aan te pakken stemt mij dat zeer gelukkig.

Mabon, misschien dat dat aspect voor u persoonlijk niet zo zwaar doorweegt maar het blijft gewoon een feit dat unieke loot objectief gezien bijdraagt tot de immersion van een rpg. Net zoals er ongetwijfeld spelers zijn die het gebrek aan party banter in Divinity: OS2 niet zo erg vinden en niet iets waar per se meer resources aan besteed moeten worden (ik ken er zelfs die het ganse systeem met unique party members maar niks vinden en het tijdverlies vinden dat morderne rpgs daar zo hard rnd draaien) maar als jij aanhaalde dat er games zijn die ooit wel wat meer op de tafel brachten dan Divinity: OS2 dan is dat ook objectief gezien zo.

Ook b.v. het ontbreken van day/night cycles en de daaraan verbonden handelingspatronen van de NPCs vind ik ergens een beetje spijtig. Nu zal dat ook geen must zijn voor sommige mensen (en inderdaad wel resource intensief dus misschien is het beter om met gelimiteerde middelen eerst op andere zaken te focussen) maar dit is in het verleden ook ooit wel eens beter uitgewerkt. Dit stellen maakt mij geen verzuurde nostalgicus maar gewoon iemand die in deze topgame (want dat zijn de OS & OS2 wel degelijk voor mij) nog ruimte voor verbetering ziet.

Last edited by Theremin; 18-03-2018 at 08:16.
Old 18-03-2018, 10:14   #631   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Quote:
Ja, dat is natuurlijk wat ik gezegd heb.
Mensen die beargumenteren waarom iets vroeger beter gedaan wordt wegzetten als hopeloze nostalgici is toch wel een drogredenering van het meest dwaze soort.
Divinity : Orginal Sin (2) doet in het combat compartiment een aantal dingen wat mij betreft trouwens gerust beter dan ik in eender welke rpg gezien heb dus neen, vroeger was niet alles beter.

In Divinity worden items inderdaad heel snel vervangen door anderen, tot op een punt dat ge MMORPG-gewijs dan vaak een vrij banaal item vindt dat een item uit een "hogere klasse" makkelijk vervangt en zo geraakt ge inderdaad nooit echt "gehecht" aan een item of apprecieert ge het niet direct wanneer ge iets opraapt. Dat maakt het toch allemaal vrij betekenisloos... in b.v. de d&d games van de tweede helft van de jaren 90 betekende het iets toen ge een bepaald item vond (en dat moest daarom geen pratend zwaard +5 ofzo zijn, gewoon uw eerste unique +1 zwaard bemachtigen werd op die manier al memorabel) na het neerhalen van een baas of clearen van een area net omdat zo een events schaarser plaatsvonden en ge dan ook zekere sense of achievement kreeg wanneer ge in het bezit kwam van een bepaald item. Het gevoel van beloning dmv een item na iets bereikt te hebben (en bonuspunten als het ergens een tie-in heeft met de lore) vindt ge helaas zelden meer terug in moderne rpgs en dat is zeer jammer. En volgens mij heeft dat trouwens eerder te maken met bepaalde designkeuzes (opteren voor een systeem dat draait rond RNG loot) die van in het begin gemaakt zijn dan dat dit nu het punt is waar echt niet meer middelen aan zouden kunen besteed zijn. Eenmaal je in die logica van random loot zit is het natuurlijk moeilijk om nog terug te keren. Dus als ik van DK lees dat ze hun tools aan het optimaliseren zijn om dat ik de toekomst van meet af aan beter aan te pakken stemt mij dat zeer gelukkig.

Mabon, misschien dat dat aspect voor u persoonlijk niet zo zwaar doorweegt maar het blijft gewoon een feit dat unieke loot objectief gezien bijdraagt tot de immersion van een rpg. Net zoals er ongetwijfeld spelers zijn die het gebrek aan party banter in Divinity: OS2 niet zo erg vinden en niet iets waar per se meer resources aan besteed moeten worden (ik ken er zelfs die het ganse systeem met unique party members maar niks vinden en het tijdverlies vinden dat morderne rpgs daar zo hard rnd draaien) maar als jij aanhaalde dat er games zijn die ooit wel wat meer op de tafel brachten dan Divinity: OS2 dan is dat ook objectief gezien zo.

Ook b.v. het ontbreken van day/night cycles en de daaraan verbonden handelingspatronen van de NPCs vind ik ergens een beetje spijtig. Nu zal dat ook geen must zijn voor sommige mensen (en inderdaad wel resource intensief dus misschien is het beter om met gelimiteerde middelen eerst op andere zaken te focussen) maar dit is in het verleden ook ooit wel eens beter uitgewerkt. Dit stellen maakt mij geen verzuurde nostalgicus maar gewoon iemand die in deze topgame (want dat zijn de OS & OS2 wel degelijk voor mij) nog ruimte voor verbetering ziet.
Jij was degene die andere fanboys noemde omdat ze u mening niet deelden. Natuurlijk zijn er punten die verbeterd kunnen worden, niemand zal u daar op tegenspreken of zuur voor noemen.
Old 23-03-2018, 17:19   #632   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Ik heb een Steam coupon voor 25% korting op DOS2 gekregen. Iemand interesse?
Old 23-03-2018, 23:25   #633   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Heb er ook een, precies of ze geven die pas als je de game al hebt. Hoe toevallig....
Old 05-04-2018, 14:28   #634   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

Quote:
Kotaku : Jason Schreier

Divinity: Original Sin 2 is coming to consoles via publisher Bandai Namco. You’ll be able to play one of the best role-playing games ever made on PS4 and Xbox One this August. No word on a Switch version, sadly.
Aha. DK confirm ?

Edit aha

Quote:
Originally Posted by wukedadde View Post

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.

Last edited by DarthJabbaBoulet; 05-04-2018 at 14:34.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2018, 20:17   #635   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Kan er mij iemand hier mee verder helpen aub??

Ik ben in een rare bui en wou voor ik van Reaper's Coast vertrok al mijn openstaande quests afwerken. Ik dacht dat ik dit gedaan had en vertrok naar de Nameless Isle. (Van Act 2 naar Act 3 dus).

Nu zijn de volgende quests closed, terwijl ik volgens de quest log in de Nameless Ilse en zelfs in Arx verder moest zoeken.
- Powerful Awakening
- The Law of the Order
- Secrets of Bloodmoon Island
- Red Ink in the Ledger. (Maar dat is een bug denk ik, dacht denk dat ik die quest al gedaan had)
- Treated like Cattle. (Ook een bug, is redelijk gekend, heb die koeien wel degelijk geholpen. )
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules