Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Fotografie

Reply

Thread Tools
Old 23-11-2009, 22:40   #21   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Ik heb ook al een hele tijd de TZ5 en gebruik die eigenlijk zelfs vaker dan mijn DSLr, zeker als ik eens snel fotookes nodig heb. 28mm groothoek is super, video is ook nog best ok en alles in zeer klein cameraatje.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 23-11-2009, 22:42   #22   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

TZ6 is een nieuwe versie van het model onder de TZ5, TZ7 is de opvolger van de TZ5 als ik het goed heb. Verschil zit hem onder andere in de resolutie van het beeldscherm.
CyberMonkey is offline   Reply With Quote
Old 23-11-2009, 22:56   #23   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

En niet alleen daar: de TZ6 gebruikt een minder goede sensor, kan video niet in HD opnemen, enz... Check cameralabs.com anders eens voor vergelijking (TZ7 review, onderaan zie je dan vergelijking met TZ5 en TZ6). De TZ7 > TZ5 > TZ6. Voila.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Old 24-11-2009, 01:04   #24   link
tVentje
Clementine!

tVentje's Avatar

Mijn excuses, scheelt idd wel wat meer.
Old 24-11-2009, 08:37   #25   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

ik zou ook een dezer weken een nieuwe digicam willen kopen. m'n madam dacht aan een dslr en ik ook, maar toch is het gebrek aan compactheid een factor. onze DSC-W50 begint wat steken te laten vallen hier en daar en filmpjes opnemen in een hogere resolutie begint ook wel gewenst te zijn, maar een HD camcorder kopen vind ik nu ook weer de moeite niet.
Old 24-11-2009, 08:39   #26   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Dan zou ik je toch de Panasonic TZ5 aanraden. De TZ7 is iets beter : 12x zoom ip 10x, iets meer megapixel (maar dus ook meer noise) en AVCHD video mogelijkheid. Nu is AVCHD best handig omdat het minder plaats inneemt, maar het nadeel is dan weer dat AVCHD heel lastig is om te bewerken. Motion JPEG is dan weer wel makkelijk te bewerken, maar dat heeft de TZ5 ook.

Als je er geen probleem mee hebt om 75 euro meer uit te geven, dan zou ik je de TZ7 toch aanraden, al was het maar voor de iets betere lens. Maar de TZ5 is met zijn 200 euro (konijnenberg) nu écht wel een koopje. Heb die tijdje geleden ook aan schoonbroer aangeraden en die is er enorm tevreden over.

ps: als je echter foto's wil maken zonder flash, binnen (met kleintje onderweg en zo), dan is een DSLR natuurlijk beter omdat die in low-light véél beter presteert dan gelijk welke digicam.

Last edited by lapino; 24-11-2009 at 08:42.
Old 24-11-2009, 08:41   #27   link
tVentje
Clementine!

tVentje's Avatar

Quote:
Originally Posted by lapino View Post
Maar de TZ5 is met zijn 500 euro (konijnenberg) nu écht wel een koopje.
€200
Old 24-11-2009, 10:10   #28   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

en net daarom willen wij dslr (uw laatste argument lapino) 't is vooral bij low-light dat de cybershot steken laat vallen.

welke dslr zou je aanraden (sorry voor threadhijack) budgert max. rond de 700 euro
Old 24-11-2009, 10:22   #29   link
tknomel
<insert lachband>

tknomel's Avatar

Als je toch voor een dslr wilt gaan, zou ik in uw geval voor de Canon 500D kit gaan, als je ook wil filmen toch... Anders denk ik dat je met een 450D ook wel zal toekomen.
tknomel is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2009, 10:46   #30   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

500D is inderdaad echt superkoopje, heb zelfs al BIJNA gedacht mijn 40D te vervangen door die 500D omwille van film-functie. (bijna hé... minder goeie viewfinder, allemaal plastic enz toch maar niet gedaan, sparen voor de 7D hier)

Old 24-11-2009, 11:37   #31   link
tknomel
<insert lachband>

tknomel's Avatar

Quote:
Originally Posted by lapino View Post
500D is inderdaad echt superkoopje, heb zelfs al BIJNA gedacht mijn 40D te vervangen door die 500D omwille van film-functie. (bijna hé... minder goeie viewfinder, allemaal plastic enz toch maar niet gedaan, sparen voor de 7D hier)
Kunt beter iets doorsparen en voor de 5DmkII gaan (of voor een toekomstigere betaalbaardere full-frame). imho dan...

Heb in de zomer eens gewerkt met een ff en het is een wereld van verschil. Al kan dat ook zijn omdat er een 85mm 1.2 op zat...
tknomel is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2009, 12:27   #32   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

Quote:
Originally Posted by TheAccountant View Post
en net daarom willen wij dslr (uw laatste argument lapino) 't is vooral bij low-light dat de cybershot steken laat vallen.

welke dslr zou je aanraden (sorry voor threadhijack) budgert max. rond de 700 euro
Zeer tevreden over de Nikon d5000. Die kan ook fimpjes maken.
Heb je al voor 610€ btw inclusief bij fotokonijnenberg, en je krijgt er een gratis tas bij.
http://www.fotokonijnenberg.be/produ..._vr___tas.html
A-star is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2009, 21:14   #33   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

http://www.simplyelectronics.net/mai...t.php?pid=8417

Panasonic Lumix TS1, voor een goeie prijs mét 4gb SDHC card en extra batterij. De moeite? In de review van dpreview scoort hij opmerkelijk beter dan de Mju Tough 8000 maar de D10 blijft de beste. De D10 is géén optie, omdat het niet in mijn broekzak zal kunnen. De TS1 is highly recommended door dpreview: http://www.dpreview.com/reviews/Q209waterproofgroup/
Tyrael is offline   Reply With Quote
Old 25-11-2009, 11:59   #34   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Halp , over een maand ga ik op snowboardreis en zou het moeten weten of dees een goeike is . Dat hij video's in 720p kan schieten is alvast een pluspunt
Tyrael is offline   Reply With Quote
Old 25-11-2009, 13:37   #35   link
Jerre_31
Senior Member

Jerre_31's Avatar

Send a message via MSN to Jerre_31
als ge op snowboard-reis gaat (en als ge dat regelmatig doet) dan zou ik uitkijken naar een model dat tegen wat extremer weer kan (schokken, vrieskou,...) Ik meen me te herinneren dat er ook in de compactjes hier toestellen voor in aanmerking komen qua spec's, eens bij goede fotowinkel informeren, kan me even merk en type niet meer herinneren.

Zie al wel dat ge in de waterdichte groep gezien hebt, maar temperatuur is ook belangrijke factor (en schokbestendigheid)

Last edited by Jerre_31; 25-11-2009 at 13:42.
Jerre_31 is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2010, 23:37   #36   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Is de Canon Ixus 100 IS deftig materiaal. Het moet wat vrouwelijk zijn in een fraai kleurtje.

Anders zal ik de TZ-5 moeten aanprijzen, maar ze gaat hem te stoer vinden. Vrouwen toch.
Old 15-01-2010, 15:35   #37   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Heb hier de 95 IS en dat is zeer deftig in gebruik. De 100 IS zal dus wel top zijn.
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2010, 22:44   #38   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

momenteel twijfel ik nog tussen die panasonic TZ7 of een sony DSC-iets.

zijn er nog wijzigingen in wat jullie aanraden of moet ik gewoon voor die TZ7 gaan ?
Old 19-02-2010, 15:12   #39   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

niemand ??
Old 19-02-2010, 15:15   #40   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Heeft de laatste TZ geen gps functie. Is nog wel cool voor als ge een verre reis maakt. Uw foto's krijgen dan zo'n gps tag.
Fieldy is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Fotografie

Thread Tools

Posting Rules