Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Fotografie

Reply

Thread Tools
Old 19-02-2010, 15:23   #41   link
tknomel
<insert lachband>

tknomel's Avatar

Geen idee hoe de Sony's het doen, weet wel dat er onlangs wat nieuwe modellen in de Panasonic TZ-reeks zijn aangekondigd. Dus die TZ7 zal wel wel voor een mooi prijsje kunnen vinden. Je kan natuurlijk ook toestellen uit de nieuwe reeks gaan bekijken, zal wel in dezelfde lijn liggen.

edit: over die gps functie (geotagging), ben het nu ook aant testen in combinatie met de iphone. best wel coole shit, zeker als je op citytrip bent.
tknomel is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2010, 17:02   #42   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Ik heb nog steeds een TZ5 en enorm tevreden over. GPS tag is inderdaad wel handig op reis denk ik, de mijne heeft dat niet. Zeker aan te raden digicam.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2010, 19:55   #43   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Gps. Pfrt. Ik heb dat op mijn gsm ook staan. Een gps is een batterijzuiper. Zeker als je in een gat van de wereld staat en dat spel tien minuten na je foto nog steeds probeert connectie te krijgen. Dat lijkt nifty, maar als je je toestel niet permanent in de oplader wilt zien steken, is dat compleet overbodig.
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 22-02-2010, 00:18   #44   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Zou eventueel mijn FT1 willen wegdoen, iemand interesse? http://www.digicamshop.be/product/65...FYoU4wodJhHgHA. Is splinternieuw en bijna niet gebruikt.
Tyrael is offline   Reply With Quote
Old 22-03-2010, 09:46   #45   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

Hmm, die Pana TZ10 lijkt me wel een goed ding te zijn, maar nog niet echt veel reviews over te vinden. Is er iemand hier die hem al heeft ? bevindingen ?
Old 22-03-2010, 10:12   #46   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Die TZ reeks is sowieso goed, toch? Waarom zou die bij nr 10 direct slecht zijn? Ik heb een TZ4 en nog altijd tevreden over.
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 22-03-2010, 12:57   #47   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Ging net zelfde posten. Ik heb een TZ5 en enorm tevrede over, zelfs zodanig dat ik regelmatig mijn dSLR thuis laat en die handige, kleine Panasonic gebruik. Op vlak van digicams zijn er imo op dit moment maar twee degelijke keuzes als het min of meer draagbaar moet blijven: Een Panasonic TZ10 als je een goede mix hebt van indoor en outdoor, als je zoom belangrijk vindt én als je regelmatig ook filmpjes wil maken (720p AVCHD). Als je vaak indoor foto's moet maken met weinig licht, dan kan je ook eens uitkijken naar de Sony's met EXMOR sensor.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Old 22-03-2010, 12:59   #48   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

thx, de TZ10 it is then. Vanavond bestellen se.
Old 22-03-2010, 13:05   #49   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Bij digicamshop.be voor 22u = morgen binnen Koop je meteen ook maar redelijk groot SDHC kaartje bij en extra batterij.

Old 22-03-2010, 13:07   #50   link
tknomel
<insert lachband>

tknomel's Avatar

int weekend een Canon G10 vastgehad, ook wel degelijk spul, maar een compleet andere klasse dan de Pana TZ-reeks.
tknomel is offline   Reply With Quote
Old 22-03-2010, 15:05   #51   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

Quote:
Originally Posted by lapino View Post
Bij digicamshop.be voor 22u = morgen binnen Koop je meteen ook maar redelijk groot SDHC kaartje bij en extra batterij.
dat is het plan, extra batterij ga ik nog even afwachten, ik ga me die combo van toestel + 8Gb kaartje en beschermtas kopen.... en dat zal zeer zeker nog voor 22u gebeuren
Old 22-03-2010, 15:16   #52   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Gaat de max zijn. Zoals ik al zei, de TZ5 is echt al supergoed, en de TZ10 heeft met die GPS tagging en AVCHD recording enkel maar troeven. Als ik een nieuwe digicam zou kopen, dan zou het zéker die TZ10 zijn.

Old 22-03-2010, 22:22   #53   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

voor 10 uur is het dus niet gelukt wegens superlekker verjaardagsdinner van m'n madam. morgen bestel ik het wel
Old 22-03-2010, 22:24   #54   link
Niels
Chav

Niels's Avatar

TZ6 voor 250-tal euro in de Saturn, deal?
Niels is offline   Reply With Quote
Old 23-03-2010, 13:12   #55   link
tVentje
Clementine!

tVentje's Avatar

Nee.

http://www.redcoon.be/index.php/cmd/.../TZ/cid/10000/
Old 16-04-2010, 15:33   #56   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

Als ik hier even de specs van de TZ7, 8 en 10 op een rij zet, lijkt die TZ7 mij eigenlijk nog de beste deal :
http://www.panasonic.nl/html/nl_NL/2...sCategory.html

+ hmdi
+ HD recording
+ tov de adviesprijs lijkt die overal vrij goedkoop geprijsd, is dat een einde reeks ofzo?
- "slechts" 10MP
- geen GPS (niet nodig + zuipt extra batterij voor niets)

Of zie ik dat verkeerd?

Iemand ervaring met deze shop? :
http://www.cameranu.nl/artikel/37063...#content_77333
Is dat "compact original pack" iets, of wat?
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2010, 15:51   #57   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Klopt helemaal, de TZ10 heeft als bijkomende troef die GPS functionaliteit en paar gimmicks maar zeker niks dat de moeite waard is als je die geo tagging niet van doen hebt. AVCHD recording kan leuk zijn maar video bewerken in dat formaat is al helemaal niet evident.

Old 06-06-2010, 11:48   #58   link
Vulk
Senior Member

True, als je de reviews er op nalees kan je beter een TZ7 kopen, dan pas een TZ8 en dan pas een TZ 10, terwijl de prijzen omgekeerd evenredig zijn.

TZ7 wordt hier één dezer besteld! Gisteren zo'n TZ10 in mijn handen gehad en is echt wel een degelijk toestel. Saturn: 399 euro, digicamshop.be 329.
Vulk is offline   Reply With Quote
Old 06-06-2010, 11:51   #59   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...10_zilver.html
309€, en over de grens duiken ze makkelijk onder de 300€
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Old 06-06-2010, 11:54   #60   link
Vulk
Senior Member

Ja, maar als ik de reviews mag geloven is de TZ8 iets beter dan de 10 (afgezien van de gimmicks en groter scherm), en zou de TZ7 nog beter zijn dan de TZ8.

Allemaal wel bekeken vanuit het "point and shoot" standpunt.
Vulk is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Fotografie

Thread Tools

Posting Rules