Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Reply

Thread Tools
Old 03-01-2017, 09:46   #1401   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jonah View Post
Is dat zo'n kaartspel waarbij je duust expansies moet blijven aankopen om mee te zijn?
A Living Card Game® (LCG®) offers an innovative fixed distribution method that breaks away from the traditional Collectible Card Game model. While LCGs still offer the same dynamic, expanding, and constantly evolving game play that makes CCGs so much fun, they do away with the deterrent of the blind-buy purchase model that has burned out so many players. The end result is an innovative mix that gives you the best of both worlds!

Ik vind dat zalig, zo'n type spellen. Arkham Horror LCG staat ook op de shortlist. Star Wars heb ik al, maar dat is helaas niet voor solo play (net zoals Call of Cthulu/Warhammer, anders zou ik die ook wel overwegen).

Last edited by HeLLBirD; 03-01-2017 at 09:50.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2017, 11:48   #1402   link
DeathKnight
Voorzitter CSOLT

DeathKnight's Avatar

Send a message via ICQ to DeathKnight
Ik vind Pathfinder Card Game ook wel goed, maar het dobbelen wordt er snel te veel aan. Dat is bij LOTR Card Game niet, voelt dan ook veel strategischer aan dan bijna oncontroleerbare, willekeurige kansberekening.

Ik denk dat je expansions kan kopen als je dat wil, en alleen die expansions die je interesseren.

@HellBird: komt eens af he, dan kunnen we samen spelen
Old 03-01-2017, 12:45   #1403   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Ik ben gestopt met LCG's. Fantasy Flight gaat er wat over met hun maandelijkse boosters (15 EUR), deluxe expansions (25 EUR) en seconden editions.

Vooral omdat ik bv bij netrunner ondervond dat Desondanks de Meta op toernooien niet zoveel veranderde. Ze hebben dan uiteindelijk gewoonweg kaarten moeten bannen.

Last edited by Turtle; 03-01-2017 at 18:48.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2017, 18:21   #1404   link
HeLLBirD

HeLLBirD's Avatar

Quote:
Originally Posted by DeathKnight View Post
@HellBird: komt eens af he, dan kunnen we samen spelen
Zouden we eens moeten doen hé. Al zie ik het de komende twee maand wel weer niet passen in de agenda: voornamelijk nachtwerk met weekends deze maand, en de maand erna is den derden op komst.

Daarmee dat ik dus vooral boardgames koop die te solo'en zijn.
Old 03-01-2017, 21:28   #1405   link
DeathKnight
Voorzitter CSOLT

DeathKnight's Avatar

Send a message via ICQ to DeathKnight
JA LAP.
Old 04-01-2017, 06:44   #1406   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Ik ben gestopt met LCG's. Fantasy Flight gaat er wat over met hun maandelijkse boosters (15 EUR), deluxe expansions (25 EUR) en seconden editions.

Vooral omdat ik bv bij netrunner ondervond dat Desondanks de Meta op toernooien niet zoveel veranderde. Ze hebben dan uiteindelijk gewoonweg kaarten moeten bannen.
Dat probleem heb je met LotR niet. Dat is coöperatief, ze hebben nog geen enkele kaart gebanned (uiteraard wel wat errata's).

Campagnemodus is ook plezant.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2017, 08:09   #1407   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Misschien kan je het beter vergelijken met dat je, ondanks het aankopen van al die expansions, toch dezelfde (soort) kaarten blijft gebruiken in je coop spel?
Alex is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2017, 08:18   #1408   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

In elk expansion pack zitten naast een nieuw scenario ook een aantal nieuwe kaarten voor deck construction.

Ik begrijp je vergelijking maar de Pathfinder en LotR zijn qua spel echt totaal niet vergelijken. Ze spelen compleet anders.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2017, 09:09   #1409   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Mijn Mechs vs Minions opengedaan gisteren. Echt zotte value for money, ben dit nog nooit tegengekomen (75 euro voor alles wat je op de foto's ziet):

Trouwens, Ultra Pro Pro-Fit sleeves werken het beste omdat die dunner zijn. De gewone Deck Protectors zijn veel te dik waardoor alles er nooit in gaat passen.
Tyrael is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2017, 10:22   #1410   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Elke keer als i kdat zie doet me meer en meer twijfelen om die in wave 2 te pre-orderen hé -_-

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2017, 10:36   #1411   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

https://euw.merch.riotgames.com/en/o...hipment-2.html

Wave 2 is normaal voor de zomer dus ge kunt ofwel nu bestellen ofwel dan.
Old 11-01-2017, 10:44   #1412   link
HeLLBirD

HeLLBirD's Avatar

't Begint hier toch ook te kriebelen. 't Is co-op, dus 't zal ook wel te solo'en zijn indien gewenst. Is het betalen bij verzending of bij bestelling?
Old 11-01-2017, 14:05   #1413   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Bij de bestelling zelf. Spel kost 75 euro, verzending is 5 euro. Doen, het spel is het dik waard qua materialen, is heel snel in ranking gestegen op BGG (nu #47 geloof ik) en veel mensen zijn er enthousiast over. Ze hadden nooit gedacht dat de maker van League of Legends zo'n goed bordspel konden maken.
Old 11-01-2017, 14:20   #1414   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

De laatste tijd erg veel spellen gekregen/gekocht:

- Robinson Crusoe
- New Angeles
- Clank!
- Dead of Winter The Long Night
- Mechs vs Minions
- Marco Polo
- Cottage Garden
- Manhattan Project Energy Empire
- Imhotep
- Great Western Trail
- Invaders from Afar
- Cry Havoc
- En nog een paar KS zoals The Refuge, Vinhos Deluxe, Tesla vs Edison Powering Up! met de Broken Token insert, Fields of Green,...

Er is echter 1 spel waar ik bijzonder blij mee ben: Crisis van LudiCreations. Ik heb de KS niet meegedaan omdat ik over mijn budget was, een paar maanden later kon ik het spelen bij iemand en dit vond ik zo'n goed economisch spel dat ik er naar op zoek ben gegaan. Tot ik op de KS pagina heb gelezen dat dit een one-time print run is van maximum 1750 exemplaren - allemaal bestemd voor KS en voor reviewers. Dus na een tijdje zoeken iemand gevonden die zijn Deluxe copy aan mij wou verkopen, is in mint conditie en slechts 1 keer gespeeld

Old 11-01-2017, 19:59   #1415   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tyrael View Post
Bij de bestelling zelf. Spel kost 75 euro, verzending is 5 euro. Doen, het spel is het dik waard qua materialen, is heel snel in ranking gestegen op BGG (nu #47 geloof ik) en veel mensen zijn er enthousiast over. Ze hadden nooit gedacht dat de maker van League of Legends zo'n goed bordspel konden maken.
Met wat consulting hulp van Quinns

Zou er wel graag een SUSD review van zien, ben wel onder de indruk wat ze opleveren aan prijs. Kan maar enkel goed zijn voor de boardgame community dat die zaken wat zakken
Alex is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2017, 20:50   #1416   link
andu

andu's Avatar

Denk dat ze iedere youtube bordspel mens hebben laten afkomen als consultant. Die kerel van dice tower ook bvb. In ieder geval, we zijn hier bijna door alle missies heen, prachtig spel. Wel niet perfect qua gameplay. Eens je een aantal missies hebt gespeeld, weet je wel hoe je alles moet aanpakken en welke kaarten je wilt hebben en dat maakt het wat te eenvoudig. Tot hier toe zijn we nog maar twee keer verloren.

Heb zelf dead of winter en the long night gekocht deze week.
andu is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2017, 20:55   #1417   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Quote:
Originally Posted by andu View Post
Denk dat ze iedere youtube bordspel mens hebben laten afkomen als consultant. Die kerel van dice tower ook bvb. In ieder geval, we zijn hier bijna door alle missies heen, prachtig spel. Wel niet perfect qua gameplay. Eens je een aantal missies hebt gespeeld, weet je wel hoe je alles moet aanpakken en welke kaarten je wilt hebben en dat maakt het wat te eenvoudig. Tot hier toe zijn we nog maar twee keer verloren.
Klinkt wel als niet al te veel replay value?
Old 11-01-2017, 21:49   #1418   link
andu

andu's Avatar

Je hebt tien missies die gemiddeld toch wel twee uur duren en die alle tien toch voldoende anders spelen om het geweldig leuk te maken de eerste keer. Dat is dus op zich al 20 uur play value, wat samen met de kwaliteit van de componenten (moeilijk om uit te leggen, maar het maakt echt wel een verschil) de aankoopprijs al verantwoordt. Nadien kan je elk scenario opnieuw spelen, en ook in een "hard mode" variant. Ik zie het eenzelfde groep spelers niet blijven spelen na het afronden van de campaign, maar zie het zeker wel op tafel komen wanneer er andere spelers zijn, ook omdat het erg simpel is om uit te leggen.

Het is dus geen Terra Mystica die je kan blijven spelen, maar ik zou het iedereen dik aanraden.
andu is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2017, 15:50   #1419   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

First Martians gepreorderd via Portal Games. Veruit het enige spel waarin ik - naast Kingdom Death Monster - naar uitkijk in 2017

Old 17-01-2017, 12:57   #1420   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Thx, had zelfs niet door dat die up was.

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Thread Tools

Posting Rules