Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Reply

Thread Tools
Old 14-11-2017, 12:38   #741   link
LukeSoloSalade
Zetelliberaal

LukeSoloSalade's Avatar

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
Ik weet niet goed wat te verwachten. Meer LotR = yes please, meer Hobbit = god no.
Meh zo slecht was the Hobbit nu ook weer niet. Zelfs als de serie 'maar' dat niveau haalt, gaat deze fanboy het toch kijken.
Old 14-11-2017, 13:58   #742   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Argh, neen. Het wringt nog steeds hoe zwaar Peter Jackson uit de bocht is gegaan met zijn tweede trilogie, zéker in vergelijking met de originele drie films. Op elk vlak werd er een schep of duusd bovenop gedaan, tot een tenenkrullende romance tussen een - nieuw verzonnen - elf en een dwerg toe. Zelfs de gestileerde vormgeving kreeg een misplaatste shot steroïden.

Aanleunen bij de originele films wordt danig moeilijk, zelfs gevaarlijk, dat het misschien stukken gezonder (en zelfs verfrissender?) zal wezen om op zo veel mogelijk vlakken afstand te nemen van Peter Jackson zijn werk. Wat dan weer zou betekenen dat die gigantische schare fans al op voorhand afhaakt. Mezelf, waarschijnlijk, inbegrepen. Persoonlijk hoop ik op datgene waar Jackson aanvankelijk min of meer naar hintte met zijn uitgesponnen Hobbit-films: de vele extra vertelsels van Tolkien op een zo coherente manier (zelfs acteur-gewijs?) toevoegen aan de eerste drie films. Een serie zou zich daar prima toe lenen, veel meer dan één of meerdere films. Maar ik vrees er nu al voor.
Old 14-11-2017, 15:29   #743   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Quote:
Amazon's LOTR series will be set in Middle-earth and explore new storylines preceding Tolkien’s The Fellowship of the Ring. The deal includes a potential additional spinoff series.
Dat gaat toch gewoon een (generieke) fantasy reeks worden, compleet van nul af aan verzonnen maar zoveel mogelijk in lijn met de wereld die door Tolkien geschapen werd?
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 14-11-2017, 16:10   #744   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Ik heb daar ook niet meteen een goed oog in.

Vandaag aangekondigd: 'De collega's 2.0'

Geen idee wat ik daarvan moet denken. Ik heb fijne herinneringen aan de reeks, die zeker voor die tijd qua dramedy naar Vlaamse normen top was (en eigenlijk nog altijd bekijkbaar), maar de magie lag in het samenspel tussen de oorspronkelijke acteurs en de satire op het typische soort bureaucratie van de jaren '70 . En Jomme Dockx is al een tijdje naar de eeuwige jachtvelden, dus die kunnen ze niet meer gaan opvissen.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 14-11-2017, 17:12   #745   link
LukeSoloSalade
Zetelliberaal

LukeSoloSalade's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fieldy View Post
Dat gaat toch gewoon een (generieke) fantasy reeks worden, compleet van nul af aan verzonnen maar zoveel mogelijk in lijn met de wereld die door Tolkien geschapen werd?
Ja maar wel in dezelfde age natuurlijk met zoveel mogelijk cameo's of verwijzingen naar the war of the ring en/of hobbit. Om zo weinig mogelijk risico te nemen (ik kijk naar jou 'The Force awakens').

Dus ja van 'nul verzonnen' maar eigenlijk ook niet.

Die gaan niks nieuws durven doen zoals the War of Wrath bijvoorbeeld. Dat zou pas geweldig zijn en waar ik met een klein hartje stiekem op hoop.
The siege and fall of Angband. Zelfs al is het een puur CGI fest zonder veel diepgang.
Old 14-11-2017, 19:11   #746   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Het is vooral in de Silmarillion dat interessant materiaal te rapen valt. Akallabêth (The Downfall of Númenor) zou formidabel serie-materiaal zijn.
Old 14-11-2017, 19:35   #747   link
LukeSoloSalade
Zetelliberaal

LukeSoloSalade's Avatar

hmmmm een soort Middle Earth Caprica.
Old 14-11-2017, 20:32   #748   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Het voordeel van dergelijke verhaallijnen is dat ze, zowel visueel als narratief, zo goed als volledig onontgonnen zijn. Dat zou alle betrokken partijen, van design tot muziek tot casting, behoorlijk vrij spel moeten geven. Aansluiten bij Jackson zijn setting en sfeerschepping wordt dan een pak eenvoudiger: uitgekiende details voor de fans kunnen dan volstaan, terwijl een nieuwe generatie kan aangesproken worden met allerlei nieuws.

Maar kom, het gaat waarschijnlijk niets van dit alles zijn en gewoon formidabel hard sucken.
Old 14-11-2017, 21:19   #749   link
LukeSoloSalade
Zetelliberaal

LukeSoloSalade's Avatar

Natuurlijk dat is teveel risico, ze willen de casuals ook als kijker krijgen hee.
Old 16-11-2017, 10:14   #750   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

https://middle-earth.xenite.org/chri...olkien-estate/

Laat ons hopen dat het niet slecht wordt. Het gaat haten en beminnen worden vrees ik :-/

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 16-11-2017, 15:43   #751   link
quantrias
Senior Member

quantrias's Avatar

Die nieuwe teaser van Deadpool 2. Lollig.
quantrias is online now   Reply With Quote
Old 19-11-2017, 11:30   #752   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM

FUCK. YES.
DM is offline   Reply With Quote
Old 19-11-2017, 12:35   #753   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

na finding nemo 2 geloof ik niet meer in pixar
Old 19-11-2017, 20:38   #754   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Ik ben een minderheid, maar ik vind 'The incredibles' helemaal niet zo bijzonder.
Old Yesterday, 02:10   #755   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Quote:
Originally Posted by Maniac View Post
Ik ben een minderheid, maar ik vind 'The incredibles' helemaal niet zo bijzonder.
Nee hoor, denk er absoluut hetzelfde over. Heb de meeste Pixars op dvd of bluray, behalve die want één keer en je hebt em wel gezien vind ik.
Disabled is offline   Reply With Quote
Old Yesterday, 02:51   #756   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

wtf the incredibles was en is één van de beste pixar releases ooit

fucking degenerates, op de brandstapel bij de revolutie
Old Yesterday, 02:53   #757   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

van disabled en zijn slechte smaak in letterlijk alles had ik nie meer verwacht maar maniac ge stelt mij toch teleur zulle
Old Yesterday, 09:36   #758   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Begrijp me niet verkeerd, de animatie is uiteraard oké maar ik zat daar in de bioscoop en dacht voortdurend "Is het dit maar?".

Nogal underwhelming filmpje. Beter dan 'Cars' maar veel minder dan parels als 'Up' en 'Inside out'. Misschien ligt het aan de manier waarop Brad Bird actie regisseert. Zijn 'Mission Impossible: ghost protocol' vind ik ook de zwakste van de reeks.
Old Yesterday, 11:52   #759   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Finding Dory. Nu da was eens ne saaie kakfilm.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old Yesterday, 13:11   #760   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

Quote:
Originally Posted by Maniac View Post
'De collega's 2.0'

de satire op het typische soort bureaucratie van de jaren '70
Nu niet doen alsof er al veel veranderd is hé. Op mijn vorig werk was elke dag een aflevering van De Collegas.

Beste personage was een soort mythische collega die ik hooguit enkele keren gezien heb op de drie jaar dat ik daar werkte.
Die belde elke dag klokslag 9 uur dat ze ziek was en die dag niet zou komen. Er waren mensen die haar nog nooit gezien hadden.
Er was een pot om te gokken welke datum ze nog eens zou komen werken. Ze is niet meer afgekomen voor mijn vertrek. 5 euro kwijt.
[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier

Last edited by onbewust; Yesterday at 13:52.
onbewust is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules