Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 13-05-2016, 07:34   #41   link
Hek
bored...

Hek's Avatar

Quote:
Originally Posted by DM View Post
Nieker: Het was eerder 2 uur Maar die research valt nog mee, ik zorg er wel voor dat ik die niet teveel onderbreek door die events (bvb die aliens te 'ontdekken'). Direct beginnen (de tutorial zegt u dat ook) door de dichtstbijzijnde stelsels te ontdekken en als research te investeren in New Worlds Protocol. Dat is nochtans een van de eerste die je hebt, raar dat ge dat niet ziet ?
Die research is random. Alhoewel de kans groot is dat je die New Worlds Protocol "trekt", heb ik toch ook een 5 tal keer moeten proberen alvorens ik het had.

Vind het best wel super eigenlijk! Nog nooit een spel van Paradox gespeeld, maar het ligt me wel. Komt wel een beetje traag op gang had ik de indruk, maar nu na een 5 tal uur begint het wel vooruit te gaan
Hek is offline   Reply With Quote
Old 13-05-2016, 08:27   #42   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
Ik zit met het probleem dat een van mijn werelden volledig afgezonderd is geraakt. Er zit een empire tussen waar ik geen al te goede vriendjes mee ben. Dus ik mag zelfs geen civilian ships door hun gebied sturen. Moest ik nu warp technologie hebben, kon ik er rond vliegen, maar ik heb hyperlanetechnologie.

Met als gevolg ook dat er al een onafhankelijkheidsfactie bestaat op de planeet. Ik zal op een gegeven moment waarschijnlijk niet anders kunnen.

Er is ook een onafhankelijkheidsfactie voor mijn grootste sector, maar fuck die.

Ondertussen heb ik al een paar verschillende rassen in mijn empire. Onder ander een afscheiding van mijn ras dat natuurlijk geėvolueerd is. De rest zonder oorlog te voeren uiteraard want ik ben pacifist.

Ik zit ook al vanaf het begin van de game met een quest waar ik een 5 sterren scientist voor nodig heb. Nog nooit zo een gezien .
Old 13-05-2016, 09:04   #43   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
Quote:
Originally Posted by Hek View Post
Die research is random. Alhoewel de kans groot is dat je die New Worlds Protocol "trekt", heb ik toch ook een 5 tal keer moeten proberen alvorens ik het had.

Vind het best wel super eigenlijk! Nog nooit een spel van Paradox gespeeld, maar het ligt me wel. Komt wel een beetje traag op gang had ik de indruk, maar nu na een 5 tal uur begint het wel vooruit te gaan
Ah, dat wist ik niet, ik kreeg dat als de eerste samen met een missie om dat te onderzoeken, dus ik dacht dat dat standaard zou zijn
DM is offline   Reply With Quote
Old 13-05-2016, 10:13   #44   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Quote:
Originally Posted by Divolinon View Post
Ik zit met het probleem dat een van mijn werelden volledig afgezonderd is geraakt. Er zit een empire tussen waar ik geen al te goede vriendjes mee ben. Dus ik mag zelfs geen civilian ships door hun gebied sturen. Moest ik nu warp technologie hebben, kon ik er rond vliegen, maar ik heb hyperlanetechnologie.

Met als gevolg ook dat er al een onafhankelijkheidsfactie bestaat op de planeet. Ik zal op een gegeven moment waarschijnlijk niet anders kunnen.

Er is ook een onafhankelijkheidsfactie voor mijn grootste sector, maar fuck die.

Ondertussen heb ik al een paar verschillende rassen in mijn empire. Onder ander een afscheiding van mijn ras dat natuurlijk geėvolueerd is. De rest zonder oorlog te voeren uiteraard want ik ben pacifist.

Ik zit ook al vanaf het begin van de game met een quest waar ik een 5 sterren scientist voor nodig heb. Nog nooit zo een gezien .
Kan je het spel spelen zonder warfare? Ik was zo gestart maar ben snel veranderd toen 2 systems volledig kapot gemaakt werden en ik niets van leger had
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 13-05-2016, 10:21   #45   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
Niet echt. Ik heb het geluk om omringd te zijn door empires die redelijk vriendelijk zijn tegenover mij. Moest er daar bvb een xenophobe militaristisch empire bijgeweest zijn zou mijn game snel gedaan geweest zijn.

Dan nog heb ik al in een oorlog gezeten. Ik maak deel uit van een alliantie en een van mijn allies werd aangevallen. Er komen ook regelmatig stemmen uit die alliantie om iemand aan te vallen. Gelukkig heb ik genoeg macht in de alliantie dat ik quasi een veto heb.

Wincondities zijn eigenlijk ook niet echt pacifist vriendelijk. Ze zullen de pacifist speelstijl nog wat moeten uitbreiden eigenlijk.
Old 13-05-2016, 10:24   #46   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Ik vind het vooral straf dat je enkel influence kan krijgen (binnen de diplomacy) door rivalries te declaren.
Old 13-05-2016, 11:09   #47   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

https://www.vg247.com/2016/05/11/ste...ammer-40k-mod/

aw yiss, vanavond eens bekijken.
Old 13-05-2016, 11:15   #48   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Er zijn natuurlijk verschillen, maar wat is plezanter? Stellaris of CK2?

Ik vraag dat omdat ik erg veel zin heb in een grand strategy en Stellaris, maar eigenlijk CK2 niet eens zoveel heb gespeeld.
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 13-05-2016, 11:24   #49   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Quote:
Originally Posted by DM View Post
Damn da's rap
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 13-05-2016, 11:37   #50   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dj El Marriachi View Post
Er zijn natuurlijk verschillen, maar wat is plezanter? Stellaris of CK2?

Ik vraag dat omdat ik erg veel zin heb in een grand strategy en Stellaris, maar eigenlijk CK2 niet eens zoveel heb gespeeld.
Eigenlijk zijn ze niet vergelijkbaar, ondanks dezelfde makers.

Als je wil vergelijken zou ik kiezen tussen Stellaris en Europa Universalis. Beide zijn op veel grotere schaal dan CK2.

Maar op dit moment zou ik toch wel CK2 kiezen. Al kan dat nog veranderen als ik dit meer speel
Old 13-05-2016, 11:38   #51   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Heeft iemand al een goede guide of zo gevonden voor stellaris? Ik zie wel veel filmpjes, maar die zijn allemaal nogal traag en met weinig diepgang. Ik wil eens weten wat ik allemaal verkeerd doe op dit moment
Old 13-05-2016, 11:40   #52   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Mij tot nu toe al goed mee geamuseerd, maar ben wel nog maar een uur of 3 bezig.

Heb de indruk dat ik wat te lang wacht. Ik begin zo bunkergewijs mijn home region te beveiligen en enkel die twee andere systemen die de quest vroeg. Voor de rest nog niets gedaan eigenlijk.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 13-05-2016, 11:41   #53   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

reddit.com/r/stellaris

Zo heb ik daar bvb geleerd dat een planeet terraformen alle blockers verwijdert en dat een vloot in orbit rond een vriendelijke planeet minder upkeep kost, en nog geen klein beetje. (dat laatste is wel logisch uiteraard).

edit:

Last edited by DM; 13-05-2016 at 11:49.
Old 13-05-2016, 11:45   #54   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

http://www.idigitaltimes.com/stellar...-empire-533280

Hier staan ook een paar zaken bij die ik nog niet wist. Soms belangrijke details zoals die detailed mapinfo :D
Old 13-05-2016, 16:40   #55   link
Robin
Redactie

Robin's Avatar

Ja lap. Ik moest een pirate station vernietigen maar dat lag in het ruimtegebied van een ander ras. Die wou mij geen travel rights ofzo geven, dus uiteindelijk maar oorlog verklaart. 5 minuten later heeft hij en zijn stomme vogelbondgenoot alles van mij kapotgemaakt en khad geen saves meer .
Robin is offline   Reply With Quote
Old 13-05-2016, 22:14   #56   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Net even opnieuw begonnen, zelf een Empire gemaakt bestaande uit reptielen met een militaire dictatuur.

Net m'n eerste planeet gekoloniseerd. Wat een spel
Old 13-05-2016, 22:49   #57   link
Sexy Schaap
'sexy' 'schaap'

Sexy Schaap's Avatar

Early game is heel goed maar mid-endgame is ronduit zwak. Er is in feite niets te doen, ge kunt enkel een vormloze blob aanvallen zodat uw vormloze blob wat groter wordt en grenst aan een nieuwe vormloze blob om aan te vallen. En dat herhalen tot ge het beu zijt. Geen doelen, geen economie, geen trade, geen diplomacy, geen spionage, nauwelijks interne management. Binnen 100 euro gaat het een topspel zijn maar nu hebt ge op 10-20 uur alles gedaan dat er te doen valt. 't Is momenteel een half spel, maar die helft is wel plezant.
Sexy Schaap is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2016, 06:53   #58   link
Moer
Senior Member

Moer's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sexy Schaap View Post
Early game is heel goed maar mid-endgame is ronduit zwak. Er is in feite niets te doen, ge kunt enkel een vormloze blob aanvallen zodat uw vormloze blob wat groter wordt en grenst aan een nieuwe vormloze blob om aan te vallen. En dat herhalen tot ge het beu zijt. Geen doelen, geen economie, geen trade, geen diplomacy, geen spionage, nauwelijks interne management. Binnen 100 euro gaat het een topspel zijn maar nu hebt ge op 10-20 uur alles gedaan dat er te doen valt. 't Is momenteel een half spel, maar die helft is wel plezant.
Inderdaad, had ik het gekocht had ik nu veel spijt van mijn aankoop..
Moer is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2016, 12:17   #59   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Vanaf mid-game vind ik het ook saai worden. Enorm weinig te doen. Zelfs Civ4 was op vele vlakken uitgebreider.
Old 15-05-2016, 12:53   #60   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Een van de snelste verkopende Paradox games blijkt, maar spijtig dat de beste zet afwachten is tot het spel wat is aangedikt.
Ik ging het kopen maar door tijdsgebrek nog niet gedaan, ik wacht af nu.
Cybdm is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules