Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Reply

Thread Tools
Old 24-09-2018, 12:57   #5541   link
-Tarantula-
Senior Member

https://www.cycletyres.com/blog/elit...-the-best.html

heb hem ook gekocht, was toen nog dezelfde prijs als de flux geloof ik
-Tarantula- is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2018, 13:28   #5542   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Quote:
Originally Posted by Zwoep View Post
Gaan we keer samen rijden?
Yes, eens mijn setup wat deftig is.

Quote:
Originally Posted by moby1kenobi View Post
Ik ben ook van plan om een direct trainer te kopen, maar dacht aan de Tacx Flux.
Is er een specifieke reden waarom je die Elite gekocht hebt?
De Flux is nu zelfs 100 euro goedkoper dan de Direto. Maar ik las teveel horror verhalen van mensen die al aan hun 3e Flux zitten etc. En volgens DC Rainmaker is den Direto ook lichtjes beter.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2018, 15:03   #5543   link
moby1kenobi
Senior Member

moby1kenobi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Talos View Post
Maar ik las teveel horror verhalen van mensen die al aan hun 3e Flux zitten etc. En volgens DC Rainmaker is den Direto ook lichtjes beter.
Ik zal eens zien wat de prijzen doen op black friday.
indien er niet te veel verschil op zit, zal het dan een Direto worden.
Old 24-09-2018, 16:23   #5544   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Quote:
Gaan we keer samen rijden?

Btw, wie nog aan het zoeken is naar een wintervestje: Sportfull Fiandre NoRain. Vandaag weer eens aangehad voor naar het werk te fietsen. Is echt een perfect dingske. Warm, waterdicht en toch nog ademend. Ideaal voor dit kou en buierig strontweer. Tis duur maar tis zijn geld waard.

En ik die dacht dat gamen een dure hobby was. Net voor de zomer een Garmin, twee koersbroeken en een deftige bril gekocht.

Ik had zin om te wenen toen ik dat totaalbedrag zag
Old 24-09-2018, 23:05   #5545   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Net de eerste gratis 25k gedaan in Zwift. Een toerke Innsbruck. Ik heb den indruk dat ik iets rapper bergop ga dan int echt. Ik veronderstel dat dat normaal is?
Tis wel nog wat zoeken, kheb precies al iets teveel kracht gezet want ik voel het aan mijn knie.

Ahja; zweten gelijk een rund.
Old 24-09-2018, 23:10   #5546   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

https://zwiftinsider.com/zwift-speeds/ + tijdens korte zwift toerkes gaade altijd meer kracht zetten. Ik kan nooit rustig rondrijden zoals ik dat buiten wel kan.
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2018, 23:41   #5547   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Ik rijd gemiddeld zo'n 10% sneller op Zwift t.o.v. buiten, maar:

Zwift is altijd doorrijden, geen hindernissen (je moet niet continu opletten zoals op de baan, geen rode lichten, putten, drempels etc) en ook geen invloed van de wind.
Rijd bij ons eens over een mooie asfaltbaan of over een ruwe betonbaan en je rijdt ook al vlug 2km per uur sneller. Als ik alleen rijd aan 26 zie ik soms meer af dan wanneer ik 30 rijd in groep. Dat zijn allemaal factoren die uw snelheid enorm kunnen beÔnvloeden. Vooral dat weer optrekken na een stop kost heel veel energie.

Ik zweet ook gelijk een rund tijdens het Zwiften, ik kan dat echt geen 3u volhouden. Zwift is toch ietsje competitiever dan wanneer je op uw eentje buiten rijdt. Je rijdt altijd samen met anderen, ook al rijd je niet direct in het wiel, zelfs als je een mikpunt hebt ga je sneller rijden (psychologisch).
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is online now   Reply With Quote
Old 25-09-2018, 10:36   #5548   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Handdoekske, ventilator op vollen tjoep en 80's zweetband rond mijn kop. En gaan.

Misschien van de winter dees eens proberen: https://everesting.cc/virtual-everesting-rules/
Old 25-09-2018, 14:13   #5549   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Je hebt ook gestructureerde trainingsplannen in zwift, zo fiets je eerder tegen jezelf. Over meerdere weken en op basis van ftp, leuk om zo vooruitgang te zien. Als je andere avatars met zo'n schermpje ziet, dan zitten ze in een workout. Maar zweten doe je sowieso.
Leuk om te zien dat de skeptici hier hun kar gekeerd hebben. Twee jaar geleden was het al een goed product en het is waarschijnlijk alleenmaar beter geworden 👍
logion is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2018, 14:20   #5550   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jack The Ripper View Post
Ik ben van Pula (KroatiŽ) naar hier teruggekeerd met de fiets (was een zware trekkingfiets met 4 zakken op met kampeergerief en kledij etc). 1400km in 10 dagen.
Elke 30km moest ik toch wel eten, anders kreeg ik mijn kloppen. Normaal kan ik met de racefiets wel 80km zonder te eten, maar als je dagdagelijks 100km of meer rijdt is het wat anders. 's Morgens at ik steeds een stevig ontbijt, een 2-3 koffiekoeken als ik een bakker tegenkwam. Waar ge de mogelijkheid hebt, steeds bijtanken qua eten en drinken. Ik at dikwijls kaas en droog vlees (salami e.d.) omdat dat niet zo vlug bederft.
Heb je ergens een foto van je setup? Ben benieuwd!
logion is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2018, 14:27   #5551   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Quote:
Originally Posted by logion View Post
Als je andere avatars met zo'n schermpje ziet, dan zitten ze in een workout.
Das een nadeel aan Zwift vind ik, dat die workout dudes daar ook tussen zitten. Die hun snelheid klopt totaal niet want het is parcours onafhankelijk maar zitten wel tussen de rest te rijden. Is soms moeilijk om te focussen op een wiel.
Old 25-09-2018, 18:42   #5552   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

In feite zou je in een eigen instance moeten zitten bij een workout waar ge volledig alleen rijdt. Anders kunt ge uw tijden niet vergelijken.
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is online now   Reply With Quote
Old 25-09-2018, 18:49   #5553   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Ah, ik heb anders wel interesse voor die workouts. Eerst ne keer nen FTP test doen.
Old 25-09-2018, 22:24   #5554   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Kheb nog maar 2 workouts gedaan, da marcheert niet deftig bij mij. Ge moeten binnen bepaalde wattages blijven maar das gewoon rete moeilijk. Beetje duwen of inhouden en ge zit er kweenie oever naast.
Old 27-09-2018, 11:35   #5555   link
tragezot
Senior Member

Quote:
Kheb nog maar 2 workouts gedaan, da marcheert niet deftig bij mij. Ge moeten binnen bepaalde wattages blijven maar das gewoon rete moeilijk. Beetje duwen of inhouden en ge zit er kweenie oever naast.
ERG mode aanzetten. Dan zorgt Zwift/Tacx ervoor dat ge steeds op dezelfde wattages blijft en regelt ie constant bij.'t Is daar dat de grootste conditionele winst gaat halen ook trouwens.

Ik heb Zwift deze week vaarwel gezegd. Ik gebruik een iPad en laatste tijd moest ik de app gemiddeld 3 keer opstarten voor ie in gang schoot, viel die elke training wel eens uit en werkte die ERG mode te pas en te onpas niet meer. Bovendien zit ik met 11000 kilometer overal wel maxed out en rijd ik altijd workouts. Daarom gebruik ik nu gewoon de Tacx App. Werkt goed en is cloud based waardoor ge uw workouts makkelijk op pc kunt maken en dan via de app kunt rijden.
tragezot is offline   Reply With Quote
Old 27-09-2018, 11:39   #5556   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Ik heb gisteren ne keer een workout gedaan (met ERG mode). Als ge de veel te snelle warnings van Zwift wat negeert werkt dat goed. Het lijkt alsof de Direto soms gewoon een halve seconde vertraging heeft met zijn weerstand aan te passen.
Ik gebruik trouwens ook een iPad (pro) en voor de 2 keren dat ik nu gereden hebt werkte dat wel top precies.

*edit*
Ik moet precies wel eens nen ftp test doen want Zwift gokte dat mijn ftp 192watt was (geen idee waar hij dat op baseert). Maar de workout was precies iets te makkelijk. Dus ik gok dat ik beter kan.
Old 27-09-2018, 12:07   #5557   link
tragezot
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Talos View Post
Ik heb gisteren ne keer een workout gedaan (met ERG mode). Als ge de veel te snelle warnings van Zwift wat negeert werkt dat goed. Het lijkt alsof de Direto soms gewoon een halve seconde vertraging heeft met zijn weerstand aan te passen.
Ik gebruik trouwens ook een iPad (pro) en voor de 2 keren dat ik nu gereden hebt werkte dat wel top precies.

*edit*
Ik moet precies wel eens nen ftp test doen want Zwift gokte dat mijn ftp 192watt was (geen idee waar hij dat op baseert). Maar de workout was precies iets te makkelijk. Dus ik gok dat ik beter kan.
Daar heb ik het in het begin ook lastig mee gehad. 't Komt erop nee dat ge Zwift zijn gang moet laten gaan. Niet zelf harder beginnen te trappen maar wachten totdat Zwift de weerstand verhoogt want anders ga je inderdaad die vertraging hebben.
tragezot is offline   Reply With Quote
Old 27-09-2018, 13:14   #5558   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Hmm, zal dan ook eens dien ERG gebruiken. Ben sowieso geenen trainingsschema volger. Geweun rije heeft mij al redelijk ver gebracht.
Old 01-10-2018, 11:14   #5559   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

http://adventurebikeracing.com/ratn.html#riders

De startlijst. Ik ken alleen Jasmijn Muller, verder geen zot grote namen. Kan misschien wel een spannende race worden.
Old 09-10-2018, 11:00   #5560   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Voor wie een uitdagingske zoekt op Zwift. Kga proberen voor alle 15 parcoursen te rijden: http://www.zwiftchallenge.com
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Thread Tools

Posting Rules