Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 14-11-2017, 15:52   #441   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post
samen met ubisoft de grootste strontpublisher qua dlc en microtransactions. "laten we wachten, misschien is het nieuwe business model van dit bekend shady en money grubbing bedrijf plots super voordelig voor de consument! en als we hard genoeg geloven begin ik mogelijks vanaf morgen dikke euro's te schijten!"
Waarom Ubisoft erbij halen? Ik heb ondertussen een 20tal uren AC:Origins zitten spelen (wat een spel), en ik ben nog nergens gepushed om iets te kopen. Ik zou zelfs niet weten wat er te koop is en waar ik het zou moeten halen. Het kan dus zijn dat het er in zit, maar ze lokken je alvast niet in de val.
Jij met je fake news altijd. Als ge maar kunt stoken.

Enige dat ik ooit raar vond, is dat er eens geen season pass zat bij een collector's editie (AC4?). Dat vond ik maar raar, en heb dan ook nooit de DLC apart bijgekocht. Maar dat was iets eenmaligs, want dat hebben ze sindsdien wel aangepast.

En OT: zonde voor het spel. Stond destijds hoog op m'n verlanglijst, maar ze zijn er dan toch in geslaagd om het te verprutsen. Als developer moet dit toch pijn doen, je voelt tijdens de ontwikkeling toch al aan dat jouw spel door externen verkracht wordt.

Last edited by HeLLBirD; 14-11-2017 at 15:57.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 14-11-2017, 15:55   #442   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by HeLLBirD View Post
Waarom Ubisoft erbij halen? Ik heb ondertussen een 20tal uren AC:Origins zitten spelen, en ik ben nog nergens gepushed op iets te kopen. Ik zou zelfs niet weten wat er te koop is en waar ik het zou moeten halen. Het kan dus zijn dat het er in zit, maar ze lokken je alvast niet in de val.
Jij met je fake news altijd. Als ge maar kunt stoken.
not sure if srs
Old 14-11-2017, 16:03   #443   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

fucking hellbird maat

leave ubi alone zegtem
Old 14-11-2017, 16:11   #444   link
HeLLBirD

HeLLBirD's Avatar

Nee echt ... in welk ubi-spel zit er zotte microtransactie dat de gameplay zou wijzigen? Ik speel niet veel van ubi, vooral AC en The Division, maar ik heb daar toch nooit gevoeld dat er een agressief microtransactie-systeem achter zit. Ik koop nooit microtransacties of dlc, en ik heb toch nooit gevoeld dat het spel daarom anders speelde of incompleet was. Iets wat bij EA wel gebeurt.

Ik denk dat hier vooral alles gewoon over n kam geschoren wordt, terwijl er toch duidelijke nuances zijn. Maar nuances zijn taboe in deze tijden.

Last edited by HeLLBirD; 14-11-2017 at 16:18.
Old 14-11-2017, 16:22   #445   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

ik heb origins ook al bijna 9 uur gespeeld en alles aan da spel is gemaakt voor "ge kunt grinden maar ge kunt ook deze lootbox kopen vol met mats tis maar 5 euro al jom, anders zijde weer nen tijd bezig met strontsaaie zever". tziet er geweldig uit, de main quest is plezant en die boot shit is zoals bij black flag zalig maar ik heb nie veel aanside quests en al de rest van die zever

dat gij te casual zijt om dat niet op te merken na 20 uur wilt niet zeggen dat het nie bestaat

also: https://www.extremetech.com/extreme/...les-first-time

iets zegt mij dat zoiets alleen mogelijk is als microtransactions een significant deel van uw business model omvatten en als bedrijven dat doen zijn ze mee de oorzaak van de kanker dat die microtransactions zijn. ja, ea is schuldig aan een volledig f2p model terwijl ge volle pot moet betalen maar het is niet omdat EA erger is en ubisoft minder erg, dat ge daarom maar ineens alle zonden moet vergeven. 't blijft een strontpublisher tout court (en dan spreken we niet alleen over microtransactions dus)

Last edited by Ferrex; 14-11-2017 at 16:25.
Ferrex is offline   Reply With Quote
Old 14-11-2017, 16:32   #446   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

Quote:
Nee echt ... in welk ubi-spel zit er zotte microtransactie dat de gameplay zou wijzigen? Ik speel niet veel van ubi, vooral AC en The Division, maar ik heb daar toch nooit gevoeld dat er een agressief microtransactie-systeem achter zit. Ik koop nooit microtransacties of dlc, en ik heb toch nooit gevoeld dat het spel daarom anders speelde of incompleet was. Iets wat bij EA wel gebeurt.

Ik denk dat hier vooral alles gewoon over n kam geschoren wordt, terwijl er toch duidelijke nuances zijn. Maar nuances zijn taboe in deze tijden.

Old 14-11-2017, 16:52   #447   link
HeLLBirD

HeLLBirD's Avatar

Quote:

dat gij te casual zijt om dat niet op te merken na 20 uur wilt niet zeggen dat het nie bestaat
Haha. Word ik nu echt op de man aangevallen omdat ik tegenwoordig meer casual speel? Ik werk full time, in full continue systeem en heb drie kinderen. We kunnen niet allemaal aan pillen- en/of alcoholverslaafde werklozen zijn.

En los daarvan, zelfs met het gebrek aan tijd heb ik nit het gevoel dat ik materialen of goud moet kopen om iets te bereiken. Ik zwem er zelfs in, zonder dat ik ook maar n seconde gegrind heb. Ik raak zelfs mijn gratis gekregen legendary items niet aan omdat ze niet nodig zijn. Zoals ik dus zei: agressief is de microtransactie zeker niet. Nuanceverschil dus. Het zit er in, maar totaal niet nodig.

En dat ubi zoveel uit microtransacties haalt, zal ook wel voor een groot deel aan de mobiele apps liggen. Net zoals elke grote app-ontwikkelaar hebben ze daar wl zon systemen zitten. Praat ik zeker niet goed, maar het is niet specialer dan bij de concurrentie.
Old 14-11-2017, 17:00   #448   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Om te duiden hoe belachelijk schandalig het loot crate systeem van SWBF2 wel niet is, heeft er hier iemand berekend wat de gemiddelde kost zou zijn om alle lvl 3 cards up te graden naar lvl 4 cards:

https://www.reddit.com/r/StarWarsBat...e_required_to/

TLDR: dit kost ofwel 4528 uur grinden, ofwel 2100$.

ExReey is offline   Reply With Quote
Old 14-11-2017, 17:08   #449   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Staat blijkbaar zelfs ne cooldown op het verdienen van credits :') what the actual fuck.

En voor de rest ziet het er nochtans zo sweet uit
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 14-11-2017, 17:11   #450   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Haha. Word ik nu echt op de man aangevallen omdat ik tegenwoordig meer casual speel? Ik werk full time, in full continue systeem en heb drie kinderen. We kunnen niet allemaal aan pillen- en/of alcoholverslaafde werklozen zijn.
nee, ik val u nie aan omdat ge casual speelt

ik val u aan omda ge nen casual zijt
Old 14-11-2017, 17:12   #451   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

nuanceverschil
Old 14-11-2017, 17:18   #452   link
LukeSoloSalade
Zetelliberaal

LukeSoloSalade's Avatar

Quote:
nuanceverschil
Old 14-11-2017, 17:57   #453   link
Lycas
Senior Member

Niemand buiten Star Wars fan boys zou deze stront moeten aankopen / accepteren.

80 euro en geen Darth Vader.
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 14-11-2017, 18:31   #454   link
oblo
~MOAI!

oblo's Avatar

Old 14-11-2017, 20:53   #455   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Ik wil gewoon niet samen spelen met debielen die alles unlocken m.b.v. geld. Zelfs al zijn het nog maar potions die u bijvoorbeeld 20% meer experience geven voor een paar uur, het blijft dezelfde shit.
Online gamen is in zekere zin een sport en microtransacties zijn doping, ge behaalt er een oneerlijk voordeel mee tegenover anderen die enkel het spel kopen.
PS3, Wii U, Vita, 3DS XL
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 14-11-2017, 21:11   #456   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

EA is goed bezig.

NFS Payback: idem dito...

Old 14-11-2017, 21:32   #457   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Zoals gewoonlijk verwoord WorthABuy weer het best waarom Star Wars zuivere P2W is en niks anders:

Old 14-11-2017, 21:35   #458   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

stop met uw kanaal te posten worthabuy
Old 14-11-2017, 21:36   #459   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Bon. EA naast Ubisoft in de "Never again" schuif dus

Cosmetische toestanden zoals overwatch, geen problemen mee.
Maar full price gaan betalen voor F2P games?
Old 14-11-2017, 21:37   #460   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Bon. EA naast Ubisoft in de "Never again" schuif dus
hellbird wilt een woordje met u praten

ongenuanceerde klootzak

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules