Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 18-01-2018, 09:12   #21   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cybdm View Post

2500 credits is echt wel peanuts hoor, beetje moeite steken om uw economie op te bouwen he, planeten upgraden voor meer en betere shipments, cargo schepen upgraden voor een grotere laadruimte, research om cargo haulers nog meer plaats, enz. Weldra heb je de 2500 credits om nog een stukje van je star system te verkennen met mogelijks het ontdekken van een nieuwe planeet met betere opbrengst van shipments, etc. Trouwens; een (grand) 4X game dat een timesink is, schokkend Maar de makers staan er op dat het gemaakt is voor meerdere short burst van spelen per dag - en dat klopt wel (al kan je uiteraard ook uren bezig zijn als je wil).
Ik zat zo constant cargo's te doen van 7 credits, 14 credits of 32(!!) credits, per stuk. Dus dat ging geen fluit vooruit en die planeten waren ook snel leeg. Met de melding dat je X aantal minuten moest gaan wachten. Dus op die manier ging dat idd niet vooruit, ik zat eigenlijk bezig met het verkeerde, ik wou de focus leggen op 2500c voor een nieuwe zone te exploren. Wat niet de juiste was dus. Dan maar mijn zuur verdiende 2100c geinvesteerd in upgrades van de trade schepen en planeten. En nu zijn de cargo's 100c+ en kan ik er 2 per load doen. Dus die Coins zijn al geen probleem meer. Nu was het eerder de "fuel" waar ik wat aandacht moet aan schenken. Tussen de soep en de patatten is het nu idd maar een paar minuten om wat cargo's op weg te zetten. Volgende focus is ook eens die red stars bekijken.

WE HATE SPORTING"

~ First it giveth - Then it taketh away ~
aksm is offline   Reply With Quote
Old 19-01-2018, 12:50   #22   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Quote:
Originally Posted by Lacroix View Post
Maar.. het was zo'n 1 krachtig klein schip, en een groot schip met veel hp... wat rst stond. Daardoor verloren mijn schepen teveel tijd en kon de krachtige vijand veel schade doen. Schip 1 eraan... schip 2 eraan... beide ondanks een geactiveerd schield.
...en daarna mijn 3 transports die ik al gestuurd had.
Dat krachtig schip is een Cerberus Guardian, een soort van tank battleship. Op zich geen grote bedreiding maar dodelijk in combinatie met een Cerberus Sentinel schip die dan schoontjes vanachter de guardian behoorlijk wat damage doet. Heb je al EMP? Want dat is een tactisch hulpmiddel zodra je twee battleships hebt. Een battleship sturen en dan voldoende tijd laten vooraleer de tweede te sturen, alles AOE EMP'n met eerste battleship en dan met de tweede (die onaangetast is want met EMP bevries je alle schepen, incl. je eigen schepen) havoc maken.
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2018, 12:16   #23   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

En, nog iemand verder gedaan?

Zit nu eindelijk in een deftige corporation, dat White Star concept is vrij goed uitgewerkt en feitelijk zelden zo'n nodige teamwork gezien in soortgelijke games.

Dit is maar een klein plaatje van een tactical situatie uit een mega veldslag:

Old 28-01-2018, 13:39   #24   link
Zapp
rebmeM

Zapp's Avatar

Send a message via MSN to Zapp
Level 25-ish, vind dat ik teveel battlships verlies in RS3. Zit niet in een corp. Wat zijn, buiten WS, de voordelen daarvan?
Old 28-01-2018, 20:40   #25   link
Moer
Senior Member

Moer's Avatar

ook lvl25ish. rs3 lukt wel goed maar moet wel cherrypicken en emp gebruiken.
Moer is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2018, 11:53   #26   link
Anulin
Lingering Voices

Anulin's Avatar

Nu level 19 en RS3 gaan redelijk goed. Al kijk ik wel of het wat de moeite waard is. Je kan beter scannen voor een nieuwe als de afstand van de artifacts en aantal enemy ships te groot zijn dan toch door te zetten.

Ben wel benieuwd om een corp te joinen om die white stars te doen.
Anulin is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2018, 11:57   #27   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Level 27 hier.. zoveel mogelijk RS3's aan't doen.
Ben nu een "Belgian Fleet!" corp gejoined om eens te kijken wat dat is, maar er is niet echt veel activiteit.
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2018, 19:40   #28   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Quote:
Originally Posted by Zapp View Post
Level 25-ish, vind dat ik teveel battlships verlies in RS3. Zit niet in een corp. Wat zijn, buiten WS, de voordelen daarvan?
Het gegeven dat je een "private" red star kan openen, waar je ze geheel voor jezelf hebt of voor betere coop play. In een corporate vind je ook doorgaans betere partners voor diplomacy station waardoor je naar elkaars star system kan om te traden, minen, etc.

En inzake battleships verliezen; later heb je toegang tot veel betere modules zoals "Santuary", bij dodelijke schade port je battleship/transport/miner veilig naar je star system.
Maar vergeet positionering niet, dat is "key" in dit spel. Beter een aantal waypoints navigeren en eerst sentinel te benaderen dan je te laten afmaken met een guardian voor je neus. Of kat en muis spelletje spelen door in en uit de sector te gaan. Of profiteren van een ander z'n actie in RS

Of een miner voorzien van timewarp om je battleships te verbeteren. Want ik nam miners mee vanaf RS4 met remote mining die alle asteroid belts in een sector in n keer kan ontginnen om zo het overgrote deel van de hydrogen kost van de RS operatie terug te betalen.

Inzake combat zijn modules echt wel interessant na tijd waardoor het haast onbeperkte strategie/tactiek brengt; fortify (aoe taunt), salvage (hp per ship destroyed), stealth, time warp (in een bubble rondom je ship gaat de tijd sneller en affecteert ALLES), Impulse (drastisch versnellen), teleport, mirror shield (schade terug reflecteren), Alpha Rocket (aoe af te vuren projectile voor massive dmg) enz enz.

Red Stars worden ook interessanter en groter, met nieuwe schepen zoals Interceptors die cross sector op je kunnen jagen wanneer triggered Je kan er ook een ander in een Rs mee kloten. Funny eigenlijk, de devs hebben Red Stars designed als 100% coop aanvankelijk, maar de community vond het competitief kantje ook leuk. Hoewel er veel meer spontane coop te vinden is in latere red stars, schier noodzakelijk.

Last edited by Cybdm; 29-01-2018 at 19:51.
Old 31-01-2018, 11:59   #29   link
ToVoT
...

Zelf ook wat aan het spelen.
Lvl 19, 420 influence dus nog ni genoeg voor de lvl 3's.
Ik doe ook maar 1 keer per dag red stars anders kan men research ni volgen. Casual genoeg.

Shrimpcorp?
ToVoT is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2018, 12:20   #30   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Mocht je toch meer Red Stars willen doen, je kan ervoor kiezen artifacts salvaging te doen, dan brengen die een mooi aantal credits en hydrogen op.
Old 31-01-2018, 20:12   #31   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Ik doe trouwens ook nog altijd mee. Casual wel, nog maar lvl18. Feit dat de batterij van m'n iphone het aan het begeven is en ik er per playsessie gemakkelijk 20% batterij mee verlies, maakt het niet zo portable voor mij als zou moeten. :/

Maar een Shrimp corp mag altijd.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2018, 20:23   #32   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Save battery optie eventueel inschakelen, het spel draait dan aan 30fps.
Old 31-01-2018, 20:29   #33   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Al geprobeerd, haalt niets uit. Denk dat ik gewoon eens een nieuwe gsm moet kopen - hij is tenslotte al een dikke 4 jaar oud - maar het is geen prioriteit op dit moment.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 01-02-2018, 14:21   #34   link
Anulin
Lingering Voices

Anulin's Avatar

Ook maar die Belgian fleet gejoined in afwachting tot Overlord Cybdm een shrimpcorp start
Old 01-02-2018, 18:57   #35   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Hehe, geen slecht idee, maar zit al behoorlijke tijd in een corp
Old 01-02-2018, 22:01   #36   link
Zapp
rebmeM

Zapp's Avatar

Send a message via MSN to Zapp
Artifact salvaging - een concept dat ik niet snap. Ik zit momenteel op RS3. Salvagen brengt me 68 hydro op, dacht ik. De jump naar de RS kost me 25 (heen en terug dus 50) plus nog eens naar en van de planeet en naar en van mijn research base (27 hydro enkele reis, 54 dus). Al minstens 104 hydro aan kosten, dus. Misschien als ik 2 arts met n TS kan vervoeren maar nu zie ik het nut totaal niet.

Hoe groot zijn de arts trouwens in RS4? (in RS3 zijn ze 4 ton)
Old 01-02-2018, 23:55   #37   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Arts salvage doe je voor credits, hydro is voor je moeite.
RS4 is nog steeds 4T en 1300 credits waard.

Er is discussie in de community, maar ik aanzie salvaging als extra quick credits af en toe.
Niet echt een inkomstbron. Je kan trouwens artifacts op je planeten stockeren (neemt wel shipment slot in per artifact).
Old 02-02-2018, 07:45   #38   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cybdm View Post
Je kan trouwens artifacts op je planeten stockeren (neemt wel shipment slot in per artifact).
Ah.. goeie tip.

Ik salvage nog redelijk wat artifacts, afhankelijk of ik die dag veel tijd heb gehad om wat te spelen. (meerdere RS3's kunnen doen).

Ik zie uiteraard dat ik non stop level 3 artifacts aan't researchen ben.. en de rest salvage ik voor de credits. (heb 2 miners die voor hydro zorgen, want dat moet je indererdaad ook wel genoeg hebben).

Minen n een RS doe ik nog niet, dat lijkt me een beetje veel gemicromanage voor weinig gains, en ik heb nog hyro bronnen genoeg rond mijn planeten om de dag rond te komen.

Level 31 ondertussen.
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2018, 08:37   #39   link
Anulin
Lingering Voices

Anulin's Avatar

Is zo een diplomacy station de moeite feitelijk?
Old 02-02-2018, 09:28   #40   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Quote:
Originally Posted by Lacroix View Post
Minen n een RS doe ik nog niet, dat lijkt me een beetje veel gemicromanage voor weinig gains, en ik heb nog hyro bronnen genoeg rond mijn planeten om de dag rond te komen.
Dat is zo op RS3 niveau, maar vanaf RS4 is het de moeite en RS5+ een must-have. Je schepen worden sterker maar verbruiken ook (veel) meer hydro. Een deel van de RS operatie kost terugwinnen is dan vrijwel cruciaal. Met twee a drie miners met remote mining (alle asteroid belts in n keer met beams minen) loop je al snel weg met 1800+ hydro op RS4. Miners zijn prioriteit nr1 om op te waarderen, in het begin voel je het niet, maar hydro starvation zal op eens er snel zijn, weliswaar afhankelijk van hoeveel je actief speelt uiteraard.

Quote:
Originally Posted by Anulin View Post
Is zo een diplomacy station de moeite feitelijk?
Dat hangt af of je iemand kan vinden waarmee je nauw kan samenwerken. Via een diplomacy station kan je naar naar het star system van je bondgenoot gaan.
Je kan er chatten, shipments runnen (waar jij een commissie krijgt), elkaar helpen met AI spawns in je systeem of een ander z'n (overvloed aan) asteroids minen, etc.

Last edited by Cybdm; 02-02-2018 at 09:35.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules