Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 20-01-2017, 07:26   #2921   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Met patatjes beginnen? Dat mag vanaf 4 maand. Heeft ze toch misschien snachts een voeding minder nodig.
Fieldy is online now   Reply With Quote
Old 20-01-2017, 08:03   #2922   link
boogie_man
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Cit View Post
wij hebben hier zo 2 jaar en half geleefd
Als ik één goede raad mag geven, slaap af en toe bij.
Maak afspraken zodat je om de beurt wat kan gaan slapen.
Neem eens een halve dag verlof en trek uw bed in.
Laat iemand van de familie er een half dagje bijzitten en trek uw bed in.
gl !
Volledig akkoord

Mijn kinderen, vooral de twee jongste, zijn legendarisch slechte slapers, uren hebben we daar mee wakker gezeten. Laatste half jaar is het al iets verbeterd maar iedere nacht is het wel een paar keer opstaan. Ik vermoed ook een complot, die gasten wisselen elkaar gewoon af. En als ze al eens allebei een goede nacht hebben krijgt de dochter wel eens één van haar kuren.

bijkomend nadeel: we wonen nu al een jaar bij mijn schoonouders. Dus ze eens goed laten wenen en hopen dat ze weer in slaap vallen kunnen we ook niet echt doen of die mensen gaan er helemaal aan onderdoor gaan.

de gedachte dat ik binnen een jaar of 15 ze triomfantelijk om 8.00 uit hun bed ga sleuren nadat ze volledig zijn loos gegaan op de plaatselijke scoutsfuif houdt mij op zo'n momenten wel recht.
boogie_man is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2017, 08:15   #2923   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Lore (2j en een klets) hier slaapt langs geen kanten in haar eigen bed. Leggen we ze bij ons dan slaapt ze als een roosje, en wij ook. Dus 90% vd tijd ligt ze dus ook bij ons, en eigenlijk heb ik er niks op tegen.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2017, 09:14   #2924   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cit View Post
wij hebben hier zo 2 jaar en half geleefd
Als ik één goede raad mag geven, slaap af en toe bij.
Maak afspraken zodat je om de beurt wat kan gaan slapen.
Neem eens een halve dag verlof en trek uw bed in.
Laat iemand van de familie er een half dagje bijzitten en trek uw bed in.
gl !
Er zijn dagen bij dat m'n vriendin om 20.00 in haar bed kruipt. Zelf heb ik minder slaap nodig dus ik kan er wel op teren, maar je merkt wel dat slaap toch belangrijker is dan je ooit zou vermoeden.
In het begin toen m'n vriendin nog thuis was met zwangerschapsverlof en ik al terug moest gaan werken, ben ik af en toe op een luchtmatras gaan slapen in een andere kamer. De tweeling moest toen nog om de 3h eten hebben en je was al snel een uur van je nachtrust kwijt als je ze 's nachts eten moest geven.

Je merkt gewoon dat er nog zoveel dingen gedaan moeten worden buitenaf waar gewoon geen tijd meer voor is. Strijk afgeven aan familie ofzo, dat hielp ook al enorm veel.
Dagje verlof nemen voor je zelf, ook al is het maar om de hele dag voor de tv te liggen en wat te slapen, gewoon doen anders hou je het niet vol.
begets Destruction as Destruction begets...
Prumpy is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2017, 09:22   #2925   link
Cit
College dropout

Cit's Avatar

Send a message via MSN to Cit
en oh ja.. uiteindelijk slapen ze wel hoor.
Maar dan komt er iets anders.
En daarna nog iets anders...
En daarna...
Hier.. mijn lijflied atm..

Old 20-01-2017, 10:29   #2926   link
inqubus
Senior Member

pffft amai ibaun ik zou ook ten einde raad zijn.

Gisteren was hem nu zelf om 23u wakker.
eten gegeven om 2330 in zijn bed en dan toch geslapen tot 5u. Soit we gaan hem dus niet meer wakker maken.

Vanaf 30/1 gaat hij naar de creche en zal de regelmaat er wel inkomen
inqubus is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2017, 10:31   #2927   link
ibaun
dr. Nuclear Scientist

ibaun's Avatar

Zit al in de creche vanaf haar 8 weken. Dat helpt niet
ibaun is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2017, 10:43   #2928   link
Rufus
PimpMeister

Bij ons daar nooit last mee gehad. Mijn vrouw gaf borstvoeding en ik sliep er gewoon door. Nu liggen ze beide om 18-18:30 in bed en slaapt de jongste (20maand) tot ongeveer 6 uur en die maakt dan de oudste mee wakker. die slaapt soms wel door tot 07-07:30 om slaap in te halen. Een co-sleeper helpt daarbij wel. Dan moet er niemand uit bed om eten te geven. Die ligt dan naast de mama en die moet die gewoon een beetje verleggen. Regelmatig smorgens wakker geworden dat ze aan het drinken was terwijl de mama al terug aan het slapen was. Nu geven we die nog een fles smorgens en savonds.

En ibaun dat is volledig normaal btw. Dat die op die leeftijd nog veel wakker worden om te eten, zeker als je borstvoeding eten. Die eten kleinere hoeveelheden maar meer dan wanneer je flesvoeding geeft. Dat kan je niet forceren die groeien daar uit.

Last edited by Rufus; 20-01-2017 at 10:49.
Rufus is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2017, 12:40   #2929   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Quote:
Originally Posted by inqubus View Post
Vanaf 30/1 gaat hij naar de creche en zal de regelmaat er wel inkomen
Ze komen meestal niet alleen met regelmaat thuis van de creche. Ongelooflijk hoeveel ziektekiemen kinderen daar oplopen en hoeveel je daar zelf van door krijgt. Zelf ben ik al meer verkouden geweest in het afgelopen half jaar dan de afgelopen 5j samen.
Old 20-01-2017, 14:09   #2930   link
inqubus
Senior Member

ja daar heb ik idd wat schrik voor. zeker nu nog in de winter dat diene met vanalles en nog wat gaat thuiskomen.
Old 02-02-2017, 19:32   #2931   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Geen schrik van hebben. Hoe meer ze opnemen in de crèche, hoe minder ze last hebben als ze naar de kleuterschool gaan. Van kleins af aan antistoffen opbouwen is zeker niet erg. Zelf af en toe ziek geweest het eerste jaar crèche samen met ons oudste, maar met onze jongste dit jaar zelf nog geen enkele keer ziek geweest (behalve eens buikgriep, maar dat kon van overal komen). Ik denk dat je als ouder ook terug wat beter bestand wordt na een tijd.

En wat zeg ik? Onze jongste? Sinds vandaag niet meer!

Onze échte jongste, Arnaud-Maurice, zag vandaag het levenslicht. En net zo zeer als bij ons oudste en middenste, blijft het toch iets ongelooflijk fantastisch. Wat een lieveke weer. Al denk ik dat het gezin HeLLBirD stilletjes aan compleet begint te raken. #KwekenGelijkKonijnen
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2017, 19:49   #2932   link
inqubus
Senior Member

proficiat

Onze Mil gaat nu al weekje naar de crèche en wonder boven wonder begon hij ineens door te slapen slaap nu ongeveer 10-12u aan een stuk. hij wordt er 11 weken zaterdag dus ik denk dat we niet mogen klalgen

hij drinkt nog altijd vlot 4 flesjes van 235 overdag. 's avonds als hij gaat slapen drinkt hij zelfs 360.....ni moeilijk dat hij dan doorslaapt
Old 02-02-2017, 20:09   #2933   link
Lycas
Senior Member

Regelmaat bij de creche hier is echt een ramp. De kinderen eten daar echt super vroeg middag, en ook vroeg een stukje fruit of pap. Met als gevolg dat ze die tegen de avond nog snel een koek ofzo geven.

Den onze komt altijd uitgehongerd naar huis, drinkt serieus wat water als hij in de auto naar huis zit. Al een paar keer iets van gezegd, maar zij beweren dat hij daar in de loop van de namiddag niet meer goed drinkt. Ook met slapen had hij daar problemen, nu slaapt hij gewoon na het eten en dan s'avonds.
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2017, 08:15   #2934   link
Rufus
PimpMeister

Proficiat hellbird
Old 03-02-2017, 09:41   #2935   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Proficiat Hellbird!

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2017, 10:39   #2936   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Proficiat !
Old 03-02-2017, 11:25   #2937   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Congrats!

Arnaud-Maurice is wel veel, ga je hem echt zo noemen? Of wordt dat Arnaud voor't gemak?
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2017, 13:10   #2938   link
Rufus
PimpMeister

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Congrats!

Arnaud-Maurice is wel veel, ga je hem echt zo noemen? Of wordt dat Arnaud voor't gemak?
Maurice voor de vrienden
Old 03-02-2017, 15:19   #2939   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

Congratz Hellbird!

Gaat ge er nu ne knoop in laten leggen? :D
A-star is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2017, 09:14   #2940   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Congrats!

Gewoon Arnaud. Ben zelf een 'Vincent-David', maar iedereen zegt gewoon Vincent. Dubbele namen zitten wel wat in onze familie (oa. nog een Robbe-Daniel en een Xander-Loïc). Niet dat dat van die dubbele naam een prioriteit had bij het kiezen, al vind ik het wel leuk. Onze andere zoon heet Leon-Georges. Het originele idee was gewoon Georges -naar mijn grootvader- maar enkele maanden voor zijn geboorte kreeg de zoon van één van mijn beste maten toevallig dezelfde naam. Dus hebben we ons wat moeten aanpassen.

En bij de tweede vond mijn madam dan zelf dat het weer een dubbele naam moest zijn, om in het rijtje te passen. En ze hoorde Maurice heel graag, maar vond geen tweede naam die ze mooi vond én er goed bij klonk, daarom dat Maurice nu achteraan staat.

Ik vind het wel plezant, zo met drie. Ook al was de derde eigenlijk een ongelukje, het voelt aan alsof het zo moest zijn. De ochtendspits is wel wat hectisch, maar daar zal ook wel routine in komen na een tijd.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules