Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 17-10-2018, 20:00   #3061   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Dochter van bijna anderhalf is stout daarnet. Ik pak haar op en zeg "braaf zijn h, wie is er hier baas?" en ze antwoordt "mama".
Old 17-10-2018, 23:11   #3062   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

Quote:
Originally Posted by Roswell View Post
Dochter van bijna anderhalf is stout daarnet. Ik pak haar op en zeg "braaf zijn h, wie is er hier baas?" en ze antwoordt "mama".
Waarheid komt uit een kindermond.
A-star is offline   Reply With Quote
Old 18-10-2018, 08:33   #3063   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Quote:

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2019, 09:41   #3064   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by Blondje View Post
Hier was onze oudste ook rond de 4 weg met fietsen. Van een loopfiets meteen naar een gewone fiets zonder zijwieltjes.
Die van ons was er nu ook verrassend snel mee weg.
Voor de winter, af en toe de wieltjes eraf en dan maar vasthouden. Een paar meter alleen en stoppen lukte net.

Afgelopen vrijdag vroeg ze er nog eens achter en op een half uurtje heeft die geleerd om te vertrekken, bochten te nemen en te stoppen. Ik cross er nog volop achter, just in case, maar eigenlijk moet ik ze precies gewoon vertrouwen geven.

Idem voor de nachtelijke pamper. Al 2j zindelijk overdag, maar elke morgen een natte pamper. Tot ze toegaf dat ze dat gewoon deed uit luiheid in haar warme bedje Enig nadeel: Dat ze ons nog komt wakker maken voor haar nachtelijk toiletbezoek

De jongste (bijna 1.5j) is ook plots vlot weg met stappen.
Waar ze een paar weken geleden nog snel terug in kruipstand ging, is het nu omgekeerd. Vallen is rechtstaan en verder gaan

Weer zo een periode dus van "damn ze worden snel groot"

Last edited by Turtle; 04-03-2019 at 09:46.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2019, 20:49   #3065   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Van de onze is dat ook een leuk verhaal: voor zijn 2e verjaardag heeft hij een Kokua loopfietsje gekregen en hij heeft er redelijk veel mee gefietst. Vorige zomer (ik denk begin juli) was hij 3 jaar en 4 maanden en ging naar de zomeropvang. Hij heeft daar doodleuk op zijn eigen beslist om een klein fietsje zonder zijwieltjes te nemen en kon daar gewoon direct mee fietsen over het speelplein.

We wisten niet wat we zagen. Idem de begeleiders, lol
Old 19-03-2019, 19:08   #3066   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Gisteren bij de gynaecoloog te horen gekregen dat onze baby aan single umbilical artery lijdt. Gynaecoloog zei dat het allemaal wel niet zo erg is, maar dat er toch een extra onderzoek nodig is. Dat is gepland voor volgende week dinsdag in UZ Jette.
Is er toevallig iemand die hetzelfde heeft gehad op het forum en er wat meer over kan vertellen?
Voor de rest was alles dan wel in orde qua organen en zat hij pal op de mediaan.

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2019, 10:20   #3067   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Onze dochter is vorig weekend 2 jaar geworden, en "nummer 2" komt er binnen een maandje aan. Tijd dus om haar in een groot bed te laten slapen.
Iemand aanraders voor een matras 90x200?

Als ik een basis pocketveren matras bij Weba bekijk, dan zie ik "Pocketveer matras met 5 comfortzones". Maar ik heb net gelezen dat het voor kinderen tot 12j net helemaal geen zones mag hebben, omdat dat niet aangepast is aan het kleine lichaam.
https://www.weba.be/nl/slaapkamer/ma...10125-001.html
Bij Ikea staat er gewoon "Met behulp van individueel ingekapselde pocketveren die zich onafhankelijk van elkaar bewegen en het lichaam precies volgen, krijg je op de juiste plaatsen steun." Geen zones, dus ok?
https://www.ikea.com/be/nl/producten...-art-50244524/

Bos & bomen...
Old 07-05-2019, 11:17   #3068   link
kar
Public servant

kar's Avatar

zones voor kinderen? Binnen 6 maand zijn ze gegroeid en liggen de zones al niet goed meer. Pocketveren an sich is niet een probleem. Comfortzones zijn stevigere of zachtere pocketveren afhankelijk van de nodige steun.
kar is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2019, 11:28   #3069   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Vroeger sliepen wij op een plank met een dunne foam

Ineens een volwassenenmaat? Hier toch geopteerd voor een tussenmaat. Al kwam daar een gewone dikke foammatras bij. Binnen een jaar kan dat naar de kleinere zus.
Old 07-05-2019, 11:28   #3070   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Quote:
voor kinderen tot 12j net helemaal geen zones mag hebben
Dat zeg ik toch ook?
Edit: @Kar dus

@Turtle: ja, we gaan de volledige kinderkamer die we voor Liv hadden gekocht en inderdaad de tussenstap heeft (en in uitbreiding eigenlijk gewoon de kamer op zich), doorschuiven naar nr2.
En gezien we dus volledige kamer moeten hebben voor Liv vonden we het wat nutteloos om daar dan een tussenstap voor te kiezen, beter direct "goed".

Last edited by Roswell; 07-05-2019 at 11:33.
Roswell is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2019, 22:13   #3071   link
Blondje
*

Hier zijn ze ook rond die leeftijd overgeschakeld op een groot bed, meteen 90*200. Wij hebben een foammatras van gemiddelde prijsklasse van IKEA (t was de kin die zelf zei dat die best ok zijn, zeker voor kinders). Als er dan eens ene over kotst/bloedneus/... heeft is t ook geen ramp als ze foutu is (maar investeer in een paar goeie beschermhoezen of een dekmatras), maar ze ligt zeker niet slecht. En als ze groter zijn investeren we in een degelijkere. Pocketveren zou ik ook nog efkes achterwege laten als ze nog zo klein zijn.
Blondje is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2019, 06:12   #3072   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Het is wel een pocket veren geworden, maar een die een foam topper heeft ingewerkt en volgens de uitleg wel geschikt is voor kinderen. Als ik er zelf op ging liggen, dan zakte ik bijna niet in, dus leek me ok.
Waterdichte (en ademende) hoezen hebben we ook idd.
Grappig dat je kots en bloedneus, maar niet plassen zegt..
Old 10-05-2019, 11:46   #3073   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

We hebben zo'n gewone foam matras in de ikea gekocht.
Old 11-05-2019, 06:51   #3074   link
Blondje
*

Quote:
Grappig dat je kots en bloedneus, maar niet plassen zegt..
Om een of andere reden doen mijn kinders dat niet. Seppe heeft nog nooit in zijn bed geplast en was sneller droog snachts als overdag. Sander 1 keer toen hij ziek was maar kheb dus al meer moeten opstaan voor een hevige bloedneus of kots te kuisen, al valt dat laatste gelukkig ook wel mee. En kots en bloedneus zijn ook wel iets hardnekkiger dan pipi, denk ik?
Blondje is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules