Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 27-10-2017, 15:46   #7621   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Quote:
Originally Posted by Jaak View Post
welke site kunnen wij belgen feitelijk gebruiken voor van diene kleine prul te bestellen zoals hoesjes of horlogebandjes als dat niet kan via aliexpress?
eBay. Daar staat vaak (exact) hetzelfde aanbod op van AliExpress, maar dat wordt dan verzonden vanuit de UK of Duitsland.
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 27-10-2017, 16:54   #7622   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Goeikopen brol van aliexpress wordt toch nooit tegen gehouden of extra belast?
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 28-10-2017, 10:27   #7623   link
Blondje
*

Quote:
Originally Posted by Talos View Post
G5s plus is de beste van de reeks maar ook de duurste, die kost nu 299. Daarmee dat ik mij de bovenstaande Xiaomi gekocht heb. Min of meer dezelfde specs voor minder geld (en ik vind em schoner).
Ik merk dat geen enkel van de G5 reeks 5G heeft en dat had toch wel tof geweest. De Xiaomi wel? de Moto G5-reeks is toch wel een gevestigde waarde (veel mensen hebben ze en tot nu toe lijkt iedereen tevreden), maar Xiaomi heb ik zelf nog nooit gezien of eerder iets van gehoord, dus ik vind dat toch een risico.
Blondje is offline   Reply With Quote
Old 28-10-2017, 13:47   #7624   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

ga je dat eerste jaren missen?
geen idee hoe het met de netwerken zit maar 4G(+) is toch snel genoeg?
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 28-10-2017, 14:51   #7625   link
Blondje
*

Moeilijk te zeggen, niet? Ik heb geen idee hoe snel die evolutie gaat gaan en als ik ne nieuwe koop hoop ik toch dat die een jaar of 2 a 3 meegaat.

De OP5 steekt ferm mijn ogen uit, maar 500 euro is een GSM mij echt niet waard. En hij heeft ook geen 5G (hoewel, op de website van de OP5 zelf staat van wel maar elders lees ik van niet). Op 't eerste zicht is de OP5 ook niet zo veel verschillend van de Moto G5s plus. 3GB RAM vs 6/8 GB en een grotere batterijcapaciteit (3000 vs 3300 mAh) zijn de meest doorslaggevende verschillen. Verder zie ik enkel direct een verschil in opslagcapaciteit, maar ik denk dat 32 (vs 64) al niet mis is. Zelfs de G5s heeft al 32 GB voor maar 229 euro. OP5 heeft ook betere frontcamera maar ik ben niet het selfietype dus die wordt toch niet of nauwelijks gebruikt. Dan is 't dubbele van de prijs wel veel maar 't moet gezegd: mijn OPO heeft heel wat te verduren gekregen en heeft tot nu prima gefunctioneerd.
Old 28-10-2017, 17:35   #7626   link
Deepke
Ne stille

Deepke's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jaak View Post
welke site kunnen wij belgen feitelijk gebruiken voor van diene kleine prul te bestellen zoals hoesjes of horlogebandjes als dat niet kan via aliexpress?

in d'amerikas is da psies makkelijker me underen amazon

edit: zonder zotte verzendkosten bedoel ik dan. onlangs horlogebandje willen bestellen op amazon. 8 EUR maar wel 90 EUR verzendkosten en 3 jaar voor het geleverd is.
Heb cover voor mijn gsm bij Case2Go.nl besteld. Geen problemen mee gehad en snel geleverd
Old 29-10-2017, 07:52   #7627   link
Blondje
*

Ha, en de Moto G5-reeks heeft geen compas, lees in nu. Dat maakt hem al een pak minder aantrekkelijk om mee te gaan lopen, neem ik aan? Mensen die daar ervaring mee hebben?
Old 29-10-2017, 08:50   #7628   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

ja jong zie dadde verdwaald loopt in het gigantische zemst
Old 29-10-2017, 09:54   #7629   link
Blondje
*

Ge zou er u van verschieten. Als ge zo door t veld/bos loopt, dat ziet er daar allemaal 't zelfde uit.

Nee serieus, ik loop met my tracks als loopapp en track dus mijn parcours (niet onderweg, maar gewoon voor de afstand enzo. Ik las dat voor mee te lopen een gsm met kompas beter werkt dan een zonder. Voor te GPS-en met de auto zou dat minder uitmaken.
't Is maar een vraag he Jap.
Old 29-10-2017, 17:52   #7630   link
quantrias
Senior Member

quantrias's Avatar

@talos
Hoe is de camera van die Xiaomi?
quantrias is offline   Reply With Quote
Old 29-10-2017, 17:57   #7631   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Fallschirmjaeger's Avatar

Quote:
Originally Posted by Blondje View Post
Ik merk dat geen enkel van de G5 reeks 5G heeft en dat had toch wel tof geweest. De Xiaomi wel?
Geen enkel toestel dat vandaag op de markt is, heeft 5G.
Old 29-10-2017, 19:31   #7632   link
Blondje
*

De OP5 wel, blijkbaar. Of dat beweren ze toch op hun website. Dat mag ook wel voor die prijs.
Old 29-10-2017, 19:55   #7633   link
Snuff
Verlicht Despoot

Snuff's Avatar

5 Ghz wifi is niet hetzelfde als 5G. Er lopen testen met kandidaathebbers voor 5G, maar ik denk niet dat er al een uniforme implementatie is daarvan. Trouwens, zelfs als het er al was, is het niet zo dat je "niet meer meekan" als hij geen 5G ondersteunt. GSMs die enkel 3G hebben zijn ook nog in gebruik.

Ik vermoed dat je je hierop baseert?
Code:
Wi-Fi

2x2 MIMO, Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, 2.4G/5G
Cave Johnson: Alright, let's get started! First test involves something the lab boys call "Repulsion Gel". You're not part of the control group, by the way. You get the gel. Last poor son of a gun got blue paint! Ha ha ha! ...all joking aside, that did happen. Broke every bone in his legs. Tragic, but informative! Or so I'm told.

Last edited by Snuff; 29-10-2017 at 19:58.
Snuff is offline   Reply With Quote
Old 29-10-2017, 20:01   #7634   link
Blondje
*

Jep. Dus niet dan?

Ik heb keuzestress
't enige wat me momenteel nog wat tegenhoudt is dat kompas. Ik weet dat lopen met een degelijke sportwatch met GPS dat zou kunnen oplossen maar dat zal ook niet voor meteen zijn. Zo'n fanatieke loopster ben ik nu ook weer niet maar als ik ga lopen zou het fijn zijn als mytracks gewoon meteen mee is en ik niet met mijn gsm moet liggen prutsen tijdens het lopen door.
Old 29-10-2017, 20:06   #7635   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

zolang er gps in zit zal je kunnen tracken
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 29-10-2017, 20:07   #7636   link
Snuff
Verlicht Despoot

Snuff's Avatar

Nee, die 2.4G/5G gaat over de 2 frequentiebanden van wifi. Meeste wifi-netwerken bevinden zich op het 2.4 Ghz spectrum maar sommige routers ondersteunen ook 5 Ghz of dualband van die 2.

Uw kompas is trouwens volgens mij alleen nuttig als je effectief wilt weten wat er op DIT moment N/O/Z/W is. Uw runapp prikt gewoon verschillende locaties op basis van uw GPS en meet hoe lang je tussen die punten doet.

Enige nadeel aan geen kompas is als je in een vreemde stad staat en je met Google Maps probeert te oriŽnteren dat je geen "pijltje" hebt staan op uw huidige locatie en dus iets meer moet interpreteren.
Cave Johnson: Alright, let's get started! First test involves something the lab boys call "Repulsion Gel". You're not part of the control group, by the way. You get the gel. Last poor son of a gun got blue paint! Ha ha ha! ...all joking aside, that did happen. Broke every bone in his legs. Tragic, but informative! Or so I'm told.
Snuff is offline   Reply With Quote
Old 29-10-2017, 20:27   #7637   link
Blondje
*

Okť, merci, die info helpt wel.

Wat het kompas betreft: Dat stelt ook wel gerust. Af en toe gebeurt dat wel eens (Brussel, the horror) maar 'k heb niet de indruk dat mijn OPO het daar veel beter doet, die lijkt in de stad meestal ook in de war (maar nog niet getest of daar ook een kompas in zit).

Dan gaat t nog tussen de 5G plus of 5Gs plus denk ik. Morgen nog eens goed de vergelijking maken om te zien of het die 50 euro extra waard is en bestellen.
Old 30-10-2017, 08:25   #7638   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Stressen over een kompas op nen gsm. Die had ik nog niet gehoord.
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 30-10-2017, 08:43   #7639   link
Blondje
*

Neen, ik kan gewoon moeilijk kiezen in het algemeen en probeer gewoon te beslissen op basis van zo veel mogelijk info, is dat nu zo gek? Dat van dat kompas was een van de dingen die ik in een review las en gezien ik mijn GSM steeds gebruik om te tracken, was dat toch niet zo'n rare vraag, toch? 't Zou ne serieuze bummer zijn moest ik 300 euro uitgeven aan ne GSM (ipv de 500 voor degene die ik liever wil maar ik vind 500 euro voor ne GSM er echt wel over) en dan nog eens 300 euro te moeten uitgeven voor een sportswatch met GPS omdat die in de nieuwe GSM niet voldoet om te lopen? Alleh, nu blijkt dat niet uit te maken, dus weer een punt dat wegvalt bij de vergelijking. Waarvoor dank.
Old 30-10-2017, 09:18   #7640   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Quote:
Originally Posted by quantrias View Post
@talos
Hoe is de camera van die Xiaomi?
Ok. Niet super maar het kan er zeker mee door.
Talos is online now   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules