Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Reply

Thread Tools
Old 05-02-2010, 13:48   #81   link
Wapi
Stainboy

Wapi's Avatar

Send a message via MSN to Wapi
Heb nog wel een aantal starter kits liggen. Zal er eens achter zoeken. Lijkt me handig voor diegene die het voor de eerste keer spelen? Verder eens mijn beperkte collectie eens zoeken. Al ga ik waarschijnlijk zwaar gecrusht worden. Moet zelfs regels nog eens opfrissen want is al zeker 6 jaar geleden.
Old 05-02-2010, 14:07   #82   link
Moldonado
awesam

Moldonado's Avatar

Quote:
Originally Posted by rooz View Post
en da pokeren steekt tegen.
Old 05-02-2010, 21:14   #83   link
rooz
siii

rooz's Avatar

Ik snap wel niet zo goed dat je 2 keer kan aanvallen in 1 beurt?
Untap
Draw
Main phase
Combat
Main phase

wat is het nut van die 2e main phase?
instants en sorceries casten?
Old 05-02-2010, 22:24   #84   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

Jah, kunt ook nog creatures casten dan dacht ik.
[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier
onbewust is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2010, 22:49   #85   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Quote:
Bump!
Ga me vandaag of morgen ook eens een deckje aanschaffen.
En dan iemand overtuigen om met mij te spelen
In de thaiboksclub zal ik weinig succes hebben denk ik.
Ik heb dat ook zo 2 jaar volgehouden, maar als je niemand kent die dat ook wil spelen, en de stap naar van die rare bordspelenwinkels wat te groot is, wordt het al snel een heel eenzaam spelletje . Ik heb wel nog altijd een hondertal van die kaarten. Hou ik bij voor als ik in een rusthuis terechtkom.
Old 06-02-2010, 23:07   #86   link
Lion
N1 Music Spammer

Lion's Avatar

Ik ben weer vrij actief aan het spelen. Elke zondag met 2 a 3 vrienden. Ik maak elke 2 weken een nieuw deck, heb teveel goede ideen

Die decks worden dan getest en als ze deftig macheren koop ik de kaarten. Momenteel heb ik een zestal decks te vervolledigen. Gaat om en bij de 200 euro kosten

Om de zoveel maanden plaats ik een bestelling om de kosten wat te spreiden

MTG is een zalig spel.
Lion is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2010, 23:08   #87   link
Lion
N1 Music Spammer

Lion's Avatar

Quote:
Untap
Draw
Main phase
Combat
Main phase

Klopt. Instants kan je ook in de beurt van de tegenstander casten. Als beginner raad ik een starterskit aan. Om met de begrippen bekend te geraken. Later kan je beginnen zelf decks te maken.
Lion is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2010, 21:08   #88   link
rooz
siii

rooz's Avatar

Hoe speelt ge met kaarten voor ge ze koopt black?
Online ofzo?
Old 07-02-2010, 21:14   #89   link
ecko
since 09 Feb, 2001

ecko's Avatar

Quote:
Untap
Draw
Main phase
Combat
Main phase

Stel, tijdens je draw phase trek je een landje. Het maakt echter niets uit of je dat nu al zou spelen of niet; je hebt al land genoeg bvb. (Kan ook een creature zijn zonder haste ofzo)
Dan wacht je best tot je 2nd main phase om die te casten/in het spel te brengen. Je tegenstander kan bvb denken dat het een instant is dat je tijdens je combat phase zou kunnen gebruiken.

En check anders eens "Magic Workstation". De gratis versie is genoeg. Kan je decks mee maken en online spelen. Free.
Old 07-02-2010, 23:47   #90   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Quote:
Hoe speelt ge met kaarten voor ge ze koopt black?
Online ofzo?
of de kaarten die je wil afdrukken en met proxies spelen tot je de kaart irl hebt.

Kittens, chain lightning is die rood? want denk dat ik die wel heb en ik speel ver nooit met rood.

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2010, 07:32   #91   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

Yep, van Legends set.

EDIT: Er is blijkbaar ne reprint in Masters Edition 3, whatever that is.

Last edited by Kittens; 08-02-2010 at 07:39.
Kittens is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2010, 10:52   #92   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Quote:
Originally Posted by Lijkkist View Post
of de kaarten die je wil afdrukken en met proxies spelen tot je de kaart irl hebt.
Waddup onbetaalbaar Reanimator deck Proxies ftw. Wel veel werk
Guns is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2010, 12:26   #93   link
rooz
siii

rooz's Avatar

Zijn nog een paar kaarten die ik niet 100% snap, niet zeker wanneer ik wat mag gebruiken.
Zal eens naar Outpost gaan, die nerds zullen mij wel helpen zeker?
Concentreert ge uw best op 1/2 kleur of maakt dat niet uit?

Last edited by rooz; 08-02-2010 at 12:50.
rooz is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2010, 13:04   #94   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

Een deck bevat in de meeste gevallen gewoon elementen die goed met elkaar samenwerken; er is op dat vlak geen beperking van aantal kleuren. Het is wel zo dat ge minder manaproblemen hebt naarmate ge minder kleuren in uw deck hebt, dus ja, minder kleuren is meestal beter. Tegenwoordig zijn er wel heel wat "manafixers" die dat probleem oplossen, maar dat zijn vaak dure kaarten die iedereen wilt (en deel van de reden waarom ik mijn geld er niet meer aan uitgeef).

Speel eerst wat met een preconstructed deck om te zien hoe die kaarten juist met elkaar samenwerken, dat geeft u wel een idee van hoe ge zelf decks kunt bouwen. Haal dat deck ook eens uit elkaar om de manacurve te zien: hoeveel land, hoeveel kaarten die 1 kosten, 2 kosten, ... Beginnersfouten zijn vaak een gebrek aan land en te hoge manacost aan kaarten.
Old 08-02-2010, 15:22   #95   link
rooz
siii

rooz's Avatar

Is het een goed idee om vanavond wat boosters te kopen en te experimenteren?
Of beter gericht kaarten kopen?
Heb nu dat duel Guruk vs Iliana (ofzo) deck
Old 08-02-2010, 15:53   #96   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Boosters is imho een slecht idee. Het is ergens wel fun, maar kost in the long run belachelijk veel geld voor hetgeen je er kunt uithalen. Probeer de gewone pre-made decks eens, speel daar wat mee, zie hoe het spel zowat in elkaar zit. Ga desnoods op de WotC forums neuzen voor wat basis strategie en dergelijke.

Kaarten gewoon bestellen online kan, naargelang de kaarten/het deck, erg duur zijn. Maar ge moet dat in perspectief plaatsen: als ge er redelijk zeker van zijt dat een deck goed is en goed werkt (van forums, feedback van andere spelers etc... gehaald, of gewoon als ge uzelf goed genoeg vindt om dat zelf te bepalen) en dat kost bijvoorbeeld 100 als ge de kaarten individueel koopt, dan kunt ge er redelijk hard donder op zeggen dat ge voor 20-25 booster packs niet zo'n goed deck kunt samenstellen. En goei kaart vinden in boosters is goed mogelijk, maar voor goeie decks wil je meestal 3-4 exemplaren van die kaart (tenzij je mechanismen hebt om een specifieke kaart te zoeken natuurlijk, ma soit), en dat is echt bijna onmogelijk tenzij je massaal veel booster packs koopt.

Bottom line: ik heb gigantisch veel geld vergooid indertijd aan booster packs (zelfs een booster box ooit lol, was awesome om al die pakskens te openen ) en ik heb welgeteld n (echt) deck dat niet volledig suckt. Een ander heb ik samengesteld door de kaarten te kopen (kostte mij ~25 euro in totaal, 't waren niet echt populaire kaarten). Werkt niet echt super, maar is geestig om te spelen omdat het rond een bepaalde strategie is opgebouwd. De rest zijn proxy-decks

Ik zou eigenlijk in t begin premade decks en eventueel zo eens een paar van die dikke boosters (hoe heet dat ook alweer? Tournament packs ofzo?) kopen. Kwestie van wat te kunnen klooien en een hoop lands in reserve te hebben. Van zodra je eens een idee hebt van "hmmm, dit werkt precies deftig, misschien kan daar wel een deck rond worden gemaakt", zoek eens wat online of dat kan werken en hoeveel die kaarten zouden kosten. Van zodra je boosters koopt met het doel speficieke kaarten te vinden ben je fout bezig.

Soit, my 2. 't Is allemaal een tijd geleden en ik kende er zelf toen maar weinig van, ik heb dat allemaal pas doorgehad toen ik eigenlijk zowat stopte met spelen. Neem het dus met een korrel zout.

Overigens, een maat van een maat is redelijk belachelijk goed in MtG. Die kerel was tijd geleden mee gaan bowlen en ik stelde hem zowat dezelfde vraag: "Koopt gij uw kaarten dan gewoon stuk per stuk online of...?" waarop hij: "Kopen? Zot. Ik word betaald om te spelen en krijg de kaarten waar ik om vraag." Lolk.
Old 08-02-2010, 15:57   #97   link
rooz
siii

rooz's Avatar

Bedankt Guns!
Kunnen keer bootcampen op uw kot (h)
Old 08-02-2010, 16:08   #98   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Wie weet, wie weet Eerst keer beslissen of ik daar weer geld wil insteken
Old 08-02-2010, 18:06   #99   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

Boosterdraft is waarschijnlijk de goedkoopste manier om MTG te spelen, maar vooraleer je dat kan doen, moet je het spel goed doorhebben. Je kan spelen met kaarten van vrienden die het al langer spelen (if any) of samen met een andere nieuwe speler premade decks kopen.
Old 08-02-2010, 18:13   #100   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Idd, dat was ik vergeten te zeggen, boosterdraften is dikke fun en imho het enige correcte gebruik van boosters
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Thread Tools

Posting Rules