Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 19-05-2016, 12:03   #101   link
beki
Senior Member

En twerkt nog altijd niet..
raar, krijg reader in gang op freeduino, maar niet op arduino leanardo eth....
beki is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2016, 16:02   #102   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

post je code eens?
Old 20-05-2016, 14:56   #103   link
beki
Senior Member

Is online voorbeeld.
Ik kan het runnen op een freeduino. Maar niet op een arduino leonardo eth.
Vermoedelijk is het omdat de SPI pinnen op de leonardo ook gebruikt worden om de ethernet aansluiting te bedienen.

Uiteindelijk wil ik die rfid reader op mijn TI launchpad doen werken, maar dat lukte niet direct, daarom eens getest of de reader werkt.
nu probeer ik terug de reader op de launchpad te steken..

Heb al wat bijgeleerd, hopelijk lukt het nu wel op de launchpad.

Code:
/*
 * --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 * Example sketch/program showing how to read data from a PICC to serial.
 * --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 * This is a MFRC522 library example; for further details and other examples see: https://github.com/miguelbalboa/rfid
 * 
 * Example sketch/program showing how to read data from a PICC (that is: a RFID Tag or Card) using a MFRC522 based RFID
 * Reader on the Arduino SPI interface.
 * 
 * When the Arduino and the MFRC522 module are connected (see the pin layout below), load this sketch into Arduino IDE
 * then verify/compile and upload it. To see the output: use Tools, Serial Monitor of the IDE (hit Ctrl+Shft+M). When
 * you present a PICC (that is: a RFID Tag or Card) at reading distance of the MFRC522 Reader/PCD, the serial output
 * will show the ID/UID, type and any data blocks it can read. Note: you may see "Timeout in communication" messages
 * when removing the PICC from reading distance too early.
 * 
 * If your reader supports it, this sketch/program will read all the PICCs presented (that is: multiple tag reading).
 * So if you stack two or more PICCs on top of each other and present them to the reader, it will first output all
 * details of the first and then the next PICC. Note that this may take some time as all data blocks are dumped, so
 * keep the PICCs at reading distance until complete.
 * 
 * @license Released into the public domain.
 * 
 * Typical pin layout used:
 * -----------------------------------------------------------------------------------------
 *             MFRC522      Arduino       Arduino   Arduino    Arduino          Arduino
 *             Reader/PCD   Uno           Mega      Nano v3    Leonardo/Micro   Pro Micro
 * Signal      Pin          Pin           Pin       Pin        Pin              Pin
 * -----------------------------------------------------------------------------------------
 * RST/Reset   RST          9             5         D9         RESET/ICSP-5     RST
 * SPI SS      SDA(SS)      10            53        D10        10               10
 * SPI MOSI    MOSI         11 / ICSP-4   51        D11        ICSP-4           16
 * SPI MISO    MISO         12 / ICSP-1   50        D12        ICSP-1           14
 * SPI SCK     SCK          13 / ICSP-3   52        D13        ICSP-3           15
 */

#include <SPI.h>
#include <MFRC522.h>

#define RST_PIN         9          // Configurable, see typical pin layout above
#define SS          10         // Configurable, see typical pin layout above

MFRC522 mfrc522(SS, RST_PIN);  // Create MFRC522 instance

void setup() {
  pinMode(SS, OUTPUT);
  Serial.begin(9600);   // Initialize serial communications with the PC
  while (!Serial);    // Do nothing if no serial port is opened (added for Arduinos based on ATMEGA32U4)
  SPI.begin();      // Init SPI bus
  mfrc522.PCD_Init();   // Init MFRC522
  mfrc522.PCD_DumpVersionToSerial();  // Show details of PCD - MFRC522 Card Reader details
  Serial.println(F("Scan PICC to see UID, SAK, type, and data blocks..."));
  digitalWrite(SS, HIGH); 
}

void loop() {
  // Look for new cards
  delay(1000);
  if ( ! mfrc522.PICC_IsNewCardPresent()) {
    //Serial.println("geen kaart gevonden");
    return;
  }

// Select one of the cards
  if ( ! mfrc522.PICC_ReadCardSerial()) {
    return;
  }

// Dump debug info about the card; PICC_HaltA() is automatically called
  mfrc522.PICC_DumpToSerial(&(mfrc522.uid));
}
Old 20-05-2016, 14:58   #104   link
beki
Senior Member

Nog iets: kan er iemand dit maken?
http://www.instructables.com/id/12KW-Induction-Heater/

Is wat te high power voor mijn skillset...
Old 20-05-2016, 17:16   #105   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

mja pin aanduiding op arduino is vaak wat miserie, er zijn veel manieren om ze te nummeren

pin 10 is dus PB6
MOSI , MISO en SCK zijn dus op de SPI 6pin header. daar zit je toch op he? MISO en MOSI kun je wel eens proberen om te draaien, dat kan ook verwarrend zijn

Quote:
Originally Posted by beki View Post
Nog iets: kan er iemand dit maken?
http://www.instructables.com/id/12KW-Induction-Heater/

Is wat te high power voor mijn skillset...
die dingen zijn gewoon gevaarlijk, net als de lastoestellen gemaakt van microgolfoven transformators. ik wou zo'n lastoestel maken en iedereen in de hackerspace vond ze veel te gevaarlijk om te maken. instructables heeft al 1 confirmed kill met die dingen.

ik wil printplaten maken om de driver en inverter in elkaar te boksen, en deze samen steken, maar ik blijf weg van alles dat gevaarlijk is. en zeker die condensatorbank.
Old 20-05-2016, 17:59   #106   link
beki
Senior Member

Zal eens proberen een student elektromechanica te zoeken. Die kan dat waarschijnlijk maken onder begeleiding....

Heb trouwens de RFID reader in gang gekregen op mijn launchpad.
2 dagen zitten zoeken. Nu ff op half uurtje alle kabels uitgetrokken en gedubbel checkt welke connecties het zijn. En tis al opgelost...
Maar veel bijgeleerd over hoe die shit te debuggen... overal serial.print

Welke IDE is er trouwens goed om zo'n C projecten te debuggen?
Nu moet ik soms 7 .h files openen om een functie te vinden.

In den tijd dat ik vb.net deed, was dat 'go to defenition' ofzo...
Zoek dus iets dat automatisch in de include gaat zoeken...
Old 07-06-2016, 16:03   #107   link
beki
Senior Member

Ik heb een aantal prints liggen waar ik enkel aan de MISO/MOSI lijnen kan via een niet doorboord contact (zie foto)
https://goo.gl/photos/nFqpFqVukvQcaHkW8
Bestaat er een manier om daar via een druk connector verbinding mee te maken?
Ik zou daar liever geen connector op solderen, maar zoek eerder iets waarmee ik daar iets tegen duw terwijl ik die dingen programmeer. Bestaat er zo'n speciale connector met ingebouwde veren?
Old 07-06-2016, 19:48   #108   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

dat bestaat maar is veel te specifiek, wordt eerder op maat gemaakt om printplaten te testen bij productie.
je kunt gewoon solderen op de pads. de draadjes dan wel ergens stevig aan vastbinden, als je anders gaat trekken aan de kabels komen de soldeereilandjes los en dan is het gedaan met de pret.
Old 09-06-2016, 14:49   #109   link
beki
Senior Member

Verdomme halve dag geklooid om dat ding werkend te krijgen, en nu blijkt dat de lock bits allemaal aan staan... "further programming and verification disabled".

Ga keer een paar oude HD's mogen uitzoeken om de manier om met die chips te communiceren terug te vinden... ('t zijn DMX slaves, maar ben vergeten hoe je de DMX channel in stelt...)
rare is dat ik die dingen wel kan programeren, alé ik klik op upload en er komt upload succesfull... nergens foutmelding.
Maar ze doen niet wat ik wil, dan maar eens gezocht om lock bits uit te lezen, en staat toe..
Old 12-05-2018, 12:55   #110   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

thread revival

PCB ontworpen voor LTC3265. moet dienen om van USB een symmetrische 9V voeding voor audio te maken, met weinig ruis. eens alles gedaan zoals het moet: referentiedesign van de datasheet gebruikt, alles zo compact mogelijk, veel vlakken gebruikt in plaats van baantjes, meerdere via's tussen de lagen om de impedantie te verminderen. dubbelzijdig en dan in china laten produceren.
SMD componentjes zijn 0805, als het goed werkt kan ik een tweede versie maken met nog kleinere componenten. 0402 of dergelijk. vias kleiner dan 10mil zou de productie wel véél duurder maken.

Old 17-05-2018, 13:04   #111   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

afwerking is in goud, trouwens. chipje is ook zijn gewicht in goud waard, waarschijnlijk. circuit werkt perfect. werkt ook goed met koptelefoonversterker, klein beetje ruis bij hogere volumes komt waarschijnlijk van de geluidskaart.
nu een maat eens laten testen, en dan een complete koptelefoonversterker maken.
ik zie het wel zitten om deze dingen kleinschalig te produceren en te verkopen.

Last edited by Teus; 17-05-2018 at 13:32.
Teus is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules