Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 14-01-2017, 17:19   #401   link
Metal
Senior Member

Metal's Avatar

"Milk a cow fastest"

Metal is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2017, 18:05   #402   link
Tjahzi
Senior Puntmuts

Tjahzi's Avatar

Quote:
Originally Posted by black View Post
Akkoord, maar al kunnen ze pc/xbox/ps4 games naar de Nintendo nx brengen met verminderde textures (enkel en alleen om de gb's te drukken) wat ga je doen met uw 32gb? 1 game installeren, en er terug afgooien als ge eens een ander spel wilt spelen? 32gb is de grootste onzin dat ik al heb gelezen over de Nintendo NX, ik denk dat we het mogen vergeten daar ooit een skyrim op te zien (ik denk trouwens dat dit nog altijd niet bevestigd is, deze hele geruchtenmolen kwam op gang dat bethesda een port naar NX niet uitsloot, quote bethesda: " If the NX fits that from a technical standpoint, and fits the game that a developer in our stable is making, I don't see why we would not put it out on NX. But it's too early to say, 'we'll definitely be putting games out or not.' Like with mobile, we want to have the right fit for the right formats." En dat is een heel grote IF voor iemand die kiest voor een mobile architecture met 32gb storage... Dan kunnen ze evengoed skyrim naar tablet brengen, maar dat zie ik nu niet direct gebeuren.

De prijs? Even belachelijk als de veel te kleine harde schijf. Nintendo (net als xbone/ps4), haalt zijn geld uit verkopen van games. Natuurlijk, ze hebben een kater over de wiiU en trachten dat op deze manier op te lossen. Volgens mij zal het een min of meer "ok" launch kennen, maar de niet doorwinterde Nintendo Zelda/mario fans gaan er echt geen €400 voor over hebben. €250 was voor mij een realistische prijs geweest, dan nog had je €310 neer moeten leggen om 1 game te kunnen spelen. Zeker om niet de garantie te hebben dat je ook eens een AA zal kunnen spelen.

De graphics lijken mij in de presentatie video's al veel realistischer dan dat gerendered bos van een tijdje geleden in deze thread, bij mario in die stad zag je al onmiddellijk het gebrek aan AA waardoor het jagged edges troef was, in de andere zones duidelijk minder (en beter). Rest was mooi, niet wauw, en zeer cartoonesk (wat mij dan weer tegenviel bij de Zelda presentatie). We zijn het natuurlijk al gewoon van Nintendo. Daarom niet slecht, gewoon niet vernieuwend. Dat ze terug alle gimmicks laten vallen (buiten remoteplay), is op zijn minst vreemd te noemen, zeker wanneer ze er niet de power of VR mogelijkheden tegenover zetten, wat je bij de andere systemen (voor dezelfde prijs nota bene) wel terugvind.

Nu goed, het mag geen verassing zijn dat ik het ding zelf niet eens overweeg om te kopen. Ik had door hun keuze van weinig HD, mobiele hardware, het laten vallen van motion controls/VR écht gehoopt op een realistischere prijs, en dan nog.
Ik ben zeer benieuwd hoe het uitdraait op vlak van AA games, en welke devs er zich geroepen gaan voelen om effectief een port te maken naar de mobiele architectuur en zijn games gaat trunken in iets kleiner dan 30gb, tegenwoordig zijn die titels makkelijk 80gb groot. Rare, onverklaarbare keuzes van Nintendo in mijn ogen. Maar goed, time will tell.

Subjectiviteit @ maximum. Ze zijn fun, maar ze zijn voor élke nieuwe console/hardware dat ze uitbraken steeds dezelfde dingen aan het hermaken, herwerken. De Nintendo-koe herkauwt en herkauwt, en zolang de Nintendo fans dat blijven kopen, zitten de devs in hun luie zetel en kunnen ze steeds met hun nieuwe hardware wel één of ander snufje toevoegen dat het net iets 'anders' maakt. We praten wel eens over het CoD syndroom, maar dat is nog een kalfje vergeleken met de melkkoe die Nintendo al decenia lang aan het melken is. Nogmaals, dit is fun en voor mensen die Nintendo van kindsaf spelen en steeds de nostalgie ervan inzien is dat allemaal goed en wel, en to each his own, maar voor mensen die geen nostalgische waarde hechten aan mario, Zelda, etc... blijft dit gewoon een koe die terug wat vocht verliest.
Dit allemaal niet offensief bedoelt aan mensen die hier wel (terecht) van zullen genieten. Maar ik krijg hier de krullen van. Het is 2017, mario mag ooit wel eens sterven, de pizza's zijn al een tijdje uitgedroogd. En ik denk dat dit de tegenvallende verkoop van wiiU deels kan verklaren. Met deze NX het roer omgooien? Ik denk het niet.
Skyrim is al lang officieel bevestigd, hoor.
Tjahzi is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2017, 18:41   #403   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Kweenie, die Mario en zelda zien er de mooiste ooit uit. Dus op dat gebied zit dat al snor.

Een Mario game staat er trouwens keer op keer. Zelfde voor Zelda, de basis is er en is telkens hetzelfde, anders is het ook geen Mario of Zelda. Maar keer op keer vernieuwen ze dat genre of zijn ze innovatief genoeg om het boeiend te houden.

Nintendo is 1 of 2 generaties verwijderd van hun eigen VR console. Eenmaal die hardware betaalbaar is om het in console vorm te gieten op de nintendo manier is het "my body is ready" en al de ervaring die ze nu al tien jaar hebben opgebouwd in motion captive controllers bewijst dat ze daar gaan in slagen om dat super fun te maken. Kijk nu al naar dat dom boksspel en hoe die controllers zo natuurlijk in de hand liggen. nog efkes en Nintendo giet dat in een €350 vorm en heel de wereld gaat aan de goedkope VR hangen.

Uiteraard gaat tegen dan de "hardcore pc gamer" al bezig zijn met 4K vr. Ligt Apple met de Carl Zeis €1795 kostende IVR in de winkel en gaat er commentaar zijn op de zwakke vr kwaliteit. Maar daar liggen ze bij Nintendo al een tiental jaar niet meer van wakker.

Laat maar komen!

“BUILD ‘EM UP, BREAK ‘EM DOWN.” Tornbjörn since 2016

~ First it giveth - Then it taketh away ~
aksm is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2017, 19:30   #404   link
oblo
~MOAI!

oblo's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cybdm View Post
Het is maar goed dat Nintendo niet de indruk gaf dat de 3DS te stoppen want anders missen ze wel de markt van piepjonge spelers onder twaalf jaar waar het ding, denk ik, toch nog wel verkoopt.
Goh, het is wel wat ik aanraad voor die leeftijd maar doorgaans willen die toch vooral PS4 met FIFA, COD & GTA eigenlijk.

Niet allemaal natuurlijk, de 2DS doet het best nog ok bij de jongsten, maar New 3DS'en verkopen toch vooral aan twintigers en dertigers, is dan ook nog altijd redelijk prijzig, maar het heeft natuurlijk ook zonder enige twijfel beste line-up aan games van alle huidige platformen (PC reken ik even niet mee) gezien alle gewone DS-games er ook nog op spelen.

Maar bon, de 3DS doet het wel degelijk nog goed, niet crazy goed zoals de originele DS maar prima voor een handheld in het huidige klimaat, heeft dankzij Pokémon Go laatste maanden precies tweede adem gevonden eigenlijk.
Quote:
Originally Posted by black View Post
De prijs? Even belachelijk als de veel te kleine harde schijf. Nintendo (net als xbone/ps4), haalt zijn geld uit verkopen van games.
Nintendo verdient traditioneel ook op verkoop van hardware, waar dat bij die andere twee van minder belang is, laatste zoveel jaren hebben ze uit noodzaak soms anders moeten doen (eerste jaar 3DS bedoel ik dan voornamelijk). Heeft te maken met dat puntje dat ik in dit soort discussies altijd maar blijf herhalen: Nintendo maakt consoles & games, bij Microsoft & Sony is dat maar deeltje van de business, al is het bij Sony geloof ik wel steeds belangrijker geworden gezien de rest van het bedrijf het niet zo geweldig meer doet.
Quote:
Volgens mij zal het een min of meer "ok" launch kennen, maar de niet doorwinterde Nintendo Zelda/mario fans gaan er echt geen €400 voor over hebben. €250 was voor mij een realistische prijs geweest, dan nog had je €310 neer moeten leggen om 1 game te kunnen spelen. Zeker om niet de garantie te hebben dat je ook eens een AA zal kunnen spelen.
Wel, ik hoopte ook op een prijs onder de €300, leek mij noodzakelijk om er grotere plek op de markt dan Wii U mee te veroveren (fun fact over die Wii U, nooit meer vraag naar gehad dan laatste paar weken, nu we ze niet meer op stock hebben, zucht), maar... Ik kan me geen exacte cijfers meer herinneren, m'n gevoel zegt dat we nu al meer pre-orders op Switch hebben dan Wii U had. Dus ja, wat weet ik?

Prijs zou voor zover ik begrepen heb, veel met de controllers te maken hebben, die Joy-Cons zijn min of meer 2 Wiimotes met sticks maar zonder IR-pointer stuff. Lekker gimmicky Black, maar waar die controller setup wel voor zorgt: dit wordt weer dé console voor local multiplayer en dat vind ik alvast verstandig van Nintendo dat ze die sterkte uitspelen, mensen missen dat echt op hun PS4.
Quote:
Ik ben zeer benieuwd hoe het uitdraait op vlak van AA games, en welke devs er zich geroepen gaan voelen om effectief een port te maken naar de mobiele architectuur en zijn games gaat trunken in iets kleiner dan 30gb, tegenwoordig zijn die titels makkelijk 80gb groot. Rare, onverklaarbare keuzes van Nintendo in mijn ogen. Maar goed, time will tell.
Moet nu ook niet overdrijven, op console zijn titels boven de 50GB toch nog steeds de minderheid. De capaciteit van de cartridges lijkt mij niet meteen probleem te zijn en mocht het ooit nodig zijn zouden uitzonderlijk grotere dan 32GB echt onmogelijk zijn?

De keuze voor slechts 32GB internal storage vind ik dan wel weer vreemd, installs zijn geen issue, de grootte van updates laatste jaren is waar ik mij persoonlijk zorgen om maak... Maar toch vooral vreemd omdat ze laatste jaren juist steeds meer op digitale kar waren gesprongen, en hoe full games digitaal nu moeten werken, I dunno. Pakweg 128GB zou daar toch al stuk meer ademruimte geven, dat ze geen harde schijven in hun toestellen willen, ben ik nog altijd fan van, die shit gaat ooit sowieso kapot.
Quote:
Subjectiviteit @ maximum. Ze zijn fun, maar ze zijn voor élke nieuwe console/hardware dat ze uitbraken steeds dezelfde dingen aan het hermaken, herwerken. De Nintendo-koe herkauwt en herkauwt, en zolang de Nintendo fans dat blijven kopen, zitten de devs in hun luie zetel en kunnen ze steeds met hun nieuwe hardware wel één of ander snufje toevoegen dat het net iets 'anders' maakt. We praten wel eens over het CoD syndroom, maar dat is nog een kalfje vergeleken met de melkkoe die Nintendo al decenia lang aan het melken is. Nogmaals, dit is fun en voor mensen die Nintendo van kindsaf spelen en steeds de nostalgie ervan inzien is dat allemaal goed en wel, en to each his own, maar voor mensen die geen nostalgische waarde hechten aan mario, Zelda, etc... blijft dit gewoon een koe die terug wat vocht verliest.
Dit allemaal niet offensief bedoelt aan mensen die hier wel (terecht) van zullen genieten. Maar ik krijg hier de krullen van. Het is 2017, mario mag ooit wel eens sterven, de pizza's zijn al een tijdje uitgedroogd. En ik denk dat dit de tegenvallende verkoop van wiiU deels kan verklaren. Met deze NX het roer omgooien? Ik denk het niet.
Dit was echt nergens voor nodig.

Mario is meer dan nostalgie, voor mij persoonlijk is het zelfs helemaal geen nostalgie gezien ik het pas begin twintig echt ben beginnen spelen. Dat gamedesign was toen voor mij een ware verademing na heel m'n leven ervoor altijd min of meer alles op PC waar ik zin in dacht te hebben (doorgaans niet al te legaal) te spelen. Ik heb oprecht medelijden met gamers die om de zoveel tijd niet kunnen genieten van een goei potje Mario en dat figuurtje blijf nieuwe mensen aanspreken, jong en ouder, niet omdat hij cool, hip of edgy is, wel omdat hij een keurmerk van kwaliteitsgameplay is. Wa-hoo!
Old 15-01-2017, 22:32   #405   link
DontLikeJelly
Senior Member

DontLikeJelly's Avatar

Kunnen de game updates niet op de cartridges gezet worden?
DontLikeJelly is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2017, 00:16   #406   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Nu dat het stof een beetje gaan liggen is, en ik nog wat andere filmpjes heb bekeken (ondere andere van Outside Xtra, die een korte hands-on hebben gedaan) denk ik dat het voor mij vrij zeker is: van zodra Mario er is, koop ik een Switch. Mario Odyssey ziet er fantastisch uit, en ik ben grote Mario fan (- ik zit dit nu te typen in mijn Mario t-shirt).

Het feit dat ik Zelda nog ga kunnen spelen op mijn WiiU is grotendeels bepalend voor die keuze natuurlijk.

De rest is voor mij allemaal technisch en mierenneukend gezaag: het draait mij om de games.
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2017, 09:30   #407   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
Kvond die Mario zo wat weird. Vooral in diene New York. Dat 'klopte' voor mij niet helemaal.

Enfin, ik zie zo niet echt iets van games dat mij heeft overtuigd. En wat komen ze nu nog aanmodderen met Skyrim.

Alleen Splatoon 2. Da's wel echt de shit. Maar dat zou ik dan liever spelen op de PS4 of de One op een deftig netwerk enzo.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2017, 10:01   #408   link
Sintendo
SINDUMBO

Sintendo's Avatar

Eurogamer slaat naar mijn gevoel wel spijkers met koppen. Momenteel wordt de Switch gepositioneerd als een portable console, terwijl het mij vooral als handheld aanspreekt (ik heb niet eens een deftige LCD TV staan ). De game prijzen zijn aan de hoge kant en 1-2-Switch had er gewoon gratis bij moeten zitten, zoals Wii Sports indertijd.
Sintendo is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2017, 10:39   #409   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Heel goed artikel, inderdaad. Grotendeels mee akkoord. Ik ben er eigenlijk vrij zeker van dat dit de laatste grote hardware wordt voor Nintendo. Of het moet op één of andere manier extreem populair worden bij de non-Nintendo-fans. Maar ik vrees ervoor.

Leuk om te weten dat Zelda voor de WiiU een stuk goedkoper gaat zijn.
Old 16-01-2017, 11:07   #410   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
Ik hoop dat ze eigenlijk dat ding met een half jaar uitstellen. De Wii U is sowieso al dood, de 3DS doet het nog wel cava en ondertussen moeten ze maar wat investeren in mobile zever en pretparken. Liever een goeie lancering van die Switch, dan dat ze diene shit van in het begin botchen.

edit : Ik kan mij trouwens herinneren dat ik in't begin super gehyped was voor de Wii U op basis van de games. Windwaker HD, Super Mario 3D World, Donkey Kong Country. En Mario Kart
Nu zie ik echt niets wat mij boeit. Zelfs diene Mario vind ik maar meh. Fucking Nintendo

edit : Kga het wrs kopen because blumcole

Last edited by blumcole; 16-01-2017 at 11:11.
blumcole is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2017, 11:40   #411   link
quantrias
Senior Member

quantrias's Avatar

Quote:
Originally Posted by blumcole View Post

edit : Kga het wrs kopen because blumcole
quantrias is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2017, 13:48   #412   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Dat Mario filmke doet mij ook bitter weinig eerlijk gezegd. Terwijl ik indertijd met de eerste beelden van Mario Galaxy direct overtuigd was.

Tenzij Zelda een meesterwerk blijkt te zijn zal het voorlopig ook een njet zijn. Spijtig want ik zou het Nintendo echt wel gunnen om er nog eens geld tegen te smijten.
Old 17-01-2017, 11:15   #413   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Nintendo Switch’s memory will expand by up to 2TB

“BUILD ‘EM UP, BREAK ‘EM DOWN.” Tornbjörn since 2016

~ First it giveth - Then it taketh away ~
aksm is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2017, 11:25   #414   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Ja weet je, ik snap dat eigenlijk niet goed. Iedereen is bereid van top dollar naar Apple te gooien voor systemen met 32 of 64 GB, die niet uitbreidbaar zijn, maar als Nintendo het doet en het makkelijk uitbreidbaar maakt Is het opeens een ramp? Mensen moeten toch over alles kunnen zagen eigenlijk.
Old 17-01-2017, 11:43   #415   link
vAmP
Señor

vAmP's Avatar

Het is een verdoken kost die je imo moet bijrekenen in de console. Zoals je bij Apple de dongles en hubs moet meerekenen in de kostprijs. 100 euro bij moeten tellen om je spelletjes te kunnen kopen op de store is een serieuse extra kost. Om echt gesteld te zijn zit je dus aan 300 voor de console, 60 voor je eerste game, 80 voor een extra controller en 100 voor voldoende geheugen. Dat is duurder dan een PS4 met extra controller als ik me niet vergis.
Begrijp me niet verkeerd he, ik vind het een goede zaak dat de intapprijs laag kan worden gehouden, maar zelfs de PS3 had volgens mij minimum 40gb intern.

Last edited by vAmP; 17-01-2017 at 11:46.
vAmP is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2017, 16:52   #416   link
black
Senior Member

black's Avatar

Wat vamp zegt, maar instapprijs is niet laag in mijn ogen. En €100 voor een micro xdc kaartje? Zal toch ook niet al te groot mogen zijn dan...
Nu ja, als je voor iets warm loopt zal prijs niet de tegenhoudende factor zijn.
black is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2017, 18:07   #417   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

fuakr where buy zelda day1 pls respond
Old 17-01-2017, 18:41   #418   link
Sintendo
SINDUMBO

Sintendo's Avatar

Vergeet vooral ook niet je TV bij de prijs van een PS4 te tellen, dan.

Dat er zo gezeurd wordt over de storage lijkt mij wederom een probleem te zijn van hoe de Switch in de markt gezet wordt als console. Inderdaad, voor een console is 32GB mager, maar voor een handheld? Komt overeen met de gemiddelde smartphone of tablet tegenwoordig, lijkt mij.

Het lijkt mij jammer genoeg ook een signaal te zijn dat Nintendo wederom niet erg inzet op een deftige online store met account.
Sintendo is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2017, 19:03   #419   link
vAmP
Señor

vAmP's Avatar

Maar ze launchen met Zelda en Skyrim, dat zijn geen handheld spelletjes van 200 MB zoals die op die iPhone van 32 GB bestaan he.
vAmP is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2017, 19:18   #420   link
rooz
siii

rooz's Avatar

een spel van 6 jaar oud en NOG een zelda en een mario amaikes
rooz is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules