Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 19-08-2016, 11:43   #2761   link
Horla
Senior Member

speentopje samendrukken met de vinger of eerst zo een dekseltje er op draaien, schudden en dan pas de speen steken.
Horla is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2016, 11:44   #2762   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Nooit gedaan zo, ik deed altijd water + poeder, rollen en dan pas opwarmen.

Nu, wij hebben ook al gehad dat het gaatje dicht was en hebben het dan open gemaakt met wat water ofwel een naald om dat een klein beetje groter te maken.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2016, 12:03   #2763   link
Rufus
PimpMeister

Gewoon iets langer laten oplossen
Old 19-08-2016, 12:23   #2764   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Wij hebben een Calma speen gekocht, dit zou iets meer de benadering geven tot het zuigen aan de tepel.
Voor het flesje zelf is het ook poeder, water, opwarmen.

Hier slaapt de tweeling sinds 2 dagen door. Damn, wat een feest!
begets Destruction as Destruction begets...
Prumpy is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2016, 12:38   #2765   link
Xefox
IggaR

Xefox's Avatar

Quote:
Originally Posted by gABBY View Post
Olalalalalaaaa, simpel vraagje. Maar hoe maken jullie de flesjes eigenlijk?
De handleiding van Nanpro 1 zegt dat je eerst je water moet warmen en dan de poeder erbij doen en schudden. Maar door de één of andere manier hebben wij steeds heel kleine brokjes die voor het speentje kruipen waardoor de kleinen zich veel meer moet inspannen om te drinken. Nochthans schudden wij de flesjes heel goed, hebben de goede temperatuur, en zijn de flesjes altijd proper. Tips?
Niet zozeer schudden, maar wel rollen tussen de handen, zo komen de brokken niet richting de speen.
En lang genoeg doen + verhoudingen respecteren dat alles kan oplossen.

Ook altijd gehoord trouwens dat schudden eiwitten kapot kan maken + meer lucht in de melk (en dus meer kans op krampen)
Xefox is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2016, 13:15   #2766   link
boogie_man
Senior Member

Water warmen (optioneel, wij hebben aan alle drie ons kinderen melk op kamertemperatuur gegeven) -> poeder in water -> afdekplaatje op fles (ik vermoed dat iedere fles dat heeft? plaatje om te vermijden dat water uit fles loopt wanneer je op wandel bent?) -> speen op fles -> schudden gelijk zot -> speen los -> afdekplaatje weg halen -> speen er terug op = brokkenvrije melk.
boogie_man is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2016, 13:20   #2767   link
Rufus
PimpMeister

Ik schud gewoon die fles zonder plaatje erop. Nooit problemen gehad dat melk in het rond vloog of dat er brokken inzaten. Dus fles + speen + dop
Old 19-08-2016, 13:25   #2768   link
gABBY
Senior Member

gABBY's Avatar

Jupla! We gaan et es zo proberen nu. Water + Poeder => rollen => warmen => schudden => nomnomnom.
gABBY is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2016, 17:25   #2769   link
ToVoT
...

Opwarmen is zo'n zever. Na 5 minuten is dat al weer koud.
Ma kblijf het wel doen natuurlijk. Ahja, want tis kei nodig.
ToVoT is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2016, 20:03   #2770   link
Lycas
Senior Member

Ik ken volk die hun melk op kamertemp geven, daar gaat dat ook vlotjes. Wij hebben het wel altijd wat opgewarmd.

Water opwarmen, poeder derin en schudden/rollen.
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2016, 20:26   #2771   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by ToVoT View Post
Opwarmen is zo'n zever. Na 5 minuten is dat al weer koud.
Ma kblijf het wel doen natuurlijk. Ahja, want tis kei nodig.
Toch niet nodig? Gewoon iets aangenamer/lekkerder voor uwe kleine.

Bij ons zijn we (sinds ze 1j is) overgeschakeld op (baby)melk in bussen.
Iets duurder, maar eens zo gemakkelijk en in de zomer ook vlot koud te geven.
Old 19-08-2016, 22:55   #2772   link
Blondje
*

Bij nutrilon is dat eigenlijk goedkoper, die melk in bussen.

Los daarvan, om een of andere reden krijgt ge ook rapper brokken in spa water dan in evian. Is ook makkelijker verteerbaar schijnt (ik heb dat van een vroedvrouw en ik kan me herinneren dat spa makkelijker tot constipatie leidde bij de kinderen hier).

En nog een tip: bij de IKEA hebde voor 1 euro een minihandmixerke waar ge melk mee kunt opschuimen. Werkt ook prima tegen brokjes in de melk en geen schuim.

Verder wat dodgy zegt: dikke maasnaald door het gat.
Blondje is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2016, 06:40   #2773   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Is er feitelijk niemand meer die borstvoeding wil/kan geven ofzo? Ik (en mijn vriendin) ben dik content dat we dat zo gedaan hebben. Veel minder zever met fleskes, tutten, poeder, zien dat ge alles bijhebt etc. Ge moet er 's nachts niet voor uit uw bed, gewoon aanleggen en iedereen slaapt verder. En ahja, het is gratis. Wie weet wel gezonder ook.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2016, 06:43   #2774   link
ibaun
dr. Nuclear Scientist

ibaun's Avatar

Jammer genoeg moet die van mij na 7 weken al naar de creche. Willen geven wel, maar zal dus ook direct flesjes moeten leren krijgen.
ibaun is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2016, 07:43   #2775   link
Matthias
*snore*

Quote:
Originally Posted by Talos View Post
Is er feitelijk niemand meer die borstvoeding wil/kan geven ofzo? Ik (en mijn vriendin) ben dik content dat we dat zo gedaan hebben. Veel minder zever met fleskes, tutten, poeder, zien dat ge alles bijhebt etc. Ge moet er 's nachts niet voor uit uw bed, gewoon aanleggen en iedereen slaapt verder. En ahja, het is gratis. Wie weet wel gezonder ook.
Spoiler alert: niet alle vrouwen baten hun eigen crèche uit.
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2016, 07:56   #2776   link
Blondje
*

Bij de eerste 7 maanden, bij de 2e 6 maanden, ook al ging hij vanaf 9,5w naar de crèche. Bij de eerste was t van de ene op de andere dag gedaan, en echt vanalles geprobeerd om het wel terug op gang te brengen, maar helaas. Bij de tweede ging het sowieso minder vlot en na 6 maand had zowel de kleine als ik er genoeg van. Een job die niet toelaat op vaste tijdstippen te kolven maakt het er niet makkelijker op. Maar ik kan wel iedereen het aanraden het te proberen en vol te houden zo lang het enigszins kan.
Old 20-08-2016, 08:03   #2777   link
Horla
Senior Member

Inderdaad. Ik veronderstel dat er veel mensen zijn die beginnen met borstvoeding en die afbouwen eens ze na ongeveer 10 weken naar de crèche moet?

Bij ons heeft mijn vrouw van bij in het begin afgekolfd zodat ik elke avond een flesje kon geven. Toen de melk overvloedig begon te vloeien, hebben wij een hele hoop beginnen invriezen. Op haar werk heeft ze ook nog een tijdje kunnen afkolven maar na een poosje stopte dat ook. Dankzij de melk in de diepvries hebben we in combinatie met poedermelk zo'n 6 maanden borstvoeding kunnen geven. We zijn al blij dat we dat twee keer hebben gehaald.
Horla is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2016, 08:20   #2778   link
boogie_man
Senior Member

MIjn vrouw is er mee gestopt toen ze bij de eerste na twee dagen lag te creperen van de pijn met een dubbele borstontsteking en etterende tepels.

Ik kan wel begrijpen dat ze bij nummer 2 en 3 dacht , niet meer met mij.

Bij de derde was er wel een vroedvrouw die nogal druk zette om het toch te proberen. Ik kan me voorstellen dat je dan bij een eerste kind wel overstag gaat maar ik moet zeggen dat mijn vrouw die dame toch redelijk snel de hoek heeft ingeborsteld.
boogie_man is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2016, 08:25   #2779   link
ToVoT
...

Borstvoeding veel gemakkelijker? Bij u dan.
Na 4 weken nog altijd om de 2/3 uur eten en dat duurde meestal 3 kwartier. Baby had er zelf veel problemen mee.

Tis fijn als het vlot gaat en vriendin had het liefst blijven geven. Maar door stress en weinig slaap ging het altijd moeilijker dat er soms amper iets uit kwam.
ToVoT is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2016, 11:26   #2780   link
Blondje
*

Als ge u goed laat begeleiden gaat dat eigenlijk gelijk niets. De eerste dagen kan dat wat pijn doen, maar toch ook niet dat ge er van moet wenen ofzo, maar als het daarna nog zeer doet dan doet ze wsl iets mis. Maar ge moet natuurlijk ook wel doen hoe het moet, bij mij ging het de tweede keer minder goed omdat ik niet regelmatig kolfde. Een goede vroedvrouw thuis of op de materniteit maakt daar imo een groot verschil. Het is volgens mij wel hun taak om de mama's te proberen overtuigen (maar wel op een beleefde manier natuurlijk) omdat het simpelweg beter is voor het kind (als alles gaat zoals het hoort).
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules