Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 22-10-2017, 09:25   #1061   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

https://twitter.com/SatoshiLite/stat...01035491573761

Bitcoin community en zijn figureheads/devs zijn dus echt toxic as fuck. Not touching it, Jesus.

Quote:
PEEPHOLE druuuuuuuuuuugs toxic epo wtfBBQ kmoekakn editen lijpoog pur pijpegale
Vrieskou is offline   Reply With Quote
Old 22-10-2017, 09:33   #1062   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Eh? s2x is toxic, dat snap ik. Maar bitcoin? Wat is juist het probleem? Die twitter ga over het feit da Roger Ver bitcoin wil overnemen en er een soort paypal van maken. Lee is de maker van litecoin en ex medewerker van coinbase, geen bitcoin dev. Ver is de meest gehate man door de btc community en zeker geen core dev. Dus daar zit je uitspraak al helemaal verkeerd.
Reddit post Zelfs ik wil die trade maken als ik kan. Weg met die s2x brol. Futures van s2x staan bena aan 1/10de van de prijs van btc.
https://www.reddit.com/r/Bitcoin/ als je meer wil weten ipv af te gaan op een tweet. Je hebt een redelijk verkeerd beeld. Dit is een heel vriendelijke community. Shrimp is 100x meer toxic.

meer info omtrent s2x:
https://www.reddit.com/r/Bitcoin/com...regarding_the/

Check out some of these resources that have some information on the upcoming "fork" and why we'll be sticking with the chain led by developers and not the new one backed by suits who only want more money for their businesses.
I'm personally not worried myself, nor are many of us who know it's destined to fail, but would rather other people not lose their money over this incident.
SegWit "2X", and the agreement we never agreed to...
How propaganda is used, what defines Bitcoin, and who get's to use its name.
Why nodes (Bitcoin servers) are important.
Blockchains don't scale currently, but they can, with technologies like payment channels (Lightning Network)
Bitfinex & OKEx, two cryptocurrency exchanges, have provided traders with a futures market for the coming split...
As of right now, the "2X" futures are now down to .12 the value of Bitcoin....and continues to decrease, because of the awareness that posts like those above, and the community as a whole provide.
I just don't want anyone to be misguided should they start investing right now...then there's a split and they lose money because they're tricked into using another coin...
Any questions are welcomed. We like the price going up, but that's the least interesting thing about Bitcoin.
Here's my favorite video explaining the basic underlying principals for anyone who may be interested.

Deze maand 2750euro verdient met bitcoin trouwens.
(Voor mensen die met bitcoin willen beginnen: https://bitcoin.org/nl/ en https://www.youtube.com/channel/UCJW...BYSi5DhCieLOLQ)

Last edited by Muis; 22-10-2017 at 10:54.
Muis is offline   Reply With Quote
Old 22-10-2017, 10:25   #1063   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

Eh? s2x is toxic, dat snap ik. Maar bitcoin? Wat is juist u probleem? Die twitter ga over het feit da Roger Ver bitcoin wil overnemen en er een soort paypal van maken. Lee is de maker van litecoin en ex medewerker van coinbase, geen bitcoin dev. Ver is de meest gehate man door de btc community en zeker geen core dev. Dus daar zit je uitspraak al helemaal verkeerd.

Ik weet donders goed wie wie is, maak u geen zorgen. Figuren als Adam Back, Luke Dashjr, Gregory Maxwell, Tuur De Meester, Peter Todd,...daar zitten wel devs tussen, en holy shit, wow. Om van al die brigading BTC maximalisten er rond nog maar te zwijgen. Niet dat ik Ver of Lee endorse, verre van.

Tof dat je mij naar r/bitcoin stuurt trouwens:

https://medium.com/@johnblocke/r-bit...d-58d5b1bdcd64

no thank you

Je hebt een redelijk verkeerd beeld. Dit is een heel vriendelijke community.

Yeah, no.

Wat betreft s2x en btg en whatever - maakt mij niet uit. Wat ik wil zeggen is dat wat overkomen naar de buitenwereld toe ze er echt geen goed aan doen met dat constante infighting en hoe ze zich presenteren. Dat is mijn probleem.

Quote:
Old 22-10-2017, 10:31   #1064   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Quote:
Originally Posted by Vrieskou View Post
Eh? s2x is toxic, dat snap ik. Maar bitcoin? Wat is juist u probleem? Die twitter ga over het feit da Roger Ver bitcoin wil overnemen en er een soort paypal van maken. Lee is de maker van litecoin en ex medewerker van coinbase, geen bitcoin dev. Ver is de meest gehate man door de btc community en zeker geen core dev. Dus daar zit je uitspraak al helemaal verkeerd.

Ik weet donders goed wie wie is, maak u geen zorgen. Figuren als Adam Back, Luke Dashjr, Gregory Maxwell, Tuur De Meester, Peter Todd,...daar zitten wel devs tussen, en holy shit, wow. Om van al die brigading BTC maximalisten er rond nog maar te zwijgen. Niet dat ik Ver of Lee endorse, verre van.

Tof dat je mij naar r/bitcoin stuurt trouwens:

https://medium.com/@johnblocke/r-bit...d-58d5b1bdcd64

no thank you

Je hebt een redelijk verkeerd beeld. Dit is een heel vriendelijke community.

Yeah, no.

Wat betreft s2x en btg en whatever - maakt mij niet uit. Wat ik wil zeggen is dat wat overkomen naar de buitenwereld toe ze er echt geen goed aan doen met dat constante infighting en hoe ze zich presenteren. Dat is mijn probleem.
Maar dan nog lijkt het me niet logisch om heel de community toxic te noemen. Natuurlijk komt dit niet goed over naar de buitenwereld maar desalniettemin is er een heel vriendelijke community. Als je enkel focust op de grote bekken die tegen elkaar spierbalrollen dan krijg je een verkeerd beeld. De grootste groep is totaal niet toxic. En die reddit is goed voor vragen over bitcoin, zelfs al wordt er gecencored.

Last edited by Muis; 22-10-2017 at 10:35.
Muis is offline   Reply With Quote
Old 22-10-2017, 10:32   #1065   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

Quote:
Originally Posted by Muis View Post
Maar dan nog lijkt het me niet logisch om heel de community toxic te noemen. Natuurlijk komt dit niet goed over naar de buitenwereld maar desalniettemin is er een heel vriendelijke community. Als je enkel focust op de grote bekken die tegen elkaar spierbalrollen dan krijg je een verkeerd beeld. De grootste groep is totaal niet toxic.
I agree 100%. Mijn bewoording "community" was misschien slecht gekozen. Ik heb enorm veel sympathie voor het oorspronkelijke idee van Bitcoin.
Mijn probleem is dat dit de mensen zijn die "het merk" uitdragen & de beslissingen nemen. Ik ben persoonlijk van mening dat dit lijnrecht tegenover dat idee staat.

Ik snap niet dat niet meer mensen daar problemen mee hebben, that's all I'm saying

Quote:

Last edited by Vrieskou; 22-10-2017 at 10:37.
Old 22-10-2017, 10:44   #1066   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Quote:
I agree 100%. Mijn bewoording "community" was misschien slecht gekozen. Ik heb enorm veel sympathie voor het oorspronkelijke idee van Bitcoin.
Mijn probleem is dat dit de mensen zijn die "het merk" uitdragen & de beslissingen nemen. Ik ben persoonlijk van mening dat dit lijnrecht tegenover dat idee staat.

Ik snap niet dat niet meer mensen daar problemen mee hebben, that's all I'm saying
Er zijn altijd karakters waar dan ook die zich zo gedragen jammer genoeg. Maar als je een tiental miljoen gebruikers hebt zullen er altijd wel rotte appels tussen zitten. Combineer dit met veel geld en dan krijg je zo een dingen.
Ik wil maar zeggen dat dit mensen niet moeten laten afschrikken om met btc te beginnen.
Old 23-10-2017, 10:27   #1067   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Nog eens reageren op wat zaken:
Quote:
Originally Posted by Jay-Jay View Post
Het automatiseren van clausules in een verzekeringspolis op basis van condities, om zo de menselijke interactie + fraude uit te schakelen? Wij hangen zo bvb bij grote export-verzekeringen af van clausules om bepaalde acties te triggeren: Zodra de boot in de haven van Lumbabwe container X heeft afgeleverd mogen wij overgaan tot het vergoeden van een debtor. Nu hangen wij af van een corrupte Afrikaan die niet kan lezen en daar een krabbel moet zetten op de 'bill of lading' (ja dat ding heet zo), die dat dan in zijn faxormasjien smijt & hopelijk slaagt hij erin om dat ding, in slechte onleesbare kwaliteit bij ons te krijgen. Dat komt op een hoopje en moet dan manueel verwerkt worden & terug als input in een systeem. Met IOT sensor, M2M communicatie & een smart contract op basis van blockchain kan dit automatisch, onmiddelijk, en met 0 risico op fraude.
En waar schakelt de blockchain exact uwen corrupten Afrikaan uit? En waarom ga je er van uit dat dit soort zaken zelfs door iederen gewild is? Ik zie verzekeringsmaatschappijen niet exact laaiend enthousiast worden over clausules die triggeren waarvan zij de uitbetaling niet kunnen tegenhouden (en waar nooit misbruik van zal gemaakt, worden, no sir!).
Quote:
En dit is dan nog maar 1 heel klein, dom voorbeeldje. Ze zijn eindeloos. De rol van een notaris is overbodig. Swift & Euroclear als instelling zijn overbodig. Verzekeringsmakelaars zijn overbodig. Muziekrechten & patentenbeheer kan veel simpeler & automatisch waardoor organisaties zoals Sabam niet meer nodig zijn, registratie van landpercelen, ...
Alles wordt overbodig door de magie van de blockchain. Geen verder uitleg nodig! Klinkt als een vt4 infomercial.
Quote:
IOT sensor. Machine2machine communicatie. En focus verdomme eens niet op een serverke. Het gaat over stappen in een proces vereenvoudigen, automatiseren, goedkoper maken, risico verlagen, versnellen, overbodig maken, ... (kies maar 1 of meerdere elementen of combinaties). IOT is net domme, simpele sensors met telkens een simpel doel. Dus massaproductie en extreem lage prijs plus een fractie van het onderhoud ivm uw duur serverke of neger met scanner.

Ohja. Had ik ook al veiliger gezegd?

Ja. Je kan dit ook automatiseren op de klassieke manier, met gigantische IT projecten, extreem lange projecttijden, en OPEX kosten die daarna de pan uit swingen, maar dan is de rentabiliteit er amper.
Maar waarom is de blockchain voor machine2machine communicatie nodig?

Denk er ook aan dat "de blockchain" zoals die bij Bitcoin werkt onmogelijk op grote schaal te gebruiken valt. Laat staan de wereldwijde transport moet regelen (naast alles anders dat het zou moeten regelen, want blijkbaar is het bruikbaar voor alles).
Quote:
Mijn voorbeeld van de notaris slaat ook enkel maar op het stuk van zijn functie als onafhankelijke derde partij bij een groot aantal verrichtingen. Uiteraard is dit niet voor morgen. Uiteraard gaan er daar nog jarenlange juridische discussies komen. En uiteraard gaat dit niet zomaar op het eerste beste platform komen zonder enige garanties.
Maar het punt van een third party is net dat het een third party is. Die functie is essentieel. Niemand wil die dan ook uitschakelen.
Quote:
Ik ga even terug naar mijn voorbeeld van de container. Nu is dat een manueel proces. Wereldwijd. Zonder standaarden, en met weinig controle dus enorm veel risico op fraude. Als ik dit op de klassieke manier wil aanpakken moet ge dus weer beginnen met een centraal data-model, en een wereldwijde uitrol, enkel om dat papieren stuk er tussen uit te halen. Met slimme sensoren, en stukjes smart-contract, en een gedecentraliseerde ledger om te zorgen voor de third-party zekerheden kan dit veel beter, en aan een fractie van de prijs.
Ik snap niet hoe de blockchain voor meer controle en minder risico op fraude zou zorgen? Wat je doet is gewoon het risico omdraaien. En een hersenloos ledger is een stuk handiger om te gamen dan een denkende notaris.

Een gedecentraliseerd ledger is trouwens toch ook wereldwijd?
CSM is offline   Reply With Quote
Old 23-10-2017, 20:39   #1068   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

Quote:
Nog eens reageren op wat zaken:

En waar schakelt de blockchain exact uwen corrupten Afrikaan uit? En waarom ga je er van uit dat dit soort zaken zelfs door iederen gewild is? Ik zie verzekeringsmaatschappijen niet exact laaiend enthousiast worden over clausules die triggeren waarvan zij de uitbetaling niet kunnen tegenhouden (en waar nooit misbruik van zal gemaakt, worden, no sir!).

Alles wordt overbodig door de magie van de blockchain. Geen verder uitleg nodig! Klinkt als een vt4 infomercial.

0:50 -> Ethereum blockchain, voor een goed begrip.

Axa is niet echt een kleintje hé, Peep.

https://entethalliance.org/members/

Quote:
Denk er ook aan dat "de blockchain" zoals die bij Bitcoin werkt onmogelijk op grote schaal te gebruiken valt. Laat staan de wereldwijde transport moet regelen (naast alles anders dat het zou moeten regelen, want blijkbaar is het bruikbaar voor alles).
Klopt, punt is ook dat de Bitcoin blockchain & PoW algoritmes daar ook nooit geschikt voor zullen zijn. Denk niet dat iemand dat ook ooit gaat claimen.

Check eens zaken als IOTA & Waltonchain. Oprichter van die laatste was COO van Septwolves, ook geen sukkelaar.

Quote:
Maar het punt van een third party is net dat het een third party is. Die functie is essentieel. Niemand wil die dan ook uitschakelen.

Ik snap niet hoe de blockchain voor meer controle en minder risico op fraude zou zorgen? Wat je doet is gewoon het risico omdraaien. En een hersenloos ledger is een stuk handiger om te gamen dan een denkende notaris.
Klopt, daarom dat bvb. een project als Chainlink (smartcontract.com) een systeem van oracles op poten aan het zetten is. Stonden aantal dagen geleden te presenteren op SIBOS voor zowat de hele financiële elite en zijn gepartnered met Swift.

Ik snap uw standpunt, want blockchain is, na "big data" misschien, zowat het meest overhypete buzzwoord aan het worden. Veel zaken hoeven ook niet per se een gedecentraliseerde oplossing, waardoor ik meen dat veel projecten in de space ook op nergens gaan uitdraaien. Maar uw visie erop is denk ik blijven steken bij Bitcoin (waar ik ook niet enthousiast over ben, make no mistake).

Ik denk echt dat er op de middellange termijn, en al zeker op de lange termijn een hele hoop processen kunnen, en zullen, blockchain oplossingen vinden. Bruut gewoon zeggen dat het allemaal maar zever is vind ik eigenlijk een beetje de kop in het zand steken.

Quote:

Last edited by Vrieskou; 23-10-2017 at 20:59.
Old 27-10-2017, 17:34   #1069   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Is Universa iets?
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 29-10-2017, 21:03   #1070   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

Vanuit investeerdersoogpunt of technisch?

Quote:
Old 30-10-2017, 10:20   #1071   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:

0:50 -> Ethereum blockchain, voor een goed begrip.

Axa is niet echt een kleintje hé, Peep.

https://entethalliance.org/members/

Klopt, punt is ook dat de Bitcoin blockchain & PoW algoritmes daar ook nooit geschikt voor zullen zijn. Denk niet dat iemand dat ook ooit gaat claimen.

Check eens zaken als IOTA & Waltonchain. Oprichter van die laatste was COO van Septwolves, ook geen sukkelaar.

Klopt, daarom dat bvb. een project als Chainlink (smartcontract.com) een systeem van oracles op poten aan het zetten is. Stonden aantal dagen geleden te presenteren op SIBOS voor zowat de hele financiële elite en zijn gepartnered met Swift.

Ik snap uw standpunt, want blockchain is, na "big data" misschien, zowat het meest overhypete buzzwoord aan het worden. Veel zaken hoeven ook niet per se een gedecentraliseerde oplossing, waardoor ik meen dat veel projecten in de space ook op nergens gaan uitdraaien. Maar uw visie erop is denk ik blijven steken bij Bitcoin (waar ik ook niet enthousiast over ben, make no mistake).

Ik denk echt dat er op de middellange termijn, en al zeker op de lange termijn een hele hoop processen kunnen, en zullen, blockchain oplossingen vinden. Bruut gewoon zeggen dat het allemaal maar zever is vind ik eigenlijk een beetje de kop in het zand steken.
Als een technisch handigheidje kan een blockchain effectief misschien ergens nuttig voor zijn (al heb ik nog niks gezien waar dat nu effectief onmisbaar in zou zijn, ook niet met die vliegtuigvertragingen).

Maar dat is niet hoe het door zijn aanhangers wordt voorgesteld, die proberen het voor te stellen als een revolutie om hun "investeringen" goed te praten. Maar dat zijn natuurlijk niet meer dan praatjes om de bubble te vergroten.

Last edited by CSM; 30-10-2017 at 10:30.
Old 30-10-2017, 10:30   #1072   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by ran View Post
Is Universa iets?
Universa has already signed a partnership agreement with John McAfee who became project advisor and will be using blockchain for his project McAffee coin.

Old 30-10-2017, 11:46   #1073   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

Quote:
Originally Posted by CSM View Post
Als een technisch handigheidje kan een blockchain effectief misschien ergens nuttig voor zijn (al heb ik nog niks gezien waar dat nu effectief onmisbaar in zou zijn, ook niet met die vliegtuigvertragingen).

Maar dat is niet hoe het door zijn aanhangers wordt voorgesteld, die proberen het voor te stellen als een revolutie om hun "investeringen" goed te praten. Maar dat zijn natuurlijk niet meer dan praatjes om de bubble te vergroten.
Voor iemand die anders heel het internet kan citeren vind ik dit toch een zwak antwoord ze kameraad. Maar goed, he hebt toch het woord bubble er kunnen inwringen, this toch al dadde

Quote:
Old 31-10-2017, 18:57   #1074   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Wij zeggen zo goed als hetzelfde dus ik snap niet goed waarom dat een zwak antwoord is. En ga je echt ontkennen dat er geen Bitcoin, Ethereum, Dogecoin... bubble is?

Heel dat geflans over blockchains wordt hier toch ook alleen maar bijgehaald door mensen om toch nog iets van argument te hebben om hun "investering" goed te praten?
Old 01-11-2017, 11:37   #1075   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Stel mezelf ook vaak die vraag, en anderen ook. Dit artikel bioedt een erg gestructureerd antwoord: https://hackernoon.com/we-already-kn...ps-f2d443eba35

4 use-cases:

- dark web (de origine van bitcoin en niches van Monero/Zcash)
- digitaal goud (waarschijnlijke toekomst van Bitcoin, een solide belegging die vooral praktischer is dan de fysieke equivalent)
- payments (chains zoals Ripple, Dash die erg snel werken en erg goedkoop zijn zodat betalingen direct kunnen en internationaal met weinig kosten)
- tokenization (vooral toekomst van ETH, het belonen van gedrag via contracts, het opstellen van nieuwe munten aka ICO om zowat kosteloos een markt te creeren voor een asset die je wil openstellen)
Old 02-11-2017, 10:13   #1076   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Om op een halfuur inzicht te krijgen in de wiskunde achter Bitcoin is deze ge-wel-dig goed.

En eigenlijk is heel dat channel uitzonderlijk
Nooit gedacht dat ik vrijwillig naar wiskunde zou kijken :')

Voor inforamtici:
hoe groot SHA256 werkelijk is (mocht je vrezen dat een of andere HW engineer zo eventjes Bitcoin of hashing onderuit haalt)
hoe een simple implementatie van number recognition in neural networks effectief werkt
Old 02-11-2017, 12:29   #1077   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by acku View Post
Stel mezelf ook vaak die vraag, en anderen ook. Dit artikel bioedt een erg gestructureerd antwoord: https://hackernoon.com/we-already-kn...ps-f2d443eba35

4 use-cases:

- dark web (de origine van bitcoin en niches van Monero/Zcash)
- digitaal goud (waarschijnlijke toekomst van Bitcoin, een solide belegging die vooral praktischer is dan de fysieke equivalent)
- payments (chains zoals Ripple, Dash die erg snel werken en erg goedkoop zijn zodat betalingen direct kunnen en internationaal met weinig kosten)
- tokenization (vooral toekomst van ETH, het belonen van gedrag via contracts, het opstellen van nieuwe munten aka ICO om zowat kosteloos een markt te creeren voor een asset die je wil openstellen)
Voor al uw kinderporno noden en om uw geld uit China te krijgen heeft Bitcoin een beperkt nut gehad ja. Maar als solide investering, lol? De rest is gewoon weer zaken die niks met Bitcoin te maken hebben en leeg gehype/toekomstbeloftes.
Old 02-11-2017, 16:19   #1078   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

De volatiliteit van Bitcoin valt al bij al nog mee, wat nodig is om een belegging te zijn. Zie dat artikel. Het verbaasde me ook wel.

De rest 'die niks met Bitcoin' te maken heeft heeft inderdaad meer te maken met Ethereum die zulke tokens van een platform voorziet
Old 03-11-2017, 13:41   #1079   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Quote:
Originally Posted by Lacroix View Post
Huidige koers: 1 Bitcoin equals 2473.34 Euro

(die vorige prijs was 3 maanden geleden)

Wtf zeg. Das toch absurd.

Tegelijk lees ik kritiek over stijgende transactiekosten en het 1MB transactie-probleem. Gaat dat niet keihard ineen zakken dan?
1 Bitcoin equals 6289.23 Euro

En het blijft absurd.

Diegene die hier in bitcoins geinvesteerd hebben, hoe weerhouden jullie aan de verleiding om in te cashen? (ik zou het niet aandurven om die te blijven houden... maar ze blijven wel stijgen...)
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 03-11-2017, 16:41   #1080   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Het is vaak stresserender te houden als het hoog staat, dan het verlies aan te kijken wanneer het laag staat.

HOLD THE FORT!

Nee echt, je moet hard zijn daarin. Ik heb me indertijd laten verleiden te verkopen op 260USD toen ik aan 80USD had aangekocht, want wie is niet blij met 250% rendement?
Het helpt te denken dat je pas geld hebt bij verkoop, en uw initiele inleg als waarde aan te houden. Dan voelt een terugval niet zo slecht aan. Hetzelfde gaat ook omgekeerd op, maar is misschien ietswat riskanter bij een persoonlijke 'margin call'

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules