Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 20-09-2018, 20:30   #27001   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Originally Posted by blumcole View Post
Wat is er mis met OneDrive?
Helemaal niets, maar sommige mensen zitten nog in het Ballmer-tijdperk vastgeroest, toen het nog hip en trendy was om M$ IS EVIL te roepen.

Ik gebruik het meest Google Drive met Gmail, maar enkel de gratis versies. Voor backups gebruik ik Amazon Cloud Drive. Was toendertijd het goedkoopst, al hebben ze intussen hun quota en prijzen wel aangepast. Dat was nadat ik 500 GB aan data had geupload :-/. Mensen die Amazon Prime hebben, kunnen foto's gratis storen op Cloud Drive.

Ik zou zeggen, bekijk eens hoeveel je nodig hebt en vergelijk dan de verschillende providers.
Old 20-09-2018, 20:52   #27002   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Aight, merci voor alle opmerkingen. Ook hier komt er niet echt een winnaar uit de bus, het lijkt me dat ik weinig verkeerd kan doen. Voorlopig wil ik gewoon al mijn schooldocumenten in sync hebben, da's momenteel een map van 10GB. Dan is Google Drive mijn beste zet, lijkt me.

Volledig back-uppen is iets waar ik op termijn wel naar kijk, dan wordt het Office-plan weer interessant (Office op 5 pc's + 5TB aan 100/jaar). Maar da's voor later.
Old 20-09-2018, 20:54   #27003   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Wat ik me wel afvraag: zijn er hier veel gebruikers die gewoon alles in zo'n cloud-map steken (ongeacht welke service)? Dat lijkt me immers het meest logische toekomstplan: een mappenstructuur gelijk ik al eeuwen gewoon ben, maar dan gelinked aan de cloud, ergo op al mijn toestellen bereikbaar en steeds safe.
Old 20-09-2018, 21:02   #27004   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Single sign on van google is anders wel extreem handig, net als account recovery methodes. En op dat vlak suckt microsoft enorm.

En ja, ideale plek om al uw documenten te bewaren...
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much everything in a flash before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2018, 21:36   #27005   link
vAmP
Seor

vAmP's Avatar

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
Wat ik me wel afvraag: zijn er hier veel gebruikers die gewoon alles in zo'n cloud-map steken (ongeacht welke service)? Dat lijkt me immers het meest logische toekomstplan: een mappenstructuur gelijk ik al eeuwen gewoon ben, maar dan gelinked aan de cloud, ergo op al mijn toestellen bereikbaar en steeds safe.
Ik sla standaard al mijn werk en foto's op in dropbox/drive ja. Buiten dat schiet er niet veel meer over dat kan gesynced worden over verschillende pc's. Ik heb het nog met gamesaves gedaan, maar dan moest ik met virtuele folders werken anders snapten de games het niet.
vAmP is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2018, 12:37   #27006   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Ik betaal maandelijks 3 euro aan MS voor onedrive (toen je nog 100 gb plan kon krijgen) en alles op mijn PC dat ik bewaar, bewaar ik in mijn onedrive folder. Dat zorgt voor een enorm gevoel van gerustheid: als mijn PC faalt ben ik niets kwijt. Een beetje zoals een chromebook werkt. De laatste tijd trek ik nogal veel foto's en ik nader mijn limiet dus ik ga in de toekomst moeten zoeken naar atlernatieven. Dit omdat ik geen zin heb in de huidige plannen waar altijd office bij zit. En office heb ik al (quasi) gratis via mijn werk.

Potenza, kijk eens of je via school niet ergens een goedkoper of gratis plan kan krijgen?
kar is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2018, 12:47   #27007   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
Google cloud man echt, wat een zegen.

Ik ben onlangs overgestapt van iCloud drive (waarvoor ik 99 cent betaalde voor 50GB) naar Google drive (waar ik 15GB gratis heb).
Ik gebruikte niets van die 50GB, dus ik vond het een beetje onozel om daar voor blijven te betalen.

Daarnaast zit ik vaak multiplatform en daar werkt die echt zeer goed op.
Ik steek daar ook de hele boekhouding/administratie in van mijn zaak en al de rest. Gewoon een logische structuur.

Echt verschoten van Google Drive op iOS en Windows, werkt mega goed.
Guru is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2018, 13:17   #27008   link
AngeluS
Shizkebab!

AngeluS's Avatar

Een ander voordeel van Google is hun Photos service.
Alle foto's gratis opgeslagen aan hun "formaat", anders tellen ze mee in jouw limiet. Maar voor ons is hun high quality hoog genoeg waardoor we alles gratis opslaan
Old 24-09-2018, 13:49   #27009   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
Ik care niet veel voor de iCloud Drive toestanden (enfin twerkt maar ik gebruik dat niet echt, geen enkele eigenlijk), maar Ik vind iCloud Photo Library wel zot gemakkelijk. Slaat alles mooi op aan full formaat en synct naar al uw Apple devices, maar in de app zelf. Fotobewerkingen gedaan in Photos op de iMac syncen naar uw iPhone en iPad. Noice. 10 Eur per maand voor 2 TB.

De rest is ook wel makkelijk eigenlijk. Cloud backups, paswoord sync, delen met gezin, .... Maar ge moet wel in het Apple ecosysteem zitten. En waarschijnlijk doet Google dit wel beter ofzo; tis uiteindelijk hun corebusiness; maar Apple heeft dat serieus goed rechtgetrokken iit hun MobileMe-tijdperk.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2018, 14:12   #27010   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

Ik was op tijd voor een tijdelijke promo bij https://www.transip.nl/stack/
heb daar nu 1TB gratis. Dat is voor foto's en dergelijke.

Documenten doe ik op Dropbox.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2018, 14:30   #27011   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Ondertussen al vrolijk vertrokken met Google Drive, da's inderdaad lichtjes fantastisch. Desktop of laptop, map is (op soms een paar seconden geduld na, zeker als ik met laptop offline gewerkt heb) altijd perfect in sync. Hoe onnozel ook dat dit fantastisch systeem zo nieuw is voor mij, Neanderthaler da'k zen.

Voorlopig is 15GB nog ok, mijn PC moet toch nog eens een fresh install krijgen. Vanaf dan denk ik wel alles op Drive te zetten en de opslagruimte uit te breiden. Zo comfy en safe. Ook Google Photo's is inderdaad ferm, dat zou ook ineens een pak meer gemoedsrust geven. Moet ik dringend eens arrangeren.

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules