Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 08-07-2012, 14:54   #81   link
Sexy Schaap
'sexy' 'schaap'

Sexy Schaap's Avatar

Rooz, six launcher hoeft niet, kunt ook steam gebruiken of gewoon het spel zelf starten, moet dan wel wat aanpassen in uw shortcuts. Voor six launcher gewoon op verify-->play klikken, server ingame kiezen (max dat ik heb gezien is 80 spelers geloof ik, meeste servers zijn voor 40 of 50 man. Da's ook meer dan genoeg, als ge andere spelers ziet is het bijna garantie vechten).
Sexy Schaap is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2012, 17:15   #82   link
Mahershalalhash
lil frank raes

Mahershalalhash's Avatar

alright negers vanavond balota airstrip/cherno/elektro raid, wees welkom!
Ik zal maar meteen weerleggen dat hoogbegaafd zijn ook bij dikkertjes kan. Met mijn score kan ik zeggen dat jullie de 99.5% zijn. Daardoor dat ik enorm snel dingen opneem, nooit iets vergeet dat ik relevant vind. De meest bizarre hersenkronkels maak. Eigelijk vrij associaal ben irl en niet in de belangstelling wil staan. Ook onzeker wel over alles wat ik doe want ik doe het meestal drie keer zo snel als anderen.

En ik doe aan modelbouw en ik verzamel CE van games.
Mahershalalhash is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2012, 18:31   #83   link
KingSix
Senior Member

KingSix's Avatar

radje, kunt ge zowat inschatten of DayZ langer zal blijven boeien dan de shrimp-hype periode? 't ziet er mij een cool spel uit maar ik twijfel of het een 'blijver' is.
KingSix is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2012, 19:00   #84   link
Mahershalalhash
lil frank raes

Mahershalalhash's Avatar

:')
Ik zal maar meteen weerleggen dat hoogbegaafd zijn ook bij dikkertjes kan. Met mijn score kan ik zeggen dat jullie de 99.5% zijn. Daardoor dat ik enorm snel dingen opneem, nooit iets vergeet dat ik relevant vind. De meest bizarre hersenkronkels maak. Eigelijk vrij associaal ben irl en niet in de belangstelling wil staan. Ook onzeker wel over alles wat ik doe want ik doe het meestal drie keer zo snel als anderen.

Old 09-07-2012, 07:38   #85   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
Hahaha, omg
DM is offline   Reply With Quote
Old 09-07-2012, 14:06   #86   link
Styn
Senior Member

Styn's Avatar

Als ik tijd heb zalk da nekeer bezien sebiet! zombies zijn cool
Styn is offline   Reply With Quote
Old 09-07-2012, 14:19   #87   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Quote:
Originally Posted by Galeo View Post
ARMA2 free is gewoon een demo en niet het spel, ofwel vind ik het niet
Voor DayZ heb je wel de expansion nodig
Alex is offline   Reply With Quote
Old 09-07-2012, 16:18   #88   link
KingSix
Senior Member

KingSix's Avatar

oké merci om mijn vraag te beantwoorden. pass.
Old 09-07-2012, 17:13   #89   link
Mahershalalhash
lil frank raes

Mahershalalhash's Avatar

"IK GA HET SPEL NIET SPELEN OMDAT NIEMAND MIJ AANDACHT GEEFT "

ey yo, ik heb niet voor niets een kanjer van een uitleg gegeven helemaal in't begin. speel het eens of bekijk de video's (er zijn er meer als genoeg) als je er geen bal aan vindt, is het niets en als't leuk is blijfdet spelen. als ge de feel wilt hebben van den engine, speel eens het originele ARMA2 wat gratis is.

hoe moet ik of iemand anders in godsnaam weten of het de shrimp hype gaat overleven?

Old 09-07-2012, 17:15   #90   link
Shino
Senior Member

Shino's Avatar

Ik ga het eens proberen
Shino is offline   Reply With Quote
Old 09-07-2012, 17:54   #91   link
KingSix
Senior Member

KingSix's Avatar

Quote:
Originally Posted by Mahershalalhash View Post
"IK GA HET SPEL NIET SPELEN OMDAT NIEMAND MIJ AANDACHT GEEFT "

ey yo, ik heb niet voor niets een kanjer van een uitleg gegeven helemaal in't begin. speel het eens of bekijk de video's (er zijn er meer als genoeg) als je er geen bal aan vindt, is het niets en als't leuk is blijfdet spelen. als ge de feel wilt hebben van den engine, speel eens het originele ARMA2 wat gratis is.

hoe moet ik of iemand anders in godsnaam weten of het de shrimp hype gaat overleven?
true, ge hebt ne ferme uitleg gegeven waarvoor dank!
het ziet er een leuk spel uit, cool concept zeker weten. ik denk enkel dat er snel eu 'sleet' zal komen, heb de indruk dat game nog finetuning mist alsook stimulans om te blijven doorspelen.

Last edited by KingSix; 09-07-2012 at 19:47.
Old 09-07-2012, 17:57   #92   link
Mahershalalhash
lil frank raes

Mahershalalhash's Avatar

De engine is wat stroef in het begin als je shooters a la CoD/BF3 gewoon zijt maar eens je het gewoon bent is het spel, behalve de bugs/glitches, pretty awesome. Als je 12 euro kan missen dan raad ik het aan zéker te proberen, het heeft in zijn alpha phase niet voor niets bijna 400.000 unique users. Maar of de shrimpers het gaan blijven spelen? Dat valt af te wachten.

Old 09-07-2012, 18:56   #93   link
Sharpo
Seńor Member

Sharpo's Avatar

Quote:
Originally Posted by KingSix View Post
ik denk enkel dat er snel eu 'sleet' zal komen, heb de indruk dat game nog finetuning mist en stimulans om te blijven doorspelen.
't Is nen alpha..
Sharpo is offline   Reply With Quote
Old 09-07-2012, 20:10   #94   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
Als het uit alpha is hoogst waarschijnlijk eens proberen (op dit moment kan het er niet af, financiëel gezien).

Maar heb op reddit al enkele fantastische verhalen gelezen :')

Quote:
My friend Matt and I play together on DayZ, sticking together and avoiding other survivors unless it is necessary to make contact. We were on a server with 20+ players, and were trying to reach each other fast as Matt had spawned in Solnichny (Can't remember the spelling) and I had spawned in Cherno.
Matt yells out to me on the microphone that he was lured onto the road by a couple guys that were going to help him with supplies, only for their buddies to run him over seconds later. He survived the attack, however had a broken leg and lost alot of blood (4k left).
Meanwhile, I'm raiding the hell out of Cherno looking for bloodpacks and morphine to get him back up and running. After 5 minutes of this, I started to run on foot to Sol with 1 shot of morphine for him and a couple tins of beans. After running for around 1 minute, I spotted a large pack of Zeds out of the corner of my eye all running to the same location. Sneaking towards them, I noticed that they were attacking a couple of guys next to an army jeep, one person still in the drivers seat. Crawling along the floor as to not be spotted (zeds and bandits with AK's) I managed to sneak my way over to the passenger seat of the vehicle. Looking behind me, there were 3 more guys in the back of the vehicle also. That's when the driver jumped out to assist the other two fighting the hord. Big mistake.
As soon as I noticed he was gone, I switched over to the drivers seat and smashed the pedal to the floor, with the other three guys still sitting in the back. Words were exchanged via mic, the guys in the back jumped out (1 died from the ejection) and they were shooting at me in the vehicle, but i still escaped with nothing more than a damaged wheel and working vehicle. So i drive all the way to Matt, heal him up with the morphine and give him some beans. We were at the Sol gas stations, so i decided to check the car for a jerry can. Instead i found 5x blood bags, 4 more morphine injectors, 5 bandages, 4 jerry cans, 6 tires, scrap metal, a map + compass + military flashlight and a ghillie suit.
Needless to say, we hightailed it to Stiry almost straight away, knowing the others would be searching the towns in the direction they saw I was headed. I was reading the map as Matt drove, and was amused to see approx. 20 - 25 message scrawled on the map 'Tezta you killed me' 'Tezta, you will die!' (my char name). We managed to get all the way there, jumped out for a quick meal and Matt dropped, white text in the bottom left hand corner of the screen 'Matt has Died'. Before I could even think, I dropped also. There was a sniper in the warehouse taking potshots at anyone entering Siry.
Pretty epic journey I think. This is what makes DayZ so fun, you make your own story, and it is usually much better than anything scripted that you can find.
Quote:
Funny story, the journey is what makes it fun. I just started playing and I had found a shotgun luckily enough by scavenging. I was looking around for some more ammunition when I see a stranger walk blindly into the farmhouse I was in looking like he was scavenging as well..it took him a while to realize that he wasn't alone.. there I stood observing him with my gun aimed at him. His first reaction I hear him say through mic "OH SHIT, Uh..I'm going to go away now." He takes off running, and it was my first time I had found someone in the game so I naturally take off running after him trying to make contact but couldn't because I had forgotten the button to reply via mic and all the while he's screaming "HE'S CHASING ME, HE'S CHASING ME" Sad to say he got away, I was never going to shoot
DM is offline   Reply With Quote
Old 09-07-2012, 21:15   #95   link
Mahershalalhash
lil frank raes

Mahershalalhash's Avatar

Patch alpha1.7.2 is juist gereleased.

UPDATE : 9 JULY 2012

Affected addons:
* dayz_code 1.7.2
* dayz 1.3.1
* dayz_equip 1.3.4
* dayz_anim 0.3

Developer's Note:

Changelog:
* [FIXED] Infected hear perfectly through objects (noise reduced by 50% through an object)
* [FIXED] Animal bodies despawn way too fast (now despawn automatically after 2 minutes)
* [FIXED] Corrupted update data causes people to spawn in debug forest (now will not save corrupted position data)
* [FIXED] States where animal might stop walking around (now should walk around more)
* [FIXED] Animal AI routines consuming large amounts of FPS (now in line with Infected AI routines, reduced FPS usage)
* [NEW] Player Syncing system replaced (increased performance and ammo quantity tracking)
* [FIXED] Error reports are almost invisible (has now been fixed)
* [FIXED] Daylight calculations causing slight FPS issue
* [NEW] Visibility now smoothly alters based on sun, moon, cloud, rain, and fog state
* [NEW] Aubility now dampened in rain and increased by fog
* [FIXED] Object cleanup causing significant (huge) performance issue on servers (reduced by up to 50%, means more players + zombies possible)
* [FIXED] Use of "allMissionObjects" causing performance issue on clients (new engine command "entities" used to improve FPS on clients)
* [FIXED] Too easy to break legs due to infected (reduced probability of leg damage, reduced amount of leg damage)
* [FIXED] Inspection of dead bodies does not work (fix only applies with ArmA2 Beta 94033 and above)
* [NEW] Exponent driven probability introduced into visibility calculation
* [FIXED] Hatchet/Crowbar requires reloading ( https://dev-heaven.net/issues/34903 )
* [FIXED] Unlimited Wire fence/Sandbag/Tank Trap Bug ( https://dev-heaven.net/issues/34283 )
* [FIXED] Duplication Exploit on object pickup ( https://dev-heaven.net/issues/34031 )
* [FIXED] Not full magazines disappear when you reconnect ( https://dev-heaven.net/issues/33998 )
* [FIXED] Dead bodies still have the heart beat for low humanity ( https://dev-heaven.net/issues/35050 )
* [NEW] Set Bear Traps that break player and infected legs, kills animals, when activated
* [NEW] Authentication process streamlined with new ArmA2 Beta commands (publicVariableServer and publicVariableClient)
* [NEW] Authentication for duplicate IDs supportive of the new beta patch (ArmAX users)

Old 09-07-2012, 21:56   #96   link
Benj
Beerschot

Benj's Avatar

kunt percies wel geen char maken op de moment
Old 10-07-2012, 18:06   #97   link
Mahershalalhash
lil frank raes

Mahershalalhash's Avatar

Wegens gisteren overload van servers door nieuwe patch, ga ik dus vanavond spelen. Wie heeft goesting? Schaap, awedar, shino, sharpo, lijkkist?

Old 10-07-2012, 18:32   #98   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

ge zegt maar wanneer radje.

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2012, 18:41   #99   link
Sexy Schaap
'sexy' 'schaap'

Sexy Schaap's Avatar

Jep, ik wil wel. 'k Zou graag eens een auto fiksen vanavond. In welke regio spreken we af?
Sexy Schaap is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2012, 20:05   #100   link
Banaan
Senior Member

Banaan's Avatar

Op welke server ist te doen?
Staat al op mijn pc sinds het weekend, maar nog niet kunnen testen.
Kheb wel bang van zombies

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules