Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 28-04-2018, 11:50   #2541   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Horizon Zero Dawn en de expansion Frozen Wilds.
Ongeveer 75u over gedaan.
Was nooit hyped geweest voor dat spel... "meh, mechanische dino's".
Maar wat.een.spel!

Ziet er grafisch waanzinnig uit en dat draait als een tiet, zelfs op een gewone ps4.
Sound effecten en soundtrack zijn ook top. Gameplay is super en de animaties zijn waanzinnig goed gedaan. Zowel van aloy als van de dino's. Het detail in heel die spelwereld is trouwens zot. Gewoon door de sneeuw lopen in Frozen Wilds maakte het voor mij al de 20 euro waard die ik er aan gegeven had.
Main story was trouwens ook heel erg boeiend, hoewel het misschien niet het meest originele was. Het was toch erg goed gebracht.

Ik ben echt zwaar onder de indruk van dat spel.
Hoogstwaarschijnlijk ga ik NG+ nog weleens spelen over een paar jaar.

Last edited by Dj El Marriachi; 28-04-2018 at 12:59.
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 28-04-2018, 12:39   #2542   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Begin maar aan God of War dan, shit is nog veel indrukwekkender. En qua gameplay een beetje vergelijkbaar met momenten, minder open world wel.
Old 28-04-2018, 12:55   #2543   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Ga ik zeker doen. Waarschijnlijk wacht ik nog wel even en ga ik het dan tweedehands kopen.
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2018, 22:34   #2544   link
jack828
Senior Member

jack828's Avatar

yuri's revenge!
jack828 is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2018, 08:31   #2545   link
Xanthrax
Senior Member

Send a message via MSN to Xanthrax
Zowat 20 jaar te laat, maar nu toch realms of the haunting uitgespeeld. Destijds altijd opgegeven in een van de vele doolhoven. Spel wordt vreemder en vreemder hoe verder je geraakt, maar toch wel van genoten.
Xanthrax is offline   Reply With Quote
Old 01-05-2018, 22:07   #2546   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
Crash Bandicoot 2. Nice spelleke. Pittig maar viel al bij al nog mee. Eindbaas was een complete grap ivm sommige levels. Al die extra challenges ga ik wel niet doen. Teveel andere games.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 03-05-2018, 19:11   #2547   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Dungeons 3

Net zoals Dungeons 2 speelt het vlot en is het een fijne game, maar helaas is de humor/verteller een pak minder grappig. Dat is jammer, want dat was voor mij een van de pluspunten van zijn voorganger. Het is ook redelijk gemakkelijk, waarschijnlijk o.a. doordat je nu 1 evil fractie hebt (t.o.v. horde/demons/undead in de vorige) en je dus altijd en overal over de horde bulldozer beschikt. De andere rassen zijn jammer genoeg redelijk nutteloos, tenzij voor ranged dps, en koop je eigenlijk alleen om wat functies in je dungeon te vervullen.
Old 07-05-2018, 20:29   #2548   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

God of War

Toch wel een van de meest epische SP campaigns ooit. Van begin tot einde aan mijn tv gekluisterd

Nu BOY BOY COME BOY BOY BOY DO IT BOY BOY BOY BOY NOW BOY BOY BOYYY uit mijn hooft krijgen.
Old 09-05-2018, 09:12   #2549   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

Tales of Berseria.

Na het mindere Tales of Zeristiria hebben ze zich goed herpakt. Na zoveel Tales games is het combat systeem tot in de puntjes uitgewerkt. Had Ni no Kuni 2 dit systeem samen met de moeilijkheidsgraad gehad was het een absolute topper geweest.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2018, 18:20   #2550   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Fallschirmjaeger's Avatar

Yakuza 6. Een mooie afsluiter voor 7 games met Kiryu en toch wel een verplichting voor de fans, maar ook voor nieuwkomers zeker niet slecht.

Het hele spel voelt dan ook aan als een homage aan Kiryu en hoewel er hier ook weer een heel complot achter steekt, is het toch redelijk rustig vergeleken met de vorige games.
Rustiger is ook heel het spel. Combat is veel versimpeld met minder mogelijkheden (geen verschillende fighting styles meer, geen wapens meer die ge bij default kunt equippen), maar past wel in het spel. Sidequests zijn ook niet meer zo absurd als bij eerdere delen en Onomichi (de 2de locatie) voelt echt aan als een doodbloeiend dorp en heeft een toegevoegde waarde. Minigames zijn ook wel verbeterd en simpeler gemaakt.

Grafisch heeft het spel een serieuze update gekregen (logisch aangezien het de eerste Yakuza is die niet meer uitkomt op ps3) en de characters zien er nog beter uit. Ge kunt nu ook gewoon binnen en buiten lopen in meerdere gebouwen of restaurants en tijdens de combat gebeurt het wel eens dat die zich opeens verplaatst naar een restaurant en ge er nadien niet meer welkom zijt.
Bovendien zijn ook alle dialogen ingesproken en zijn er geen text based dialogen meer.

En tenslotte is er nog Beat Takeshi. In het begin voelt het raar en geforceerd aan om hem te zien, maar dat verbeterd snel en ge herkent duidelijk zijn invloeden.

Minpunten zijn dan weer:
- in Kamurocho hebben ze ongeveer 20% van de bestaande map gewoon ontoegankelijk gemaakt, wat toch wel een serieus wat minder ruimte is vergeleken met alle andere Yakuzas.
- combat wordt redelijk snel saai door het versimpelde systeem
- doordat alle dialogen nu voice acted zijn, lijkt het alsof sidequests eeuwig duren qua dialogen en ge op den duur meer begint te skippen dan ge eigenlijk wilt. Zeker omdat ze dan ook nog eens traag spreken.
- voorkennis van de vorige delen is nodig, anders gaat het moeilijk te volgen zijn. Ze hebben wel een samenvatting van alle voorgaande yakuzas (uitzondering zero) erin gestoken, dus ge kunt het wel volgen.
- sidequests zijn volgens mij moeilijker te triggeren als ik zie hoe weinig ik er tegenkomen ben en hoeveel er effectief zijn.
Old 15-05-2018, 12:03   #2551   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

The Witcher 3 + Hearts of Stone + Blood and Wine.

EINDELIJK. 2 jaar geleden gekocht denk ik.

Ik ben zo iemand die neurotisch alle quests die ik tegengekom gewoon mot doen. Dus ondanks de hoge kwaliteit van de meeste quests, was het mij er soms echt doorsleuren om ze te doen.

Dat ze keer veel minder content in dat spel steken godverdomme.
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2018, 12:06   #2552   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
Je kan ook gewoon zoals ik doen: main quest afmaken en dan af en toe nog eens opzetten om een side quest te doen.
Old 15-05-2018, 12:34   #2553   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Wanneer kan je best aan Heart of Stone en Blood & Wine beginnen? Van zodra je de quest level haalt, of wachten tot op het einde?
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2018, 12:41   #2554   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Quote:
Originally Posted by wukedadde View Post
God of War

Toch wel een van de meest epische SP campaigns ooit. Van begin tot einde aan mijn tv gekluisterd

Nu BOY BOY COME BOY BOY BOY DO IT BOY BOY BOY BOY NOW BOY BOY BOYYY uit mijn hooft krijgen.
Dit gisteren ook uitgespeeld. Wat een fantastisch episch spel! Grafisch zo verdomd indrukwekkend van voor tot achter. Wat een verhaal! Wat een wereld om in rond te dwalen en de manier waarop dit kan is ook echt goed gedaan!
Wat een details in de wereld ook, toch wel dikwijls bij stil gestaan.

In Muspelheim nog de laatste challenge doen, nog enkele Valkyres neerhalen, Niflheim volledig verkennen en zien of ik hier en daar nog wat gemist heb.
Main story is misschien gedaan maar ik wil dit spel nog niet neerleggen.
Veruit de beste ps4 exclusive tot nu toe. Kan niet wachten op deel 2.
begets Destruction as Destruction begets...
Prumpy is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2018, 13:38   #2555   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by ExReey View Post
Wanneer kan je best aan Heart of Stone en Blood & Wine beginnen? Van zodra je de quest level haalt, of wachten tot op het einde?
Ik vond het eigenlijk wel plezant dat ik de main quest eerst had afgemaakt. Kwestie van je te concentreren op de expansions zonder dat gevoel dat je eerst nog iets anders moet afwerken.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 17-05-2018, 18:08   #2556   link
jack828
Senior Member

jack828's Avatar

Half life 2, gewoon omdat ik er nog eens zin in had!
jack828 is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2018, 23:44   #2557   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

Tales of the borderlands.
Hilarisch spel met momenten.
Dat laatste gevecht met een soort van power rangers gevecht.
:D
A-star is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2018, 01:46   #2558   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

dying light

m8

al dat epic parkour, leveling en crafting stuff en het eindigt met een fucking QTE boss fight

fuck off
Old 20-05-2018, 01:49   #2559   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Agreed, maar wel echt een coole coop game
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 25-05-2018, 17:43   #2560   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Mad Max

Dat het Mad Max is is ook meteen het sterkste punt van het spel. Voor derest classic open world met torens, Batman combat systeem en veel dingen om te craften.

6/10

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules