Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 04-03-2018, 02:25   #20901   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
Originally Posted by HeLLBirD View Post
Nu moet je Lacrosse spelen om mee te zijn., als ik zo kijk bij mijn vroegere snobvriendjes. :/
ik heb er een aantal op mijn facebook die krampachtig de snob zitten af te hangen met Rotaract of golfen. vrij irritant als je weet dat ze krampachtig de ladder problemen op te klimmen, en het allemaal maar schone schijn is.

nuja:
Quote:
Lacrosse is a gateway rich person sport. It’s not entirely exclusive, but it’s one of the first conscious steps that a rich athlete can make towards engaging in rich-person sports. What’s funny about lacrosse is that there isn’t anything inherently “rich” about it other than its origins at Catholic prep schools in the mid-Atlantic states. It’s played on a regular ‘ole field, the equipment is pricey, but no more than football gear or an expensive baseball bat, but for some reason, it’s the official sport of entitled white kids who don’t want to be thought of as entitled white kids (but still actually do). Other ways lacrosse players in high school or college “break the mold” of being rich white kids are: listening to Widespread Panic, smoking lots of pot, driving an American SUV, having longish hair, and wearing leather necklaces that they got on near their parent’s friend’s winery in Spain.
Old 04-03-2018, 08:00   #20902   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Asus zenbook online besteld bij mediamarkt met de btw vrije dagen. Nu blijkt die niet meer leverbaar en willen ze het toonzaalmodel verpatsen. Beuh...
Bourgi is online now   Reply With Quote
Old 09-03-2018, 13:01   #20903   link
Jerre_31
Senior Member

Jerre_31's Avatar

Send a message via MSN to Jerre_31
Een stroomadapter voor m'n Canon 20D... Gedaan met platte batterijen in de sterrenwacht. Waarom nog een Canon 20D vraag je je af: hij is aangepast om betere doorlaat te hebben in het dieprood spectrum. De kleur van veel waterstofnevels. Daarom dus.
Old 09-03-2018, 14:38   #20904   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

is vrij courant om oudere duurdere toestellen om te bouwen naar UV, IR of iets anders
ik vraag me wel af, waarom geen full frame. FF heeft veel minder ruis. geen idee hoe groot de beeldcirkel van je arsenaal lenzen is.
Old 11-03-2018, 18:37   #20905   link
Jerre_31
Senior Member

Jerre_31's Avatar

Quote:
Originally Posted by Teus View Post
is vrij courant om oudere duurdere toestellen om te bouwen naar UV, IR of iets anders
ik vraag me wel af, waarom geen full frame. FF heeft veel minder ruis. geen idee hoe groot de beeldcirkel van je arsenaal lenzen is.
M'n objectieven zijn alle oude analoge, dus full frame. Problematischer zal de beeldcirkel zijn van de 2 telescopen. Beeldveldkromming is bij de gebruikte brandpunten een belangrijk punt.

Van wat ik gevonden heb blijken beiden ook een voldoende grote beeldcirkel te hebben. Maar ik vrees dat dan de beeldveldkromming gaat beginnen spelen. M'n lenzenkijker heeft een focal reducer/field flattener, maar de grote Schmidt cassegrain niet... Dus APS-C.

Last edited by Jerre_31; 11-03-2018 at 18:41.
Jerre_31 is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2018, 18:39   #20906   link
Jerre_31
Senior Member

Jerre_31's Avatar

vandaag gekocht: een usb adapterken om IC's te programeren:
https://nl.aliexpress.com/item/CH341...311.0.0.b3DTCI

Een adapter om rechtstreeks aan te sluiten op een bios chip van een PC:
https://nl.aliexpress.com/item/Free-...311.0.0.b3DTCI
Old 11-03-2018, 19:24   #20907   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Jerre on a spending spree! Restecp.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2018, 19:27   #20908   link
Jerre_31
Senior Member

Jerre_31's Avatar

geld moet rollen
Old 11-03-2018, 19:40   #20909   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

proficiat ,met uw aankoop !!

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Racing is life. Everything else is just waiting.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.
DaHitch is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2018, 22:36   #20910   link
Jerre_31
Senior Member

Jerre_31's Avatar

Quote:
Originally Posted by DaHitch View Post
proficiat ,met uw aankoop !!
merci: als het doet wat het moet doen, dan heb ik m'n ASUS P5B moederbord gerepareerd , en kan ik m'n gemodde Socket 771 Xeon Quad Core weer gebruiken op het Socket 775 moederbord. Gud timez
Old 12-03-2018, 14:52   #20911   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

Nieuwe case voor mijn HTPC.

A-star is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2018, 15:05   #20912   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Ik moest een nieuwe schuurzool en wat schuurpapier hebben van Festool. Ik dacht alles bij Klium.be te bestellen, maar wilde het eigenlijk vandaag al hebben.
Ik weet dat Klium levert vanuit de magazijnen van Imes in Hasselt, dus ik dacht: Ik rij even langs bij Imes, en koop het daar gewoon in de winkel.
Verkoper in de winkel kende niets van Festool, en nam me mee naar het magazijn waar ik zelf kon kiezen wat ik nodig had. Bij het afrekenen schrok ik toch wat van de prijs: 255 eur voor alles. Thuis geef ik dezelfde bestelling in op klium.be: 181 eur. Maar liefst 30% prijsverschil.
Conclusie: nooit meer bij Imes halen, alles bij klium.be bestellen dus. Komt uit zelfde magazijn, maar scheelt serieus in prijs.

Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 21-03-2018, 21:25   #20913   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

Special-T theemachine voor mijn verjaardag.

Old 21-03-2018, 21:29   #20914   link
rooz
siii

rooz's Avatar

Ah ne waterkoker
Old 21-03-2018, 22:39   #20915   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

:')
Old 22-03-2018, 09:56   #20916   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Quote:
Originally Posted by A-star View Post
Nieuwe case voor mijn HTPC.

zijn HTPC's niet redelijk 2010? Tegenwoordig stream je toch zowat alles vanaf eender welk apparaat?
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much everything in a flash before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 22-03-2018, 11:12   #20917   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

Heb je alles zelf in handen, nieuwe codec installeren wanneer het nodig is en niet moeten wachten op de hardware fabrikant voor een firmware update.

Ik zou zelf wel eerder een Raspberry Pi nemen tegenwoordig.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 22-03-2018, 11:56   #20918   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

en de planning is van eind dit jaar daar een GPU in te steken enzo games te spelen op mijn TV.
Old 22-03-2018, 11:57   #20919   link
Belgatom
Granpa Shrimp aka Neut

Belgatom's Avatar

Zou niets anders willen dan mijn geliefde HTPC. Zoals DJB zegt, je hebt controle over heel wat meer. Dedicated remote, want met die andere toestellen moet je steeds je telefoon boven halen om een actie uit te voeren. Tel daar bij dat ik er eentje heb waar je met de remote het toestel kunt aansteken en de kous is af.
Old 22-03-2018, 14:10   #20920   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Chromecast en Steam Link ftw Waarschijnlijk zelfs goedkoper dan die HTPC-case alleen al.

Tenzij je vanalles illegaals wilt afspelen, misschien - maar wie heeft daar nu nog tijd voor?
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much everything in a flash before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules