Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 04-07-2012, 10:19   #121   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Een domiciliëring is handig, op voorwaarde dat je selectief bent. Variabele rekeningen (GSM-verbruik, energie,...) doe ik liever op de klassieke weg, kwestie dat ik verrassingen kan voor zijn. Vaste bedragen die er elke maand afgaan (lening, Telenet,...) mogen dan weer gerust gedomicilieerd zijn. Dat lijkt me de meest verstandige aanpak.
Old 04-07-2012, 10:38   #122   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Quote:
Originally Posted by Eposhark View Post
En als je zo'n fout met 1 telefoontje recht kan zetten, en dat bedrag na 1 dag terug op uw rekening hebt is het ook geen probleem. Maar dat is echt een veldslag van helpdesks en support ticket numbers en 100 fucking keer opnieuw uw verhaal doen aan ongeinteresseerde helpdeskers, en 100 keer opnieuw horen dat het nu in orde is, om dan 2 weken later te zien dat het nog altijd niet in order is, en dan begint het gewoon opnieuw.
Je hebt er geen flauw idee van hoe dat werkt in de praktijk Dat van electrabel werkt intussen perfect.

Het is niet de helpdesker, het is het SAP payment run & autobank systeem dat erachter zit wat moeilijk doet. De firma waarvoor ik werkte heeft dat in verschillende firma's moeten gaan oplossen omdat een grote IT consultancy firma het volledig naar de vaantjes had geholpen *kuch accenture*

1. Het volledige saldo gaat er normaal gezien uit bij een domiciliering, tenzij er zaken geblokkeerd staan.
2. En dan moet je er vanuitgaan dat je klantenrekening nogeens op orde is ook
3. Als dat niet het geval is, krijg je van die fratskes dat er ineens een paar duizend EUR van je rekening gaat.
4. Dat bedrag moet via de clearing van die bankrekeningen terug naar die klantenrekening
5. En dan moet er een repayment run komen, tegen dan ben je al 2-3 dagen verder, en da moet de betalingsbank van die multinational dat nog uitvoeren (en die doen bewust valuta + 1/2/3 dagen) en dan jouw eigen bank, die ook nogeens valuta +1/2 dagen doet...

En dan ga je der nog vanuit dat je bekwame service center / helpdesk medewerkers hebt

Voor vaste bedragen zoals lening doe ik ook een domiciliering, de rest weiger ik gewoonweg, als je weet wat er daar kan mislopen betaal je nooit nogiets met domiciliering !
Teki is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2012, 21:25   #123   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

Ik zal vanaf augustus een nieuwe energieleverancier nodig hebben, omdat ik verhuis naar omgeving Kortrijk.
Esent lijkt er goed uit te komen volgens de vergelijkingswebsites (mijnenergie.be). Ik heb nu luminus.
De formules met drie jaar semivast zijn een stukje duurder, maar misschien wel interessant met de huidige relatief lage energieprijzen? Wat betekent die "semi" trouwens...
CyberMonkey is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2012, 21:30   #124   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

Nu ik er wat op google:
https://www.essent.be/nl/particulieren/producten
Allemaal 100% groen of milieuvriendelijk

<->

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...ificaten.dhtml
Vooral Essent België kreeg de afgelopen jaren boetes opgelegd door de Vlaamse reguleringsinstantie VREG omdat de elektriciteitsleverancier te weinig elektriciteit betrok uit hernieuwbare energiebronnen.
Hoe moet ik dat interpreteren?
CyberMonkey is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2012, 21:46   #125   link
Sloefke
Senior Member

Sloefke's Avatar

Maar één website te checken jong: http://www.vreg.be/doe-de-v-test-voor-gezinnen
Sloefke is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2012, 22:03   #126   link
Ja-Rune
is mij er eentje

Ja-Rune's Avatar

Ik vind dat eigenlijk een onhandige website.
Nog iets, ik ken mijn verbruik helemaal niet, want ik ga er pas tegen september wonen. Hoe kan ik dan een degelijke keuze maken?

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
Ja-Rune is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2012, 22:07   #127   link
Sloefke
Senior Member

Sloefke's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ja-Rune View Post
Ik vind dat eigenlijk een onhandige website.
Nog iets, ik ken mijn verbruik helemaal niet, want ik ga er pas tegen september wonen. Hoe kan ik dan een degelijke keuze maken?
Bekijken voor laag, gemiddeld en hoog verbruik, en zien wie de constante goedkope aanbieders zijn?
Old 06-07-2012, 12:05   #128   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Via www.aanbieders.be kan je ook een behoorlijke schatting krijgen. Je hoeft je verbruik niet te kennen, er zijn standaardwaarden voorzien die redelijk accuraat zijn.
Old 06-07-2012, 18:16   #129   link
Ja-Rune
is mij er eentje

Ja-Rune's Avatar

Dan is het precies dik Nuon dat wint.
Hoe zit dit eigenlijk?
Ik ben een tijdje geleden van leverancier veranderd. Wegens een fout zal ik nu eigenlijk pas in augustus bij Eneco zitten. Maar ik woon hier nog maar een maand. Is dan gewoon opzegbaar of zit ik daar aan vast zelfs als ik verhuis?

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
Ja-Rune is offline   Reply With Quote
Old 11-07-2012, 16:31   #130   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Maat. Electrabel zijn dikke rippers. Onlangs overgestapt naar andere leveranciers. Dus nog een half jaar verbruik gehad. En nu moet ik nog bijna 700 euro bijbetalen bij de afrekening. En dat voor 2 elec. meters en 1 gas meter. Man man.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2012, 00:06   #131   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Quote:
Originally Posted by Talos View Post
Maat. Electrabel zijn dikke rippers. Onlangs overgestapt naar andere leveranciers. Dus nog een half jaar verbruik gehad. En nu moet ik nog bijna 700 euro bijbetalen bij de afrekening. En dat voor 2 elec. meters en 1 gas meter. Man man.
Reken dat eens na... Ik ben zelf ook overgestapt en kreeg een factuur voor 450 EUR in de bus, terwijl ik zelf 45 EUR had uitgerekend (again ik ben zo een van die freaks die alles uitrekent & al die indexen uitzoekt)

Halfuur aan de telefoon met een van de helpdesk, ze ne keer uitgelegd hoe ze moeten factureren, 44.7 EUR te betalen.

Lang geleden dat ik nog een factuur heb gezien waarop alles 100% correct was
Old 16-07-2012, 06:57   #132   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Hoe beginde daar aan? Nog niet van naderbij bekeken feitelijk.
Old 16-07-2012, 08:12   #133   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Het helpt natuurlijk wel als je een van de top 5 klanten bent van GDF. Het eerste wat ik smorgends professioneel doe is al die indexen nakijken voor onze eigen gas & elektriciteitsconsumptie

Veel van die rapporten zijn dan nogeens betalend ook, dus als gewone consument is dat een pain in the ass of fueloil/fuelgas prijzen van Platts e.d te krijgen.
Old 16-07-2012, 08:33   #134   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Dus eigenlijk is het redelijk onmogelijk om dat als particulier na te zien? Ik ken bijvoorbeeld al niets van al die dingen die jij daar zegt.
Old 17-07-2012, 17:35   #135   link
Pleun
blorp

Pleun's Avatar

Send a message via ICQ to Pleun
Quote:
Originally Posted by Pleun View Post
Kak. Peet is net weg, ketel is in principe afgekeurd wegens een iets te laag rendement (1,7% te laag), maar hij vindt niks dat de oorzaak kan zijn van een te hoog passief verbruik. Maar het was enen die waarschijnlijk net de school uitkwam en duidelijk niet te veel ervaring had, fantastisch. Ik durf er niet op betrouwen maar niet meteen zin nog een tweede te doen komen. Ook geen idee of ik dat rendement kan aanhalen als argument om een stuk van de kost op de verhuurder te verhalen. Maw, niet veel wijzer. Fuck fuck fuck.

GNNNN.

1) 3 weken geleden aangetekende brief met mijn vaststellingen verstuurd naar huisbaas, die is er nog altijd niet om geweest in postkantoor
2) Vandaag eindelijk mijn papieren in de post van peet die naar ketel is komen kijken, blijkt dat die mong ondanks dat ik het aan de telefoon en nog eens duidelijk aan hem heb uitgelegd toch mijn ketel fucking gereinigd heeft ("Zeker niet reinigen, enkel vaststelling doen van mogelijke gebreken"). En ik vind ook niks weer van zoeken naar mogelijke defecten, het enige dat hier op staat zijn de waarden voor en na (en het te lage rendement). Fucking argh. Weer naar de huurdersbond.

Maat godverdomme. Motherfucker, ik sta op ontploffen.

Last edited by Pleun; 17-07-2012 at 17:39.
Pleun is offline   Reply With Quote
Old 21-07-2012, 22:23   #136   link
Sloefke
Senior Member

Sloefke's Avatar

Quote:
Originally Posted by Teki View Post
Reken dat eens na... Ik ben zelf ook overgestapt en kreeg een factuur voor 450 EUR in de bus, terwijl ik zelf 45 EUR had uitgerekend (again ik ben zo een van die freaks die alles uitrekent & al die indexen uitzoekt)

Halfuur aan de telefoon met een van de helpdesk, ze ne keer uitgelegd hoe ze moeten factureren, 44.7 EUR te betalen.

Lang geleden dat ik nog een factuur heb gezien waarop alles 100% correct was
Denk dat ik ook zoiets ga moeten doen ... Telefoon gehad van Electrabel "u krijgt 590 euro terug". Euh, 50 euro dat ze mij terugbetalen voor de voorbije maanden, terwijl ik maandelijks bedrag met 50 euro had laten zakken? Had zelf al geschat dat het tussen de 200 en 500 ging liggen. Wordt dus ook narekenen

Edit: ah ja, waterverbruik jaarmeting gehad: 92m³, 5m³ minder dan in appartement in Booischot Wat wc's met kleinere spoelbak niet doen ... (compenseert voor extra verbruik door bad in plaats van douche, afwasmachine, tuinonderhoud)
Ik kijk al uit naar mijn jaarlijks verbruik eens mijn regenwaterpomp eindelijk in orde is.

Last edited by Sloefke; 21-07-2012 at 22:40.
Old 22-07-2012, 14:06   #137   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

Water is imo niet duur genoeg om op te besparen
Old 16-08-2012, 17:22   #138   link
Pleun
blorp

Pleun's Avatar

Eindelijk schot in mijn zaak, morgen normaal brief in de bus met voorstel van de huisbaas

Dat het maar goed is, kheb nieuwe hardware nodig voor GW2
Old 20-08-2012, 14:57   #139   link
Pleun
blorp

Pleun's Avatar

Willen geen nieuwe ketel zetten, maar zou wel ~12 euro/maand van m'n huur doen. Komt neer op een 140 euro minder huur per jaar. Ben er niet zo zot van, wil zeggen dat ik de komende jaren nog altijd zo zot veel mag betalen, -140 euro.

What do what do. Huurdersbond is op congé. Help mij Garnaal. HELP MIJ.

Last edited by Pleun; 20-08-2012 at 15:00.
Old 20-08-2012, 16:26   #140   link
Rufus
PimpMeister

Als die ketel afgekeurd is moet hij die dan niet zoiezo laten vervangen?
Ik dacht dat in verhuurapp alleen goedgekeurde ketels mogen hangen.

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules