Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 15-05-2016, 13:50   #61   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Kortste shrimphype ooit
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2016, 16:23   #62   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Civ 5 expansion gekocht voor 7.5 euro in de plaats. Nu heb ik de complete edition en zal me daar weleens op gooien. Stellaris komt dan ook wel eens in een bundle in sale erin.
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2016, 16:33   #63   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
Ik amuseer me wel enorm hard met het spel, maar heb de indruk dat Paradox het succes van DLC heeft gezien voor CK2 bvb. en nu denkt dat ze dan hun spel zomaar wat kunnen uitbreiden als ze het nodig vinden.

AI is wel gigantisch achterlijk met momenten

Last edited by DM; 15-05-2016 at 16:37.
DM is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2016, 10:20   #64   link
Mithror
Senior Member

Mithror's Avatar

Ik amuseer me toch wel voorlopig.

De AI is inderdaad wat, euh, bizar. Boven mij zat een fallen empire, rechts van mij pingu´ns en onder mij katten. Die pingu´ns pakken zo plots een planeet in die ik wou nemen (via frontier outpost), wat ik niet cool vond, dus direct rivalry gestart en ambassade bij de katten. Mijn vloot was nog niet sterk genoeg om oorlog te voeren, dus ik breid elders uit en wacht wat af. Plots willen de katten een alliantie aangaan met mij, dus ik ga akkoord. Zijn sterkte is inferior aan mij, de katten zijn equivalent en dan willen die katten oorlog voeren met de pingu´ns met als doel dat de katten hun enige planeet zouden krijgen. En ik maar het harde werk doen? Lol, nee. Paar keer geprobeerd van zelf oorlog te verklaren en mij de planeet te geven of de katten mijn vazal te laten worden, maar nee. Dat wou die nooit. Fucker. Alliantie verbroken en het maar op mijn eentje gedaan. Was wel een fucking lange oorlog. Ik had nog geen shields en werd compleet vernietigd, dus eerst zijn omringende planeten geraid en zijn wormhole station kapot gemaakt, terwijl ik shields aan het researchen was. Uiteindelijk gewonnen, vazal gemaakt en later ge´ntegreerd. Daarna ook die katten aangevallen (zal ze leren...), vazal gemaakt en ook ge´ntegreerd.

Wou dan zelf een alliantie starten met een ander ras, maar dat lukt dus niet he. Traden is super lastig. Moest dus op mijn eentje rustig uitbreiden en mijn vloot upgraden. Op een bepaald moment is er plots een event waarbij er vanuit een andere dimensie wezens afkomen en plots een heel deel van het sterrenstelsel innemen. Iedereen begint plots allianties en federaties te vormen, dus ik join. Niemand doet er echter iets aan, dus ik zit nu uit te breiden en schepen te bouwen om de boel zelf maar te gaan redden. Sterkste vloot van federatie atm

Heb dus zeker een doel in mijn midgame voorlopig!
Mithror is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2016, 11:33   #65   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Ik ben nu opnieuw gestart en dat spel gaat voor geen meter vooruit. Ik heb geen influence (wel 3 rivals en mijn 2 kolonies zijn volgebouwd) en ik kan dus geen outposts meer bouwen. De eerste keer dat ik speelde kon ik heel makkelijk uitbreiden, nu zit ik na 4uur of zo nog altijd maar een 5 stelsels die van mij zijn :| Geen idee wat ik fout doe
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2016, 11:40   #66   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Teveel outposts en alliances? Met research kan je geluk hebben en de optie te krijgen om meer influence te krijgen. Kijk ook in je log of er opdrachten zijn die influence bijgeven. Als er een leader verkozen wordt geeft die meestals een opdracht zoals bouw meer research/mining stations. Door deze te completen krijg je brokken influence bij.
Old 17-05-2016, 09:26   #67   link
Mithror
Senior Member

Mithror's Avatar

Quote:
Originally Posted by Nieker View Post
Ik ben nu opnieuw gestart en dat spel gaat voor geen meter vooruit. Ik heb geen influence (wel 3 rivals en mijn 2 kolonies zijn volgebouwd) en ik kan dus geen outposts meer bouwen. De eerste keer dat ik speelde kon ik heel makkelijk uitbreiden, nu zit ik na 4uur of zo nog altijd maar een 5 stelsels die van mij zijn :| Geen idee wat ik fout doe
Hoeveel Frontier Outposts heb je actief? Die verminderen uw monthly influence gain ook afaik.

Ondertussen een 100k+ vloot gebouwd en dimensional portal van die Unbidden vernietigd, maar hun gebied blijft nog van hen. Zal het moeten opkuisen, maar de rest van de AI doet er dus niets aan he. Zodra ik dat gebied opkuis zullen ze er wel als de eerste bij zijn om het in te nemen... Ik weet ondertussen al waarom iedereen plots in alliantie en federatie wou gaan. Met die Unbidden aanwezig, krijgt iedereen plots veel betere relaties.
Old 17-05-2016, 12:26   #68   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Ik had er 2 lol. Maar ben opnieuw begonnen, het gaat plots veel beter en sneller... en dat met dezelfde faction. De randomness weegt iets te zwaar door op de gameplay vind ik
Old 17-05-2016, 13:11   #69   link
Mithror
Senior Member

Mithror's Avatar

Mja, 2 in het begin is waarschijnlijk teveel? Goed kijken ook hoeveel je krijgt voor rivalries. Is niet altijd evenveel, hangt van allerlei factoren af (o.a. afstand)
Old 17-05-2016, 14:14   #70   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

https://forum.paradoxplaza.com/forum...voyage.932668/

Wel goed dat ze blijkbaar de problemen in mid-late game aanpakken.
Old 18-05-2016, 00:55   #71   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Ok mijn huidige game loopt eigenlijk heel vlot. Ik zit nu constant met 1000 influence (mijn limiet), minerals staat op 15000+200 (ook mijn limiet), enkel energy is moeilijker.

Anyway, ik heb na een oorlog opeens 8 planeten in mijn bezit en dat zijn er teveel. Ik mag er maximum 5 hebben en de penalty die ik krijg is redelijk zwaar. Ik heb gezien dat je die planeten kan samen steken in een sector, maar dan kan je ze niet meer micro managen. Dus mijn vraag... wordt dat automatisch gemanaged of zo? Altijd alles upgraden etc?
Old 18-05-2016, 01:39   #72   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Die worden inderdaad gemanaged per sector. Je moet daar wat groter denken, vloten bouwen, aliens laten migreren, ...
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much Ś everything Ś in a flash Ś before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2016, 08:22   #73   link
Mithror
Senior Member

Mithror's Avatar

Dat wordt inderdaad gemanaged, maar niet alles gebeurd even deftig. Bvb ik had op een planeet een power plant gezet die strategic resource nodig had. En dat werkte, maar zodra ik die in een sector plaatste, klaagde hij dat hij geen resource meer had. Blijkbaar kunnen sectors geen strategic resources delen en moet alles dus binnen de sector beschikbaar zijn. Wat een beetje sneu is.
Old 20-05-2016, 16:49   #74   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sexy Schaap View Post
Early game is heel goed maar mid-endgame is ronduit zwak. Er is in feite niets te doen, ge kunt enkel een vormloze blob aanvallen zodat uw vormloze blob wat groter wordt en grenst aan een nieuwe vormloze blob om aan te vallen. En dat herhalen tot ge het beu zijt. Geen doelen, geen economie, geen trade, geen diplomacy, geen spionage, nauwelijks interne management. Binnen 100 euro gaat het een topspel zijn maar nu hebt ge op 10-20 uur alles gedaan dat er te doen valt. 't Is momenteel een half spel, maar die helft is wel plezant.
Dat ervaar ik toch helemaal niet, eigenlijk.

Zit nu 26 uur ver - dus mid-game zal wel het juiste woord zijn - en heb zelfs nog niet echt aan oorlog gedacht. Ben wat aan het schmoochen met naburige empires die gelijkaardige ideologie hebben, ze mogen naar mijn planeten migreren, en ondertussen ook een kakkerlakkenras ge-uplift, en er zijn ook transhumans, dus zit ondertussen met 5 rassen in mijn human empire.

Kolonisatie gaat gestaag verder, nog steeds, en met traits en upgrades van rassen kan ik nu zowat alles op een deftige manier koloniseren. Happy empire, deftige vloot, voldoende resources.

Maar heb ik het gevoel dat er niets meer te bereiken is? Helemaal niet, eigenlijk. Er is nog zoveel te doen, buiten vormeloze blobs aanvallen.

Tot hiertoe is het een game waarin nog steeds veel te ontdekken is, en waar oorlog voor mijn ras een last resort is, zeker geen must. Je moet uw spel wel zelf wat maken, uzelf pacen, en uw eigen doelen nastreven zonder direct voor galactic domination te gaan, ofzo.

Ik heb zo goed als helemaal op normal speed gespeeld, alle textjes gelezen, en helemaal niet de indruk dat het spel op een of andere manier crippled is. Dat je vanaf een bepaald moment niet meer al uw planeten kan micromanagen, vind ik net goed.

Ondertussen zowat met de hele galaxy contact, en ik hoop snel een democratische federatie aan te gaan met mijn vriendelijke buren, en een sterk blok te vormen tegen de religieuze zotten in het universum

Veel goeie vernieuwing in het genre in dit spel.
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much Ś everything Ś in a flash Ś before we fall back again into our agreeable somnolence.
Old 20-05-2016, 19:32   #75   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

http://www.quartertothree.com/fp/201...snt-even-work/

Dit heeft me doen afzien van een aankoop (voorlopig)
Old 22-05-2016, 15:19   #76   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
http://www.quartertothree.com/fp/201...snt-even-work/

Dit heeft me doen afzien van een aankoop (voorlopig)
Het heeft imo bakken persoonlijkheid... en sfeer.

Het is geen "Europa Universalis in space", duh. Het is eerder een verdere iteratie van games als Endless Space, GalCiv, ... met een aantal heel goeie en vernieuwende Paradox-elementen die het genre imo een enorme boost geven.
Old 22-05-2016, 16:15   #77   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Gisteren voor het eerst gespeeld met een paar maten, het was opeens 4u Voor mij een van de betere games in zijn genre van de laatste jaren.
Old 22-02-2018, 09:30   #78   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
Vandaag komt naast de nieuwe expansion ook 2.0 uit. De basisgame is volledig hervormd.

De grootste verschillen lijken mij FTL en Starbases:

Quote:

# FTL Rework
* Every empire now starts with the Hyperdrive FTL.
* Wormhole Travel and Warp Travel are no longer available FTL types at the start of the game, and have been changed into additional (and very different from before) modes of travel detailed below.
* Pairs of Natural Wormholes can now be found scattered across the galaxy, connecting two star systems across vast distances. It is possible to pass through them for near-instantaneous travel, with the correct technology.
* Gateways are ancient megastructures connected in a network. Like the Wormholes, they allow instant travel across the galaxy. Gateways need to be activated before they can be used, and you are able to construct new Gateways once you have the technology to do so. Gateways do not require Utopia to restore or build.
* FTL Inhibitors prevent hostile fleets from advancing, they can only leave by the hyperlane they came from while any FTL Inhibitors in the system remain active. Starbases and planets get access to FTL Inhibitors if you have researched the associated technology.
* Jump Drives now allow fleets to make near-instantaneous point-to-point jumps that ignore hyperlanes. However, jumping has a long cooldown and significantly debuffs the fleet while the cooldown is in effect.

# Starbases
* System ownership is now determined by who controls the Starbase in it. Starbases are similar to Frontier Outposts and Spaceports combined into one, and they can be upgraded and specialized with different modules and buildings. You must now fully survey a system before constructing a Starbase in it
* Starbases can be upgraded from Outposts into Citadels (5 levels total)
* Starbases have module slots (0/2/4/6/6) that can be filled out with different Modules such as Shipyards and Trading Hubs
* Starbases have building slots (0/1/2/3/4) that can be filled out with different Buildings such as the Fleet Academy and the Nebula Refinery
* Starbases can build and maintain their own fleet of defensive platforms. The number of defensive platforms a Starbase can support depends on its size, buildings and other factors such as ascension perks
Patch notes: https://forum.paradoxplaza.com/forum...notes.1069794/

Acopalypse (DLC) features:
Old 22-02-2018, 14:07   #79   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Goed om dit te zien. Bij launch was het leuk maar werd het snel saai omdat er geen mid- of end-game was.

Misschien eens terug installeren dan.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules