Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 15-06-2015, 15:19   #61   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Was Fallout 3 ook al een pure fps?
CSM is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2015, 15:22   #62   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Nieker is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2015, 12:10   #63   link
quantrias
Senior Member

quantrias's Avatar

Fallout 4 - Pip-Boy Edition

Vanaf vandaag in jouw lokale Game Mania te pre-orderen!!
http://www.gamemania.be/Default.aspx...ut%204&opt=all

of kan je niet direct bij een GM geraken en je wil deze zeker hebben...
bol.com
quantrias is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2015, 12:52   #64   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Ziet er wel wijs uit, maar twijfel of ik dat ga kopen. Zal toch weer in kast belanden en nadien op zolder.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2015, 14:12   #65   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Ik ga daar weer honderden uren insteken, telkens zoals bij Morrowind, Oblivion, Fallout 3 en Skyrim.
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2015, 14:14   #66   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Toch ongelooflijk zalig, dat ding. Must have voor elke collector, zelfs al is F4 niet zo goed, een eigen pip-boy staat prachtig in de game-trofeekast.

Eens zien wanneer ik eens kan binnen springen bij Oblo.

Last edited by HeLLBirD; 16-06-2015 at 14:19.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2015, 14:30   #67   link
vAmP
Seor

vAmP's Avatar

Maar weten jullie wel dat dat gewoon een plastieken armband is? Tis niet echt he. Hoe kunnen jullie dat nu zo'n sjiek ding vinden
vAmP is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2015, 14:44   #68   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
Het ziet er ook gewoon enorm cheap uit

Precies iets van Fisher-Price ofzo.
DM is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2015, 16:34   #69   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by HeLLBirD View Post
game-trofeekast.
Maar allez.

Die prutsen bij die speciale editions zijn toch niet echt iets nuttig? Het is niet uniek of "kunst" h. Zet je dat effectief als pronkstuk ergens?

Heb zo indertijd een Bioshock gekocht met een Big Daddy erbij omdat dat het enige was wat toen beschikbaar was in de MM. Thuisgekomen, game uitgepakt, Big Daddy in de vuilbak en gamen maar. Is dat nu geld waard of zo?
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2015, 18:14   #70   link
Tjahzi
Senior Puntmuts

Tjahzi's Avatar

Ieder zijn meug h, Dodgy. Ik heb er ook een aantal staan (allen Batman, The Witcher, Fallout bobblehead, SWTOR, WoW), en sommige zijn gewoon fantastisch (laatste Batman en vooral TW3). Ik pas waarschijnlijk voor een pip-boy, dat ding ziet er me veel te groot uit voor mijn pols.

Mijn ouders weten: ze mogen me de oven insteken of de grond induwen, kan me niet schelen, maar dan wel met Geralt (The Witcher 3-statue) in de kist.
Tjahzi is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2015, 18:24   #71   link
vAmP
Seor

vAmP's Avatar

Met dat er toch zoveel plaats over zal zijn

Een bobblehead of figurine, daarvan kan ik de decoratieve waarde wel nog in zien. Maar echt niet van een vrij lompe plastieken armband waar een one-size fits all gsm-uitsparing in zit met draaiknoppen die niks doen.
vAmP is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2015, 23:30   #72   link
HeLLBirD

HeLLBirD's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Maar allez.

Die prutsen bij die speciale editions zijn toch niet echt iets nuttig? Het is niet uniek of "kunst" h. Zet je dat effectief als pronkstuk ergens?

Heb zo indertijd een Bioshock gekocht met een Big Daddy erbij omdat dat het enige was wat toen beschikbaar was in de MM. Thuisgekomen, game uitgepakt, Big Daddy in de vuilbak en gamen maar. Is dat nu geld waard of zo?
Die bioshock big daddy is tot op heden n van mijn favorieten, heel goede kwaliteit ook. En niet alles is veel geld waard, die Big Daddy gaat volgens mij voor niet meer dan 25 euro verkocht raken als hij uit de doos gehaald is. Het beeldje uit de AC: Black Flag Black Chest collector (dus mt boeg van schip) staat dan weer voor 130 dollar op ebay.

Maar daarvoor doe ik het niet. Ik hou gewoon van de art design van de beeldjes die ik koop. Je noemt het blijkbaar geen kunst, maar ik vind dat er in de art design van games vl meer schoonheid en diepgang zit dan in de meeste zaken die wl als hedendaagse kunst omschreven worden. Daarom ook dat ik het altijd leuk vind dat er een artbook zit in de CE, naast het gewone beeldje, wederom omdat ik de art design en de evolutie van 2D concept art naar 3D environment enorm apprecieer.

Daarnaast zijn sommige CE's gewoon leutig, zoals die werkende houten katapult uit de TW:Rome2 collector, de schatkast met kompas van Anno1404, of in dit geval, de pip-boy.
Ik geef liever wat meer geld uit aan een beperkte selectie games, waar iets fysieks bij zit dat ik 15 jaar later nog steeds in mijn handen kan pakken, dan dat ik tegenwoordig full price betaal voor een cd key. Een cdkey waarmee ik dan iets kan downloaden, waarna heel het doosje niets meer waard is, want de key is onherroepelijk verbonden aan jouw persoonlijke account, die je nooit of te nimmer meer kunt doorgeven of doorverkopen. De waarde van het game-pakket is tegenwoordig zo gedaald door de digitale markt, dat imho het enige dat nog het kopen waard is, de (deftige) CE is.

En ja, de meeste zaken krijgen een plekje in de kast ja. Vroeger was dit gewoon in de living, nu ziet het naar uit dat het eerder zal verschuiven naar de gigantische zolder, waar ik plek zal maken voor game-related zaken zoals beeldjes, oude jaren 90-dozen, CE's en oude consoles, maar ook bordspellen en lego. Mancave much. .

Maar zoals hierboven gezegd, ieder zijn ding. Ik ken mensen waar de vitrinekast in de living dient om de gigantische collectie oor stretchers van de madam in uit te stallen. Dan verkies ik toch mijn beeldjes.

Last edited by HeLLBirD; 16-06-2015 at 23:36.
Old 17-06-2015, 09:00   #73   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Ik pas voor de CE, of toch tenminste zal proberen te passen. Ik preorder al lang niet meer, maar vlak voor launch als ik nog een op de kop kan tikken plooi ik meestal toch nog
Maar ik denk dat iedereen wel weet dat het eigenlijk stuff is die je kort na aankoop amper bekijkt en ergens in een hoekje vliegt.
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 17-06-2015, 10:19   #74   link
HeLLBirD

HeLLBirD's Avatar

Ieder doet met zijn gerief wat hij wil. Zoals gezegd belandt dat bij mij net in een hoekje, maar wordt daar regelmatig wel eens naar gekeken en/of vastgepakt. Dus voor mij is dat pakken minder verloren geld dan een dwaze cdkey, ook al betaal ik meer. Daarom dat het ook voor verzamelaars is. Als je dat niet boeit, koop maar gerust de gewone versie.

Ik steek trouwens altijd mijn geld liever in iets fysieks dan digitaals. Ik koop nog altijd mijn muziek op cd en/of plaat. Ik weiger te betalen voor een mp3. Goede films koop ik nog altijd op dvd/bluray, ook al betaal ik daarnaast voor netflix (netflix is meer aanvaardbaar, omdat dat eigenlijk gewoon een alternatief is voor tv). Ik koop mijn boeken nog altijd fysiek, terwijl de kindle hier stof ligt te vangen.
Ik steek tegenwoordig dan ook liever mijn geld in bordspellen of lego, in de plaats van een steam key, want die kan ik 30 jaar later nog altijd bewonderen en vastpakken. En als ik dan toch nog eens een game aan full price koop, dan wil ik daar iets fysieks voor terug.
De digitale generatie is een wegwerpgeneratie. Ik hou niet van wegwerp. Er gaat veel te veel door verloren.

Les gots et les couleurs. En nu terug naar Fallout4.

Mod: Dat het niet altijd even handig is, wil ik wl toegeven. Tijdens onze verhuis heeft de madam meermaals op mij gevloekt, omdat 3/4de van onze inboedel blijkt te bestaan uit het resultaat van mijn verzamelmanie. De rest ging op aan haar schoenen.
Old 17-06-2015, 18:52   #75   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Games moeten evolueren naar perpetuele licenties ongeacht het platform.
Vanaf dan is het al een pak interessanter en mogen fysieke versies definitief archeologie wezen.

Ik zit zo ergens tussen in, voor 3DS wil ik absoluut de fysieke versie omdat mijn library immens is en ik zie me dit over 15 jaar nog spelen.
Voor mijn games op PC, dvd ? Yak!
Old 17-06-2015, 19:27   #76   link
oblo
~MOAI!

oblo's Avatar

Sta zelf op eerste plaats voor die CE op PS4, maar ben eigenlijk nog niet zeker of ik het wel koop, doos ziet me er wat irritant groot uit en moet ik er weer plaatsje voor vinden, game is sowieso voor de madam, dus zal het er van laten afhangen hoe hard ze die plastieken brol echt wilt.

Wat het fysiek versus digitaal verhaal betreft, als dat eerste ooit echt verdwijnt, is de gaming industrie aan mij alvast behoorlijk goede klant kwijt, ik koop namelijk enkel digitaal als er geen fysieke optie is en in die gevallen lukt het me exponentieel veel beter om enkel te kopen wat ik daadwerkelijk speel en dat is helaas maar heel kleine fractie van m'n totale uitgaven aan games momenteel. Daar is bitter weinig rationeel aan, maar ik ben zo vast niet de enige nutjob.
Old 17-06-2015, 20:10   #77   link
Ryuken
Tiger Riding Samurai

Ryuken's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cybdm View Post
Games moeten evolueren naar perpetuele licenties ongeacht het platform.
Als die licenties een goede service (voor eeuwig en drie dagen!) opleveren dan heb je ergens wel een punt. Dat is verre van het geval echter, zeker niet bij Bethesda waar men tamelijk snel alles aan modders overlaat. In dat geval heb ik liever geen enkele vorm van DRM. Blizzard of Valve kun je vertrouwen dat ze hun klassiekers blijven verkopen n dat ze ze laten werken op de meeste machines. Andere uitgevers? Die steken hun oude titels nog liever in een mortuarium of laten GoG het vuile werk opknappen.

Fallout 4 ziet er vrij afgewerkt uit, hopelijk blijft een bugfest als Fallout 3 uit. Die Pipboy ziet er chic uit van ver, maar het blijft plastic en gewoon een omhulsel.

Last edited by Ryuken; 17-06-2015 at 20:14.
Ryuken is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2015, 09:37   #78   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Quote:
Originally Posted by oblo View Post
als dat eerste ooit echt verdwijnt, is de gaming industrie aan mij alvast behoorlijk goede klant kwijt, ik koop namelijk enkel digitaal als er geen fysieke optie is en in die gevallen lukt het me exponentieel veel beter om enkel te kopen wat ik daadwerkelijk speel en dat is helaas maar heel kleine fractie van m'n totale uitgaven aan games momenteel. Daar is bitter weinig rationeel aan, maar ik ben zo vast niet de enige nutjob.
Klopt, is hier ook zo, of was toch voor een stuk. Maar goeie systemen zoals Steam vervangen na enige tijd van wennen uw 'fysiek' schap aan games, op een gegeven moment vormt dat ook uw collectie, bv. op mijn 3DS heb ik een zeer leuke eShop library staan (al is dat geen goed voorbeeld ref. goed systeem doh), zij het dan wel geen retail games. Des te interessanter nog aan belachelijke prijzen tijdens Steam sales om voor een appel en een ei nog lekker de titels van die reeks compleet te maken. Maar HeLLBirD zei het mooi en accuraat, het is bijna wegwerp gaming, ik hunker naar de tijden toen ik n game ging halen en er lang zoet mee was en elke byte niet onbesproken bleef, maar dat is een combinatie van aanbod, sales en persoonlijk vermogen ten opzichte van tiener die met spaarcenten naar de gameboer loopt.
Old 18-06-2015, 09:45   #79   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Bwa wegwerpgaming... het zijn maar games natuurlijk. Producten gemaakt om een mens te entertainen. Digitaal kopen kan er tenminste voor zorgen dat ge niet gaan hoarden en opstapelen en shit begint te spelen tegen uw goesting omdat ge het nu toch maar gekocht hebt en dat daar in de verpakking naar u ligt te staren. Pas op, ik ben ook zo wat hoor Ik koop ook quasi altijd fysiek, maar eigenlijk is collectioneren van games maar iets dwaas. Moesten HDD's niet zo klein en digitaal niet zo duur zijn, kocht ik wrs wel meer digitaal. Altijd die fucking schijfkes wisselen. Maar tstaat ook zo schoon in de kast h

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2015, 10:19   #80   link
Kalutica
Fanboy

Kalutica's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ryuken View Post

Fallout 4 ziet er vrij afgewerkt uit, hopelijk blijft een bugfest als Fallout 3 uit.

Hmm, ik heb fallout 3 2x uitgespeeld en kan de keren dat ik een bug tegen kwam op 1 hand tellen.

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules