Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 05-11-2018, 12:36   #4821   link
Bonbon
Senior Member

Bonbon's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bonbon View Post
ik ga morgen deze halen

https://nl.aldi.be/aldi_smart_tv_ult...290_36151.html

heb nu een budget panasonic 42" plasma , die bijna constant in combo met ps3 draait voor youtube en netflix

verschil elektriekverbruik maakt de aankoop al goed voor mij

eerste indrukken ; goed beeld , heel slecht geluid
soundbar aangesloten se en weinig op te merken nu
ingebouwde netflix app enzo zie ik maar als bonus , kan altijd opgelost worden als deze niet meer werkt

wat wennen aan grootte tv beeld , zit ongeveer 3 meter van scherm
Bonbon is offline   Reply With Quote
Old 09-11-2018, 11:39   #4822   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Ik ga toch maar eens een nieuwe TV kopen. Nu begint de zoektocht naar een goeie deal. En naar de juiste TV.

Ik denk aan 55", 58" of 59". 65" lijkt me te groot.

Anderzijds was ik wel content van mijn 100" projector (kapot) maar als die af staat is dat natuurlijk zo geen kloefer van een object in uw interieur.

Ik ben al lang de OLEDs in de gaten aan het houden, maar die lijken me nog altijd heel duur voor wat je krijgt. Dus misschien gewoon een kwaliteitsvolle LED.

Ik zeg het niet graag maar de Samsungs in de winkel springen er toch soms uit qua beeldkwaliteit. Ik heb ooit gezworen nooit meer Samsung te kopen wegens weinig respect voor hun copy-strategie en ontevreden van eerdere aankopen maar als het goed is moet het ook gezegd worden.

De reden is dat in mijn living enorm veel licht binnenkomt dus dat het al wel eens tof is om ook overdag een film of dergelijke te kunnen kijken. En ik kan/wil het licht niet afschermen.

Smart TV heb ik niet nodig want ik gebruik toch PS4 of mss in de toekomst een Mac Mini.

Geluid maakt me niet ut want ik ga er toch boxen aan hangen. Dus ik wil niet betalen voor boxen als ik ze toch niet gebruik.

Iemand die ik ken heeft dit gekocht, ik vind het wel interessant, geen franjes, gewoon een (goed?) scherm eigenlijk: https://www.bol.com/nl/p/salora-55uh...64/?country=BE

Any opinions? Budget €500-€1200.
Old 09-11-2018, 15:21   #4823   link
Horla
Senior Member

Quote:
Resolutie: 1366×768px
Alleen al daarvoor zou ik er ver van weg blijven.
In de winkel vergelijken is onmogelijk want ze staan allemaal slecht afgesteld (zo helder mogelijk, felle maar onrealistische kleuren, veel kunstlicht, etc).
Horla is offline   Reply With Quote
Old 09-11-2018, 16:22   #4824   link
Mr. Santa

Mr. Santa's Avatar

Wolf: van mij alvast hetzelfde antwoord als een paar pagina's geleden:

Quote:
Originally Posted by Mr. Santa View Post
Hm, bedoelt ge dan qua design? Want ik vind de C7 toch echt wel sexy. Mooie stand, flinterdun en een dunne zwarte bezel (itt de grijze van de B7). En dankzij de perfecte zwartwaarden van de tv, merkt ge de zwarte bezel nauwelijks op, bijna een edgeless design dus.

In any case, de OLED's van de andere merken gebruiken dezelfde panels van LG en zullen vergelijkbare beeldkwaliteit hebben. Het is op dat vlak vooral kijken naar verschil in functies, extra's en de prijs. Persoonlijk vind ik een verschil van + €600 voor die Sony erg veel.
De QLED's van Samsung zijn degelijk as far as LED LCD goes, maar OLED blijft beter voor contrasten, kleuren en zwartwaarden. QLED is en blijft LCD met een aantal van dezelfde bijhorende nadelen.

Ge hebt het over de lichtinval... Staat die 42" plasma op dezelfde plaats? Als ge daar nu geen last van hebt met die plasma, zult ge daar met OLED ook geen last van hebben. Voor echt sterke lichtrijke omgevingen zijn heldere LED LCD's inderdaad beter, maar die OLED-panelen doen het wel een stuk beter dan plasma.

De stevigheid... Tsja, OLED is echt wel belachelijk dun, de nodige voorzichtigheid is nodig. Maar dat mag toch geen probleem zijn als ge wat oplet?
In ieder geval, 't is een pracht-tv. Hij staat ondertussen aan € 1.275, wat net boven uw budget is maar wel belachelijk laag voor zo'n kwaliteit.
https://www.bol.com/nl/p/lg-oled55c7...0000075691299/

En als uw plasma nu op dezelfde plaats staat, zal de lichtinval bij OLED heus geen probleem zijn.
Old 09-11-2018, 16:44   #4825   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

LG OLED +1 Ik heb zeker nog geen spijt van mijn aankoop. Toch wel beetje last van reflecties, maar dat was idd ook zo bij mijn plasma.
Talos is online now   Reply With Quote
Old 09-11-2018, 17:49   #4826   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Mja ik gebruikte die plasma niet echt, ik gebruikte mijn projector. Maar die is nu kapot, vandaar dat de gedachte rond een TV kopen weer opkomt. Ik ga nu eens een paar dagen mijn plasma testen en zien hoe dat zit met de lichtinval.

Die projector kon je eigenlijk absoluut niet overdag gebruiken maar geeft wel episch beeld 's avonds.

Mijn mening over de LG is nog altijd dat het geen mooi ontwerp is, zeker de voet. Maar misschien moet ik die er gewoon afhalen dan.

Met LG ben ik weer wat in mijn gat gebeten door het merk (al LG telefoons moeten terugsturen wegens pure brol, maar da's natuurlijk een totaal ander departement, dus op zich slecht argument)
Old 09-11-2018, 17:50   #4827   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Iemand heeft mij er ook op attent gemaakt dat het binnenkort Black Friday is dus best nog even wachten met een aankoop.
Old 09-11-2018, 17:51   #4828   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Quote:
Originally Posted by Horla View Post
Alleen al daarvoor zou ik er ver van weg blijven.
In de winkel vergelijken is onmogelijk want ze staan allemaal slecht afgesteld (zo helder mogelijk, felle maar onrealistische kleuren, veel kunstlicht, etc).
Heb wat verder gevraagd en het backlight lijkt nogal slecht afgesteld te zijn. En die resolutie is idd dodgy. Hoe kan je tegelijk 4k zijn en zo een resolutie vooropstellen? Snap ik niet echt.
Old 09-11-2018, 22:23   #4829   link
Horla
Senior Member

Is blijkbaar een foutje op bol.com. Reviews bij tweakers zijn niet echt positief: https://tweakers.net/pricewatch/6053...zwart/reviews/
Horla is offline   Reply With Quote
Old 12-11-2018, 00:27   #4830   link
Mr. Santa

Mr. Santa's Avatar

Quote:
Originally Posted by Wolf View Post
Mja ik gebruikte die plasma niet echt, ik gebruikte mijn projector. Maar die is nu kapot, vandaar dat de gedachte rond een TV kopen weer opkomt. Ik ga nu eens een paar dagen mijn plasma testen en zien hoe dat zit met de lichtinval.

Die projector kon je eigenlijk absoluut niet overdag gebruiken maar geeft wel episch beeld 's avonds.
Als ge de plasma niet gebruikte en de projector enkel 's avonds, snap ik het argument van de lichtinval niet echt.
Of gaat ge nu tv-kijken waar ge dat vroeger niet deed?

Lichtrijke omgeving: LED LCD >> OLED > Plasma >>>>>>> projector. Zoiets, ongeveer.
Old 12-11-2018, 14:37   #4831   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Kan je de lichtinval / reflectiebronnen niet beperken door gordijnen of stores?
Bourgi is offline   Reply With Quote
Old 12-11-2018, 15:41   #4832   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Da's lelijk hé Bourgi.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 12-11-2018, 16:36   #4833   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Da's lelijk hé Bourgi.
Ja voor wie woont in een gepolierd betonparadijs met grote raampartijen
Bourgi is offline   Reply With Quote
Old 12-11-2018, 17:04   #4834   link
BlackRabbit
Datanuke.be

BlackRabbit's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Da's lelijk hé Bourgi.
Post eens wat foto's van uw living aub
BlackRabbit is offline   Reply With Quote
Old 12-11-2018, 18:57   #4835   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Quote:
Als ge de plasma niet gebruikte en de projector enkel 's avonds, snap ik het argument van de lichtinval niet echt.
Of gaat ge nu tv-kijken waar ge dat vroeger niet deed?

Lichtrijke omgeving: LED LCD >> OLED > Plasma >>>>>>> projector. Zoiets, ongeveer.
Nee nee, die plasma is gewoon te klein. Dat is mijn reserve TV. Zo ziet dat er uit:

Ik kan daar overdag wel iets mee zien moest ik willen, maar dat is een 42" TV met gigantische bezels.

Ik zit daar 2,5m van en ik kan amper tekst lezen in bepaalde games. Het lijkt alsof games gemaakt worden voor 55" TVs.

Dit is de normale setup maar die projector is nu dus kapot.

Old 12-11-2018, 19:08   #4836   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Ha, ik had hetzelfde met mijn 42" plasma. Kon gewoon geen hol lezen van de dialogen in Witcher 3. LITERALLY UNPLAYABLE.
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 12-11-2018, 22:03   #4837   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Moet maar lek nen ambtenaar voorovergebogen in u bureaustoel op 40 cm van u pc scherm gaan zitten he.

Consolepleb
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 12-11-2018, 22:53   #4838   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Te kleine tekst was indertijd een van de redenen waarom ik een 65" gekocht heb.
Blade is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2018, 12:45   #4839   link
Mr. Santa

Mr. Santa's Avatar

Is dat een TX-P42?
'kZeggetu, ge gaat de contrasten/blacks missen als ge naar LCD gaat.

PS: Zelfs 55 inch gaat klein zijn als ge de projector gewend zijt, kwestie dat ge niet de verkeerde verwachtingen hebt.
Old 16-11-2018, 18:08   #4840   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Quote:
Is dat een TX-P42?
'kZeggetu, ge gaat de contrasten/blacks missen als ge naar LCD gaat.

PS: Zelfs 55 inch gaat klein zijn als ge de projector gewend zijt, kwestie dat ge niet de verkeerde verwachtingen hebt.
Indeed een TX-P42

Ge hebt gelijk qua size, ik hoop dat de projector terugkomt en indien niet dan koop ik gewoon een betere projector, nu met wat meer lumens (3200 was te weinig, dus nu 4000 eens proberen).

Wel eerst wat sparen dan als ik zo die prijzen zie op Coolblue.

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules