Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Reply

Thread Tools
Old 22-10-2009, 21:05   #21   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Ha, Magic. Jaaaaren geleden dat ik nog kaarten kocht. Op den duur werd het mij zo beu dat ik een groot deel van mijn niet-gebruikte lands pakte, een hoop kaarten op de wizards site zocht, ze afprintte en (met van die matte plakband, welteverstaan) over de lands plakte. Heeft mij een keer belachelijk veel tijd gekost, maar die 3 decks - land destruction, mono-black control en reanimator (for the lulz, onbetaalbaar en T1 illegal dankzij Dark Ritual ) - hebben mij en mijn maat al een hoop speelplezier bezorgd zonder er 10 miljoen miljard euro tegenaan te smijten.

Heb nog 2 chte decks ook. Een zombiedeck dat eigenlijk verbazend goed werkt, en een deck volledig gebaseerd rond coin-flipping met Krark's Thumb en Goblin Bookie. Werkt vaak totaal niet (heeft luck-of-the-draw nodig), maar ls het werkt is het belachelijk veel fun.

Het spel heeft mij altijd al enorm aangesproken, maar het is gewoon te duur. Op den duur begon ik het ook beu te worden om altijd die nieuwe sets volledig te gaan bestuderen.
Guns is offline   Reply With Quote
Old 22-10-2009, 22:36   #22   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

tis dat dat mij nogal hard stoort aan die dat er constant mee bezig zijn... vooral n iemand waarmee ik speel, maar die heeft ADHD en mag geen rilatine pakken van zijn ouders...
maar die roept constant de naam van zijn kaarten als hij die speelt alsof IEDEREEN maar moet weten wtf die kaart is...

megairritant

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 22-10-2009, 23:17   #23   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Op de WotC forums kon je makkelijk naar de kaarten linken, hier natuurlijk niet, anders deed ik dat wel hoor 'k Zal eens ff zoeken.

Dat ging eigenlijk best nog vlot
Old 26-10-2009, 11:56   #24   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

Knight of the Hokey Pokey ftw.

[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier
onbewust is offline   Reply With Quote
Old 26-10-2009, 11:59   #25   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Unglued en Unhinged zijn de beste sets ever

Last edited by Guns; 26-10-2009 at 12:18.
Old 26-10-2009, 23:20   #26   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

juist een epic game of epicness gespeeld. 4 spelers, free for all. Ik speel met een life gain deck gebaseerd rond een sera avatar en paar enchantments waardoor je alle combat damage bij je leven bijkrijgt, en enchantments waardoor je het levenstotaal van creatures die naar je graveyard gaan ook bij je leven bijkrijgt. Op een gegeven moment stond ik op 6 leven, maar dan geindigd met 6700(ongeveer) leven
Dan gewonnen door een sera avatar met trample op mijn tegenspeler die ongeveer 370 leven had

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Old 27-10-2009, 09:57   #27   link
black
Senior Member

black's Avatar

Lijkt op yu-gi oh.
Old 27-10-2009, 10:44   #28   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

http://www.nedermagic.nl/deck_item.asp?deckid=82722

het deck is een work in progress om dit na te bootsen

Fidoh vond het te lang

Old 27-10-2009, 13:16   #29   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

http://www.nedermagic.nl/zoeken_snel...asp?special=p9

Die prijzen Die "Blacker Lotus" van Unglued (mijn eerste hotlink-fail in de vorige post) komt trouwens van het (naar het schijnt waar) verhaal van een kerel die Black Lotussen kocht en ze dan in duizend stukjes scheurde zodat de 4 die hij had in waarde zouden stijgen. Zieke shit
Old 06-11-2009, 12:18   #30   link
rastaman
Banned

rastaman's Avatar

Quote:
Originally Posted by Alegis View Post
Ik ht counterspells op dikke vette creature summons.

Fuck you, counterspell. Fuck you, blauwe decks.
Nog plezanter dan blue control is black control, en dan zeker creatureless. Hier is een leuk article over Mono Black Control:

http://www.wizards.com/magic/Magazin...com/daily/tf49

<3

De truk was om zeker elke turn een swamp neer te leggen en na 4 of 5 turns had je zo veel mana ter beschikking dat het spel eigenlijk gedaan was. En er zitten genoeg anti-creature spells in van 1 of 2 mana om die eerste paar beurten scheurloos te overleven.

Ik ben er uiteindelijk ook mee gestopt omdat het gewoonweg te duur werd. Ik heb hier toen op Shrimp al m'n kaarten in n keer verkocht.

Last edited by rastaman; 06-11-2009 at 12:27.
rastaman is offline   Reply With Quote
Old 06-11-2009, 21:04   #31   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Pff bende jonge nubs

Ik was het beu en gestopt ten tijde van Ice age, mss nog heel even homelands.
Goede tijden gehad met decks vol van Black lotus, mox'en, shivan dragons, serrah angels enz.

Second edition
Men meest succesvolle deck was toch een statis/deck drain deck. (oftwel mill )

Last edited by Turtle; 06-11-2009 at 21:08.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 06-11-2009, 21:17   #32   link
Lion
N1 Music Spammer

Lion's Avatar

Black lotus mag maar 1x in je deck voorkomen dacht ik?

Ben overlaatst terug beginnen spelen. Had nog 3 decks speelklaar liggen. Binnenkort eens een vampire deckje in elkaar flansen. Lijkt me wel leuk.

Heb momenteel een groen weenie deck. Een groen/wit deck met doubling seasons in. Altijd dikke fun om 50 1/1 creaturtjes te spawnen. Dan nog en zwart truul deck, maar daar is wat werk aan.
Lion is offline   Reply With Quote
Old 06-11-2009, 21:21   #33   link
Lion
N1 Music Spammer

Lion's Avatar

Quote:
Originally Posted by Lijkkist View Post
http://www.nedermagic.nl/deck_item.asp?deckid=82722

het deck is een work in progress om dit na te bootsen
Hmm, interessant concept. Straks eens deftig bekijken.
Lion is offline   Reply With Quote
Old 06-11-2009, 23:07   #34   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Quote:
Originally Posted by rastaman View Post
Nog plezanter dan blue control is black control, en dan zeker creatureless. Hier is een leuk article over Mono Black Control:
Een van die "fake" decks die ik heb is een MBC deck. Serieus wat power, en gewldig frustrerend voor uw tegenstander
Old 07-11-2009, 10:50   #35   link
Styn
Senior Member

Styn's Avatar

Fuck ja, kende iemand die tijd geleden MBC had, geen cabal coffers enzo meer heelveel creature removal, drainlife, en dan een paar dikke beesten om het eventueel af te maken moest dat met drainlife niet lukken. Zeer moeilijk om tegen te winnen met creature based decks!
Styn is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2009, 10:40   #36   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

pwnage

EDIT: gaat weer hotlinkfail zijn. link
Old 08-11-2009, 10:57   #37   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

de oude versies van terror gingen zelfs op artifact creatures dacht ik

Fidoh vond het te lang

Old 08-11-2009, 22:14   #38   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Van voor de tijd dat er symboolkes stonden alleszins. Da's dus wat, alpha of beta? Weet eigenlijk niet wanneer dat begon, die symbolen Anyway, vrij oud dus.
Old 09-11-2009, 05:40   #39   link
ecko
since 09 Feb, 2001

ecko's Avatar

Lijkkist: uw deck is een typisch deck voor iemand die "de eerste keer" een deck maakt. 4x Gilded Lotus is overkill. Die 2x Mageta the Lion is ook teveel en 2 Kokusho's idem.
Ge hebt maar 20 landjes; dat is te weinig gezien uw casting costs. 2 Serra Avatar is ook een te hoge casting cost om die er 2x in te steken, zeker samen met die Mageta en Kokusho. Ge hebt 19 kaarten met CC groter dan 4. Dat is bijna evenveel als ge landjes hebt. Ge gaat een pak openingshanden hebben die u de eerste 4 beurten gewoon nix laten doen en waarschijnlijk zelfs een paar beurten hebben dat ge geen landje kunt spelen.

Aanrader: Magic Workstation. Dat is een programma waarin alle kaarten steken en ge kunt daarmee dan decks maken. Die kunt ge dan analyseren en dan weet ge meteen of uw mana curve (opvolging van casting costs) goed zit en of het aantal mana sources (landen, artifacts die mana maken, andere spells die mana maken) ook OK zit.

4 Loxodon Warhammers is ook overkill, 2 zou moeten volstaan. Verder is een deck gebouwd rond lifegain niet voldoende. Imho is dat enkel interessant als je via een combo "infinite" kan gaan. Uw deck zal te traag op gang komen om het van een aggro deck te winnen en tegen een combo deck zijt ge helemaal verloren. Control countert gewoon een aantal threats van u en land destruction maakt u volledig in. Ge hebt weinig tot geen antwoorden lijkt mij op het eerste gezicht. Wat wel perfect is, is uw Swords to Plowshares. Dat moet de beste creature removal spell zijn ooit.

Nu goed; ge zult dat nog wel merken naarmate ge meer speelt en zo'n decks zijn natuurlijk dikke fun als ge speelt met mensen die in hetzelfde "niveau" zitten qua spel (mensen die pas beginnen of die niet veel kaarten hebben). Geniet er vooral van en leer uit uw fouten die ge zult maken. Neem mijn opmerkingen in overweging en stroomlijn uw deck. Ik zou er bvb 3x Loxodon Hierarch in steken en zwart er volledig uit laten. Ga groen-wit, 1 extra Swords to Plowshares, bekijk sword of fire and ice, sword of light and shadow eens, zie dat ge meer CC1 en CC2 creatures/spells hebt en ga naar 22 landjes. Doe de Gilded Lotus er uit, ik denk dat uw deck er te weinig voordeel uit haalt en meer zal hebben aan lagere casting costs kaarten in groen of wit. Ge kunt 1 landje verwijderen per 2 alternatieve mana sources die ge hebt. (Bvb zo'n "zoek een landje en steek het in het spel" kaart)

Tegen mill decks moet ge snel zijn en dus aggressief uit de hoek komen. Of ge steekt er ene Platinum Angel in
Old 10-11-2009, 10:27   #40   link
ecko
since 09 Feb, 2001

ecko's Avatar

Nog wat goeie kaarten die in uw deck zouden passen, lijkkist:
- Sakura-Tribe Elder
- Wrath of God

En lees:
http://www.wizards.com/magic/magazin...c-mtgrss#65858

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Thread Tools

Posting Rules